مجتمع دخترانه رازی

این موسسه شامل 1 واحد دبستان، 2 واحد دبیرستان، 3 واحد پیش دانشگاهی و 2 واحد آموزشگاه علمی آزاد می باشد که در سال 1370 تاسیس شده اند.

موسس و بنیانگذار مجموعه رازی ،خانم ایراندخت خلیلی که مدرک ایشان لیسانس شیمی از دانشگاه تربیت معلم تهران است. ایشان 30 سال سابقه آموزشی در آموزش و پرورش و 24 سال سابقه مدیریت مجتمع دارند. ایشان دارای 44 تقدیرنامه از طرف مقام عالی وزارت و معاونین وزیر و سایر سطوح می باشد. همچنین ایشان پژوهش های متعدد در زمینه تکنولوژی آموزشی ، شیوه های تربیتی ، روانشناسی آموزشی و روش های نوین آموزش در دنیا انجام داده اند.

سیستم آموزش مجتمع رازی در 3 لایه تشکیل گردیده است:

در لایه اول مبنا با مفاهیم کتاب درسی است.

در لایه دوم بررسی کتاب های کمک آموزشی جهت عمق بخشیدن به مفاهیم می باشد

و در مرحله سوم جهت بالابردن کیفیت آموزشی برگزاری کلاس های المپیاد می باشد.

لذا مجتمع رازی با هفته ای 12 ساعت فوق برنامه (خصوصا در دروس اختصاصی هر رشته) علاوه بر ساعات رسمی آموزش و پرورش فعالیت آموزشی می نماید.

برنامه آموزشی، ابزارها و شیوه های نوین آموزشی و منابع تکمیلی در کلاس های فوق برنامه باید برای فهم بهتر و عمیقتر و تسلط کامل بر کتاب های درسی باشد. در این راستا اساتید رازی که از اساتید برجسته مدارس تیزهوشان و مدارس برتر می باشند همراه با بهره گیری از شیوه های نوین تدریس و استفاده از تکنیک های مولتی مدیا بیلدر (چند رسانه ای) (آموزش الکترونیکی و آزمایشگاه مجازی) و اجرای تکالیف پله ای و بررسی آزمایشگاه فیزیک، شیمی، زیست، کامپیوتر، روبوکاپ و اینترنت به مفاهیم درسی عمق می بخشند.

برگزاری کلاس های المپیاد و جشنواره خوارزمی و تحقیق، پژوهش جهت ارتقاء کیفیت سیستم آموزشی.

برگزاری آزمون های هدفدار داخلی (هفتگی- ماهانه- ترمی) خارج از مدرسه (مبتکران – مرآت و ...) جهت افزایش کارایی اساتید و ایجاد رقابت و انگیزه بیشتر دانش آموزان با هدف مقایسه کارایی اساتید با اساتید سایر مدارس و دانش آموزان با دانش آموزان سایر مدارس. برای آزمون ها کارنامه صادر می شود و نمودار رسم می گردد. معاونین آموزشی و پشتیبان نتایج آزمون ها را جداگانه آنالیز می نمایند در هر درس و در هر مبحث بازیافتی مباحثی که دانش آموز دچار چالش می باشد، به شکل بازخوردی برنامه مطالعاتی وی را تغییر می دهند. و یا مبحثی را که اساتید مربوطه نیاز به چالش زدایی دارد به وی یادآور می شوند.

تحلیل و تفسیر نمرات هر دانش آموز و بررسی رتبه و پیشرفت تحصیلی وی نسبت به خود و سایرین در هر درس به صورت نمودار، میانگین و درصد نشان داده می شود.

مشاوره فردی و گروهی دانش آموزان در خصوص برنامه ریزی و بررسی نقاط قوت و ضعف ایشان و انعکاس سریع به خانواده.

بازبینی تکالیف و تمرینات از نظر اساتید و پشتیبان آموزشی، اجرای طرح پشتیبان در منزل و پشتیبان در نوروز از دیگر فعالیت های مجتمع می باشد.

جهت دهی در بخش استفاده بهینه از ساعات حضور در منزل برای ادامه فعالیت های آموزشی روزانه برنامه دیگری از بخش آموزشی است.

تربیت بدنی در رازی به عنوان یکی از برنامه های سلامت و شادابی در طیف گسترده تمامی رشته ها در غالب کلاس و مسابقات انجام می گردد و دانش آموزان در زنگ ورزش هر هفته در باشگاه ورزشی حضور می یابند.

 


برای مشاهده وب سایت دبستان رازی اینجا کلیک کنید.

برای تکمیل فرم پیش ثبت نام پیش دبستان و دبستان رازی کلیک کنید. 

برای تکمیل فرم پیش ثبت نام دبیرستان رازی کلیک کنید.

 

 

منبع دریافت این مطلب : مجتمع دخترانه رازی

شرایط ثبت نام در آزمون ورودی مدرسه روشنگر مقطع متوسطه دوم

مدرسه روشنگر

مدرسه روشنگر مدرسه روشنگر شرایط ثبت نام در آزمون ورودی مدرسه روشنگر مقطع متوسطه دوم 

تاریخ پیش ثبت نام برای مقطع تحصیلی متوسطه دوم به شرح زیر است.

 
شرایط ثبت نام در آزمون ورودی مدرسه روشنگر مقطع متوسطه دوم

حضور مادر دانش ­آموز برای پیش ­ثبت نام در همه­ ی مقاطع الزامی است.

محل برگزاری آزمون : شهرک قدس، فاز 6، انتهای بلوار ایوانک غربی گل افشان جنوبی

تلفن: 42896000

 

منبع: سرزمین تیزهوش ها 

شرایط ثبت نام در آزمون ورودی مدرسه روشنگر مقطع پیش دبستان

مدرسه روشنگر

مدرسه روشنگر مدرسه روشنگر شرایط ثبت نام در آزمون ورودی مدرسه روشنگر مقطع پیش دبستان 

 
شرایط ثبت نام در آزمون ورودی مدرسه روشنگر مقطع پیش دبستان

حضور مادر دانش ­آموز برای پیش ­ثبت نام در همه­ ی مقاطع الزامی است.

محل برگزاری آزمون : شهرک قدس، فاز 6، انتهای بلوار ایوانک غربی، گل افشان جنوبی (داخل کوچه)

تلفن: 42896000

 

منبع : سرزمین تیزهوش ها 

سخت گیری در ورود به مدارس تیزهوشان

به گزارش تیزلند و به نقل از احمد عابدینی معاون امور کمیسیون‌های شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «آیا در نظام‌نامه استعدادهای درخشان که توسط شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسیده است، بر کاهش این مدارس تاکید شده است؟»، گفت: تعداد مدارس سمپاد کم نمی‌شود بلکه پذیرش بر اساس معیارهایی خواهد بود و خود به خود افرادی که نتوانند آن شاخص‌ها و امتیازات را به دست بیاورند، ورود پیدا نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شهر تهران به لحاظ جا برای دوره دوم محدودیت داشت، افزود: استان‌ها حق انحلال مدارس سمپاد را ندارند بلکه باید متعادل و متناسب با شرایط و وضعیت‌شان، دانش‌آموزان را در این مدارس پذیرش کنند.

عابدینی با تاکید بر اینکه شاخص‌های ورود دانش‌آموزان به مدارس سمپاد سخت‌تر شده است، گفت: اگر بدون در نظر گرفتن شاخص‌ها، دانش‌آموزان وارد مدارس استعدادهای درخشان شوند و نتوانند شرایط را تحمل کنند، خود به خود آسیب روحی و روانی می‌بینند.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا استان ها می‌توانند ورودی‌ها را محدود کنند»، بیان داشت: اینگونه تحلیل نکنیم بلکه بر اساس شرایط جدید که اخیرا مدون شده است، یک مقدار در ورود دانش‌آموزان به مدارس استعدادهای درخشان سخت‌گیری انجام می‌شود.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش توضیح داد: «معیار در نظر گرفتن» با «محدود کردن» متفاوت است؛ در محدودن کردن به این معنی است که ما 100 نفر ظرفیت داریم اما فقط 50 نفر را جذب می‌کنیم اما در معیار در نظر گرفتن، عنوان می‌شود که هر کس توانست شرایط را به دست آورد و این تعداد هر میزان که باشد، پذیرش می‌شوند.

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

تعیین تکالیف نوروزی بر عهده شورای مدرسه است

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری پانا، علی زرافشان اظهار داشت: تهیه و توزیع متمرکز پیک نوروزی جزو سیاست های وزارت آموزش و پرورش نیست و وزارتخانه فقط توصیه های کلی را به استان ها در خصوص تکالیف نوروزی انجام می دهد .

تکالیف نوروزی به صورت مدرسه ای

وی افزود : تکالیف نوروزی باید به صورت مدرسه ای به دانش آموزان داده شود البته برخی از ناشرین حتی برخی از ناشرین وابسته به وزارت آموزش و پرورش هم اقدام به تهیه تکالیف نوروزی می کنند اما انتخاب این تکالیف نوروزی جزوء وظایف شورای مدرسه است .

شورای مدرسه تکالیف را تعیین می کند

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: شورای مدرسه با توجه به شرایط مدرسه ، نیاز های دانش آموزان و امکاناتی که دارند و حتی اگر خود مدرسه بتواند تولید کند و یا بخواند از بیرون چیزی را تهیه کنند تکالیف را بررسی می کنند و آنچه مرتبط با شرایط مدرسه است انتخاب می کنند .

هیچ پیک نوروزی متمرکزی نخواهیم داشت

وی ادامه داد : هیچگونه پیک نوروزی سراسری نخواهیم داشت مگر اینکه بعضی از اوقات برخی از گروه های آموزشیجمع می شوند و اقدامی را در خصوص تکالبف نورزوی انجام می دهند که این مربوط به حرکت خود جوش معلمان است .

تکالیف جذاب برای ایام سال نو

زرافشان تصریح کرد: به هر حال اقتضائات آموزش های ایام تعطیلات نوروز متفاوت است با تکالیفی که در طول سال تحصیلی برای دانش آموزان در نظرگرفته می شود باید تکالیفی که انتخاب می شود دارای جاذبه ، متنوع ، متناسب با فعالیت های نوروز ، بیشتر متکی به ثبت تجربیات و فعالیت های نوروزی دانش آموزان باشد لذا این اصول باعث می شود که تکالیف نوروزی از حالت متمرکز خارج شود .

بنیانگذار پیک شادی هستم

وی ادامه داد : بنده خود بنیانگذار پیک های شادی در آموزش و پرورش هستم.برای اولین بار در سال 1367 در شهر تهران پیک های شادی را منتشر کردیم و علت آن این بود که در آن زمان مدارس تکالیفی که برای نوروز می دادند بسیار حجیم و به لحاظ هنری بسیار ضعیف بود و دانش آموزان در ایام نوروز خسته می کرد و به همین جهت ما ورود پیدا کردیم الگوسازی کردیم تا اگر می خواهیم در عید نوروز تکلیف بدهیم در واقع چه نوع تکلیفی مناسب است و اگر همان تکالیف پیک شادی آن زمان را مشاهده کنید رنگی ، متنوع ، تکالیف و فعالیت های جاذبی داشت همان مدل سازی باعث شد تا مدارس این سلیقه را پیدا کرده اند که کاری را که انجام می دهند متناسب با نیاز های دانش آموزان باشد .

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا