این کتاب برای چه کسایی مناسبه؟
این کتاب برای کلاس دهمی های عزیز که می خوان تو درس فارسی موفق باشن مناسبه.
فایده ی این کتاب چیه؟
این کتاب کلی تست خوب دارد. در ابتدای هر درس، درسنامه ای کم حجم برای مرور لغات مهم از نظر املایی و معنایی، آرایه های آن درس، مضامین ابیات درس و….قرار داده ایم. درسنامه های کامل آرایه ها و دستور زبان در پاسخ تست هاست.
از جمله موارد مهم این کتاب پوشش کامل و تست های تالیفی درجه یک و کنکورهای متناسب با مطالب این کتاب است!
این کتاب چند صفحه داره؟
132 صفحه
مولف این کتاب کیه؟
ابوالفضل غلامی-افشین محی الدین-جلال الدین دهقانی-سعید بهابادی
برای خرید اینترنتی کتاب ریاضی کار پایه دهم انتشارات خیلی سبز می توانید به فروشگاه کتاب کمک درسی نیمکت به آدرس www.nimkatbook.ir مراجعه نمایید.
تا به حال شده که برای یاد گرفتن یه مهارت جدید که بتونی با اون کار خاصی بکنی، شغلی بگیری، یا پروژهای انجام بدی، بین انواع کلاسها و کتابها و سیدیهایی که واقعا نمیشه اطمینان کرد چه محتوایی دارن و چقدر به کار آدم میان سردرگم شده باشی؟ بله، ما هم خودمون این سردرگمی رو قبلا کشیدیم.
ایراد از اینجا است که این درسهای دانشگاهی، این کلاسها و کتابهای تئوری، واقعا آدم رو برای کار عملی در دنیای واقعی آماده نمیکنه. توی خیلی از رشتهها، به خصوص اونهایی که با کامپیوتر و نرمافزارها و زبانهای حرفهای سروکار دارن، این «آموختهها» با مهارت لازم برای انجام یه کار فاصله داره.
و ما برای همین اینجاییم. تیم جوان و پرانرژی فرانش که اومدیم تا این راه و رسم رو عوض کنیم، تا این شکاف بین دانشگاه و بازار کار رو پل بزنیم. تا آدمهایی که کاری رو بلدن و مهارتی دارن رو پیدا کنیم و بیاریم تا مهارت خودشون رو به دیگران منتقل کنن. تا یه راه خیلی راحت بسازیم که هر کسی از هر جایی بتونه بدون احتیاج به کلاسهای حضوری پرخرج و کتابهای سنگین، یه یادگیری واقعی و باکیفیت رو تجربه کنه، و مهارتی که توی زندگی و کارش لازم داره رو از آدمهای کاربلد یاد بگیره، و اون آدمهای کاربلد هم بتونن دانش خودشون رو به کاربران یاد بدن و از این راه به درآمد خوبی برسن.
ما کارمون رو سال پیش از شتابدهنده آواتک شروع کردیم، البته اون زمان هنوز اسممون کائسنا بود، یادگار دورانی که یه سایت علمی دانشجویی بودیم. در آواتک خیلی چیزها یاد گرفتیم، بهخصوص از همه کاربرهایی که از همون ابتدای راه با ما همراه شدن، بازخورد دادن، حمایتمون کردن و انرژی دادن. از همهشون ممنونیم.
و حالا امروز ما بچههای فرانش با نیروی جدید و انرژی بیشتر داریم تلاش میکنیم تا این مسیر رو هموار کنیم. و هنوز هم بزرگترین قوت قلب ما شما هستین، و همونطور که از همون اول همیشه گفتیم: باهمیم :)
به گزارش تیزلند، به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ علی اصغر فانی در برنامه تیترشبکه خبر افزود: تاکنون حدود یازده میلیون دانش آموز در مدارس نام نویسی کرده اند.
وی گفت: راهبرد اصلی آموزش و پرورش در دولت یازدهم ارتقاء کیفی مدارس دولتی است.
فانی افزود: حدود 88 درصد دانش آموزان در مدارس دولتی و بقیه در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.
وی با انتقاد از مدارسی که برای نام نویسی از دانش آموزان آزمون برگزار می کنند گفت: این روش اثر سوء بر دانش آموزان دارد زیرا خالی شدن کلاس ها از دانش آموزان توانمند تحرک و انگیزه ها را کاهش می دهد و رقابت میان دانش آموزان را کمرنگ می کند.
فانی افزود: باید در جهت کاهش تنوع و تعداد مدارس حرکت کرد البته به یک باره نمی توان این طرح را اجرایی کرد.
وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از دانش آموزان استثنائی که در مرز بین عادی و استثنائی قرار دارند در مدارس عادی تحصیل می کنند گفت: در طرح تلفیقی حدود چهار دانش آموز را از کلاس هایی که از آنها که دانش آموزان نزدیک به استثنائی حضور دارند برای آسان شدن عملکرد معلمان کاهش داده ایم.
فانی افزود: اکنون 70 هزار دانش آموزان در مدارس استثنائی و همین تعداد دانش آموز استثنائی در مدارس عادی تحصیل می کنند.
وی از طرح شهاب برای دانش آموزان تیزهوش نام برد و گفت: بر اساس این طرح، دانش آموزانی که بهره هوشی بیشتر از میانگین دیگر دانش آموزان دارند در همان مدرسه و با هدایت معلمان رشد می کنند.
فانی افزود: اکنون 384 هزار دانش آموز زیر پوشش طرح شهاب قرار دارند و تا سال 1404 طرح شهاب فراگیر می شود.
وی درباره مدارس تیزهوشان نیز گفت: تلاش می کنیم شاخص این مدارس با شاخص های جهانی یکسان شود.
فانی افزود: شاخص جهانی اعلام می کند سه درصد دانش آموزان تیزهوش هستند اما زمانی که دولت یازدهم روی کار آمد این نسبت در مدارس تیزهوشان بسیار بیشتر از شاخص های جهانی بود.
وی گفت: عدالت آموزشی به عدالت کمی و کیفی تقسیم می شود که برای احقاق عدالت کیفی راه طولانی در پیش داریم.
فانی درباره محقق شدن عدالت کمی در مدارس افزود: اکنون هیچ کودک در سن تحصیل در کشور وجود ندارد که به علت نبود امکانات ترک تحصیل کرده باشد.
وی گفت: 105 هزار مدرسه در کشور وجود دارد و در مناطقی در دوره ابتدایی یک مدرسه، یک معلم و یک دانش آموز داریم.
فانی افزود: درباره مدارس متوسطه یک و متوسطه دو نمی توانیم به علت گوناگوی دروس در روستاهایی که کمتر از پنج دانش آموز دارند مدرسه تاسیس کنیم.
وی گفت: برای حل این مشکل طرح های روستامرکزی، خوابگاه مرکزی و مدارس شبانه روزی را اجرا کرده ایم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: در سال تحصیلی گذشته بیش از 400 هزار دانش آموزان دختر و پسر در پایه متوسطه در مدارس شبانه روزی تحصیل کرده اند.
وی گفت: برای ارتقاء کیفیت مدارس، هشت هزار مدرسه زیر پوشش طرح تعالی مدیریت مدرسه قرار گرفته اند.
فانی افزود: بودجه امسال آموزش و پرورش بیش از 30 هزار میلیارد تومان است که اگر این رقم را به حدود 11 و نیم میلیون دانش آموز مدارس دولتی تقسیم کنیم دولت برای هر دانش آموز بیش از دو میلیون و 700 هزار تومان اختصاص داده است.
وی گفت: اگر اولیاء دانش آموزان برنامه ها و فعالیت هایی را بیش از فعالیت های جاری مدارس بخواهند باید هزینه آن را پرداخت کنند.
فانی افزود: در طرح مهر، ستاد مرکزی آموزش و پرورش، مراکز استان ها و مدارس مناطق از بهمن تا مهر سال بعد برای بازگشایی مناسب مدارس فعالیت های خود را انجام می دهند.
وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار و 500 کلاس نوساز به مجموعه کلاس های مدارس اضافه شده است و همین تعداد نیز تا پایان سال به کلاس ها افزوده خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای برخی طرح های مسکن مهر مدرسه پیش بینی نشده بود افزود: امسال برای مسکن مهر مشکل فضای آموزشی وجود ندارد اما اگر همه متقاضیان مسکن مهر در واحدهای خود مستقر شوند با کمبود فضای آموزشی روبرو خواهیم شد.
وی گفت: پارسال سیستم گرمایشی 50 هزار کلاس درس استاندارد شد و تا ابتدای مهر امسال 50 هزار کلاس دیگر با بخاری های نفتی و گازی خداحافظی می کنند.
فانی افزود: امسال حدود 130 جلد کتاب درسی چاپ شده است و از 15 شهریور در سراسر کشور توزیع می شود.
وی گفت: چاپ و آماده سازی کتب درسی 14 ماه زمان می برد و اکنون تعدادی از کتب سال تحصیلی 97 ـ 96 نیز چاپ شده است.
فانی با بیان اینکه امسال 10 هزار دانشجو جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند و 10 هزار نفر نیز از میان لیسانسه ها در این دانشگاه پذیرفته و آموزش داده می شوند افزود: پنج هزار پذیرفته شده سال 91 این دانشگاه امسال به کارگیری خواهند شد.
وی گفت: شرایط پذیرش برای دانشگاه فرهنگیان در دفترچه آموزش این دانشگاه مشخص شده بود و اکنون امکان حل همه مشکلات پذیرفته شدگان وجود ندارد.
فانی درباره صندوق ذخیره فرهنگیان نیز افزود: بخشی از مشکلات این صندوق مربوط به مدیریت گذشته آن است اما کمیته ای از اعضاء صندوق و نمایندگان مجلس با پیشنهاد آموزش و پرورش تا یک ماه آینده تشکیل می شود و قرار است همه مدارک صندوق در اختیار این کمیته قرار گیرد و فعالیت های آن شفاف شود.
وی گفت: توصیه من برای اولیاء این است که دانش آموزان خود را دوره ابتدایی در مدارس دولتی نام نویسی کنند.
فانی افزود: برای نام نویسی در مقاطع بالاتر به فاصله محل سکونت تا مدرسه توجه شود زیرا بر اساس استانداردها در دوره ابتدایی حداکثر زمان پیاده روی دانش آموز تا مدرسه 10 دقیقه و در مقطع متوسطه اول 20 دقیقه است.
وزیر آموزش و پرورش کشورمان موفق ترین اعضاء کابینه را در حوزه سیاست خارجی آقای ظریف، در حوزه اقتصاد طیب نیا و در حوزه نفت آقای زنگنه دانست.
منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری صداو سیما
به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایسنا، مرضیه گُرد در جلسه هم اندیشی روسای ادارات مشارکت ها و کارشناس مسئولان توسعه مدارس غیر دولتی قطب 5 و 6 که در ساری برگزار شد، با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید یکی از شاخص های ما ارتقای کیفیت شاخص های آموزشی و پرورشی در مدارس غیر دولتی است، اظهار کرد: در بحث کیفیت که به عنوان یک استراتژی از طرف وزیر مطرح شد تلاش کردیم ارتقای کیفیت را از طریق توانمندسازی معلمان، برگزاری دوره های آموزشی، نظارت ها و استانداردسازی دنبال کنیم.
وی با بیان اینکه رویکرد دولت در زمینه مدارس غیر دولتی مشارکت مردم است، گفت: با شاخص هایی که از طرف وزارت اعلام شد توانسته ایم در کل کشور از رشد کیفی و کمی آموزشی در حوزه مدارس غیر دولتی برخودار باشیم.
رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طبق آخرین آمار بیش از 11 درصد مدارس کشور غیر دولتی هستند، تصریح کرد: طبق قانون مدارس غیر دولتی شهریه های این مدارس مشخص شده و در هر استان متناسب با هزینه تمام شده، کیفیت آموزشی، سطح سواد معلمان و دیگر موارد باید مورد تایید شورای نظارت قرار گیرد. شهریه ها پس از اعلام از طریق شورای نظارت هر استان به مدارس اعلام و سپس توسط بنرها و پوسترهای کاملاً مشخص باید در دید عموم نصب شده و تمام اطلاعات به اولیا دانش آموزان اطلاع رسانی شود. مدرسه ای که به این موارد توجه نکند متخلف شناخته خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ وی با اشاره به بحث نظارت بر مدارس غیر دولتی، خاطرنشان کرد: قبلاً نظارت بر مدارس غیر دولتی تنها در مسائل مالی بود، اما اکنون با رویکرد "نظارت همه جانبه"، نظارت بر مباحث تربیتی، بهداشتی، فرایند های آموزشی، فضای آموزشی، تربیت بدنی، مسائل انضباطی و همه موارد صورت می گیرد.
منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایسنا
چگونه می توان پایه یازدهم را جهشی خواند؟ چه کتاب هایی را باید مطالعه کرد؟
با هم پاسخ آقای جلال سلیمی مشاور سایت تیزلند را بشنویم:
آنچه در این ویدیو می شنویم:
- زمانی می توان پایه ای را جهشی خواند که کتاب های آن موجود و آموزش و پرورش بتواند بصورت مجزا از شما آزمون بگیرد.
- در حال حاضر کتاب های دوره دوم متوسطه تازه تالیف هستند و در نتیجه امکان جهشی خواندن پایه یازدهم نیست.
- در مورد جهشی خواندن پایه ها بیشتر فکر کنید، این عجله برای چیه؟
- آیا می دانید جهشی خواندن در بیشتر مواقع باعث افت تحصیلی دانش آموز می شود؟
- پیشنهاد مشاور، کامل خواندن دروس و خواندن کتاب های تکمیلی درس های تخصصی به جای جهشی خواندن پایه هاست.