معمای المپیادی: شانزده مثلث کوچک

معمای المپیادی: شانزده مثلث کوچک

به چند طریق می‌توان در 16 مثلث شکل پایین اعداد 0 یا 1 نوشت، به طوری که مجموع اعداد موجود در مثلث‌های مجاور هر مثلث، فرد شود؟

معمای المپیادی

به چند طریق می‌توان همین کار کرد که مجموع اعداد موجود در مثلث‌های مجاور هر مثلث، زوج شود؟ (دو مثلث مجاورند اگر در یک ضلع مشترک باشند.) پاسخ‌های این دو سوال به ترتیب کدامند؟

الف) 1و 16

ب) 16 و 1

پ) 16 و 16

ت) 0 و 16

ث) 0 و 128

هوش خود را بسنجید و جواب این معما را برای ما ارسال کنید.

 

کلمات کلیدی: سرگرمی ریاضی | هوش تست هوش | معمای المپیادی

 

منبع دریافت این مطلب : آی هوش


اینفوگرافیک - 7 کاری که افراد موفق قبل از 8 صبح انجام می دهند

 

در زندگی پرمشغله‌ی امروز، تلاش برای رسیدن به رویای‌مان کار دشواری است. با وجود شغل تمام‌وقت و داشتن فرزند، این کار حتی غیرممکن به نظر می‌رسد.

پس شما چه می‌کنید و چگونه زندگی‌تان را پیش می‌برید؟ اگر هر روز به طور هدفمند زمانی را به پیشرفت و بهسازی اختصاص ندهید، بی‌شک زمان زیادی را در این زندگی پرهیایو از دست خواهید داد. پیش از اینکه به خود بیایید، پیر و پژمرده، مبهوتِ این خواهید بود که عمرتان چقدر سریع گذشت! برای این که این بلا سرتان نیاید، شما هم 7 کاری که افراد موفق قبل از 8 صبح انجام می‌دهند، را انجام دهید.

هارولد هیل (Harold Hill) می‌گوید: «انسان انبوهی از فرداها را ذخیره می‌کند و در پایان تنها چیزی که برایش می‌ماند دیروزهایی است که از دست رفته‌اند.»

زندگی چیزی بیش از گذران عمر است.

 اینفوگرافیک

کلمات کلیدی : اینفوگرافیک | افراد موفق

 

منبع دریافت این مطلب : سرزمین تیزهوش ها


10 درصد از خدمات آموزشی وزارت آموزش و پرورش به بخش خصوصی محول می شود

10 درصد از خدمات آموزشی وزارت آموزش و پرورش به بخش خصوصی محول می شود

به گزارش تیزلند، به نقل ازگروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در دیدار اعضای شورای مرکزی هماهنگی موسسان مدارس و مراکز غیردولتی که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار داشت: موسسان مراکز و مدارس غیردولتی، افراد فرهیخته‌ای هستند که اموال خود را در بهترین جای ممکن هزینه می‌کنند.

وی افزود: رویکرد من حمایت همه جانبه از مدارس و مراکز غیردولتی است زیرا آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند بار سنگین تعلیم و تربیت را به دوش بکشد بنابراین از کسانی که در فرآیند تعلیم و تربیت گام برمی‌دارند، استقبال می‌کنم.

احمدی دانش آشتیانی تصریح کرد: علاقه به همکاری با آموزش و پرورش در کشور ما بیشتر از سایر کشورهاست و مردم فهیم ایران حاضرند رفاهیات خود را کاهش دهند و درعوض به تعلیم و تعلم بپردازند.

وزیر آموزش و پروش خاطر نشان کرد: کسی که در بخش مراکز و مدارس غیردولتی سرمایه‌گذاری می‌کند حتی اگر قصد سودآوری هم داشته باشد با ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به جامعه، کار بسیار ارزشمند و خداپسندانه را انجام داده است.

وی افزود: تنها عشق به تعلیم و تربیت است که باعث شده برخی از افراد در این مراکز و مدارس هزینه کنند و گرنه افراد می‌توانستند این سرمایه‌گذاری را در جاهایی انجام دهند که سود بیشتری عایدشان شود.

احمدی دانش آشتیانی گفت: وجود برخی نگاه‌ها به مراکز و مدارس غیردولتی باعث شده تا در برخی جاها همکاری مناسبی صورت نگیرد که این امر نیازمند تغییر نگاه و توجیه افراد مخالف هست.

وی تقویت مدارس و مراکز غیردولتی را از رویکردهای خود دانست و افزود: تبصره ای در بودجه 96 گنجانده‌ایم که طبق آن آموزش و پرورش می تواند 10 درصد از خدمات آموزشی را به بخش خصوصی محول کند.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: انتظار می رود در اجرای رویکردهای جدید آموزش و پرورش مدارس و مراکز غیردولتی پیشرو و الگو باشند و موضوع آموزش مهارت های زندگی دراین مدارس و مراکز پیگیری شود.

احمدی دانش آشتیانی طرح خرید خدمات آموزشی را از طرح های بسیار خوب و موفق دانست و افزود: مدارس و مراکز غیردولتی باید تلاش کنند در مناطق محروم و دور افتاده به صورت تجمیعی دانش آموزان را پوشش دهد.

وی درخصوص مراکز علمی آزاد گفت: بحث هایی خواهیم داشت تا درآینده بتوانیم در چارچوب قانون از این مراکز در بخش های فنی و حرفه ای استفاده کنیم.

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس


ابلاغ قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی به وزارت آموزش و پرورش

 

 

ابلاغ قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتیبه گزارش تیزلند، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،ابلاغ قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی به وزارت آموزش و پرورش، حسن روحانی در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران « قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی» که در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ چهاردهم آذرماه 1395 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ هفدهم آذرماه 1395 به تایید شورای نگهبان رسیده بود، روز چهارشنبه مورخ پانزدهم دی ماه 1395 جهت اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ کرد.

این قانون که مشتمل بر 39 ماده و 44 تبصره می باشد که بر اساس یکی از مواد این قانون، از زمان لازم‌الاجراءشدن آن، قانون اجازه اخذ هزینه‌های مربوط به صدور اجازه تاسیس و تجدید امتیاز آموزشگاه های علمی آزاد مصوب 1/9/1367، قانون تاسیس مدارس غیرانتفاعی مصوب 19/7/1367 مجمع تشخیص مصلحت نظام و قانون اصلاح قانون تاسیس مدارس غیرانتفاعی مصوب 6/5/1387نسخ می‌شوند.

در ماده 1 این قانون نیز تاکید شده است: در راستای ارتقای جایگاه نظام تعلیم و تربیت کشور ضمن تاکید بر ارتقای کمی و کیفی مدارس دولتی به منظور بهره گیری از مشارکت همگانی مردمی در امر آموزش و پرورش و تاسیس مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی و بهره گیری از ظرفیت قوانین بالادستی و مستند به سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و راهبردهای کلان و راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، همچنین سند نقشه جامع علمی کشور با حفظ کارکردهای سیاستگذاری و نظارتی نظام، "سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی" وابسته به وزارت آموزش و پرورش تاسیس می­گردد. رئیس این سازمان، معاون وزیر است.

همچنین به منظور سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، ساماندهی و نظارت بر اجرای این قانون، شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی و شورای نظارت استانی، شهرستانی و منطقه‌ای جهت نظارت بر مدارس و مراکز آموزشی یا پرورشی غیردولتی تشکیل می‌شود که در شورای مرکزی شخصیت های حقوقی مهمی همچون وزیر آموزش و پرورش، چند تن از معاونان و مدیران کل این وزارتخانه، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی و نمانیده کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی عضویت خواهند داشت.

بر اساس ماده 11 این قانون دولت موظف است همه‌ساله، یارانه مربوط به تسهیلات بانکی برای خرید زمین، ساختمان، احداث بنا، تجهیزات و تعمیرات مدارس غیردولتی را در لایحه بودجه سالانه کل کشور پیش‌بینی کند.

در ماده 12 نیز به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می‌شود مطابق قوانین و مقررات، زمین و ساختمان‌های مازاد بر نیاز خود را به صورت اجاره یا فروش به موسسان مدارس غیردولتی واگذار کند. آیین‌نامه نحوه تعیین قیمت فروش و اجاره و شرایط واگذاری ساختمان‌ها و اراضی مذکور ظرف مدت سه‌ماه پس از لازم‌الاجراء‌شدن این قانون توسط وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد. واگذاری‌ها در هر محل مشروط برآن است که دسترسی مردم به مدارس دولتی در آن محل دچار خلل نشود.

در ماده 13 نیز آمده است: به منظور حمایت از موسسان مدارس غیردولتی با اولویت مناطق محروم، وزارت آموزش و پرورش موظف است با مشارکت موسسان و بخش غیردولتی، «صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی» را به صورت موسسه عمومی غیردولتی ایجاد کند. دولت موظف است هرساله و تا سقف پنجاه‌درصد (50%) از قیمت تمام ‌شده سرانه سالانه دانش‌آموزی در بخش دولتی را به ازای کل دانش‌آموزان شاغل به تحصیل در مدارس غیردولتی در قالب کمک در لایحه بودجه سالانه کل کشور پیش‌بینی نماید.

آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف، ظرف مدت سه‌ماه پس از لازم‌الاجراء شدن این قانون با پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

 

منبع دریافت این مطلب : باشگاه خبرنگاران جوان


آموزش و پرورش هرمزگان حامی دانش آموزان و معلمان پژوهشگر است

به گزارش تیزلند، به نقل ازخبرگزاری مهر، به نقل از آموزش و پرورش هرمزگان، دانش هاشمی پور در آیین تجلیل از 14پژوهشگر و مبتکر هرمزگانی که موفق به کسب رتبه های برتر کشوری و استانی شدند، افزود: توجه به ایده های خلاقانه دانش آموزی و حمایت از طرح های پژوهشی فرهنگیان به عنوان یک اولویت در برنامه های آموزش و پرورش هرمزگان است و بستر لازم برای انجام فعالیت های پژوهشی با حمایت کامل اداری، مادی و معنوی فراهم است.

وی تصریح کرد: نظام تعلیم و تربیت برای پویایی و کارآمدی نیاز به پژوهش های علمی دارد و بر این باوریم که در ساحت علم و کسب آن نباید اندازه تعیین کرد و به یک میزان قانع بود.

وی ادامه داد: انگیزه پژوهش و تحقیق باید در همه دانش آموزان ایجاد شود و این مهم باید باور و اعتقاد همه دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت باشد.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان، قطعاً بدون استناد به یافته های تحقیقاتی و پژوهشی آموزش و پرورش نمی توان به کارآمدی رسید چرا که کشورهای توسعه یافته با بهره گیری از تحقیقات و تکیه بر یافته های پژوهشی به موفقیت های فراوان علمی زیادی دست یافته اند.

هاشمی پوربا تاکید بر اینکه تحقیق و پژوهش کلید موفقیت در آموزش و پرورش است، خاطر نشان کرد: توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس با همه ظرفیت ها در دستور کار آموزش و پرورش هرمزگان است و میدان بدون محدودیت برای انجام تحقیقات و پژوهش باز است.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان نقش معلمان در توسعه فرهنگ پژوهش درمدارس را مورد تاکید قرار داد و گفت: معلمان نخستین مشعل‌داران پیشرفت فکری دانش آموزان هستند و علاوه بر اینکه خود باید به علم روز مجهز باشند در توسعه وترویج فرهنگ پژوهش در بین دانش آمزان نیز باید نقش آفرین باشند.

هاشمی پور همچنین نقش خانواده را در توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس بسیارمهم عنوان کرد و گفت: خانواده بستری مناسبی برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان است و نقش حمایتی والدین در پیوند با نهاد مدرسه و نظام تعلیم وتربیت می تواند به توسعه خلاقیت ها و رشد استعدادها کمک شایانی کند.

وی در پایان تاکید کرد: به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش از شنیدن موفقیت های دانش آموزان و فرهنگیان عزیز در مسابقات پژوهشی به خود بالیدم و به صراحت اعلام می کنم همه ظرفیت ها برای دانش آموزان و یا فرهنگیان پژوهشگر باید پای کار باشد.

در این نشست صمیمانه دانش آموزان پژوهشگر با بیان اینکه سطح و کیفیت حمایت های آموزش و پرورش هرمزگان از دانش آموزان پژوهشگر چه در نحوه اعزام و چه سایر حمایت ها مورد تعجب و تحسین سایر استانها بود، از حمایت و مدیریت مستقیم مدیرکل آموزش و پرورش از طرح های پژوهشی قدردانی کردند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این جلسه با بیان اینکه از بین شرکت کنندگان دستگاه های اجرایی استان، رتبه اول پژوهشگری دستگاه های اجرایی استان به دکتر محمود صباحی زاده دبیر و مدرس دانشگاه از ناحیه 2 بندرعباس رسید، خاطر نشان کرد: علاوه بر این، عنوان برگزیده کشوری و رتبه اول استانی به شراره دخیلی از فرهنگیان شهرستان میناب رسید .

علیرضا فولادی افزود: همچنین دانش آموزان مبینا وطن خواه و محمد حسین حمزه پور پژوهشگران برگزیده کشوری دوره ابتدایی و دوره اول متوسطه شدند و فرخنده مرجانی، شفیقه معلم، یاسمن فیضی، شایسته ایرانی، آروین انگورانی پور، آیلین رضوانی نژاد موفق به کسب عنوان برگزیده استانی شدند.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری مهر