همراهی پدر و مادر با دانشآموز تا آزمون تیزهوشان نقش بسزایی در موفقیت و کسب نتیجهی مطلوب دارد. همراهی پیوسته و صمیمانهی اولیا، انگیزهی دانشآموزان برای انجام دادن درست کارهای ساده برای پیشرفت در آزمونها را چند برابر میکند.
برای هر آزمون یک پیشنهاد برای همراهی هدفمندتر ارائه میشود و امید است مورد توجه و قابل اجرا برای پدران و مادران عزیز باشد.
پیشنهاد اول:
دانشآموزان باهوش، خلاق و فعال از کشف کردن لذت میبرند و به دنبال فرصتی برای تجربه کردن هستند. اجازه دهید دانشآموز مزیتهای برنامهریزی را خودش کشف کند. از دانشآموز بخواهید یک روز بدون برنامه درس بخواند و فردای همان روز، درسهایش را طبق برنامهی مشخصی مطالعه کند و دفتر برنامهریزی را پر کند. در روز سوم گزارشی از عملکرد روز اول و دوم از او بخواهید و دربارهی آنچه تجربه و کشف کرده است، گفتوگو کنید. از نتیجهی این آزمایش شگفتزده خواهید شد؛ چون بدون هیچ گونه تحمیل و سختگیری به هدف مهمی دست مییابید و دانشآموز خودش به این نتیجه میرسد که با برنامهریزی، بهتر و کاملتر درس میخواند.
بدیهی است تداوم تصمیمی که دانشآموز برای تکمیل دفتر برنامهریزی میگیرد، بیشتر خواهد بود.
منبع دریافت این مطلب : قلم چی