در آن زمان بهشت هنوز به مرحله ی کیفیت فرا گیر نرسیده بود.استقبال از او با تشریفات مناسب انجام نشد.دختری که باید او را راه می داد نگاه سریعی به لیست انداخت و وقتی نام او را نیافت او را به دوزخ فرستاد.
در دوزخ هیچ کس از آدم دعوت نامه یا کارت شناسایی نمی خواهد هر کس به آنجا برسد می تواند وارد شود .مرد وارد شد و آنجا ماند.
چند روز بعد ابلیس با خشم به دروازه بهشت رفت و یقه ی پطرس قدیس را گرفت:
این کار شما تروریسم خالص است!
پطرس که نمی دانست ماجرا از چه قرار است پرسید چه شده؟ابلیس که از خشم قرمز شده بود گفت:آن مرد را به دوزخ فرستاده اید و آمده و کار و زندگی ما را به هم زده.
از وقتی که رسیده نشسته و به حرفهای دیگران گوش می دهد...در چشم هایشان نگاه می کند...به درد و دلشان می رسد.حالا همه دارند در دوزخ با هم گفت و گو می کنند...هم را در آغوش می کشند و می بوسند.دوزخ جای این کارها نیست!! لطفا این مرد را پس بگیرید!!
وقتی رامش قصه اش را تمام کرد با مهربانی به من نگریست و گفت:
« با چنان عشقی زندگی کن که حتی اگر بنا به تصادف به دوزخ افتادی... خود شیطان تو را به بهشت باز گرداند »
نویسنده مطلب : پائولو کوئلیومنبع دریافت این مطلب : پرتو آگاهی
به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران عوامل بسیاری میتواند ذهن و هوش شما را تحت تاثیر قرار دهد که میتوان به عواملی مانند عفونت اشاره کرد.
بر اساس مطالعات جدید منتشره عفونت و پاسخهای ایمنی ناشی از آن بر بهره هوشی افراد اثر منفی دارد.
پژوهش های دانشمندان دانمارکی نشان میدهد افرادی که به دلیل عفونت به بیمارستان مراجعه کرده 1.76 واحد کمتر نسبت به افراد سالم، توانایی ادراکی داشته اند.
به همین جهت محققان معتقدند که کاهش قدرت مغز میتواند پاسخ ایمنی بدن به عفونت و التهاب باشد.
شیمی درمانی اثر گذار در روند ادراکی است
مطالعاتی مجله جدید آنکولوژی بیان میکند که شیمی درمانی در سرطان سینه، در مراحل اولیه، موجب کاهش عملکرد ادراکی میشود.
آنان همچنین دریافتند خانم هایی که در معرض شیمی درمانی هستند از لحاظ حافظه و سرعت پردازش مغزی هم کندتر است که این در مقایسه با افرادی است که شیمی درمانی نکردهاند.
با وجود اینکه علت شیمی درمانی بر کاهش شناختی ذهنی هنوز نامشخص است اما مطالعات نشان می دهد تفاوت های ساختاری در مغز در معرض شیمی درمانی، ممکن عامل تاثیر گذار باشد.
آسیب های مغزی عاملی در روند شناخت ذهن
بر اساس مطالعات انجام شده خانمهایی که حتی دچار آسیب مغزی خفیفی شده بودند از لحاظ کارایی حافظه ضعیف تری داشتهاند علاوه بر این یافتهها حاکی از آن است که زنان نسبت به مردان در برابر تکانها و آسیب های مغزی آسیب پذیر تر هستند که میتواند منجر به زمان زیادی برای التیام بیماری شود.
مدت زمان خواب و اثر گذاری بر حافظه
معمولا بیخوابی افراد را بداخلاق و خسته میکند. پژوهشگران در دانشگاه پنسیلوانیا پژوهشی را انجام دادند که نشانمیداد بیداری طولانی مدت، آسیب های فیزیکی برگشت ناپذیری را به همراه دارد و حتی میتواند بر سلول های مغز اثر بگذارد به خصوص بخشهایی که در شناخت و ادراک موثرند.
محققان معتقدند کاهش پروتئین سروتوئین (Sirtuin)در این امر دخالت دارد که بدون خواب کافی، نورون ها قادر به فعالیت بهینه نیستند.
بیماری لایم را جدی بگیرید
خستگی در مفاصل و عضلات و همچنین کمبودهایی در عملکرد مغز نشانهای از بیماری لایم است که بر اساس یکی از متخصصان در این زمینه وظایفی چون تمرکز و توجه به مسائل را نیز محدود میکند.
وی در خصوص علت این مشکل میگوید افزایش فشار در سر که از علل سردرد در بیماری لایم است ناشی از محدودیت در فشار خون میباشد که منجر به کاهش اکسیژن رسانی به مغز برای عملکرد درست است.
منبع دریافت این مطلب : باشگاه خبرنگاران جوان
به گزارش تیزلند، به نقل از آموزش و پرورش تهران، آزمون ورودی مدارس متوسطه اول و دوم نمونه دولتی و هنرستان های فنی و حرفه ای ، راس ساعت 9 صبح روز جمعه مورخ 95/03/28 در سراسر کشور به صورت همزمان برگزار خواهد شد.
دواطلبان گرامی از تاریخ 95/03/24 لغایت 95/03/27 با مراجعه به سامانه ثبت نام و با استفاده از از کد رهگیری ، کارت ورود به جلسه ی آزمونورودی را دریافت نمایند.
دریافت کارت ورودی پایه هفتم دبیرستان های نمونه دولتی دوره اول متوسطه سال تحصیلی 96-95
منبع دریافت این مطلب : آموزش و پرورش تهران
با پایان امتحانات پایان ترم، غول مرحله آخر را هم شکست دادید. برای این موفقیت به شما دست مریزاد و خداقوت می گوییم. اما کار شما با سال تحصیلی که گذشت هنوز به پایان نرسیده. شما باید در این مرحله سال گذشته خود را تحلیل کنید و به اصطلاح جوجه های خود را بشمارید، این رمز موفقیت شما در سالهای تحصیلی آینده است. مثل یک مدیر موفق عمل کنید. یک مدیر موفق در پایان هر پروژه عملکرد تیم خود را ارزیابی میکند تا با مشخص کردن نقاط ضعف و رفع آنها و یافتن نقاط قوت خود و پررنگتر کردن آنها، موفقیتهای آینده خود را تضمین کنند.
برای شروع باید از خودتان سوال بپرسید. پرسیدن سوالهای قوی و پاسخ دادن به آنها راه را تا حد زیادی برای شما روشن میکند. در سالی که گذشت چه کردید؟ در کدام درسها موفقتر بودید و در کدام درسها احساس ترس و یا ضعف داشتید؟ به تک تک درسهای خود فکر کنید، به کدام یک علاقه بیشتری دارید و از کدام درس(خدای ناکرده!) بیزارید؟ به نمرههای خود نگاهی بیندازید. در کدام درسها نمره بهتری به دست آوردهاید و در کدام درسها نمره کمتر؟علت این تفاوتها را در چه چیزی میبینید؟ آیا در مبحث خاصی ضعف دارید یا با کل درس مشکل دارید؟ مشکل شما در چه حدی بود؟ آیا با شیوه مطالعه آن درس مشکل داشتید؟ در فهم سوالهای آن به بنبست میخوردید؟ در حل تست زمان کم میآوردید؟ و سوالهای دیگری که به ذهن شما میرسد. اگر در آزمونهای ادواری، مثل آزمونهای مبتکران شرکت میکردید، به منبع قوی برای پاسخ دادن به سوالات خود دسترسی دارید، از کارنامههای خود غافل نشوید.
در پاسخ به سوالها صادق باشید تا به نتایج صحیحی دست پیدا کنید. به یاد داشته باشید که بزرگنمایی موفقیتها و یا نادیده گرفتن اشتباهات و ضعفها شما را از هدف اصلی خود دور خواهد کرد. خب حالا وقت جمعبندی نتایجی است که از پاسخ به سوالات بالا بهدست آوردهاید. یک برگه کاغذ بردارید و یک جدول با چهار ستون تهیه کنید. ستون اول را به نقاط قوت و ستون سوم را به نقاط ضعف خود اختصاص دهید و همه نکات را یادداشت کنید. در مرحله بعد در ستون دوم راههای تقویت نقاط قوت و در ستون چهارم راه حلهای خود را برای رفع نقاط ضعف خود یادداشت کنید. در این مرحله از راهنمایی و مشاوره افراد توانمند و آگاه مثل مشاور خود، معلمان یا تجربیات دوستان خود میتوانید کمک بگیرید. کمک بعدی کتابهایی است که می توانید از آنها استفاده کنید. اگر در تست زدن مشکل دارید از کتابهای تست کمک بگیرید، از کتاب های تابستانه هم می توانید استفاده کنید. این کتابها بیشتر روی مباحثی که برای سال آینده به آنها نیاز دارید تمرکز دارند.. مرحله بعد تنظیم یک برنامهریزی واقع بینانه و منطقی برای دستیابی به اهداف ستون دوم و چهارم و مرحله آخر گفتن یک بسمالله و شروع اجرای برنامه است.
منبع دریافت این مطلب : مبتکران
در انتخاب درست، باید ویژگی های دانش آموز از جمله میزان بهره هوشی، نمرات تحصیلی، نقاط ضعف و قوت در دروس مختلف، استعداد و میزان علاقه مندی مورد بررسی قرار بگیرد. اگر دانش آموز بتواند رشته ای را انتخاب کند که با توانایی ها و علاقه هایش مطابقت داشته باشد تا حد زیادی توانسته در مسیری قدم بردارد که به موفقیت ختم می شود. میزان علاقه مندی هر قدر در رشته انتخابی بیشتر باشد باعث تلاش و کوشش بیشتر برای رسیدن به هدف می شود.
تلاش کردهایم که شما دانشآموزان را با رشتههای تحصیلی بیشتر آشنا کنیم تا انتخابی درست و سرشار از موفقیت داشته باشید.
شاخههای تحصیلی که هر یک از دانشآموزان در سال دوم مقطع تحصیلی متوسطهمیتوانند انتخاب کنند عبارتند از: 1.شاخه نظری 2.شاخه کاردانش 3.شاخه فنی و حرفهای، که هر یک از این شاخهها به رشتههای متفاوتی تقسیم میشوند.
شاخه نظری
شاخه نظری شامل 4رشته ریاضی، تجربی، انسانی و معارف اسلامی است:
همانطور که از اسم این رشته پیداست دروس اصلی و مهم این رشته درس ریاضی و فیزیک است. دانش ریاضی از پیش نیازهای اصلی برای موفقیت در این رشته محسوب می شود بنابراین دانش آموزانی که وارد رشته ریاضی و فیزیک می شوند باید به درس ریاضی علاقه مند باشند و توانایی لازم برای یادگیری مطالب مربوط به این درس را داشته باشند. یکی دیگر از پیش زمینه های لازم در این رشته ، قوی بودن دانش آموز در درس فیزیک و شیمی می باشد. از آنجایی که اکثر رشته های دانشگاهی مربوط به این رشته در این دو درس ( فیزیک – شیمی) ضرایب مهمی دارند، بنابراین قوی بودن دانش آموز در این دروس بسیار مهم است.
تجربه نشان می دهد دانش آموزانی که بهره هوشی ( توانایی ذهنی ) بالا و سرعت عمل ذهنی خوبی دارند، موفقیت بیشتری به دست می آورند. قدرت تجزیه – تحلیل و تجسم اجسام فضایی ( تصور اشکال و اجسام در ذهن ) از دیگر توانایی های لازم برای توفیق در این رشته می باشد.
نام رشته ریاضی فیزیک، با رشته های فنی و مهندسی دانشگاه ها عجین شده است. بنابراین اکثر مشاغل فنی و مهندسی، از طریق تحصیل در رشته ریاضی و فیزیک قابل دسترسی خواهد بود و از آنجا که کشور ما در حال صنعتی شدن می باشد نیاز جامعه ما نیز به رشته های فنی و مهندسی بیش از سایرین است. به جرات می توان گفت رشته ریاضی از نظر رشته های دانشگاهی و مشاغل مربوط به آن از متنوع ترین رشته های موجود در دوره متوسطه است.
برای موفقیت در این رشته قوی بودن در درس های علوم تجربی دوره راهنمایی و علوم زیستی ، ریاضی و شیمی دبیرستان از اهمیت خاصی برخوردار است. دانش آموزانی که به ساختمان بدن موجودات زنده علاقه مند هستند و از مطالعه طبیعت ( گیاه، جانوران و محیط زیست) لذت می برند، می توانند در این رشته موفقیت به دست بیاورند. یادگیری مطالب زیست شناسی نیاز به حافظه قوی دارد یعنی دانش آموز باید بتواند بسیاری از موضوعات دانش زیست شناسی را در ذهن تجسم نماید و به خاطر بسپارد. همچنین افرادی که علاقه زیادی به کارهای آزمایشگاهی دارند و توانایی های لازم را در این خصوص دارا می باشند از کسانی محسوب می شوند که می توانند موفقیت هایی در این رشته به دست بیاورند. از نظر تنوع رشته های دانشگاهی گروه علوم تجربی بعد از ریاضی و فیزیک در رتبه دوم قرار دارد. نکته جالب توجه آنجاست که اکثر افرادی که این رشته را انتخاب می کنند به پزشکی علاقه مند هستند، اما باید توجه داشت که ظرفیت دانشگاه ها در این زمینه محدود می باشد. بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی این گروه در مراکز درمانی و بهداشتی مشغول به کار می شوند.
از شرایط اصلی برای ورود به این رشته قوی بودن در دروس ادبیات و عربی است ، همچنین دانش آموز باید توانایی خود را در درس مطالعات اجتماعی نشان داده باشد. این رشته دانش و معلومات مربوط به علوم انسانی را در بر می گیرد. موضوع اصلی علوم انسانی مطالعه مسایل مربوط به انسان است. زبان و ادبیات ملل مختلف، ادیان و مذاهب مختلف، علوم ورزشی، باستان شناسی، تاریخ، جغرافیا، اقتصاد، جامعه شناسی، علوم اجتماعی و مردم شناسی، فلسفه و منطق، روانشناسی، مدیریت بخش های مختلف اقتصادی، بازرگانی و دولتی، مسایل مربوط به خانواده و علوم تربیتی از محورهای اصلی این رشته محسوب می شود. برای توفیق در این رشته علاوه بر علاقه مندی به علوم انسانی و قدرت حافظه خوب، توانایی علمی در دروسی چون ادبیات، عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه و منطق و مطالعات اجتماعی از نیازهای اصلی به حساب می آیند. اکثر مشاغلی که محور اصلی آن ها انسان می باشد، با علوم انسانی در ارتباط هستند. طی سال های اخیر استقبال در این رشته کاهش یافته است اما هنوز هم در کنکورهای سراسری بیشترین شرکت کننده در گروه ادبیات و علوم انسانی است. این در حالی است که تعداد دانش آموزان آماده و قوی در این گروه کمتر از گروه های دیگر است.
دانشآموز در این رشته با دروس و مباحث اصلی از قبیل اصول فقه، معارف اسلامی، تفسیر قرآن، اخلاق اسلامی، مبادی العربیه، آشنایی با قرآن و... آشنا میشود و باید به زبان و ادبیات عرب مسلط بوده و به آن علاقهمند باشد چرا که برای ورود به وادیه قرآن و حدیث و مطالعه تاریخ و تمدن کشورهای مسلمان و کتب عرفانی و فلسفه اسلامی و یا تحقیق و مطالعه بر روی فقه و مبانی حقوق اسلامی، آشنایی با زبان عربی یک ضرورت اجتنابناپذیر است. فارغ التحصیلان این رشته مجاز خواهند بود تا در رشته های دانشگاهی مربوط به گروه ادبیات و علوم انسانی ادامه تحصیل بدهند. همچنین برخی از موسسات آموزش عالی خاص مانند دانشگاه علوم و حدیث، از بین داوطلبین مذکور برای ادامه تحصیل در رشته های مذهبی و اسلامی دانشجو می پذیرد.
شاخه فنی و حرفهای در مقطع تحصیلی متوسطه آموزش و پرورش شامل سه زمینه صنعت، خدمات و کشاورزی است و هر زمینه دارای چندین رشته میباشد.
مراکز و واحدهای آموزشی مجری این شاخه «هنرستان» و دانشآموزان آن «هنرجو» و دبیران تخصصی آن «هنرآموز» نامیده میشوند.
از اهداف اصلی شاخه فنی و حرفهای، استقلال فکری و ایجاد زمینه خلاقیت و نوآوری، شناخت بهتر استعداد و علاقه هنرجویان و ایجاد زمینه مناسب برای هدایت آنان به سمت اشتغال، مفید است. چون این شاخه دارای دوره پیش دانشگاهی نمی باشد هنرجویانی که از هنرستان فارغ التحصیل می شوند نمی توانند در کنکور سراسری و آزاد شرکت کنند. اما به منظور ارتقای سطح مهارت این هنرجویان دوره کاردانی خاصی در دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه آزاد و دانشکده های فنی و حرفه ای وابسته به آموزش و پرورش طراحی شده است. هنرجویان علاقه مند پس از قبولی در آزمون های ورودی مجاز خواهند بود تا مدرک فوق دیپلم خود را دریافت نمایند و بدین ترتیب با مهارت بیشتری جذب بازار کار شوند.
شاخه کاردانش در مقطع تحصیلی متوسطه آموزش و پرورش شامل سه زمینه صنعت، خدمات و کشاورزی است. مراکز و واحدهای آموزشی مربوط به این شاخه «هنرستان کار دانش» نامیده میشوند. دانش آموزانی که قصد دارند هر چه سریع تر جذب بازار کار شوند به این شاخه هدایت می شوند البته همانطور که در شاخه فنی و حرفه ای اشاره شد هنر جویان کاردانش نیز می توانند ادامه تحصیل دهند. دانش آموزانی که توانایی و حوصله کمتری برای یادگیری دروس نظری و حافظه محور دارند و تمایل بیشتری به انجام مشاغل عملی و مهارتی دارند برای تحصیل در این شاخه مناسب هستند. از آنجا که تنوع رشته در این شاخه بسیار زیاد است توانمندی های مربوط به این شاخه نیز گسترده است. به همین علت علاقه مندان باید در انتخاب رشته دقت بیشتری داشته باشند.
شاخه فنی و حرفه ای با شاخه کاردانش شباهت زیادی دارد اما تفاوت هایی نیز دارد. از جمله این تفاوت ها می توان به این موارد اشاره کرد:
* شرایط ورود به شاخه فنی و حرفه ای از کاردانش دشوارتر است.
* دروس شاخه فنی و حرفه ای مشکل تر از کار دانش است.
* دروس عملی و ساعات کارگاهی شاخه کار دانش بیشتر از فنی و حرفه ای است.
* رشته های شاخه کار دانش متنوع تر از فنی و حرفه ای است.
* شرایط استخدام برای فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای بهتر است.
* ساعات حضور در مدرسه برای دانش آموزان فنی و حرفه ای بیشتر است.
* دانش آموزان فنی و حرفه ای برخی از دروس را که دانش آموزان کار دانش از گذراندن آن معاف هستند را می گذرانند.
منبع دریافت این مطلب : مبتکران