جزئیات ثبت نام دانش آموزان در سال آینده

به گزارش تیزلند، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زرافشان معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش در خصوص وضعیت ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی جدید گفت: اطلاعات تعداد 11 میلیون و 812 هزار و651 نفر در مجموع وارد سامانه سنادشد که به دلیل دیر شروع به کار کردن این سامانه این تعداد کمتر از کسانی است که در سامانه ثبت نام شده‌اند و به تدریج اطلاعات متقاضیان وارد سیستم می‌شود.

وی اضافه کرد: از این آمار حدود 7 میلیون و 314 هزار و 911 دانش آموز در مقطع ابتدایی، 2 میلیون و 748 هزار و 184 نفر دانش آموز در مقطع متوسطه سال اول، یک میلیون و 749 هزار و 556 نفر دانش‌آموز در مقطع متوسطه دوم ثبت نام کردند که از دانش آموزان متوسطه دوم 657 هزار و 214 نفر دانش آموزان پایه دهم هستند که در شاخه ها و رشته های مختلف ثبت نام کردند.

معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش در خصوص درصد حضور دانش آموزان در رشته های مختلف بیان کرد: 13.3 درصد در رشته ریاضی، 34 درصد در رشته تجربی، 23.87 درصد در رشته انسانی، 17.48 درصد در رشته ی فنی حرفه ای شاخه فنی حرفه ای، 10.82 درصد در شاخه کار دانش ثبت نام کرده و اطلاعات آنها وارد سامانه ی سناد شده است.

وی در پایان یادآور شد: در فاصله‌ای که به شروع سال تحصیلی جدید مانده هم دانش آموزانی که موفق به کسب شرایط قبولی شدند، ثبت نام می‌شوند و هم دانش آموزانی که موفق به وارد کردن اطلاعات خود نشده اند می توانند اطلاعات خود را وارد کرده و در این سامانه ثبت نام کنند.

منبع دریافت این مطلب : باشگاه خبرنگاران جوان


اصول و قواعد اساسی موفقیت در کنکور و آزمون ها

1-احساس خلا :

اصول و قواعد اساسی موفقیت در کنکور و آزمون هااصولاً شکل گیری هر انگیزه‌ای برای حرکت ناشی از احساس کمبود و خلاء می‌باشد. انسان تا احساس گرسنگی نکند به سوی غذا نمی‌رود و تا احساس فقر نکند به سوی غنا گام بر نمی‌دارد.

اثبات این مساله آسان است. ما برای حرکت به سوی مقصد احتیاج به «انگیزه» داریم و برای طی کامل مسیر نیز این «انگیزه» باید لحظه به لحظه تجدید و تقویت شود. تا وقتی که انسان در خود احساس خلا و کمبودی نکند انگیزه‌ای برای حرکت ایجاد نمی‌شود. پس از شروع به حرکت نیز دوام و استمرار آن منوط است به بقاء این احساس. لذا هرلحظه که انسان متوجه شود که کمبود برطرف شده است یا اینطور تصور کند، بدیهی است که از حرکت باز می‌ماند.

تحصیل علم نیز به همین ترتیب است. انسان تا احساس جهل (خلا علم) نکند به سوی کسب دانش گام بر نمی‌دارد. و برای استمرار این حرکت نیز باید «فقدان علم» همواره مدنظر باشد. بی‌شک از بین رفتن این احساس، انگیزه جوینده علم را زایل می‌کند و او را از حرکت باز می‌دارد.

2- تعیین هدف :

گام بعدی در دستیابی به یک مقصود شناخت دقیق و کامل‌ِ آن است. زیرا پس از آنکه انسان کمبود و خلا چیزی را در خود احساس ‌کند برای رفع آن تلاش می‌کند. اما تنها این کافی نیست بلکه او نیازمند دورنمایی است که تا انتها او را در یک مسیر به حرکت وادارد و از انحراف او به اطراف جلوگیری کند و آن چیزی جز تعیین «هدف» و شناخت کامل و دقیق آن نیست. در تعیین هدف نکات زیر باید مورد توجه واقع شود:

الف) هدف باید متعالی و ارزشمند باشد. بدون شک اهدافی بی ارزش و پوچ مانند «فرار از سربازی» و «چشم هم‌چشمی» نمی‌تواند دورنمای مناسبی برای حرکت باشد.

ب) هدف باید واضح و مشخص باشد و داوطلب کاملاً به آن آگاهی و اعتقاد داشته باشد. بسیاری از داوطلبان شرکت کننده در کنکور از اهداف واقعی خود بی‌خبرند. وقتی از آنها پرسیده می‌شود «هدف شما از مطالعه و تحمل سختی‌های شرکت در کنکور چیست؟» از «علاقه»، «استعداد»، «درآمد» و امثال اینها صحبت می‌کنند اما پس از چند لحظه اعتراف می کنند که علاقه‌ای به رشته مد نظر خود ندارند یا برای کسب درآمد نیازی به تحصیل احساس نمی‌کنند و استعدادی هم در میان نیست. مشخص نبودن هدف یکی از مهمترین عوامل عدم موفقیت داوطلبان است.

ج) هدف باید ثابت باشد. معمولاً تغییر هدف آثار سوء و جبران ناپذیری را بر جای می‌گذارد. در نظر بگیرید داوطلبی برای قبولی در رشته مهندسی عمران شروع به مطالعه می‌کند و طبق عادت نادرست، وقت خودرا تماماً مصروف یادگیری دروس اختصاصی می‌کند اما پس از مدتی بنا به دلایلی تصمیم به شرکت در آزمون زبان انگلیسی می گیرد و در مدت کوتاه باقیمانده تا کنکور مجبور است دروس عمومی را که مدت مدیدی از آنها غافل بوده است مطالعه کند. تاثیر ناخوشایند تغییر هدف در چنین مواردی آشکار است.

د) هدف باید واحد باشد. در نظر داشتن چند هدف آن هم اهدافی که همسو نیستند (مثلاً انتخاب رشته‌هایی که در یک زیر گروه نیستند) موجب تحمیل تکالیفی بیش از حد توان بر داوطلب می‌شود.

اصول و قواعد اساسی موفقیت در کنکور و آزمون ها

3- برنامه‌ریزی و مشاوره صحیح و اصولی.

پس از تعیین هدف و شروع به حرکت، نخستین نیازی که احساس می‌شود یک «برنامه صحیح و اصولی» می‌باشد. در این مرحله انسان از خود می‌پرسد: «حال که باید برای تحقق یک هدف حرکت کنم «راه درست» کدام است؟ راه درست برای نیل به مقصود همان «برنامه‌ریزی صحیح و اصولی» است. رسالت یک برنامه خوب آنست که ما را با صرف کمترین انرژی و زمان به تمامِ اهداف تعیین شده برساند. برنامه‌ریزی صحیح و اصولی برای داوطلبان کنکور باید دارای شرایط زیر باشد:

الف) تجزیه زمان باقی مانده به واحدهای کوتاه مدت: بدین معنا که مثلاً اگر تا روز آزمون صد روز باقی است این صد روز به دوره‌هایی کوتاه مدت همچون دوره‌های هفت یا ده روزه تقسیم شوند و تکلیف داوطلب در هر دوره مشخص باشد. این تقسیم‌بندی موجب می‌شود داوطلب گذران دوره‌های زمانی را یکی پس از دیگری احساس کند و بتواند تا حدی برنامه آینده خود را پیش‌بینی نماید و در پایان هر دوره خود را بیازماید تا از میزان پیشرفت خود مطلع شود.

ب) برنامه ریزی باید مبتنی بر تجربه باشد: بدون تردید برای رسیدن به یک هدف، بهترین و مطمئن‌ترین راه‌، حرکت در مسیری است که از «آزمون و خطا» سر سلامت به درآورده باشد و امتحان خود را پس داده باشد. تجربه برنامه‌های غیراصولی و نیازموده و همچنین برنامه‌هایی که از جانب افراد غیر متخصص و غیرکارآزموده طرح‌ریزی شده است به داوطلبان شرکت در کنکور – که فرصت کوتاه و جبران ناشدنی دارند – به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

ج) تجویز کلیه دروس در کلیه واحدهای زمانی: نکته بسیار مهمی که هر برنامه اصولی باید آن را تامین کند «قرار دادن کلیه دروس در کلیه واحدهای زمانی» است. مثلاً اگر برنامه تحصیلی شامل هفت مرحله ده روزه باشد باید در هر هفت مرحله، داوطلب کلیه دروس را مورد مطالعه قرار دهد. غفلت از هر ماده درسی و تعویق در مطالعه هر درس هرچند کم اهمیت، تبعات سوء و جبران ناپذیری را به‌ دنبال دارد.

البته باید توجه داشت که کمتر دانش‌آموزی توانایی برنامه‌ریزی اصولی و هدفمند را دارد و در اینجاست که نیاز به مشاوران متخصص و مجرب در این زمینه احساس می‌شود. در این مورد به ذکر این نکته بسنده می‌کنیم که مهمترین ویژگی مشاور آنست که خود توانسته باشد این مسیر را با موفقیت پیموده باشد و از راه و چاه آگاه باشد.

4- مطالعه صحیح و اصولی:

یکی از کلید واژه‌های اساسی در موفقیت تحصیلی و بخصوص موفقیت در کنکور آشنایی داوطلب با تکنیک و اصول مطالعه است. امروزه بر کسی پوشیده نیست که مطالعه برای کنکور یک مقوله پیچیده و علمی است و نیازمند آموزش است.

با افزایش رقابت در کنکور و علمی و تخصصی شدن سوالات تنها کسانی می‌توانند در این مبارزه نفس‌گیر پیروز شوند که با تکنیک‌ها و روش‌های مطالعه آشنا باشند.

روش صحیح مطالعه روشی است که با صرف کمترین زمان و انرژی از سویی باعث تسلط کامل دانش‌آموز بر مطالب کتب درسی شود و از سوی دیگر ثبات معلومات را در ذهن او تضمین نماید. در شماره‌های آینده به این مقوله بیشتر پرداخته می‌شود.

5- بهداشت روان :

تاثیر بهداشت و سلامت روان را بر فرآیند یادگیری، پیشرفت تحصیلی و حفظ و تقویت انگیزه داوطلب نمی‌توان انکار کرد. درواقع بهداشت و آرامش روان بستری مناسب جهت نیل به هدف را فراهم می‌آورد. علت شکست بسیاری از داوطلبان مستعد و کوشا در کنکور عدم تامین آرامش و سلامت روان است. آفت‌های بهداشت روان از این قرار است.

الف) افسردگی: افسردگی نوعی غم و اندوه و کاهش غیرطبیعی سطح شادمانی در انسان است. افسردگی موجب می‌شود داوطلب انرژی لازم را برای دنبال کردن برنامه تحصیلی خود، نداشته باشد و در میانه راه سرد و متوقف شود رابطه میان افسردگی و هجوم افکار منفی و مشغولیت بیش از حد فکر به این افکار و متعاقباً از دست دادن قدرت تمرکز و افت کیفیت یادگیری، کاملاً اثبات شده است.

ب) استرس: استرس‌های روانی اگر بی‌قاعده و بیش از حد معمول باشند آرامش فرد را به مخاطره انداخته و او را از پیشرفت تحصیلی باز می‌دارند.

ج) ترس از ناکامی: ترس از ناکامی که داوطلبان از آن به عنوان «اضطراب» و «دلشوره» یاد می‌کنند آفتی است که موفقیت هر داوطلب کنکور را تهدید می‌نماید. این ترس غیر موجه از آینده تمام وجود داوطلب را تسخیر می‌کند و بستر مناسب برای رشد و ثبات هرگونه دانش مفید را از بین می‌برد.

اصول و قواعد اساسی موفقیت در کنکور و آزمون ها

منبع دریافت این مطلب : شاگرد زرنگ

مهارت هایی برای فراموش نکردن دروس

فرآیند درس خواندن شامل چند بخش اصلی است و مطالعه به تنهایی نمی تواند به یادگیری کامل و به خاطر آوردن مطالب منجر شود. در این نوشته ابتدا به گام های اساسی مطالعه و سپس به چند روش برای مبارزه با فراموشی مطالب اشاره می کنیم.

1 - به پیش نیاز منابعی که می خوانی توجه کن

اگر مطالب پیش زمینه اصلی را یاد نگرفته باشی حتی اگر مطالب جدید را حفظ کنی باز هم احتمال فراموشی مطلب وجود دارد؛ مثلا در درس عربی تا صرف فعل را یاد نگرفته باشی، نمی توانی فعل ماضی و مضارع بسازی .پس قبل از یادگیری درس حتما سعی کن ضعف خود را در مطالب قبلی مرتبط از بین ببری.

2 - قبل از ورود به کلاس و شروع درس، حتما به پیش خوانی درس جدید اقدام کن تا با پیش زمینه فکری با درس جدید رو به رو شوی.

3 - سعی کن مطالب درسی را سر کلاس یاد بگیری

در کلاس حضور فعال داشته باش.سوال بپرس و تا درس را نفهمیده ای از کلاس خارج نشو.

4 - تمرین زیاد حل کن

تمرین باعث پر شدن شکاف های اطلاعاتی در مغزت خواهد شد .

5 - مرور مطالب کلید رفع فراموشی است

هر شب در برنامه درسی خود مطالب را مرور کن.

6 - سعی کن بین اطلاعات یاد گرفته شده و مطالب قبلی در ذهنت ارتباط برقرار کنی تا فراموشی آن‌ها کمتر شود.

7 - مطالب یاد گرفته شده را دوباره در نقش معلم تدریس کن

این تدریس می تواند برای یک دوست یا شاگردان فرضی باشد.

8 - سعی کن در زمان یادگیری مطلب تمرکز کامل داشته باشی و عوامل مخل تمرکز را به حداقل برسانی .

9 - خلاصه برداری و یادداشت برداری حین مطالعه به رفع فراموشی کمک می کند .

10 - تحقیقات نشان داده است روش سوال گذاری در ابتدای مطالعه نیز به یاد آوری مطلب کمک خواهد کرد .

11 - اضطراب، عجله و شتاب در یادگیری مطلب باعث فراموشی آن ها می شود.

12 - همچنین به یاد داشته باش که اگر مطلبی را یاد گرفتی، یک روز بعد، 10 روز بعد، یک ماه بعد و 4ماه بعد باید آن را مرور کنی، تا آن مطلب یک سال در حافظه ات تثبیت شود.

 

مهارت هایی برای فراموش نکردن دروس

منبع دریافت این مطلب : شاگرد زرنگ


چگونه تست بزنیم ؟

دانش آموزانی که در آزمونهای مختلف شرکت می کنند همیشه از عدم هماهنگی در مدت زمان آزمون و تعداد سوالات شکایت دارند بعضی افراد مدت زیادی را صرف یک تست می نمایند و در انتهای زمان آزمون هنوز تعدادی از سوالات را نخوانده اند .

گروهی نیز به خاطر ترس از کمبود وقت خیلی از سوالات را سطحی خوانده و سریع جواب می دهند و نه تنها نمره مثبت نمی گیرند بلکه به دلیل نمره منفی بسیاری از آزمونها دچار ضرر می شوند و جالب است که این افراد معمولا در انتها وقت اضافه نیز می آورند مطلب زیر به بررسی این موضوع پرداخته است :

چگونه تست بزنیم ؟

نکاتی که در تست زدن اهمیت دارد و لازم است در آزمون تستی رعایت شود را در زیر می آوریم.

1- بررسی اجمالی

سوال ها را به طور اجمالی بررسی کنید . راهنمایی ها را به دقت بخوانید و متوجه تعداد ونوع سوال ها باشید و وقت خود را بر طبق ارزش سوال زمان بندی کنید.

2- زمان

زمان یکی از عواملی است که قبل از تست زدن و پاسخگویی به آزمون های تستی باید مدنظر باشد . سعی کنید وقت خود را با توجه به ارزش سوال زمان بندی کنید بسیار مهم است مدت زمانی که برای پاسخگویی هر سوال در نظر می گیریم با مدت زمانی که برای پاسخگویی آن سوال تعیین شده هماهنگ باشد.

خوب است برای ایجاد این هماهنگی در منزل شرایطی شبیه به آزمون سراسری به وجود بیاورید و ساعتی که زمان آن قابل تنظیم است را در نظربگیرید و به تعدادی سوال با زمانی مشخص پاسخ دهید.

3- سرعت عمل

سرعت عمل عامل دیگر است که در آزمون های تستی اهمیت دارد . معمولاً کسانی که تمرکز بیشتر دارند و مطالب را خوب خوانده باشند در پاسخگویی حضور ذهن دارند و با سرعت عمل بیشتری پیش می روند . برای این که در تست زدن سرعت عمل داشته باشید ، تمرین کنید.

4- دقت

چگونه تست بزنیم ؟عامل مهم دیگر در تست زدن دقت است در پاسخ به سوال های چهارگزینه ای باید دقت کنیم خانه را اشتباه پر نکنیم و علاوه بر آن سوال و جواب ها را با دقت بخوانیم . نکات ریزی در سوال های چهار جوابی هست که ممکن است خواننده را دچاراشتباه کند که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.

_ سوال هایی که آخر آن ها با کلمه ی ” می شود ” و ” نمی شود ” ختم می شود ممکن است داوطلبی که دقیق سوال را نمی خواند این کلمات را اشتباه ببیند و درنتیجه گزینه را اشتباه انتخاب کند.

_ نکته دیگر این است که درآزمون های چهار گزینه ای معمولاً چهار گزینه شباهت زیادی به هم دارند و ممکن است داوطلب با خواندن اولین گزینه آن را صحیح بداند و ازخواندن سه گزینه دیگر خودداری کند. توجه داشته باشید که چهار گزینه را حتماً بخوانید و با مقایسه آن ها صحیح ترین را انتخاب کنید.

_ در سوال های جور کردنی به تدریج که موارد را با هم جور می کنید آن ها را حذف کنید. در این صورت پاسخ ها کمتر خواهد شد و احتمال کاربرد مجدد آن ها کاهش خواهد یافت.

_ در موقع حدس زدن معمولاً اولین حدس شما درست است بنابراین زیاد وسواس به خرج ندهید تا جواب را عوض کنید مگر در مواقعی که مطمئن هستید.

_ پاسخ هایی که می دانید غلط است را کنار بگذارید و بدین طریق تعداد پاسخ ها را محدود کنید تا احتمال پیدا کردن پاسخ صحیح را بیشتر کنید.

_ سوال های آسان را زودتر جواب دهید . اگر احساس می کنید سوالی پیچیده است ، وقت خودتان را زیاد روی آن سوال تلف نکنید ، کنار آن علامت بگذارید تا بعداً به آن پاسخ دهید.

- همه سئوال ها را جواب ندهید سئوال هایی که تصادفی پاسخ داده می شود شانس موفقیت فرد را کمتر می کند چون هر پاسخ منفی ، نمره منفی در پی دارد. بنابراین تا جایی که امکان دارد از پاسخ های تصادفی پرهیز کنید . در نهایت پاسخ ها را مرور کنید اما سعی در عوض کردن پاسخ ها را نداشته باشید.

- سئوال هایی که احساس می کنید اشتباه پاسخ داده اید، یک بار دیگر بررسی کنید به عقب برگردید و دوباره با دقت بیشتری مطالب مربوط به آن را بخوانید تا اشکال برطرف شود .

امیدواریم با بکارگیری نکات قید شده بتوانید روش صحیح تست زدن را در خود افزایش دهید فقط نقاط ضعف خود را قوت دهید تا بتوانید خود را برای آزمون سراسری آماده سازید.

 

چگونه تست بزنیم ؟

منبع دریافت این مطلب : شاگرد زرنگ

انتشارات مدرسه

معرفی موسسه فرهنگی مدرسه برهان (انتشارات مدرسه)

تاریخچه

موسسه فرهنگی مدرسه برهان زیر مجموعه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در سال 1368 با نام انتشارات مدرسه و با موافقت دکتر حداد عادل معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وقت فعالیت خود را آغاز نمود. انتشارات مدرسه با ابتنای به اهداف خود در سال 1373 و بر اساس اساسنامه‌ی خود به نام موسسه فرهنگی مدرسه برهان تغییر ماهیت یافت تا بتواند فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی خود را در همه حوزه‌ها گسترش دهد.

این موسسه تا کنون توانسته بالغ بر 3000 عنوان کتاب در حوزه‌های دینی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و… و با توجه به شعائر اسلامی و اعتقادی تولید و به طبع رساند.

اهداف

موسسه فرهنگی مدرسه برهان اهداف زیر را دنبال می‌کند:

1- توسعه و ترویج فعالیت‌های فرهنگی اعم از: خرید و فروش کتابتولید و نشر کتاب- برگزاری و شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی- تاسیس چاپخانه و صنایع وابسته- خدمات حمایتی از دست‌اندرکاران خدمات فرهنگی- کمک هزینه تحصیلی به اقشار آسیب‌پذیر- برگزاری همایش‌های علمی و فرهنگی- کمک به تجهیز کتاب‌خانه‌ها- شناسایی استعدادهای درخشان- کمک به معلمان سراسر کشور

2- توسعه و ترویج فعالیت‌های هنری اعم از: انتشار آثار مکتوب هنری-برگزاری نمایشگاه‌های هنری- تولید و تکثیر آثار صوتی و تصویری

3- توسعه و ترویج فعالیت‌های سینمایی، سمعی و بصری اعم از: برگزاری نمایشگاه‌های عکس و اسلاید- تولید فیلم‌های مستند، آموزشی، علمی، تاریخی و …

4- توسعه و ترویج فعالیت‌های مطبوعاتی و تبلیغاتی اعم از: انتشار مجله، بولتن و نشریه، انجام کلیه عملیات تبلیغاتی- همکاری فنی و انتشاراتی و مبادله علمی و فرهنگی با مدیران سازمان و اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از دولتی و خصوصی

5- توسعه و ترویج فعالیت‌های آموزشی اعم از: آموزش فرایند تولید و تکثیر آثار مختلف فرهنگی به علاقمندان- انجام فعالیت در زمینه IT و ICT- تولید و توزیع انواع محصولات آموزشی اعم از الکترونیک و چاپی- تهیه و تدوین و تولید و توزیع انواع منابع آموزشی و کمک آموزشی و کمک درسی

6- توسعه و ترویج فعالیت‌های پژوهشی اعم از: تهیه و اجرای طرح های مطالعاتی، تحقیقاتی و علمی آموزشی در زمینه‌های مختلف فرهنگی- مطالعه در زمینه دانش فنی چاپ و انتشار برای بکارگیری آن- عرضه خدمات مشاوره‌ای در زمینه های علمی و فرهنگی به سایر موسسات و یا افراد

انتشارات مدرسه

مسئولیت‌ها و وظایف

موسسه فرهنگی مدرسه برهان به‌عنوان متولی انحصاری تولید و نشر کتاب‌ها و محصولات فرهنگی با رویکرد آموزش و پرورش مسئولیت‌ها و وظایف زیر را بر عهده دارد:

1- تولید و نشر کتاب‌ها و ابزار کمک آموزشی مطابق با کتاب درسی با کیفیت مناسب و شان معلمان و دانش‌آموزان

2- توسعه برنامه‌های آموزشی و پژوهشی با توجه به کتاب‌های درسی، کمک آموزشی و… برای مخاطبان

3- بازارسازی علمی-تخصصی برای محصولات و خدمات موسسه

4- توسعه فعالیت‌های آموزشی، خدماتی و پژوهشی IT و ICT برای فرهنگیان، دانش‌آموزان و سایر اقشار

5- توسعه و تولید محصولات مناسب و مطلوب در حمایت از سند تحول و سند درس ملی

6- ایجاد نمایندگی‌های فعال و خلاق در مناطق مختلف کشور به‌صورت نمایندگان مدرسه‌ای یا شعب موسسه جهت ارایه خدمات به بهترین نحو ممکن

7- توسعه فعالیت‌ها در خارج از مرزهای کشور به‌صورت بین‌المللی و تعامل با شرکت‌های خارجی در این خصوص

8- تعامل متقابل و مشترک با بخش‌ها و دفاتر مختلف وزارت آموزش و پرورش برای توسعه خدمات و محصولات و سایر ادارات و نهادها جهت ایجاد بستر آموزشی و خدماتی مناسب برای کلیه اقشار جامعه

مزایای محصولات و خدمات

1- کیفیت بالای محصولات از جهت نوع کاغذ، چاپ، تصویرگری و… بر اساس استانداردهای ملی و بین‌المللی

2- رویکرد آموزشی و تربیتی با توجه به و در راستای اهداف برنامه درسی وزارت آموزش و پرورش

3- مدرسه‌محور بودن تولیدات موسسه به‌منظور یاری رساندن به اولیاء، معلمان و مربیان

امتیازات ویژه‌ی موسسه

1- انتشار انحصاری کتاب‌های کار مدرسه بر اساس استانداردهای بین‌المللی و ملّی و بر اساس محتوای کتاب درسی

2- برخورداری از حمایت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و وزارت آموزش و پرورش

3- برخورداری از کارشناسان، مولفان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در برنامه‌های تالیفی

4- تنها موسسه فرهنگی و انتشاراتی است که نیاز به اخذ مجوز از وزارت آموزش و پرورش برای ورود کتاب‌ها و محصولات به مدارس کشور ندارد

5- ناشر برگزیده و منحصربه‌فرد وزارت آموزش و پرورش در تولید و تالیف کتاب‌های کمک آموزشی متناسب و معادل با کتاب‌های درسی

6- استفاده از تکنیک‌های فنی و گرافیکی مطابق با استانداردهای بین‌المللی در تصویرگری کتاب‌ها

7- سرعت عمل بالا در بررسی آثار مولفان و ثبت آن‌ها جهت مراحل چاپ

8- برخورداری از کیفیت مطابق با استانداردهای کتاب‌های درسی در تالیفات به‌واسطه‌ی وابستگی به سازمان و همکاری با مولفان سازمان

منبع دریافت این مطلب : انتشارات مدرسه