آغازثبت نام آزمون انتخابی مسابقات جهانی ریاضی IMC2016 -تایلند

 آغازثبت نام آزمون انتخابی مسابقات جهانی ریاضی IMC2016 -تایلند

به گزارش تیزلند، به نقل از خانه ریاضی تهران آزمون انتخابی مسابقات جهانی IMC هر ساله با هدف شناسایی و حمایت از دانش آموزان مستعد جهت حضوری موفق در عرصه‌های رقابت‌های علمی و بین المللی انجام می پذیرد.

حضور در مسابقات علمی بین‌المللی زمینه‌ی مناسبی است برای تبادل تجربیات، ارتباط با جوامع علمی، کسب اندوخته‌های بیشتر و بروز رسانی دانش و اطلاعات. از همین رو خانه ریاضی تهران پس از اعزام موفقیت آمیز دانش آموزان به مسابقات جهانی ریاضی، در نظر دارد گزینش، آماده سازی و اعزام دانش آموزان مستعد جهت حضوری موفق و ارتقای جایگاه ایران در عرصه رقابت های علمی بین المللی را برای ششمین سال مهیا و اجرا نماید.

1) رده سنی شرکت کنندگان

با توجه به اینکه کمیته بین المللی مسابقات IMC شرایط سنی یکسانی برای شرکت کنندگان از سراسر جهان قرار داده است، فقط دانش آموزانی که از لحاظ سنی در شرایط زیر قرار دارند می توانند در آزمون انتخابی شرکت نمایند.

دانش آموزان پایه هفتم و هشتم سراسر کشور متولد 10 مرداد 1381 به بعد.

دانش آموزان پایه نهم و دوم و سوم دوره دوم متوسطه سراسر کشور متولد 10 مرداد 1378 به بعد.

2) آزمون انتخابی مرحله اول

* این آزمون به صورت فردی در قالب تستی 5 گزینه ای به صورت متمرکز استانی/ شهرستانی برگزار می گردد.

3) دوره آموزشی

* پس از برگزاری آزمون انتخابی مرحله اول، دوره‌های آماده‌سازی برای دانش آموزان متقاضی منتخب مرحله اول به صورت حضوری یا مجازی برگزار می گردد.

4) آزمون انتخاب مرحله دوم

* مرحله دوم آزمون انتخابی با حضور منتخبین مرحله اول، به صورت متمرکز در شهر تهران برگزار خواهد شد.

5) زمان بندی برگزاری آزمون انتخابی

* مهلت ثبت نام: 22 آذر الی 5 بهمن ماه 1394

* زمان برگزاری آزمون انتخابی مرحله اول: روز پنج شنبه مورخ 1394/11/29

* زمان برگزاری آزمون انتخابی مرحله دوم: روز روز جمعه مورخ 1395/02/10

* زمان بندی سایر مراحل آزمون انتخابی متناسب با نتایج دانش آموزان متعاقبا اعلام خواهد شد.

6) منابع آزمون

* به منظور آشنایی شرکت کنندگان با مسابقات مجموعه سوالاتی شامل سوالات دوره های قبل و آزمون های مشابه جهت استفاده دانش آموزان در قالب کتاب و نرم افزار ارایه گردیده است.

7) زمان و محل برگزاری مسابقات بین المللی ریاضی

* زمان برگزاری مسابقات: تابستان 1395

* محل برگزاری مسابقات: کشور تایلند

مدیران محترم مدارس سراسر کشور و علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره‌های 88950171/88956280/88960739 تماس حاصل نمایند.

جهت دریافت بخشنامه اداره آموزش و پرورش شهر تهران اینجا کلیک نمایید.

* جهت دریافت دفترچه و فرم ثبت نام اینجا کلیک نمایید.

جهت دریافت بروشور اینجا کلیک نمایید.

منبع : خانه ریاضی تهران

سرزمین تیزهوش ها در جشنواره وب ایران

سرزمین تیزهوش ها در جشنواره وب ایران



سلام. 

یک خواهش و درخواست کمک و همراهی از شما داریم. ما در جشنواره وب ایران شرکت کرده ایم. این جشنواره، مهمترین رویداد وب در ایران است که طی آن هزاران سایت با هم به رقابت می پردازند تا بتوانند یکی از برگزیدگان باشند. 

ما، خیلی ممنون می شویم اگر با صرف چند دقیقه از وقت خود، به ما رای بدهید. 

برای رای دادن به ما کافی است روی این لینک کلیک کنید : 

 http://iwmf.ir/website/13839

یک صفحه شبیه به تصویر زیر باز می شود. روی عکس قلب کنار لوگوی سرزمین تیزهوش ها کلیک کنید. اگر با اکانت (یا همان ایمیل) گوگل یا یاهوی خودتان در سیستم وارد شده باشید که فقط با یک کلیک، قلب خاکستری، به قلب سرخ رنگ تبدیل می شود. اگر نه، کافی است در پنجره ای که باز می شود، با یکی از اکانت های گوگل یا یاهوی خودتان Log In کنید (وارد شوید) تا رای شما ثبت شود. 

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون مرحله اول المپیادهای علمی کشور

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون مرحله اول المپیادهای علمی کشور


به گزارش تیزلند،به نقل از گروه جامعه خبرگزاری میزان، مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در اطلاعیه‌ای شرایط دریافت کارت ورود به جلسه آزمون مرحله اول المپیادهای علمی کشور را اعلام کرد.

دانش‌آموزانی که در موعد مقرر از طریق سامانه http://azmoon.srttu.edu ثبت نام کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به همین سامانه تا قبل از زمان برگزاری آزمون کارت ورود به جلسه آزمون مورد نظر را دریافت کنند.

براین اساس، ضروری است دانش‌آموزان پس از دریافت کارت و تطبیق مشخصات حتماً آن را به مهر مدرسه محل تحصیل خود ممهور کنند؛ چنانچه کارت دریافتی فاقد عکس باشد پس از الصاق عکس توسط مدیر واحد آموزش، کارت را ممهور به مهر مدرسه کنند.

دومین دوره مسابقات سراسری برنامه نویسی علامه طباطبایی MathNet

دومین دوره مسابقات سراسری برنامه نویسی علامه طباطبایی MathNet







به گزارش خبرنگار سرزمین تیزهوش ها، این مسابقه در دو مرحله برگزار می شود. در مرحله اول، طی یک آزمون آنلاین، تیم های منتخب برگزیده می شوند و در مرحله دوم که در اسفند ماه و به صورت حضوری برگزار می شود، تیم های برگزیده مرحله اول به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت. تمامی تیم های برگزیده مرحله اول، گواهی نامه معتبر شرکت در مسابقات برنامه نویسی Mathnet را دریافت می کنند. 

 

اطلاعات بیشتر را می توانید همین حالا اینجا مطالعه کنید : راهنمای شرکت در مسابقات برنامه نویسی MathNet

برای ثبت نام باید به اینجا بروید : ثبت نام مسابقات MathNet

همچنین به شرکت کنندگان درمسابقات و راه یافتگان به مرحله نهایی، گواهینامه معتبر ارائه می شود. 

 

 دانلود پوستر های مسابقات (برای دانلود باید عضو سایت باشید. عضویت در سایت رایگان است):

»» دانلود برای اعضا امکان پذیر است. عضویت رایگان است و کمتر از 30 ثانیه طول می کشد!!!!

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این مسابقات می توانید با واحد آموزش المپیادهای علمی علامه طباطبایی با شماره تلفن 44841330 (021) تماس بگیرید و اطلاعات بیشتر را دریافت کنید. 

 

مرحله اول : آزمون انلاین جمعه 23 بهمن 1394

مرحله دوم : رقابت حضوری تیم های برگزیده : پنج شنبه 13 اسفند 1394 و جمعه 14 اسفند 1394

مدارس ابتدایی سراسر کشور به نظام دوره ای تبدیل می شود

مدارس ابتدایی سراسر کشور به نظام دوره ای تبدیل می شود 

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از تبدیل 100 درصدی مدارس ابتدایی سراسر کشور به «نظام دوره ای» تا پایان برنامه 5 ساله ششم خبر داد و گفت: در حال حاضر در سطح کشور تنها 12 درصد مدارس به صورت نظام دوره ای اداره می شوند.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

به گزارش تیزلند، به نقل ازخبرگزاری میزان، محمد دیمه‌ور در رابطه با تقسیم بندی دوره ابتدایی به دو دوره سه ساله گفت: در سند تحول به عنوان وظیفه وزارت آموزش و پرورش تفکیک دوره ابتدایی به دو دوره سه ساله مشخص شده است، یعنی بر اساس تفکیکی که سند تحول مشخص کرده دوره ابتدایی باید در دو دوره مجزا سه سال اولیه دوره ابتدایی، و سه سال دوم ساماندهی شود.

او با بیان اینکه شرایط سنین رشد در دوره ابتدایی متفاوت است، تاکیدکرد: با توجه به اینکه اقتضاعات تقویتی و رویکرد برنامه درسی در دو دوره ابتدایی دارای تفاوت‌هایی است،درس‌های سه پایه اول، دوم و سوم دبستان توسط یک معلم به دانش آموز تدریس می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش درباره تفاوت نظام دوری و دوره‌ای در وزارت آموزش و پرورش گفت: نظام «دوره‌ای» نظامی است که سه پایه اول ابتدایی در یک مدرسه و سه پایه دوم دوره ابتدایی در مدرسه دیگر تحصیل می‌کنند و نظام «دوری» به نظامی که معلم از پایه اول تا سوم ابتدایی با دانش‌آموزان بوده است، گفته می‌شود.

دیمه‌ور گفت: در حال حاضر در سطح کشور تنها 12 درصد مدارس به صورت نطام دوره‌ای اداره می‌شوند یعنی فضای آموزشی دوره سه سال اول با دوره سه سال دوم مقطع ابتدایی جدا است.

او در خاتمه با اذعان به اینکه به دلیل مشکلات کمبود فضای آموزشی تا کنون تنها 12 درصد مدارس ابتدایی به صورت دوره‌ای برنامه‌ریزی می‌شوند، گفت: با برنامه‌ریزی‌های وزارت آموزش و پرورش سعی داریم تا پایان برنامه 5 ساله ششم 100 درصد مدارس ابتدایی به صورت دوره ای اداره شوند.

منبع : خبرگزاری میزان