به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری مهر، سال 96 و 97 سال پر کش و قوسی برای مدارس سمپاد بود؛ مدارسی که قرار است استعدادهای درخشان را در کشور شناسایی و استعدادها را پرورش دهد. از حرف و سخن درباره حذف مدارس سمپاد در متوسطه اول که در نهایت به تغییر نحوه گزینش در آزمون متوسطه اول مدارس سمپاد انجامید و هنوز هم کم و کیف این آزمون در هاله ای از ابهام است تا سخن گفتن درباره طرح سمپاد مهارتی که گذرا درباره اش خبررسانی شد.
حال خبرهای جدید حاکی از آن است که طی بخشنامه آموزش و پرورش به استان ها، مدارس سمپاد در مقطع متوسطه دوم هیات امنایی می شود. بخشنامه ای که می تواند بر سرنوشت کمی و کیفی این مدارس تاثیر بسیاری بگذارد.
صاحب نظران معتقد هستند حسن این تغییر این است که برای آموزش و پرورش در هزینه ها صرفه جویی و از کمک خیرین سود برده می شود اما شاید ایراد این تغییر این باشد که از سیستم متمرکز تعلیم و تربیت فاصله خواهیم گرفت و شاید هر هیات امنایی بر اساس نظر خود، هوش و استعداد را تعریف کند و اساسا پذیرش در این مدارس سفارش پذیرتر شود.
فاطمه مهاجرانی مدیر مرکز استعدادهای درخشان آموزش و پرورش در این باره گفت: در وهله نخست ما پیگیر این هستیم که مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اساسنامه و هیات امنا داشته باشد. پیش از آنکه سازمان استعدادهای درخشان به مرکز تنزل پیدا کند، هیات امنایی بود و هیات امنا به ازای هر 21 مدرسه عادی، مجوز ایجاد مدارس استعدادهای درخشان صادر می کرد در حالیکه در حال حاضر با کثرت مدارس استعدادهای درخشان رو به رو هستیم. هیات امنا در واقع آن زمان می توانست به عنوان یک سازمان بالادستی مقررات دولتی را نیز کنار بزند و بسیاری از کارها روی روال بود.
وی ادامه داد: ما از هیات امنایی شدن مدارس هم استقبال می کنیم به شرط آنکه شیوه نامه های خوبی برای آن نوشته شود. چرا که با این شرایط جدید خیالمان در جذب معلم هم راحت می شود اما مطالبه ما برای هیات امنایی شدن مرکز سر جای خودش باقی است.
حال باید منتظر ماند و دید پس از چند سال آیا این اقدام جدید آموزش و پرورش به تضعیف این مدارس می انجامد و یا روزنه جدیدی برای داستان پر کشمکش سمپاد ایجاد می کند.
به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری مهر، سال 96 و 97 سال پر کش و قوسی برای مدارس سمپاد بود؛ مدارسی که قرار است استعدادهای درخشان را در کشور شناسایی و استعدادها را پرورش دهد. از حرف و سخن درباره حذف مدارس سمپاد در متوسطه اول که در نهایت به تغییر نحوه گزینش در آزمون متوسطه اول مدارس سمپاد انجامید و هنوز هم کم و کیف این آزمون در هاله ای از ابهام است تا سخن گفتن درباره طرح سمپاد مهارتی که گذرا درباره اش خبررسانی شد.
حال خبرهای جدید حاکی از آن است که طی بخشنامه آموزش و پرورش به استان ها، مدارس سمپاد در مقطع متوسطه دوم هیات امنایی می شود. بخشنامه ای که می تواند بر سرنوشت کمی و کیفی این مدارس تاثیر بسیاری بگذارد.
صاحب نظران معتقد هستند حسن این تغییر این است که برای آموزش و پرورش در هزینه ها صرفه جویی و از کمک خیرین سود برده می شود اما شاید ایراد این تغییر این باشد که از سیستم متمرکز تعلیم و تربیت فاصله خواهیم گرفت و شاید هر هیات امنایی بر اساس نظر خود، هوش و استعداد را تعریف کند و اساسا پذیرش در این مدارس سفارش پذیرتر شود.
فاطمه مهاجرانی مدیر مرکز استعدادهای درخشان آموزش و پرورش در این باره گفت: در وهله نخست ما پیگیر این هستیم که مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اساسنامه و هیات امنا داشته باشد. پیش از آنکه سازمان استعدادهای درخشان به مرکز تنزل پیدا کند، هیات امنایی بود و هیات امنا به ازای هر 21 مدرسه عادی، مجوز ایجاد مدارس استعدادهای درخشان صادر می کرد در حالیکه در حال حاضر با کثرت مدارس استعدادهای درخشان رو به رو هستیم. هیات امنا در واقع آن زمان می توانست به عنوان یک سازمان بالادستی مقررات دولتی را نیز کنار بزند و بسیاری از کارها روی روال بود.
وی ادامه داد: ما از هیات امنایی شدن مدارس هم استقبال می کنیم به شرط آنکه شیوه نامه های خوبی برای آن نوشته شود. چرا که با این شرایط جدید خیالمان در جذب معلم هم راحت می شود اما مطالبه ما برای هیات امنایی شدن مرکز سر جای خودش باقی است.
حال باید منتظر ماند و دید پس از چند سال آیا این اقدام جدید آموزش و پرورش به تضعیف این مدارس می انجامد و یا روزنه جدیدی برای داستان پر کشمکش سمپاد ایجاد می کند.
به گزارش تیزلند به نقل از خبرگزاری فارس رئیس مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور از ابلاغ دستورالعمل ثبتنام دانشآموزان اتباع خارجی در مدارس کشور خبر داد و گفت: پیشبینی میکنیم 10 تا 15 درصد افزایش ثبتنام دانشآموزان اتباع خارجی را در مدارس داشته باشیم.
غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس اظهار کرد: دستورالعمل ثبتنام دانشآموزان اتباع خارجی در مدارس کشور ابلاغ شد.
وی با بیان اینکه این بخشنامه مشابه بخشنامه سالهای قبل است، افزود: همه دانشآموزان اتباع خارجی مجاز و غیرمجاز همچنان بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب، در مدارس ثبتنام میشوند.
وی با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای ثبتنام وجود ندارد، گفت: با سازمانهای بینالمللی هماهنگ کردیم که کمک بیشتری را در این مسیر به ما داشته باشند تا بتوانیم مسائل و مشکلاتی که اتباع خارجی در بحث تحصیل با آن مواجه هستند را برطرف کنیم.
کریمی تصریح کرد: پیشبینی میکنیم امسال 10 تا 15 درصد افزایش ثبتنام در تعداد دانشآموزان اتباع خارجی داشته باشیم.
به گزارش فارس، در حال حاضر 453 هزار دانشآموز اتباع خارجی در مدارس کشور تحصیل میکنند که 419 هزار نفر اتباع افغانستانی هستند.
منبع دریافت این مطلب : خبر گزاری فارس
ریتا دلش یک حیوان خانگی می خواهد و به مادرش قول می دهد همه ی مسئولیت های آن را بپذیرد. مادرش یک کک به او می دهد اما ریتا حتی نمی تواند آن را ببیند. عمو اریک برایش یک بچه قورباغه می آورد و بهش می گوید گاهی اگر قورباغه ها را ببوسی شاهزاده می شوند. اما ریتا شاهزاده نمی خواهد، او فقط یک حیوان خانگی می خواهد.
ریتا به باغ وحش می رود و کرگدنی را که حوصله اش سر رفته با خود به خانه می برد. اما نگه داشتن کرگدن به این راحتی نیست. قایم کردنش پیدا کردن غذای مخصوصش و تمیز کردنش حسابی سخت است. حالا دیگر مدرسه ها باز میشوند و ریتا مجبور است حیوان خانگی گنده اش را بلا خود ببرد. اما صبر کرگدن دیگر تمام شده است.
وقتی او یک کرگدن را به عنوان حیوان خانگی به خانه می برد متوجه دردسرهای نگهداری از یک حیوان می شود و به این نتیجه می رسد که با وجود جذاب بودن داشتن حیوان خانگی، مسئولیت های آن یه شدت زیاد است.کودک با خواندن این داستان یاد می گیرد که هرکدام از تصمیماتش نتایجی خواهد داشت که خود او مسئول آن هاست .
این داستان با تصاویری جذاب، ماجرایی خلاقانه و ایده ای طنز آمیز، مفهوم مسئولیت پذیری، درک تفاوت ها و پذیرش شرایط غیرقابل تغییر را به کودکان می آموزد و در عین حال تجربه ی خواندن یک کتاب خلاقانه را برایشان رقم می زند.
کلمات کلیدی : تونی راس | مسعود ملک یاری | گروه سنی 4 تا 7 سال | کتاب برای کودک | کتاب برای نو آموز | انتشارات پرتقال | خرید اینترنتی کتاب | فروشگاه اینترنتی کتابم کو | داستان های طنز آلود | شناخت و نگه داری از حیوانات خانگی
منبع دریافت این مطلب : فروشگاه اینترنتی کتابم کو
به گزارش تیزلند، به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، فاطمه مهاجرانیرئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانشپژوهان جوان با اشاره به آموزش مربیان طرح شهاب، اظهار کرد: برنامه مرکز، آموزش مربیان طرح شهاب است و با همکاری چند استان طراحی و تدوین شده است.
وی افزود: سمپاد مهارتی با همکاری معاونت آموزش متوسطه و استان البرز در سال تحصیلی آینده ارائه خواهد شد و در صورت موفقیت، در استانهای دیگر اجرا خواهیم کرد. در حال حاضر تنها در یک مدرسه، سمپاد مهارتی را خواهیم داشت.
وی در مورد اعلام نتایج المپیادها گفت: اعلام نتایج در دو فاز انجام میگیرد؛ فاز اول در برخی حوزهها در هفته آینده و فاز دوم در هفته اول مردادماه است.
مهاجرانی با اشاره به میزبانی ایران برای المپیاد زیست شناسی در سال جاری گفت: میزبان المپیاد زیستشناسی ٢٠١٨هستیم که با توجه به تحریمهایی که علیه ایران شده است، استقبال خوبی از این مسابقات شده است و میزبان ٧٠ کشور برای المپیاد زیستشناسی خواهیم بود.