آغاز ثبت نام کتب درسی اول دبستانی ها از اول تیرماه

آغاز ثبت نام کتب درسی اول دبستانی ها از اول تیرماه

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، نوآموزانی که در سال تحصیلی 96-95 وارد کلاس اول دبستان می‌شوند می‌توانند برای دریافت کتب درسی خود در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی ثبت نام کنند.

اولیای دانش‌آموزان اول دبستانی پس از مراجعه حضوری به مدرسه و ثبت نام اولیه، معرفی نامه به مراکز سنجش سلامت و بهداشت دریافت خواهند کرد.

پس از اعلام پاسخ مراکز سنجش، ثبت نام قطعی دانش‌آموز در سامانه سناد مدارس انجام و در مرحله آخر اولیا می‌توانند نسبت به ثبت سفارش کتب درسی فرزند خود از طریق پورتال www.irtextbook.com اقدام کنند.

این سامانه تا 15 شهریورماه سال جاری امکان ثبت نام کتب اول دبستانی‌ها را فراهم کرده است.

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

زندگینامه ویرپی تالویتی


زندگینامه ویرپی تالویتی



ویرپی تالویتی در سال 1961 زاده شد. پس از پایان دوره تحصیل در دانشکده ی طراحی گرافیک، دانشگاه هنر و طراحی هلسینکی در سال 1989، کار خود را با تصویرگری برای نشریه ها و روزنامه ها آغاز کرد. سپس به تصویرگری کتاب های کودکان پرداخت.

ویرپی تالویتی به دلیل سبک بی همتا و توانایی اش در نمایش قابلیت ها و عواطف نهفته در متن ، به زودی شناخته و نامدار شد. تالویتی برای کتاب های بسیاری از گونه های ادبی مختلف چون شعر، رمان، داستان های آسان خوان و قصه های کهن پریان تصویرگری کرده و جایزه های بین المللی بسیاری نیز گرفته است. او با دقت از حقوق معنوی آثارش حافظت می کند. تا کنون نمایشگاه های زیادی از آثار تصویرگری او برپا شده است. تالویتی همچنین به مشارکت در صفحه آرایی و دیگر بخش های ساختاری و فنی کتاب هایی که تصویر کرده است، تاکید دارد. برای تالویتی تصویرگری به معنای اندیشیدن، تجسم و دریافت های بصری است. به گفته ی خودش: "من در زمان کودکی خواننده ای بسیار تنبل بودم، تصویرهای کتاب هایی که می خواندم، بیشتر وقت ها فضاهای دلچسب تری برای استراحت و توقف مطالعه بودند. من می خواهم برای خوانندگان کتاب های خود چنین فضاهای بصری ای پدید آورم. تالویتی از اندک شمار تصویرگرانی است که با نویسندگان آثارش از نخستین مراحل شکل گیری متن همکاری تنگاتنگ برقرار می کند. او در حال حاضر یکی از نامدار ترین تصویرگران فنلاندی و یکی از نامزدهای دریافت جایزه ی جهانی هانس کریستین اندرسن در سال 2008 بوده است.

منبع دریافت این مطلب : کتابک

با این روش ها خشمتان را مهار کنید


با این روش ها خشمتان را مهار کنید



شیوا بِهمنش آسیب شناس، درباره مفهوم خشم گفت: خشم در واقع حالتی هیجانی برای رهایی از فشار و نوعی وسیله دفاعی است که در مواقعی مثل ناکامی، احساس ظلم و بی عدالتی و تحت فشار بودن بروز می کند. این حالت اگر افراطی بوده و به وفور در فرد پدید آید می تواند اختلال محسوب شده و روابط فردی و اجتماعی شخص را تحت تاثیر قرار دهد.

وی ادامه داد: نخستین نکته ای که باید بدانیم این است که "با خشمگین شدن ما هیچ مشکلی حل نمی شود و آسیب آن به صورت مستقیم به خود ما باز می گردد. وقتی خشمگین می شویم در واقع انتقام نادانی و عمل اشتباه دیگران را از خودمان می گیریم!"

بِهمنش افزود: برای پیشگیری از عصبانیت بهتر است از موقعیت هایی که باعث تحریک عصبی ما می شود تا حد امکان دوری کنیم به عنوان مثال اگر بحث کردن با فرد خاصی ما را عصبی می کند بهتر است برای حفظ سلامت روانی خودمان هم که شده با چنین فردی وارد بحث و مجادله نشویم.

این کارشناس تصریح کرد: زمانی که خشمگین هستید نفس عمیق کشیده و به آرامی تا 10 بشمارید و سعی کنید واکنش خاصی از خودتان نشان ندهید این کار باعث می شود در همان لحظه قدری از فشار عصبی تان کم شده و آرامتر شوید. اگر عصبانیت تان طولانی شده و فروکش نمی کند بهترین کار تماس با یک دوست و درد دل کردن است چون صحبت کردن در چنین موقعیتی باعث تخلیه هیجانی می شود.

بهمنش تاکید کرد: تا حد امکان سعی کنید در زمان عصبانیت تصمیمی اتخاذ نکنید زیرا بزرگترین پشیمانی ها نتیجه تصمیم های احساسی است که در لحظه بروز خشم گرفته می شود.

وی در پایان گفت: پیشگیری همیشه از درمان بهتر است اگر خیلی زود و به دفعات، خشمگین می شوید باید هر چه زودتر دست به کار شوید و جلوی پیشرفت آن را بگیرید، چون یک رفتار در اثر تکرار به عادت تبدیل شده و رهایی از آن به مراتب سخت تر خواهد بود.

منبع دریافت این مطلب : باشگاه خبرنگاران جوان

دلفین ها، پادشاه حافظه در قلمرو حیوانات


دلفین ها، پادشاه حافظه در قلمرو حیوانات

محققان دانشگاه شیکاگو در پژوهش جدیدی نشان داده‌اند که حافظه اجتماعی دلفین‌ها می‌تواند تا پایان عمر باقیمانده و اینکه این حیوانات از طولانی‌ترین حافظه در میان موجودات غیر انسان برخوردارند.دلفین‌ها می‌توانند سوت همراهان قدیمی خود را پس از 20 سال جدایی به یاد بیاورند که یک شاهکار حافظه قالب توجه است.

این امر نشان‌دهنده برخورداری دلفین‌ها از سطحی از پیچیدگی شناختی بوده که تنها با چند گونه محدود دیگر از جمله انسان، شامپانزه و فیل‌ها قابل مقایسه است.

به گفته محققان، حافظه اجتماعی این موجودات ممکن است حتی از قابلیت شناسایی چهره در انسانها نیز طولانی‌تر باشد چراکه چهره انسان با گذر زمان تغییر کرده اما سوت نشانگر یک دلفین خاص برای دهه‌های بسیار ثابت باقی می‌ماند.

به گفته آنها، این پژوهش تنها بر روی دلفین‌ها اسیر قابل اجرا بوده چراکه تنها از این طریق می‌توان سوابق آشنایی نمونه‌های آزمایش با یکدیگر را بدست آورد.در این آزمایشات، دلفین‌ها پس از شنیدن سوت آشنا از بلندگو به سمت آن کشیده شده و با سوت زدن قصد داشتند دوباره آنرا به صدا دربیاورند.

منبع دریافت این مطلب : قلم چی


اعلام آمار شهریه مدارس غیر انتفاعی تهران

اعلام آمار شهریه مدارس غیر انتفاعی تهران

به گزارش تیزلند، به نقل از گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ آموزش و پرورش شهر تهران آمار مدارس متخلف غیر دولتی را در دریافت شهریه های غیر مجاز رواعلام کرد.

 

منبع دریافت این مطلب : باشگاه خبرنگاران جوان