آغاز ثبت نام پایه دهم مدارس فرهنگ تهران

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری فارس علیرضا راهپیما رئیس اداره‌ اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس از آغاز ثبت‌نام مدارس فرهنگ تهران خبر داد و اظهار داشت: ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس فرهنگ تهران تا 31 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان علاقه‌مند به تحصیل در رشته علوم انسانی برای پایه دهم سال تحصیلی 98-97 می‌توانند با مراجعه به یکی از دبیرستان‌های فرهنگ شهر تهران، ثبت‌نام کنند.

راهپیما افزود: مدارک لازم برای ثبت نام شامل 2 قطعه عکس 3* 4، تصویر کارنامه سال تحصیلی 97-96 و تکمیل تقاضانامه ثبت‌نام ارائه شده توسط مدرسه است ضمن اینکه کسب حداقل معدل 17 در امتحانات نوبت اول پایه نهم سال تحصیلی 97-96 صرفاً جهت ثبت‌نام در آزمون لازم است.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان متقاضی شرکت در آزمون ورودی دبیرستان‌های فرهنگ، مجاز هستند بدون محدودیت بر اساس هر منطقه، نسبت به انتخاب یک دبیرستان برای ثبت‌نام اقدام کنند اما جابه‌جایی دانش‌آموزان پذیرفته شده در پایه دهم امکان‌پذیر نیست .

رئیس اداره‌ اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران اضافه کرد: آزمون پایه دهم مدارس فرهنگ تهران به صورت سراسری 31 خرداد ماه برگزار می‌شود.

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس


افزوده شدن پایه هشتم به طرح شهاب در سال تحصیلی جدید

افزوده شدن پایه هشتم به طرح شهاب در سال تحصیلی جدیدبه گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری فارس، فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان  در خصوص طرح شهاب اظهار کرد: طرح شهاب به معنای شناسایی و هدایت استعدادهای برتر است که تاکنون برای پایه‌های چهارم، پنجم ششم و هفتم اجرا می‌شد.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید، پایه هشتم به طرح شهاب اضافه می‌شود و گسترش آن نیز بیشتر خواهد شد.

مهاجرانی درباره آموزش معلمان نیز گفت: آموزش معلمان در طرح شهاب پیش‌بینی شده است که از مرداد ماه در امسال آغاز می‌شود.

 اهداف طرح شهاب شامل «شناسایی، هدایت و حمایت آموزشی، تربیتی و معنوی صاحبان، استعدادهای برتر از دوره ابتدایی تا پایان دوره آموزش متوسطه و زمینه‌سازی برای استمرار حمایت‌ها در مراحل مختلف آموزش عالی»، «پرورش استعدادهای برتر و سرآمد و ایجاد سازوکارهای مناسب برای رشد و بالندگی آنان به عنوان سرمایه‌های ملی و خدادادی»، «تقویت و درونی کردن هویت دینی و ملی واجدان استعدادهای برتر در دوره‌های تحصیلی مختلف آموزش عمومی به منظور احساس مسئولیت برای ایفای نقش سازنده در اعتلای کشور» و «حمایت تربیتی و معنوی از دانش‌آموزان دارای استعداد برتر به منظور بهره‌مندی از توانمندی‌ها و قابلیت‌های آنها در تعالی و پیشرفت کشور» است.

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس


معرفی کتاب عاقبت چه بر سر قورباغه آمد

«عاقبت چه بر سر قورباغه آمد؟»، مجموعه 23 داستان کوتاه را دربرمی‌گیرد. بخشی از این داستان‌ها، کارهای روزمره بچه‌ها را شامل و از زبان بچه‌ها مطرح می‌شود.از زبان فابیان هفت ساله، فریدریکه پنج ساله و کلمنز که کمتر از چهار سال دارد. راوی یکی از داستان‌ها هم «زُفی» است که هنوز به دنیا نیامده و داستان را از شکم مادرش روایت می‌کند. هرچند بچه‌های دیگری هم چون هانا، مارک، باستی، ناتالی و... هستند. در داستان فراری می‌خوانیم که اروین حداقل سالی چهار بار از خانه می‌گریزد. او حالا بزرگ شده است و هنوز هم علت این کار را نمی‌داند. اروین وقتی هفت ساله بود یک عالم کک و مک روی گونه‌هایش داشت و موهایش سیاه و پرپشت بود. او همیشه در مسابقات دو سریع‌تر از همه می‌دوید. پدرش مدام در سفر بود و مادرش روزها سر کار می‌رفت. داستان عاقبت چه بر سر قورباغه آمد، ماجرای یک سفر تفریحی است. نمی‌دانم شما چیزی درباره جَزر و مَد می‌دانید یا نه. هر دریایی جزر و مد دارد. موقع مَد آب دریا به طرف خشکی می‌آید. موقع جَزر آب از خشکی عقب‌نشینی می‌کند. هنگام جزر آب با چنان قدرت و سرعتی به عقب بر می‌گردد که اگر کسی در آن موقع در دریا شنا کند آب او را با سرعت هر چه تمام‌تر به دریا می‌کشد.

پتر هرتلینگ آثار بسیاری را در قالب رمان، شعر و مقاله دارد. او علاوه بر دریافت جوایز ادبی، جایزه کتاب نوجوان آلمان در سال ١٩٧٦ و جایزه کتاب کودکان زوریخ در سال ١٩٨٠ را به خود اختصاص داد. کتاب « عاقبت چه بر سر قورباغه آمد ؟ »

 قسمتی از کتاب :

یک روز برند، ‌سردسته آن‌ها، گفت: «خوب تو هم می‌توانی فردا با ما بیایی.»روز بعد با مادربزرگش غذا خورد و بدون این‌که چیزی بگوید خانه را ترک کرد و پیش پسرها رفت. آن‌ها یک گاری دستی کوچک داشتند که چادر و بقیه وسایل را با آن حمل می‌کردند. مسئولیت گاری دستی بر عهده اروین افتاد. جاده از سینه‌کش تپه بالا می‌رفت و او نفس‌نفس‌زنان گاری را با خود می‌کشید ولی پسرها هیچ کمکی به او نمی‌کردند. او به آن‌ها نگفت که خسته شده و دیگر توان راه رفتن ندارد. رفته‌رفته راه‌های جنگل پر از دست‌انداز شد. گاری دستی مدام به ریشه درختان که از خاک بیرون زده بودند گیر می‌کرد و چپه می‌شد. دو تا از پسرها که بزرگ‌تر از او بودند کمکش کردند. آن‌ها گفتند، او هنوز باید خیلی چیزها یاد بگیرد.دریاچه نسبتاً بزرگ بود و در وسط آن جزیره‌ای با چند درخت وجود داشت.بِرند گفت: «یک نفر آن‌جا زندگی می‌کند که ما هنوز نفهمیده‌ایم او کیست. شاید دزدی است که از زندان فرار کرده یا مردی است مثل انسان‌های عصر حجر. شب می‌رویم و جزیره را فتح می‌کنیم.»هوا تاریک بود و آسمان را ابرهای تیره پوشانده بود. هیچ ستاره‌ای دیده نمی‌شد. اروین در آن هوای شرجی سردش شده بود. کلک کوچک و از هم وا‌رفته بود و به اندازه‌ آن‌ها گنجایش نداشت. آب مرتب لَمبَر می‌خورد و روی چوب‌ها می‌ریخت و در کفش‌هایش می‌دوید.بِرند او را دعوا کرد: «چرا کفش‌هایت را در نیاورده‌ای؟»خوب شلوارش هم خیس خیس بود. دیگر فتح جزیره اصلاً برایش جذابیتی نداشت.

 

 

 

کلمات کلیدی : گیتا رسولی | پتر کنور | گروه سنی کودک و نوجوان | پتر هرتلینگ | انتشارات آفرینگان | فروشگاه اینترنتی کتابم کو | خرید اینترنی کتاب | داستان های مهیج کتاب های تخیلی | عاقبت چه بر سر قورباغه آمد 

منبع دریافت این مطلب : فروشگاه اینترنتی کتابم کو

معرفی کتاب یک اتفاق تازه

اشیا از کتری تا دمپایی و مبل در برابر چشمان پسرک خیال پرداز شروع به تغییر شکل کنند و به جانوران و اشیا تبدیل شوند و به حرکت درآیند و تابلوهایی از نقاشان مشهور را به وجود آورند. آیا منظور پدر از اتفاق تازه این است؟

معما با آمدن پدر و مادر حل می شود. او صاحب یک خواهر شده است. اتفاق تازه این است: تولد هر انسانی یک اتفاق تازه است.

 

صبح روز پنجشنبه، پدر هنگام خارج شدن از خانه به جوزف می گوید: «امروز اتفاق تازه ای می افتد» پدر می رود مادر را بیاورد. از کجا؟ مخاطب کتاب نمی داند چرا مادر در خانه نیست و پدر او را از کجا می خواهد بیاورد. جوزف می داند مادر کجاست. اما نمی داند. منظور پدر از «اتفاق تازه» چیست؟

 او در جست وجوی اتفاق تازه است. همه چیز در دور و برش در حال تغییر است. تغییرهایی که کسی به عمرش ندیده است. دمپایی های جوزف بال درمی آورند. کتری به گربه بدل می کند. و تمساحی که زیر مبل خوابیده بیدار می شود و با دهان باز گربه را دنبال می کند. آن طرف تر، مبل به گوریلی تبدیل می شود جوزف سردرنمی آورد. از خانه بیرون می رود. اما آنجا هم هیچ چیز سر جای خودش نیست.جوزف نمی تواند این همه اتفاق را تحمل کند. به اتاق پناه می برد. در را می بندد و چراغ را خاموش می کند. ناگهان در باز می شود و روشنایی به داخل خانه می آید و جوزف پدر و مادرش را می بیند. اکنون معما حل شده است اتفاق تازه این است که او حالا یک خواهر کوچولو دارد. جوزف در اشیای بی جان خانه، زندگی و صورت هایی را می بیند که از احساس او به شرایط حکایت دارد.

ویژگی داستان تصویری این است که کودک می تواند. مفهوم داستان را از روی تصاویر بیان کند. در این داستان نیز مخاطب کودک به راحتی می تواند خیال پردازی های جوزف را در تصاویر هنرمندانه ی کتاب دنبال کند. شما می توانید کودک را به بیان احساسات جوزف از میان تصاویر تشویق کنید. با این روش، حس زیبایی شناختی او تقویت می شود و نیز به دلیل مشارکت، لذت بیشتری از کتاب خواهد برد. در این کتاب، کودک گروه سنی پیش از دبستان و سال های اول دبستان، در حالی که دنیای تخیلش گسترش می یابد، برای پذیرش عضو جدید خانواده نیز آماده می شود.صفت های هوشمندانه، استثنایی و خیره کننده برازنده ی این کتاب هستند، کتابی که می تواند هم مخاطبش را برای پذیرش عضو جدید خانواده آماده کند و هم تخیلش را گسترش دهد. کتاب را با کودکتان بخوانید و اشیا مختلف را براساس شکل شان در ذهن یا بر روی کاغذ به جانوران یا اشیا تبدیل کنید. با کمک این کتاب همچنین می توانید درباره ی هنر صحبت کنید و چند نقاش مشهور را به کودک تان معرفی کنید.

 

 

کلمات کلیدی : رضی هیرمندی آنتوانی براون | انتشارات آفرینگان | فروشگاه اینترنتی کتابم کو | گروه سنی کودک و نوجوان | داستان های تصویری | کتاب های تخیلی | یک اتفاق تازه | خرید اینترنتی کتاب

منبع دریافت این مطلب : فروشگاه اینترنتی کتابم کو


سال آینده 2 کنکور در کشور برگزار می شود

سال آینده 2 کنکور در کشور برگزار می شودبه گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایسنا، علی زرافشان در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه استان‌های کشور در خانه معلم اردبیل اظهار کرد: باید از هم اکنون خانواده‌ها را نسبت به این امر توجیه کنیم تا دانش‌آموزان خود را آماده رقابت کنکور کنند که قطعا راهکار برگزاری این دو کنکور اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه سهم سابقه تحصیلی در کنکور سال آینده 30 درصد خواهد بود، خاطرنشان کرد: امتحانات نهایی در سال تحصیلی آینده برای پایه دوازدهم برگزار خواهد شد و این 30 درصد از همین پایه اعمال می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال تحصیلی آینده دانش‌آموزان در کنار حضور درامتحانات نهایی پایه دوازدهم خود را برای کنکور نیز آماده می‌کنند، گفت: برای نظام قدیمی نیز 25 درصد نمره از امتحانات نهایی و 5 درصد از پیش دانشگاهی در کنکور لحاظ خواهد شد.

زرافشان افزود: برای ترمیم نمرات ما نسبت به برگزاری آزمون مجدد و حضور دانش‌آموزان اقدام خواهیم کرد تا به نوعی این نمرات ترمیم شود. در شاخه فنی و حرفه‌ای نیز پیشنهاد کردیم امتحانات به گونه‌ای طراحی شود که زمینه ادامه تحصیل دانش‌آموزان این شاخه به صورت کاردانی پیوسته فراهم شده و آنها دیگر در امتحان نهایی و کنکور حضور نداشته باشند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی جدید اشاره و تصریح کرد: ما کار استقرار این پایه را با تامین فضای مورد نیاز و نیروی انسانی در استان‌ها دنبال می‌کنیم و بر این باوریم با ساماندهی نیروی انسانی و فضای آموزشی می‌توانیم به شکل کامل به استقرار نظام جدید آموزشی کمک کنیم.

زرافشان در مورد کمبود نیروی انسانی و رفع مشکلات در این حوزه گفت: قرار شده است با تاخیر در بازنشستگی 10 هزار معلم در آستانه بازنشستگی و ورود نیروی انسانی جدید از دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان جذب سرباز معلم، بحث خرید خدمات و اضافه تدریس موظف و غیرموظف کمبود نیروی انسانی را برطرف کنیم.

وی بازنگری در روش بکارگیری نیروی انسانی در مدارس را به عنوان یک اولویت ضروری خواند و اضافه کرد: ما کیفیت آموزشی و تربیتی را فدای برخی از کاستی‌ها نخواهیم کرد و روش تامین نیرو به گونه‌ای خواهد بود تا عوامل کیفیت‌بخشی در قالب گروه‌های آموزشی و پژوهش‌سراها مورد غفلت و بی‌توجهی قرار نگیرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: معاونین آموزش متوسطه باید نسبت به ایجاد تعادل در جابجایی نیروها به گونه‌ای عمل کنند تا در مناطق با مازاد نیرو و یا تقاضای بیش از حد روبرو نشویم و شرایط استقرار پایه دوازدهم فراهم آید.

زرافشان برگزاری دوره‌های آموزشی برای معلمان در قالب کتاب‌های جدیدالتالیف را در کنار مطالعه این کتب درسی از طریق سایت دفتر تالیف ضروری خواند و افزود: در کنار فعالیت گروه‌های آموزشی نظارت‌های بالینی در استقرار پایه دوازدهم ضروری است و در این زمینه مسئولیت گروه‌های آموزشی بسیار خطیر به نظر می‌رسد.

وی با بیان آیات و روایات در باب جایگاه تعلیم و تربیت اظهار کرد: ما اگر می‌خواهیم در وضعیت مطلوب از فرصت‌های تربیتی و آموزشی استفاده کنیم باید مولفه‌های زیربنایی را در این حوزه مورد دقت نظر قرار دهیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: نباید فارغ التحصیلان ما در مدارس خسته و بیحال وارد دانشگاه شوند در حالی که ما وظیفه داریم تا در یک فضای بانشاط همراه با ارزیابی‌های مستمر و فرآیند صحیح به سمتی حرکت کنیم تا در بستر آموزش تربیت صحیح نیز شکل گیرد.

زرافشان به چالش امروز نظام تعلیم و تربیت در حفظ و ارتقای کیفیت آموزشی اشاره و تصریح کرد: در سند تحول بنیادین نیز به تامین و بسط عدالت در برخورداری از فرصت‌های تعلیم و تربیت باکیفیت و مناسب تاکید شده و همه موظفند به هر شکل ممکن این کیفیت را حفظ کنند.

وی گفت: موضوع کیفیت دغدغه جهانی است که ما نیز وظیفه داریم کیفیت آموزشی و تربیتی خود را ارتقا دهیم تا در یک مدرسه شایسته و مناسب نسل تحول‌آفرین تربیت شده و جایگاه به وجود آمده اعتلا یابد.

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایسنا