به گزارش تیزلند، به نقل از جامجم آنلاین، مهندس احمد میرزاخانی رئیس هیات مدیره مجتمع آموزشی نیکوکاری «رعد» و پدر مریم میرزاخانی از یک هفته پیش با وخامت حال دخترش در آمریکا به سر میبرد. مسئول روابط عمومی این موسسه نیکوکاری، با تایید خبر فوت مریم میرزاخانی گفت: صبح امروز از طریق برادر ایشان از فوت مریم میرزاخانی باخبر شدیم.
این در حالی است که محمد جواد ظریف وزیر خارجه هم که در آمریکا به سر می برد برای پیگیری وضعیت میرزاخانی تلاش هایی را کرده بود.
مریم میرزاخانی که بود؟
اسم این نابغه ریاضی ایرانی برای اولین بار وقتی بین مردم دهان به دهان گشت که همه با تعجب از اهدای نوبل ریاضیات به یک بانوی جوان ایرانی خبر میدادند. اتفاقی که سه سال پیش مریم میرزاخانی را رسانهای کرد و توجه افکار عمومی به او جلب شد. به دختر جوانی که کمیته مدال فیلدز - بالاترین جایزهای که یک ریاضیدان میتواند دریافت کند - در توصیف او نوشت: «چیره دست در گستره قابل توجهی از تکنیک ها و حوزه های متفاوت ریاضی، او تجسم ترکیبی کمیاب است از توانایی تکنیکی، بلندپروازی جسورانه، بینش وسیع و کنجکاوی ژرف.»
به این ترتیب مریم میرزاخانی نخستین ایرانی و اولین زنی شد که از آغاز اهدای مدال فیلدز و تاریخ 78 ساله آن، به این مدال دست پیدا کرده است.
مریم میرزاخانی متولد 13 اردیبهشت 1356، تهران، ریاضیدان ایرانی و استاد دانشگاه استنفورد بود. وی در سال 2014 به خاطر کار بر «دینامیک و هندسه سطوح ریمانی و فضاهای پیمانهای آنها» برنده مدال فیلدز شد که بالاترین جایزه در ریاضیات است. وی نخستین زن و نخستین ایرانی برنده مدال فیلدز است.
زمینه تحقیقاتی او مشتمل بر نظریه تایشمولر، هندسه هذلولوی، نظریه ارگودیک و هندسه هم تافته بود.
مریم میرزاخانی در دوران تحصیل در دبیرستان فرزانگان تهران، برنده مدال طلای المپیاد جهانی ریاضی در سالهای 1994 (هنگکنگ) و 1995 (کانادا) شد و در این سال به عنوان نخستین دانشآموز ایرانی جایزه نمرهٔ کامل شد. وی نخستین دختری بود که به تیم المپیاد ریاضی ایران راه یافت؛ نخستین دختری بود که در المپیاد ریاضی ایران طلا گرفت؛ نخستین کسی بود که دو سال مدال طلا گرفت و نخستین فردی بود که در آزمون المپیاد ریاضی جهانی نمره کامل گرفت.
سپس در سال 1999 کارشناسی خود را در رشته ریاضی از دانشگاه شریف و دکترای خود را در سال 2004 از دانشگاه هاروارد به سرپرستی کورتیس مکمولن از برندگان مدال فیلدز گرفت. از مریم میرزاخانی به عنوان یکی از ده ذهنِ جوان برگزیده سال 2005 از سوی نشریه پاپیولار ساینس در آمریکا و ذهن برتر در رشتهٔ ریاضیات تجلیل شد.
میرزاخانی برنده جوایزی چون جایزه ستر از انجمن ریاضی آمریکا در سال 2013، جایزه کلی و مدال فیلدز در سال 2014 بود. وی از یازدهم شهریور ماه 1387 (اول سپتامبر 2008) در دانشگاه استنفورد استاد دانشگاه و پژوهشگر رشته ریاضیات بود.
منبع دریافت این مطلب : جام جم آنلاین
در مدح اساتید باشگاه المپیاد طلایی ها همین بس که تو این چند سال اخیر 90 درصد مدال آوراى المپیاد کشورى و جهانی از شاگردای همین استادا بودن.. فی المثل برای خوندن المپیاد کتاب هایی هست که همه ی ما اول و آخر باید بخونیمشون و همه جا از این کتاب ها تدریس میکنن، در حالی که خود نویسنده های کتاب و استادای خفن مدارس برتر تهران تو المپیاد، تو باشگاه المپیاد طلایی ها درس میدن و این قضیه تو تمامی رشته ها هم قابل مشاهدست… در ثانی تا حالا تو هیچ مدرسه یا موسسه ای همه ی این استادا یه جا جمع نشدن ولى همه این استادا جمع شدن تو باشگاه المپیاد طلایى ها که بتونن بهترین کلاس هاى المپیاد ایران رو برگزار کنن.
برای شرکت در آزمون رایگان استعدادیابی کلیک کنید.
وب سایت: http://www.talayiha.ir
پشتیبانی و مشاوره
476249 - 021
منبع دریافت این مطلب : باشگاه المپیاد طلایی ها
به گزارش تیزلند، به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر، اظهار داشت: 980 هزار نفر مخاطب انتخاب رشته در پایه نهم هستند و در 4 رشته نظری، 41 رشته فنی و حرفهای و 153 رشته کاردانش انتخاب رشته خواهند کرد.
وی افزود: در شاخه نظری، مسیر برای ورود به دانشگاه طراحی شده است و در شاخه فنی و حرفهای طراحی به گونهای صورت گرفته تا دانشآموز بدون نیاز به دانشگاه هم بتواند شغل مورد نظر خود را پیدا کند و در شاخه کار دانش با توجه به تنوع رشته و میزان کم دروس نظری، دانشآموز میتواند به راحتی بدون دانشگاه وارد بازار کار شود.
فیض با بیان اینکه در الگوی توسعه متوازن باید 48 درصد دانشآموزان در شاخه فنیوحرفهای و کاردانش تحصیل کنند، ادامه داد: هماکنون 37 درصد از کل دانشآموزان در این دو شاخه تحصیل میکنند و بنا بر تکلیف برنامه ششم توسعه هر سال نزدیک به سه درصد باید به این میزان افزوده شود.
*هدایت تحصیلی چیزی نبود که تبدیل به بحران شود
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: علاقه دانشآموزان به رشتهها تحت تاثیر مسائل اجتماعی نوسان پیدا میکند؛ برای مثال با اجرای طرح تحول سلامت و افزایش حقوق پزشکان در بعضی مناطق شاهد علاقه 70 درصدی دانشآموزان به خصوص در مناطق محروم به رشته تجربی بودیم.
وی با بیان اینکه دانشآموز و خانواده باید در رابطه با آینده رشتههای مختلف آگاه شوند، گفت: امسال 580 هزار نفر در رشته تجربی در آزمون ورودی شرکت کردند در حالی که از یک کلاس 30 نفره رشته تجربی تنها یک نفر در رشته پزشکی در دانشگاههای آزاد و سراسری پذیرفته میشوند.
فیض عنوان کرد: شان مجلس اجلّ از این است که در مورد برخی بخشنامهها اظهارنظر کند البته ما تلاش داریم که امور مهم را در تعامل با مجلس پیش ببریم، اما سال گذشته مسئله هدایت تحصیلی چیزی نبود که تبدیل به بحران شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: سال گذشته مسئله سادهای که به راحتی میتوانست حل شود به دلیل مسائل سیاسی و تلاش برای زمین زدن آقای فانی، تبدیل به یک بحران ملی شد و در برخی شهرها ایجاد آشوب کرد، زیرا داوطلب رشته تجربی در برخی شهرها بسیار بالا بود، اما ظرفیت 30 درصد برای این رشته پیشبینی شده بود.
وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلات آموزش و پرورش سیاستزده بودن آن است، خاطرنشان ساخت: هر اتفاقی در آموزش و پرورش میافتد تبدیل به یک بحران سیاسی میشود در حالی که به راحتی قابل حل است.
فیض عنوان کرد: اگر مجلس الگوی توسعه متوازن را تصویب میکند نباید تنها توجهش به آموزش و پرورش باشد، این امر مهندسی معکوس میطلبد و دانشگاهها و سایر نهادهای کشور نیز باید الزامات و وظایفی در پیشبرد آن داشته باشند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه الگوی توسعه متوازن از یک نیازسنجی درست و کلان به دست نیامده است، تصریح کرد: بر اساس نیازسنجی کلان، وزارت علوم، سازمان سنجش آموزش کشور، وزارت بهداشت و برخی نهادهای دیگر نیز مسئول هستند در حالی که اکنون تمام مسئولیت مستقیماً بر عهده وزارت آموزش و پرورش گذاشته شده است.
وی اظهار کرد: الگوی توسعه متوازن ظرفیت رشته تجربی را 15 درصد در نظر گرفته است و آموزش و پرورش بین منگنه الگوی توسعه متوازن و علاقه خانوادهها گرفتار شده است و همه اتهامات نیز به سوی این وزارتخانه نشانه میرود.
فیض بیان کرد: تمام مدارس متوسطه اول مشاور دارند البته برخی به صورت پارهوقت و برخی دیگر تماموقت هستند؛ سازمان برنامه به ازای هر 15 دانشآموز یک ساعت در هفته مشاور را در نظر گرفته است در حالی که نظر وزارت آموزش و پرورش، این عدد بر روی 12 دانشآموز بود.
* استفاده 5 دقیقهای دانشآموزان از مشاور مدرسه
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این اختلاف 20 درصدی بین سازمان برنامه و آموزش و پرورش به دلیل مسئله بودجه است، گفت: در این حالت هر دانشآموز در هفته 5 دقیقه میتواند از حضور مشاور در مدرسه استفاده کند.
وی تصریح کرد: هدایت تحصیلی جدید حاصل مطالعات تطبیقی، در نظر گرفتن نُرم بینالملل و مطالعات داخلی است.
فیض با بیان اینکه امسال دو فرم هدایت تحصیلی برای دانشآموزان صادر میشود، اظهار داشت: فرم شماره یک به صورت توصیهنامه هدایت تحصیلی است و 12 توصیه را شامل 4 رشته نظری، 4 رشته فنی و حرفهای و 4 رشته کاردانش به دانشآموزان ارائه میدهد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امسال اطلاعات دانشآموزان را منطقهای کردیم و 24 ساعت بعد از کامل شدن اطلاعات توصیهنامهها قابل چاپ است.
وی عنوان کرد: فرم دوم بر اساس توصیهنامه اول، اولویتبندی مراجعه را در قیاس با سایر دانشآموزان مشخص میکند، برای مثال اگر دانشآموزی در توصیهنامه اول اولویت هفتم در رشته تجربی را دارد و در فرم دوم در گروه «ج» برای رشته تجربی است باید بعد از ثبتنام گروه «الف» و «ب» در رشته تجربی در صورت وجود ظرفیت در مدارس دولتی، ثبتنام کند.
منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس
فیلم زیر معرفی مجموعه قصه های ریزه ریزه می باشد:
توی اوج بی حوصلگی هم میشه چرخ زد، بله چرخ زد نه توی خیابان و توی گرما و زیر آفتاب داغ تابستان، می توان توی فروشگاه اینترنتی کتابم کو چرخ زد. میان کتاب های خوب گشت که حوصله را جا می آورد و خستگی درس را در می کند. یک عالم کتاب در سایت کتابم کو منتظر شماست. کتاب های خوب و برگزیده ای که ارزش خواندن دارند.
پس چرخ بزن !!تا دیر نشده چرخ بزن!!
کلمات کلیدی: مجموعه قصه های ریزه ریزه| کودک و نوجوان|نشر هوپا| کتابم کو| فروشگاه اینترنتی کتابم کو| خرید اینترنتی| برای گروه سنی 4 تا 10 سال
منبع دریافت این مطلب : فروشگاه اینترنتی کتابم کو
به گزارش تیزلند، به نقل از سید جواد ساداتینژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص «اخذ وجه از اولیای دانشآموزان هنگام ثبتنام»، اظهار داشت: این موضوع قدیمی و تکراری است و هر سال هنگام ثبتنام دانشآموزان، تکرار میشود.
وی افزود: آموزش و پرورش رسماً اعلام کرده است مدارس حق اخذ وجه هنگام ثبتنام دانشآموزان را ندارند و از طرف دیگر، والدین دانشآموزان اعلام میکنند هنگام ثبتنام از آنها وجوهی دریافت شده است.
عضو کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد: طبق بخشنامه ابلاغی آموزش و پرورش، مدارس حق اخذ وجه ندارند و همواره اعلام میکنند که والدین میتوانند در صورت اخذ وجه از آنها، موضوع را اطلاع داده و پیگیری کنند.
ساداتینژاد یادآور شد: اصل قضیه این است که سرانه دانشآموزی در مدارس پایین است و مدارس برای انجام امور خود، با مشکلاتی مواجه هستند و سعی میکنند با استفاده از کمک والدین، خدماتی به دانشآموزان ارائه دهند.
وی با اشاره به علل دریافت غیرقانونی وجه از اولیای دانشآموزان، تصریح کرد: حلقه مفقوده این موضوع آن است که سرانه مدارس پایین است و مدیران مدارس سعی میکنند از این طریق، این مشکلات را حل کنند.
عضو کمیسیون آموزش مجلس در پاسخ به این پرسش که «آیا مجلس برنامهای برای حل مشکل سرانه مدارس ندارد؟»، گفت: این مربوط به اعتبارات است که در زمان تصویب بودجه هر سال، بحث سرانه دانشآموزان مطرح میشود و نمایندگان سعی میکنند به این موضوع توجه کنند، اما با توجه به حجم مدارس کشور، این اعتبارات برای امور مدارس، کفایت نمیکند.
منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس