تعدیل مدارس استعدادهای درخشان بطور جدی دنبال می شود

به گزارش تیزلند، سرویس به نقل از خبرگزاری پانا، حسین شجاعی با مرور تاریخچه تشکیل مدارس استعدادهای درخشان در کشور اظهار کرد: هم اکنون 207 منطقه آموزشی کشور دارای مدرسه استعداد درخشان هستند و سیاست تعدیل این مدارس به طور جدی دنبال می شود .

شجاعی مدارس استعداهای درخشان را مجموعه ای از فضا، نیروی انسانی و مدیریت مناسب دانست که دانش آموزان آن نیز با گزینش مناسب به آن وارد می شوند و تصریح کرد: طرح شهاب شامل دو بخش شناسائی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزی است که کار شناسائی استعدادها صرفا در دوره ابتدائی و فرایند هدایت از ابتدای دوره متوسطه آغاز و در دوره دوم متوسطه پررنگ تر خواهد شد.

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

پرداخت وام شهریه مدارس غیردولتی تا پایان بهمن امسال ادامه دارد

به گزارش تیزلند، به نقل از گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مجتبی زینی وندمدیرکل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: سال گذشته قراردادی بین بانک قرض الحسنه مهر ایران و سازمان مدارس غیردولتی به امضاء رسید که موسسان مدارس غیر دولتی در صورت انتقال حساب خود به این بانک بتوانند به دانش‌آموزانی که اولیای آنان توان پرداخت شهریه را ندارند، وام قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد اعطا شود.

وی افزود: اولیای متقاضی دریافت این وام زمانی می‌توانند از این وام بهره‌مند شوند که حساب مدارس به آن بانک انتقال یابد و اولیاء توسط مدیر مدارس به بانک قرض‌الحسنه مهر ایــران معرفی شوند.

زینی وند با اشاره به اینکه پس از گذشت یکسال از انعقاد قرارداد با بانک قرض‌ا‌لحسنه مهر ایران استقبال چندانی از سوی اولیاء دانش‌آموزان برای دریافت این وام نشده است، گفت: پرداخت این وام به دانش‌آموزان تا پایان بهمن‌ماه سال جاری ادامه دارد، اما درخصوص تمدید مهلت یک‌ساله آن که بهمن‌ماه است، هنوز تصمیم گیری نشده است.

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

سازمان سنجش نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش را اعلام می کند

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری فارس، محمدحسن سلیمی جهرمی، رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آخرین وضعیت مصاحبه و گزینش پذیرفته‌شدگان 3 برابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش چگونه است، اظهار داشت: در هفته جاری مدارک پذیرفته‌شدگان بررسی می‌شود و آنهایی که مدرک‌شان تایید می‌شود برای مصاحبه دعوت می‌شوند و پس از آن نتایج به سازمان سنجش ارسال شده و نتیجه نهایی از طریق این سازمان اعلام خواهد شد.

سلیمی جهرمی در پاسخ به این پرسش که «آیا نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید از طریق سازمان سنجش اعلام شود»، خاطرنشان کرد: بله، تاریخ این موضوع هم بستگی به سازمان سنجش دارد، زیرا نمره‌ها دوباره به سازمان سنجش خواهد رفت و با نمره کتبی پذیرفته شدگان ترکیب می‌شود.

وی افزود: 70 درصد آزمون کتبی و 30 درصد نمره مصاحبه در نتایج نهایی پذیرفته‌شدگان موثر است و پس از اعلام نتایج نهایی، مراحل گزینش آغاز خواهد شد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش تصریح کرد: این افراد پس از اعلام نتایج نهایی به گزینش معرفی خواهند شد و در تلاش هستیم تا روند بررسی مدارک هرچه سریع‌تر انجام شود.

وی افزود: مطابق با قانون استخدامی 70 درصد نمره آزمون و 30 درصد نمره مصاحبه در پذیرش موثر است و بر اساس حاصل جمع این دو نمره، اعلام نتیجه می‌شود و پس از اعلام نتایج، مسیر گزینش دنبال خواهد شد.

سلیمی جهرمی در پاسخ پرسش دیگری مبنی بر اینکه گفته می‌شد گزینش پذیرفته‌شدگان همراه با مصاحبه انجام خواهد شد و آیا این موضوع صحت دارد، تصریح کرد: خیر، اکنون 3 برابر ظرفیت مورد نیاز اعلام پذیرش اولیه کرده‌ایم و نمی‌توانیم تمام این افراد را گزینش کنیم؛ تعدادی که نمره آنها بالاتر می‌شود، نسبت به سایرین انتخاب و از آن 3 هزار و 700 نفر مورد نیاز گزینش انجام می‌شود.

 

منبع دریافت این مطلب : فارس نیوز

راه تیزهوشان قسمت سوم

تیزهوشان کاری مشترک از سرزمین تیزهوش ها و آموزشگاه شفق با ارائه فایل های صوتی و تصویری از آبان ماه تا آزمون تیزهوشان و آزمون های ورودی مدارس برتر سعی در پاسخ دادن به درگیری های ذهنی والدین و دانش اموزان ششم دارد. در این جلسه به معلم خصوصی و شرایط انتخاب آن می پردازیم.

 

 

 

فایل صوتی قسمت سوم راه تیزهوشان را بشنوید:

دانلود فایل صوتی : راه تیزهوشان - قسمت سوم

مدت زمان: 00:13:23

حجم فایل: 3.06MB

 

»» دانلود برای اعضا امکان پذیر است. عضویت رایگان است و کمتر از 30 ثانیه طول می کشد!!!!

 

راه تیزهوشان کاری مشترک از سرزمین تیزهوش ها و آموزشگاه شفق قسمت سوم

 در این قسمت می شنویم:

آیا بدون دسترسی به ابزارهایی چون معلم، کتاب و آزمون در تیزهوشان موفق نخواهیم بود؟

پاسخ مشاور: اگر کسی به این ابزارها دسترسی ندارد دلیل عدم موفقیت او در آزمون تیزهوشان نخواهد بود. در مجموعه راه تیزهوشان به افرادی که به این ابزارها دسترسی دارند امکاناتی را می گوییم که به نحو احسنت از آنها استفاده کنند و در آینده برای افرادی که به این ابزارها دسترسی ندارند، مجموعه ای ارائه می کنیم تا بتوانند مسیر راه تیزهوشان را طی کنند.

*******

در قسمت سوم راه تیزهوشان به معلم خصوصی و ویژگی های انتخاب آن می پردازیم:

پرسش اول: داشتن معلم خصوصی کار درستی است یا غلط؟

دو نگاه افراطی وجود دارد: 1- بدون کمک معلم خصوصی قبولی امکان پذیر نیست.

2- برای موفقیت در آزمون تیزهوشان نیازی به معلم خصوصی نیست.

قطعا داشتن معلمی که در شرایط کاملا اختصاصی به دانش آموز کمک می کند باعث افزایش سرعت یادگیری و رشد دانش آموز تیزهوش می شود ولی برای داشتن معلم خصوصی شرایطی را باید بررسی کرد.

******

 پرسش دوممزایای داشتن معلم خصوصی چیست؟

1- داشتن معلم خصوصی،شما و دانش آموزتان را از رفت و آمد در مسیرهای پر ترافیک معاف می کند.

2- معلمی که انرژی و توجه اش را بین 20 دانش آموز تقسیم می کند الان فقط روی دانش آموز شما تمرکز کرده است.

3- ریتم کلاس خصوصی همگام با دانش آموز شما پیش می رود.

******

پرسش سوممعایب داشتن معلم خصوصی چیست؟

 1- هزینه دارد

2- معلمی که حل تکلیف می کند باعث ضرر دانش آموز می شود

3- بزرگترین عیب داشتن معلم خصوصی (در صورت عدم مدیریت آن)، عدم شرکت دانش آموز در کلاس و عادت به معلم خصوصی است.

******

پرسش چهارم: در چه شرایطی معلم داشته باشیم؟

در دو حالت شما مجاز به گرفتن معلم خصوصی برای دانش آموزتان هستید:

1- دانش آموز در سطح بالایی است خوب درس می خواند ولی میخواهد سرعت مطالعه  و تست زنی اش را بالاتر ببرد.

2- دانش آموزی داریم که خودکار نیست (خودش درس نمی خواند) برای پیشرفت تحصیلی نیاز به معلم خصوصی دارد.

******

پرسش پنجم: کلاس خصوصی برنامه دارد؟

بله، همانطور که کلاس درس برنامه دارد باید کلاس خصوصی نیز طبق برنامه پیش برود.

******

پرسش ششمویژگی دانش آموز برتر چیست؟

 1- دانش آموز برتر کلاس را مدیریت می کند. یعنی تست ها را زده و نقاط ضعفش را متوجه شده حال از معلم خصوصی می خواهد تا در رفع این مشکل کمکش کند.

2- دانش آموز برتر برای زمان خود ارزش قائل است و برنامه ریزی میکند بطوری که اگر مطلبی را ظرف 3 ساعت می آموزد با کمک معلم خصوصی آنرا به یک ساعت کاهش داده و از دو ساعت ذخیره شده برای تقویت تست زنی استفاده می کند.

*******

پرسش هفتم: انتخاب دبیر چگونه باشد؟

رزومه دبیر چک شود

2 مدل دبیر داریم:

1- دبیرهایی که در زمینه تیزهوشان تخصص دارند

2- دبیرهایی که کار پیشرفت تحصیلی انجام می دهند، روی ارتقا معدل یا تسلط روی مباحث کار می کنند

انتخاب اشتباه دبیر منجر به هدر رفتن زمان و سرمایه و همچنین منحرف ساختن روال درس خواندن دانش آموزان می شود و در نهایت نتیجه ای نمی گیریم.

******

پرسش هشتمنظارت روی کلاس لازم است؟

پدر و مادر باید روی کلاس خصوصی نطارت داشته باشند، چه مبحثی گفته شده؟ چه تعداد تست زده شده؟

 

 کلمات کلیدی: موفقیت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان |

 

 

معرفی کتاب جامع تیزهوشان مبتکران

کتابی که پیش و داریم شامل 20 آزمون است که :

1) 14 آزمون مرحله ای که شامل آزمون های تیزهوشان برگزار شده طی دو سال گذشته است و به صورت مرحله ای و به ترتیب فصل های کتاب درسی طبقه بندی شده است.

2) 3 آزمون دوره ای که به منظور تثبیت یادگیری پس از چند آزمون مرحله ای طراحی شده است.

3) 3 آزمون جامع که شامل آزمون های تیزهوشان تهران 94-93 و تیزهوشان 94-93 کشوری و نمونه دولتی تهران 94-93 است

لازم به ذکر است که در پایان هر آزمون به شرح کل سوالات پرداخته است.

                                  کتاب جامع تیزهوشان مبتکران 

 

برای خرید این کتاب می توانید به فروشگاه کتاب کمک درسی نیمکت به آدرس www.nimkatbook.ir مراجعه نمایید.

 

کلمات کلیدی : آزمون تیزهوشان ششم به هفتم | آزمون جامع تیزهوشان | آزمون ورودی ششم به هفتم | کتاب جامع تیزهوشان کتاب جامع تیزهوشان مبتکران خرید کتاب جامع تیزهوشان | تیزهوشان ششم

منبع دریافت این مطلب : فروشگاه اینترنتی نیمکت