مریم اسمعیلی

 فارغ التحصیل کارشناسی رشته علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش کودکان عقب مانده ذهنی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.

 فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تربیتی از دانشگاه علامه طباطبایی .

دکترای رشته روانشناسی تربیتی دانشگاه سمنان. 

 رتبه یک دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی سمنان در رشته روانشناسی تربیتی ورودی 93 با معدل 28/19.

سوابق کاری:

 معاونت اجرایی در مجتمع آموزشی شهید ترابی ( مقطع ابتدایی و راهنمایی )

 مربی دوره های تحلیل شخصیت کودک در موسسه موفقیت و سلامت خانواده

 روانشناس و مشاور تحصیلی و خانوادگی در کلینیک روانشناسی کیمیاگر

 مدرس آموزش تفسیرنقاشی به مربیان مهدکودک های سازمان بهزستی در کل کشور در شرکت نقش تندیس آریا

 روانشناس و مشاور در اجرای طرح ارتقای سلامت ویژه دانش آموزان پیش دبستانی منطقه 2 آموزش و پرورش در کلینیک ساج

 روانشناس کودک و نوجوان و مسئول روابط عمومی در بیمارستان فوق تخصصی جم در سال 1392. با حفظ سمت ، مسئول حقوق گیرنده خدمت و رسیدگی به شکایات و انتقادات و پیشنهادات در بیمارستان فوق تخصصی جم در سال 1392.

 مشاور تهیه محتوا در مرکز مشاوره پوردستمالچی ( هم اکنون )

 مشاور موسسه آموزشی فرهنگی گزینه دو ( هم اکنون )

 مشاور روانشناس کودک در کلینیک مشاوره (هم اکنون)

 مدرس حق التدریس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی مهدی شهر سمنان از سال 95 تا کنون.

دوره های تخصصی :

 دوره تحلیل شخصیت کودک ( موسسه موفقیت و سلامت خانواده )

 دوره تحلیل و تفسیر رنگ ، نمادها و تحلیل نقاشی ( زیر نظر استاد برجعلی )

 دوره آموزشی ارتباط موثر با دیگران ( جهاد دانشگاهی )

 دوره آموزشی اخلاق حرفه ای ( جهاد دانشگاهی )

 دوره آشنایی با مدیریت استراتژی متوازن ( مشاوران تعالی سازان )

کارگاه مهارتهای رفتاری و ارتباطی ( بیمارستان جم )

 کارگاه ایمنی و سلامت شغلی ( بیمارستان جم )

 کارگاه اختلالات یادگیری ( موسسه روزبه و اکسفورد)

 کارگاه تربیت درمانگر کودک (مقدماتی و پیشرفته)

 کارگاه تست هوش وکسلر کودکان نسخه چهارم و تکمیلی (زیر نظر دکتر کامکاری)

تالیف :

 تالیف و گردآوری کتاب نقاشی کودکان – مراحل ، معانی نمادها و رنگها . انتشارات نشر علم و دانش

 تالیف کتاب روش های تدریس سنتی و نوین (گامی به سوی آموزش). انتشارات سایلان با همکاری جهاد دانشگاهی واحد استان البرز (خوارزمی).

پروژه های پژوهشی :

 مقاله با عنوان : مقایسه سطح سازگاری عاطفی – اجتماعی دانش آموزان دختر با و بدون توانایی خواندن پایه اول ابتدایی منطقه 2 آموزش و پرورش شهر تهران ( در حال بررسی از طرف مجله )

 مقاله با عنوان : اثر بخشی آموزش مهارتهای اجتماعی به روش شناختی رفتاری گروهی در افزایش عزت نفس و جرات ورزی دانش آموزان دختران پایه سوم تا پنجم ابتدایی دارای والد معتاد شهر اصفهان ( چاپ شده در مجله علمی پژوهشی اعتیاد پژوهی )

 مقاله با عنوان : تعیین اثربخشی آموزش با استفاده از برنامه چندرسانه¬ای لوح دانش مبتنی بر دیدگاه ساخت¬گرا بر بهبود عملکرد ریاضی دانش¬آموزان دارای ناتوانی یادگیری ریاضی ( چاپ شده در مجله علمی پژوهشی ناتوانی های یادگیری دانشگاه محقق اردبیلی )

 مقاله با عنوان : تعیین اثربخشی آموزش با استفاده از برنامه چندرسانه¬ای لوح دانش مبتنی بر دیدگاه ساخت¬گرا بر بهبود عملکرد ریاضی دانش¬آموزان ( در حال بررسی از طرف مجله )

 مقاله با عنوان : تحلیل محتوای نرم افزار چند رسانه¬ای ریاضی لوح دانش مبتنی بر دیدگاه ساخت¬گرا و اصول طراحی چند رسانه¬ای¬ها ( چاپ شده در کنفرانس ملی دستاوردهای نوین روانشناسی )

 مقاله با عنوان : مقایسه هوش هیجانی، احساس تنهایی و همدلی در دو گروه نوجوانان با و بدون رفتارهای قُلدری ( در حال بررسی از طرف مجله )

 مقاله لاتین با عنوان : نقش هوش هیجانی، احساس تنهایی و همدلی در پیش‌بینی قلدری و قربانی شدن دانش‌آموزان مدارس متوسطه ( در حال بررسی از طرف مجله )

 مقاله با عنوان : مقایسه هوش هیجانی، احساس تنهایی، همدلی، قلدری، قربانی و نزاع در بین دانش‌آموزان دختر و پسر شهر تهران ( در حال بررسی از طرف مجله )

مقاله با عنوان : ساخت و اعتبار یابی پرسشنامه رضایتمندی بیماران بستری ( در حال بررسی از طرف مجله )

 مقاله با عنوان : مقایسه هوش هیجانی، تاب آوری و مهارت های اجتماعی در دانش آموزان با و بدون اختلال نارسایی توجه- بیش فعالی ( در حال بررسی از طرف مجله )

ایمیل: Email: Maryamesmaeili07@gmail.com