برنامه مطالعاتی تابستانی ویژه دانش آموزان پایه دهم رشته ریاضی و تجربی پیشنهادی آقای مسعود ادیب قیصری مدرس و مشاور کنکور مدارسمعتبری چون علامه طباطبایی برای دانلود قرار داده شد.
این برنامه برای یک هفته ( تاریخ 20 تا 26 شهریور ) تنطیم شده از هر زمان که برنامه را دریافت کردید شروع به مطالعه کنید.
پیشنهاد میشود به توصیه آقای ادیب ،دانش آموزان از اوقات فراغت تابستانی نهایت استفاده را بکنند.
از هر زمان که شروع کنید، دیر نیست.
»» دانلود برای اعضا امکان پذیر است. عضویت رایگان است و کمتر از 30 ثانیه طول می کشد!!!!
نویسنده مطلب : مسعود ادیب قیصری
برنامه دوره طلایی تابستان 1395، برنامه مطالعاتی تمام دروس ویژه دانش آموزان رشته انسانی می باشد .این برنامه توسط جناب آقایمسعود ادیب قیصری، مشاور و مدرس کنکور تهیه و تنطیم شده است .
این برنامه برای یک هفته ( تاریخ20تا 26 شهریور ) تنطیم شده از هر زمان که برنامه را دریافت کردید شروع به مطالعه کنید.
»» دانلود برای اعضا امکان پذیر است. عضویت رایگان است و کمتر از 30 ثانیه طول می کشد!!!!
نویسنده مطلب : مسعود ادیب قیصری
به گزارش تیزلند، به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مرضیه گُردمعاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکتهای مردمی آموزش و پرورش در بازدید از مدارس غیردولتی چابهار در استان سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تجزیه و تحلیل وضعیت تحصیلی دانشآموزان به چند عامل بستگی دارد که شامل مسئله آموزش در کلاس، حضور معلمان و سایر مولفههای تربیتی و آموزشی است که با در نظر گرفتن مجموع اینها میتوانیم درباره یک مدرسه اظهار نظر کنیم.
وی در خصوص انتقادات به وضعیت نمرات دانشآموزان در مدارس غیر دولتی گفت: منظور از آزمونهای مستمر این است که دانشآموز برای امتحان دادن در بخشهای مختلف آماده میشود و قاعدتاً وقتی که به شکل چند بخشی از دانشآموز سئوال شده و امتحان گرفته میشود با زمانی که یکدفعه مبحث آموزشی توسط معلم دیگر با شرایط جدید برگزار میشود متفاوت است.
گُرد با بیان اینکه طرح برگ سبز در اکثر مدارس غیردولتی اجرا میشود، افزود: اختلاف نمرات دانشآموزان را به آن شکلی که مطرح شده است، قبول نداریم چون اگر یک دانشآموز نمره مستمراش 17 باشد ولی در امتحان نهایی 15 بگیرد، آیا دال بر این است که بتوانیم درباره کیفیت آموزشی مدرسه تصمیمگیری کنیم؟!
معاون وزیر آموزش و پرورش به بررسی رتبه تا 100 شهر تهران اشاره کرد و گفت: نمرات کتبی دانشآموزان را بررسی کردیم و مشخص شد از نمره 17.60 به بالا بیش از 62 درصد مربوط به مدارس غیر دولتی هستند.
وی با بیان اینکه منصفانه نیست که بخواهیم خانوادهها را نگران کنیم، اظهارداشت: طی 3 سال گذشته نتایج آزمونهای مدارس غیردولتی را بررسی کردیم و 2 گروه نمره داشتیم.
وی ادامه داد: بیش از 45 درصد مدارس دارای نمره بالای 19 در برگه کتبی بودند و تعدادی نیز که بین 9 تا 10 درصد بود نمره زیر استاندارد داشتند.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از تهیه کارنمای آموزشی از مدارس غیردولتی خبرداد و گفت: به هر موسس مدرسه غیردولتی رتبهاش در منطقه، شهر، استان و کشور را در پایه سوم دبیرستان اعلام کردیم.
گُرد با بیان اینکه در هفته گذشته با نمایندگانی از قطبهای کشوری جلسه داشتیم، ادامه داد: گزارشی عنوان شد و اختلاف سطح نمره تا 2.5 را افزایش کیفیت آموزشی اعلام شد.
وی تصریح کرد: اخبار اعلام شده درباره سطح نمرات دانشآموزان مدارس غیر دولتی و تجزیه و تحلیل آن، علمی، کامل و جامع نیست زیرا ممکن است تعدادی از دانشآموزان در زمان امتحان حضور نیابند و نمرهشان به عنوان غایب، صفر اعلام شود که این نمره با نمرات دانشآموزان جمع میشود و میانگین نمرات پایین میآید.
منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس
فعالیت های جاری آقای مرتضی خلینا از فعالین برگزیده حوزه آموزش کشور:
مطالعات دانشگاهی و انجام پروژههای صنعتی مهندسی پلیمر با محوریت فرایندهای کامپوزیتها و بهبود خواص رزین (اپوکسی)
برنامهریزی و هماهنگی امور آموزشی المپیاد در مدارس و ادارات آموزش و پرورش تهران و شهرستان با عنوان آیریسک
هماهنگی برگزاری المپیادهای آزمایشی آیریسک و طرح استعدادیابی و هدایت تحصیلی گچ سفید در مدارس سراسر کشور
طراحی برنامه، و مدیریت تولید محتوای آموزشی برای دانشآموزان دبیرستان و دانشپژوهان المپیاد در انتشارات گچ
وب سایت : khalina.ir
بنده خدایی بود که در هر دهی کلاسهای ویژهی اژدهاکشی به صورت خصوصی و عمومی به راه انداخته بود، القصه کارش گرفت و پروازی در همه جا کلاس برگزار میکرد. جلسات خصوصیاش را باید ماهها پیش وقت میگرفتی و کلاسهای عمومیاش به صدها نفر میرسید. چند سال گذشت و شاگردان موفقی پرورش داد، کسانی که تستهای اژدهاکشی را در 40 ثانیه حل میکردند و حذف گزینه و مهندسی معکوسشان زبانزد خاص و عام بود. فارغالتحصیلان این دورهها منتظر بودند تا اژدهایی بیابند و در ایکی ثانیه دخلش را بیاورند، اما هرچه گشتند، کمتر یافتند. هر روز موفقیت مربی بزرگ را میدیدند و حسرت راه بیهودهای که رفته بودند میخوردند ولی توان و جرات مقابله با وی را نداشتند. یکی از زیرکان این دسته، شروع به تبلیغ کلاسهای خودش با متد جدید کرد، اگر قبلیها فقط اژدهای خزنده میکشتند، او روشهای کشتن اژدهای پرنده را یافته بود، متقاضیان از در و دیوار به سویش آمدند و کلاسهایش پرسود و پروازی شد. زیرک دیگری از شاگردان کلاسهای مقابله با اژدهای دریایی را دایر کرد، بعدی نیز اژدهای دوزیست و همینطور اژدهای شاخدار و دو سر و … هم توسط دیگر شاگردان به موضوعات اولیه اضافه شد. قرنها از این داستان میگذشت و همچنان کلاسهای اژدهاکشی با رونق فراوان دایر میگردید، دانش اژدهاکشی هر 6 ماه دو برابر میشد و مشاورین متخصص این امر پرورش یافتند؛ جلسات مشاوره و اردوهای اژدهاکشی برگزار میشد. دعاهای گذر از امتحان اژدهاکشی ، زمان طلایی و تغذیه ی مناسب این راه را همه یاد گرفتند و خوب به پیش رفتند، اما تا کنون هیچ اژدهایی در هیچ دهی کشته نشده است. حکایت بالا،حکایت کنکور و زبان انگلیسی و المپیاد و … است. اینقدر که به حواشی آن پرداختهایم، اصل را گم کردهایم. با حوزهی کنکور و کلاس زبان و خیلی از کلاسهای هنری کار ندارم، المپیادی هستم و اینجا را میفهمم. دانشپژوه را با ذوق و استعداد فراوان تحویل میگیریم و بدون آنکه فلسفهی راه را بیاموزیمش، انبان اطلاعاتی خودمان را به رخش میکشیم. فرصتی که یافت، دوباره سرکوبش میکنیم و هیچ وقت اجازه نمیدهیم خود را بیابد و بفهمد اصلا برای چه المپیادی شده است. ساعتها زمان و میلیونها تومان پول خرجش میکنیم. البته حساب خرج کردنمان متفاوت است؛ اگر مدرسهاش باشیم، او را چون سربازی میبینیم که قرار است قلههای موفقیت را برای ما فتح کند و سال آینده بتوانیم چندین برابر سرمایهگذاری فعلی را برداشت کنیم. اگر پدر و مادرش باشیم، او را جایگزین آرزوهای از دست رفتهمان میبینیم و امیدواریم بتوانیم در سالهای بیبر خودمان، پزش را به اطراف هدیه کنیم. اگر معلم و راهنمای او باشیم، دو حالت پیش خواهد آمد:یا او عابربانکی است که سرمایهی دیگران را از طریقش جذب میکنیم، یا گلادیاتوری که با او میتوانیم به جنگ رقبا برخیزیم.
حالا مدتی گذشته است و دانشپژوهان قبلی، بدون دیدن الگو و هدف مناسب، به اژدهاکشان حرفهای تبدیل شدهاند و حتی اژدهای چین و آلمان و روس را به زانو درآوردهاند. خوب که چه؟ کجا بروند؟ چه توانمندیای برای این مرحله انددوختهاند؟ بهترین راه را ادامهی روند فوق میبینند و معلمی که تا دیروز بهترین پشتوانهی آنها در کلوزیوم [دنبالک] المپیاد بود، حالا به بزرگترین رقیب و دشمن آنها بدل میشود. دانشآموزی که زمان خود و منابع مالی خانواده را صرف موفقیت کرده است، حالا به دنبال دریدن جیب و زمان دیگرانی چون خودش خواهد بود. در ذهن او المپیادی بودن یعنی کسی که بتواند دیگران را برای منافع خویش تخریب کند، دوستان دیروزش را به دشمنان امروز بدل سازد و با پول بادآوردهی ناشی از کسب تکه فلزی، زندگی ناسالم و بیهودهای را تلف کند. این میشود که اندکی از دانشپژوهان سالهای اخیر، با توشهی عظیمی از دانش، میکوشند تا کلاسهای بیشتر و گرانتری داشته باشند تا بتوانند قلیان دود کنند و در خیابانها پرسه بزنند. مختصر گفتم و از تجربهی دوازدهسالهام در این حوزه نوشتم، اما مقصر کیست؟ خانواده، معلم، دانشپژوه یا اژدها؟
زمانی نه چندان دور، دانشپژوه موفق، اژدهای خود را در دانشگاههای امآیتی و استنفورد و … میجست، بگذریم که آنجا چه چیزی مییافت و چه بر سرش میآمد. بر او خرده گرفتند که حالا برای خودش و ایران مغزی شده و نباید فرار کند. این بود که در پی ایجاد اژدهای داخلی برآمدند، بنیاد ملی نخبگان به راه افتاد و جشنهای سالانه برگزار کرد، اما چه شد؟ هنوز کمبود اژدها احساس میشود.
نویسنده مطلب : مرتضی خلینا
منبع دریافت این مطلب : وب سایت مرتضی خلینا