همانطور که می دانید هر سال حراج جمعه در بیشتر فروشگاه های آنلاین و آفلاین دنیا اجرا می شود و همه فروشندگان محصولات خود را با تعداد محدود اما تخفیف های بسیار ویژه ارائه می کنند!
امسال سرزمین تیزهوش ها هم در این برنامه همگانی شرکت خواهد کرد! پس جمعه حواستون به سرزمین تیزهوش ها مخصوصا کانال تلگرام ما باشه و منتظر تخفیف های بسیار محدود اما بسیار ویژه باشید:
روی تصویر زیر کلیک کنید و بهترین خرید خود را انجام دهید:
وب سایت : www.tizland.ir
کانال تلگرام ما : @tizland
فروشگاه اینترنتی ما : www.nimkatbook.ir
1-توجهتان را بر مواردی که مطالعه میکنید، متمرکز کنید.
توجه، یکی از مولفههای مهم حافظه است. سعی کنید در محیطی مطالعه کنید که عوامل پرتی حواس مثل تلویزیون مزاحم تمرکزتان نشود.
2-با در نظر گرفتن ساعتهای منظم برای مطالعه از باشتاب یادگرفتن اجتناب کنید.
یادگیری تدریجی و در چندجلسه پیاپی و منظم بازدهی بهتری دارد.
3 -اطلاعات مورد مطالعه را سازماندهی کنید.
سعی کنید مفاهیم و اصطلاحات مشابه را با هم گروهبندی کنید یا طرح کلی از یادداشتهایتان و آنچه خواندهاید داشته باشید تا به گروهبندیکردن مفاهیم مرتبط کمک کنید.
4 -از شیوههای حفظکردن برای یادآوری اطلاعات استفاده کنید.
شیوههای حفظی تکنیکی هستند که اغلب توسط دانشآموزان برای کمک به یادآوری اطلاعات استفاده میشوند. این شیوه صرفا روشی برای یادآوری اطلاعات هستند. برای مثال، ممکن است اصطلاحی که نیاز دارید یادتان باشد، به یک مورد رایج که برایتان بسیار آشناست ارتباط دهید. بهترین روشهای حفظی آنهایی هستند که از تصویرسازی، شوخی یا ابتکار مثبت استفاده شده باشد.
5- اطلاعاتی که مطالعه میکنید تکرار کنید و آن را برای خودتان شرح دهید.
برای یادآوری اطلاعات نیاز دارید آنچه مطالعه میکنید در حافظه بلندمدتتان رمزگذاری کنید. یکی از سودمندترین روشهای رمزگذاری مرور ذهنی مشروح است. یک نمونه از این روش وقتی است که بخواهید تعریف یک اصطلاح کلیدی را بخوانید، ابتدا تعریف آن اصطلاح را مطالعه کنید و سپس یک توصیف مفصلتر از آنچه آن اصطلاح معنی میدهد بخوانید. بعد از تکرار این فرآیند در چند دفعه، بهتر میتوانید اطلاعاتی که خواندهاید به یاد بیاورید.
6 -اطلاعات جدید را به چیزهایی که قبلا میدانستهاید ارتباط دهید.
موقعی که اطلاعات ناآشنایی را مطالعه میکنید، زمانی را صرف این کنید که چگونه این اطلاعات به چیزهایی که در حال حاضر میدانید ارتباط دارد. با ایجاد روابط بین ایدههای جدید و ایدههای قبلی میتوانید احتمال یادآوری اطلاعاتی که بتازگی آموختهاید، افزایش خیرهکنندهای دهید.
7 -مفاهیم را تجسم کنید.
بسیاری از افراد معمولا از تصویرسازی اطلاعاتی که مطالعه میکنند سود میبرند. به شکلها، نمودارها و دیگر طرحها در کتاب یا مقالهای که مطالعه میکنید، توجه کنید. اگر مطلبی که میخوانید اشارههای تصویری که کمکتان کند، نداشته باشد، سعی کنید خودتان شکلی را بکشید. نمودارها یا شکلهایی را در حاشیه یادداشتتان ترسیم کنید یا از ماژیکهای برجستهکننده در رنگهای مختلف استفاده کنید تا بتوانید ایدههای مرتبط با هم را گروهبندی کنید.
8 -مفاهیم جدید را با شخص دیگری بیاموزید.
تحقیقات نشان دادهاند که خواندن موارد مختلف با صدای بلند به طرز معناداری به یادسپردن آن مواد را افزایش میدهد. متخصصان علوم تربیتی و روانشناسان همچنین در یافتهاند دانشجویانی که واقعامفاهیم جدید را به دیگران یاد میدهند فهمشان و یادآوریشان را افزایش میدهند. شما میتوانید از این رویکرد با آموزش مفاهیم و اطلاعات جدید به یک دوست یا همکلاسی استفاده کنید.
9-بر اطلاعات دشوار توجه مضاعف داشته باشید.
آیا تا به حال ملاحظه کردهاید چگونه گاهی اوقات در آغاز یا پایان یک فصل، یادآوری اطلاعات سادهتر است؟ محققان دریافتهاند که نوع اطلاعات میتواند در یادآوری آن نقش داشته باشد. هنگام مطالعه اطلاعات دشوار میتوانید با صرف زمان بیشتری برای تکرار اطلاعات بر آن غلبه کنید. راهکار دیگر دوباره سازماندهی کردن اطلاعات است؛ به صورتی که برای یادآوری سادهتر شود.
10- شیوه عادی مطالعهتان را تغییر دهید.
روش مهم دیگر برای افزایش یادآوری این است که گاهی اوقات شیوه مرسوم مطالعهتان را تغییر دهید. اگر به مطالعه در یک مکان خاص عادت کردهاید، سعی کنید به یک جای دیگر برای مطالعه بروید. اگر در غروب مطالعه میکنید، سعی کنید هر صبح چند دقیقه را صرف مرور اطلاعاتی کنید که شب قبل مطالعه کردهاید. با افزودن یک عنصر تازه به دورههای مطالعهتان میتوانید سودمندی تلاشهایتان را افزایش دهید و به طرز معناداری یادآوری بلندمدتتان را ارتقا دهید.
منبع دریافت این مطلب : برترین ها
نظم و انضباط
بدون نظم و انضباط در کلاس ، معلم عملاً قادر به انجام هیچ کاری نیست . معلم باید نظم بخشیدن به کلاس درس را پیش نیاز تدریس بداند و همیشه پس از برقراری آرامش در کلاس ، تدریس را شروع کند . اگر معلم از قبل برنامه و آمادگی لازم را برای اداره ی کلاس و تدریس داشته باشد ، از بسیاری از دردسرها و مشکلات احتمالی کلاس و فشارهای روانی و عصبی ناشی از آن پیشگیری خواهد کرد . مسلماً بسیاری از رفتار و اَعمال نامطلوب و شرارت دانش آموزان از آنجا ناشی می شود که آنها واقعاًنمی دانند در مقابل مشکلات چه باید بکنند و از اموری که باید انجام دهند ، آگاهی لازم را ندارند و یا اینکه در انجام فعالیتها و تکالیف خود ناتوان هستند . معلم می تواند با ارائه اطلاعات مناسب ، دانش آموزان را در جهت رفع موانع و مشکلات خود ،یاری نماید ، و توانایی هایشان را برای حل مشکلات و انجام تکالیف افزایش دهد ؛ همچنین معلم باید تلاش کند روشهای تنبیهی را بلافاصله پس از مشاهده ی عمل خلاف در کلاس به کار گیرد . تا دانش آموز خاطی به ارتباط بین عمل خود و نتیجه ی آن پی ببرد .
معمولاً برخی از مسائل مربوط به کنترل کلاس ، بطور غیرمنتظره و ناگهانی پیش می آیند که مستلزم راه حلهای ابتکاری و مدبرانه ای است . اگر معلم در این زمینه ها از تجارب و آگاهی لازم و کافی برخوردار نباشد ، بطور یقین واکنش و عکس العملهای او در برخورد با بی نظمی و آشوب های کلاسی ،بی اثر و یا مخرب خواهد بود ؛ بنابراین ، معلم باید با استفاده از تجارب و اطلاعات همکاران و با انجام مطالعات لازم در زمینه های روانشناسی و علوم تربیتی ، شیوه ها و راهکارهای برخورد با بی نظمی های کلاسی را از قبل پیش بینی و با آمادگی بیشتری در کلاس حاضر شود .
منبع دریافت این مطلب : اطلاعات
به گزارش تیزلند، به نقل از باشگاه خبرنگارن جوان، احمد عابدینی معاون شورای عالی آموزش و پرورش ؛ در خصوص روند نهایی شدن امتحانات در پایه دهم عنوان کرد: در این باره جلسات کارشناسی در حال برگزاری است و هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است.
وی ادامه داد: پس از جلسات و بررسیهای کارشناسی تعدادی از دروس نهایی شده که برای به اجرا درآمدن باید در صحن علنی شورای عالی مطرح شود.
معاون شورای عالی آموزش و پرورش اظهار داشت: امیدواریم بررسیهای کارشناسی به گونهای پیش رود که وضعیت نهایی شدن امتحانات پایه دهم تا پیش از پایان سال تحصیلی جاری اعلام شود.
عابدینی بیان کرد: با توجه به مطرح شدن قانون حذف کنکور باید در روند برگزاری امتحانات تغییراتی حاصل شود که در این راستا استانداردسازی امتحانات اهمیت بسزایی دارد.
وی عنوان کرد: یکی از راههایی که میتواند ملاک ارزیابیهای صحیح دانشآموزان در خصوص شرکت در کنکور باشد مسئله استاندارد شدن امتحانات بوده که نهایی ک ردن آن به این روند کمک میکند.
معاون شورای عالی آموزش و پرورش یادآور شد: در خصوص بررسی جوانب این موضوع و تعیین درسها برای امتحان نهایی در حال بررسی هستیم.
منبع دریافت این مطلب : باشگاه خبرنگاران جوان