این آزمون شامل 100 سوال چهار گزینه ای ریاضی است.
»» دانلود برای اعضا امکان پذیر است. عضویت رایگان است و کمتر از 30 ثانیه طول می کشد!!!!
کلمات کلیدی : آزمون جامع ریاضی نهم | آزمون جامع تیزهوشان ریاضی | ریاضی نهم | تیزهوشان نهم | نمونه سوال ریاضی | نمونه سوال ریاضی نهم | نمونه سوال تیزهوشان نهم | ریاضی تیزهوشان نهم | نمونه سوال نهم | نمونه سوال ریاضی | نمونه سوال ریاضی تیزهوشان نهم | نمونه سوال | ریاضی تیزهوشان پایه نهم | سوال تستی ریاضی نهم | سوال تستی تیزهوشان | تیزهوشان پایه نهم | دانلود سوال تستی تیزهوشان | دانلود سوال تستی ریاضی نهم
این آزمون شامل 24 سوال ریاضی می باشد و مخصوص پایه سوم و چهارم است.
دانلود آزمون کانگورو پایه سوم و چهارم سال 93 (1 MB )
دانلود پاسخ آزمون (773 KB )
»» دانلود برای اعضا امکان پذیر است. عضویت رایگان است و کمتر از 30 ثانیه طول می کشد!!!!
کلمات کلیدی: مسابقه ی ریاضی کانگورو ابتدایی | ریاضیات کانگورو پایه ی سوم | ریاضیات کانگورو | ریاضی کانگورو پایه ی چهارم | ریاضی کانگورو | مساله ی ریاضی کانگورو پایه ی سوم و چهارم | مسابقه ی ریاضی کانگورو چهارم ابتدایی | مسابقه ی ریاضی کانگورو سوم ابتدایی | نمونه سوالات ریاضی سوم ابتدایی | آزمون ریاضی سوم و چهارم دبستان | نمونه سوالات دبستان | کانگورو | کانگورو سوم ابتدایی | آزمون های کانگورو | نمونه سوالات ریاضی | کانگورو چهارم ابتدایی
منبع دریافت این مطلب : کانگورو
هر پدر و یا مادری آرزو دارد فرزندانش با انگیزه و با تلاش درس بخوانند، اما برخی از بچهها تمایلی به درس خواندن از خود نشان نمیدهند و نمیتوانند در تکالیف درسی خود موفق شوند. اکثر این بچهها از هوش طبیعی برخوردارند و فقط تمایل و انگیزه به درس خواندن از خود نشان نمیدهند و این امر معمولا موجب دلسردی و خشم والدین میشود؛ بخصوص اینکه فکر میکنند این مساله میتواند آینده شغلی و زندگی آنان را تحت شعاع قرار دهد.
بنابراین شما شروع به غر زدن میکنید و برچسب تنبلی و یا بی مسئولیتی به او میزنید. با آنکه سعی میکنید هر آنچه از دستتان بر میآید برای انگیزه دار کردن او انجام دهید، ولی موفق نمیشوید و نتیجه عکس میشود. در واقع، مشکل اینجاست که ما والدین نمیدانیم چگونه باید بچهها را با انگیزه کنیم، نه اینکه آنها نمیتوانند یا توانایی انگیزه داشتن را ندارند. فقط تعجب میکنیم چرا آنها دوستان یا وسایل الکترونیکی خود را بیشتر از درس و مشق خود دوست دارند.
تصور کنید خودتان کودک یا نوجوان هستید، به چه چیزهایی علاقه نشان خواهید داد؟ آنها نیز باید خودشان این را درک کنند که چه چیزی مهم است و چرا. البته عوامل خارجی ای همچون ناتوانیهای یادگیری، مشکلات ذهنی و جسمی، و اختلالات رفتاری و مسائل خانوادگی هم در یادگیری تاثیر دارند.
در اینجا ما به تعدادی راه کار اصلاحی در موفقیت تحصیلی بچهها اشاره میکنیم:
* یک رابطه گرم، مثبت و صمیمانه توام با احترام با فرزندتان ایجاد کنید. مخالف آنها نقش بازی نکنید و نشان دهید کنارش هستید. این امر به شما کمک میکند که بهتر بتوانید روی آنان تاثیر بگذارید. تنبیه، تهدید، سخنرانی و نصیحت و کنترل شما را بجایی نمیبرد و روابطتان را بهم میزند. اضطراب، ناکامی، خشم و ترس شما طبیعی و قابل درک هست؛ اما اگر این احساسات به کودکتان منعکس شود راه بجایی نخواهید برد. به یاد داشته باشید که آنها با قصد نمیخواهند جوی نامناسب برای ایجاد شما بکنند و این طور نیست که آنها بدرد هیچ چیز نمیخورند. به خود بگویید: “فرزند من هنوز به نقطهای که باید برسد نرسیده هست”. همین. بخاطر داشته باشید وظیفه شما کمک به اوست تا یاد بگیرد چگونه باید مسئولیت پذیر شود. اگر شما منفی فکر کنید و اینگونه هم عمل کنید، فرزندتان واکنش منفی به شما نشان میدهد و بجای اینکه مشکل خود را ببیند، با جسارت و با بیاحترامی با شما برخورد می کند.
* قوانین خاصی در این خصوص تعیین کنید و به آنها پایبند بمانید. اعمالی که دوست دارد انجام بدهد را موکول کنید به پس از انجام دادن تکالیف درسیاش. مثلا بگویید بعد از اتمام تکالیفت، در مورد تماشای فیلمی که دوست داری با هم صحبت میکنیم. بگذارید آنها ساختار قانونمند بودن را بیاموزند و از نظر ذهنی با مسئولیت پذیری آشنا شده و پایبند شوند.
* در ایجاد یک برنامه ریزی صحیح مطالعه به او کمک کنید. گاهی بچهها نیاز دارند در برنامهریزی درسی به آنان کمک شود. شما میتوانید در این مورد به او کمک کنید و ببینید آیا زمانی که برای یادگیری یک درسی اختصاص داده کافی است یا خیر. در عین حال میتواند بیاموزد که در حین انجام کارهای درسی از وسایل الکترونیکی خود نباید استفاده بکند و این یک قانون شود. البته به او تفهیم شود این یک تنبیه نیست بلکه قانونی است که به او کمک میکند درسهایش را بهتر بیاموزد و تمرکزش بهتر شود. گاهی اوقات بچهها با گوش دادن به موسیقی بهتر میآموزند، ولی مطمئنا وسایل الکترونیکی این چنین عملکردی ندارند.
* می توانید قبل یا بعد از مدرسه رفتن کودکتان به او در کارهایی از قبیل چک کردن تکالیف و… کمک کنید و یا با معلمش گفتگویی داشته باشید.
* بررسی کنید با بودن در کنار شما و یا بقیه اعضای خانواده بهتر میآموزد یا در تنهایی و در سکوت؛ این موقعیت را برایش فراهم کنید. شما میتوانید کارها و تکالیفش را بررسی و مرور کنید ولی کارهای او را شما انجام ندهید.
* با کودکتان به بررسی این مساله بپردازید که آیا موافق است کارهایش را به بخش و قسمتهای کوچک تقسیم کنید یا آنکه مایل است همه را یکجا انجام دهد. برای اینکار از تخته وایت بورد و یا تقویم کمک بگیرید که زمانها دقیقا مشخص شود. البته اگر نیاز بود و شما نیز از نظر مالی توانش را داشتید میتوانید در برخی موارد از معلمهای خصوصی کمک بگیرید.
* سعی کنید والدی مهربان ولی جدی باشید؛ کمک دهنده، با ثبات، عمل گرا و مراقب. برای هرگونه عمل و ارتباط منفی با بچه تان سعی کنید راه کارهای مثبت را پیدا کنید و آنها را پیاده نمایید. سعی کنید حمایت گر و مشوق وی باشید بجای اینکه نگران و غر زن باشید. شیوههای فرزند پروری شما و بازخوردهای شما در عملکرد او موثر است.
* فراموش نکنید فرزند شما نیاز ندارد که فقط مقاطع تحصیلی را درست طی کند، بلکه میبایست در همه جنبههای مهم زندگی به تعادل برسد؛ ورزش کردن، داشتن ارتباطات و دوست، رسیدگی به کارهای و امور خانوادگی… به همه اینها باید بپردازد. هر گاه توانستید در امور مدرسه وی مشارکت کنید و علاقه خود را نسبت به پروژههای مدرسه نشان دهید.
* پیش بینیهای منفی در مورد آینده او نداشته باشید. وقتی میبینیم فرزندمان به مسائل مهم زندگیش اهمیتی نشان نمیدهد براحتی مایلیم در مورد آیندهاش نظر منفی بدیم. وقتی میبینیم بجز وقت گذرانی با دوستان و بازیهای کامپیوتری به چیزی دیگری علاقه نشان نمیدهد، نگران میشویم که در آینده موفق نباشد و این طرز فکر ما را مضطرب و نگران میکند. اگر بر روی مسائل به طور منفی تمرکز کنید بر روی عملکرد فرزنتان همین تاثیر را خواهد داشت و شما بجای آنکه بر خصائص مثبت فرزنتان تمرکز کنید و کمکش کنید تا روی آنها کار کند شروع به ایجاد چالش و درگیری با او میکنید. اگر با حیوانات خوب است یا اهل کمک کردن به دیگران است یا دوست دارد بیرون برود و فردی اجتماعی است، روی همین موارد به صورت مثبت تمرکز کنید؛ خواهید دید رشد می کند و شخص موفقی خواهد شد و امور مدرسهاش را نیز خوب پیش خواهد برد.
والدین اغلب نگران شکستها و عدم موفقیتهای فرزندان هستند و این نوع نگرش معمولا به چالش و درگیری ختم میشود. اما اگر آرام باشید و درک کنید این حالتهای فرزندتان چیزهای بدی نیستند و فرزندتان بیانگیزه نیست و شما نمیتوانید به او فشار بیاورید که انگیزه پیدا کند آنگاه میتوانید ببینید واقعاً بچههای شما در چه وضعیتی هستند و میتوانید به آنها در مواقع نیاز کمک کنید. هدف شما باید کمک به حل مساله و توقف هر گونه واکنشی منفی در آنان باشد.
منبع دریافت این مطلب : اِپُک تایمز
به گزارش تیزلند و به نقل از وب سایت مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان، مهلت ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان سال تحصیلی 1396-1395 تمدید شد.
متن اطلاعیه به این شرح است :
اولیاء محترم ، دانشآموزان گرامی
با توجه به پایانیافتن مهلت اعلامشده جهت ثبتنام در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان سالتحصیلی 96-1395 ، حجم بالای مراجعهکنندگان به سامانه جهت انجام ثبتنام و تقاضاهای مکرّر والدین ، بر اساس نظر و تصمیم کمیته برنامهریزی آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان ، مهلت ثبتنام تا ساعت 12 شب روز دوشنبه مورخ 24/12/1394 تمدید میشود.
لینک خبر در سایت مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان : لینک
اخبار پربازدید یک ماه اخیر:
مجموعه همراه ششم در سایت قرار گرفت
روزجهانی کودک و هدیه ویژه سرزمین تیزهوش ها
دانش آموزان در سال 95 فقط 152 روز به مدرسه می روند
رئیس جمهور هفدهمین پرسش مهر را مطرح کرد
ابلاغ شیوه نامه اجرایی « برنامه ملی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر «شهاب» به استانها
استیضاح وزیر آموزش و پرورش تقدیم هیات رییسه شد
درج رایگان اخبار داخلی مدرسه شما در تیزلند
شرایط ثبت نام درآزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 95
رتبه بندی مدارس غیر دولتی از امسال
موفقیت تحصیلی در کدام مدارس محقق می شود؟
هزینه فوق برنامه و کلاس کنکور دبیرستان های دولتی چقدر است؟
«تغییر در ساعت شروع مدارس» و «توزیع تعطیلات در سال تحصیلی»
آغاز ثبت نام آزمون استخدامی 10 هزار نفر در آموزش و پرورش از 17 مهر
قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی ابلاغ شد
دبستان های کشور شکوفه باران شدند
آغاز هفته «پیوند اولیا و مربیان» از 24 مهر ماه
مهلت ثبت نام در مدارس «آموزش از راه دور» تا پایان مهرماه
آغاز ثبت اطلاعات مدارس کل کشور در سرزمین تیزهوش ها
اطلاعیه سازمان سنجش آغاز ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش از 18 مهر
به گزارش تیزلند و به نقل از خبرگزاری تسنیم، عدم جذب دانشآموز جدید در پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان شهر تهران سیاست دیگری است که در جهت کاهش ورود دانشآموز به این مدارس اتخاذ شده اما اجرای این سیاست موجب اعتراض خانوادهها شده است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آموزشوپرورش طی دو سال اخیر سیاست کاهش تعداد مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) را در پیش گرفته است. استدلال مسئولان نیز چنین است: استانداردهای جهانی تاکید دارد از هر 100 نفر 2.28 درصد تیزهوش هستند اما در کشور ما این درصد رعایت نشده است بنابراین باید به شاخصهای جهانی برسیم.
آن گونه که مسئولان آموزشوپرورش میگویند: طی سالهای اخیر پذیرش در مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) 7 برابر شده است.طبق همین استدلال سیاست عدم توسعه مدارس سمپاد متولد و مقرر شد تا ورودیها به این مدارس کاهش یابد. در شهرهای بزرگ از جمله تهران، اصفهان، تبریز و مشهد سیاست تجمیع مدارس سمپاد دنبال میشود چرا که تعداد مدارس در این شهرها زیاد شده است.
سیاست تجمیع مدارس سمپاد در شهر تهران، قم و یزد اجرا شده است و بخشنامه تجمیع این مدارس برای سال آینده در اختیار مناطق آموزش و پرورش سراسر کشور قرار گرفته است و مدارس استعداد درخشانی که استانداردهای لازم را نداشته باشند مشمول این بخشنامه میشوند.
علاوه بر سیاست تجمیع مدارس سمپاد، آزمون مدارس استعدادهای درخشان در شهر تهران برای ورود دانشآموز جدید به پایه دهم برای سال تحصیلی 95-96 برگزار نمیشود.
سیاست عدم جذب دانشآموز جدید در پایه دهم مدارس سمپاد شهر تهران موجب اعتراض تعداد زیادی از خانوادهها شده است به گونهای که این نارضایتی منجر به حضور و اعتراض آنها در اداره آموزش وپرورش شهر تهران شده است.
به گزارش تیزلند و به نقل از خبرگزاری تسنیم، کریمی که فرزندش در پایه نهم تحصیل میکند به خبرنگار تسنیم میگوید: دخترم در پایه نهم مدرسهای نمونه دولتی درس میخواند و از حدود دو سال گذشته با شرکت در کلاسهای مختلف و درس خواندن بسیار، خود را برای شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان آماده کرده است اما در اقدامی عجیب آموزشوپرورش شهر تهران اعلام کرد که امسال برای جذب دانشآموز از پایه نهم به دهم در مدارس سمپاد آزمون برگزار نمیشود.
وی میافزاید: پذیرش دانشآموز در پایه دهم مدارس سمپاد برای سال تحصیلی آینده فقط در تهران و اصفهان صورت نمیگیرد که اصفهان نیز پذیرفت آزمون برگزار کند و هماکنون فقط آموزشوپرورش شهر تهران این موضوع را نمیپذیرد.
کریمی ادامه میدهد: 1400 دانش آموز پایه نهم مدارس سمپاد بدون آزمون به پایه دهم میروند و آنگونه که مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان به ما گفته است 700 ظرفیت در شهر تهران وجود دارد که میتوانند آزمون تکمیل ظرفیت برای جذب دانشآموز در پایه دهم مدارس سمپاد برگزار کنند اما مسئولان آموزشوپرورش شهر تهران برگزاری آزمون را نمیپذیرند.
اعظمی مادر دیگری که فرزندش در پایه نهم تحصیل میکند، میگوید: دخترم در پایه نهم تحصیل میکند و از مدتها قبل خود را برای حضور در آزمون مدارس استعدادهای درخشان آماده کرده بود اما هنگامی که برای ثبتنام اقدام کردیم در سایت مشاهده کردیم که شهر تهران برای پایه دهم پذیرش دانشآموز جدید ندارد.
وی میافزاید: معدل دخترم 20 است و تمام تلاش خود را برای قبولی در آزمون مدارس سمپاد انجام داده است اما الان به بن بست خوردهایم و آموزش و پرورش شهر تهران میگوید آزمون تکمیل ظرفیت ندارند چون در سالهای گذشته مدارس سمپاد تعداد زیادی پذیرش داشتهاند. مدارس غیردولتی شهر تهران از زمانی که مطلع شدهاند مدارس سمپاد در پایه دهم پذیرش جدید ندارند شهریه خود را 25 درصد افزایش دادهاند.
اعظمی ادامه میدهد: اگر فرزندم به مدارس سمپاد نرود یا باید به مدرسه غیردولتی یا نمونه دولتی برود چرا که کیفیت آموزش در مدارس دولتی پایین است.
اگرچه عدم برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت برای جذب دانشآموز جدید در مدارس سمپاد برخلاف سند تحول بنیادین نیست اما رونق گرفتن بازار مدارس غیردولتی با کاهش ورودی به مدارس سمپاد موضوعی است که برخی کارشناسان آموزشی نیز نسبت به آن هشدار میدهند و این نکتهای است که نباید از آن غافل بود.
محمد نستوه معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان درخصوص عدم برگزاری آزمون جذب دانشآموز جدید برای پایه دهم مدارس سمپاد در شهر تهران میگوید: در شهر تهران برای ورود به پایه دهم به جز دانش آموزان سمپاد از سایر مدارس امکان پذیرش دانشآموز جدید نداریم و در مدارسی که پذیرش را صفر کردیم، دانش آموزان موجود تا پایان تحصیل خود در مدرسه حضور خواهند داشت.
مسعود ثقفی سخنگوی آموزشوپرورش شهر تهران نیز در این رابطه عنوان میکند: ظرفیت کنونی پذیرش دانشآموزان در پایه دهم سمپاد 2070 نفر است، این بدان معناست که باید برای 384 نفر به جز ظرفیت اعلام شده، ایجاد ظرفیت کنیم تا تمام دانشآموزان پایه نهم سمپاد تهران در پایه دهم ثبتنام شوند.
سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه شرط ورود دانشآموزان پایه نهم به پایه دهم سمپاد، داشتن حداقل معدل 17 است، تصریح کرد: در حال حاضر تمامی دانشآموزان پایه نهم شهر تهران این شرط را دارند لذا برای ورودی به پایه دهم باید کمبود 384 ظرفیت را تامین کنیم. بنابراین برای ورودی دبیرستانهای استعدادهای درخشان در سال تحصیلی 96-95 در پایه دهم شهر تهران آزمون برگزار نخواهیم کرد و چارهای جز افزایش 384 ظرفیت نداریم.
لینک : مشاهده در خبرگزاری تسنیم
کلمات کلیدی : تیزهوشان | آزمون ورودی تیزهوشان | آزمون ورودی تیزهوشان 95 | سرزمین تیزهوش ها
منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری تسنیم