برنامه مطالعاتی پایه دوازدهم رشته تجربی (21 الی 27 مهر)

برنامه مطالعاتی تمام دروس ویژه دانش آموزان پایه دوازدهم رشته تجربی می باشد .این برنامه توسط جناب آقای مسعود ادیب قیصری، مشاور و مدرس کنکور تهیه و تنظیم شده است .

این برنامه برای یک هفته (21 الی 27 مهر) تنظیم شده از هر زمان که برنامه را دریافت کردید شروع به مطالعه کنید.

 

»» دانلود برای اعضا امکان پذیر است. عضویت رایگان است و کمتر از 30 ثانیه طول می کشد!!!!

 

برای آشنایی بیشتر با جناب آقای مسعود ادیب قیصری اینجا کلیک کنید.

 

کلمات کلیدی: برنامه ریزی درسی پایه دوازدهم رشته تجربی | برنامه مطالعاتی تمام دروس ویژه دانش آموزان پایه دوازدهم رشته تجربی | برنامه مطالعاتی پایه دوازدهم رشته تجربی | برنامه ریزی تحصیلی پایه دوزادهم رشته تجربی 

نویسنده مطلب : مسعود ادیب قیصری 

تصحیح الکترونیکی «اوراق امتحانی» در امتحانات خرداد 98

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایسنا، عبدالرسول عمادی در گردهمایی روسای ادارات سنجش استان های سراسر کشور در باشگاه فرهنگیان تبریز با تاکید بر اینکه " ارزیابی پیشرفت تحصیلی و تضمین کیفیت" دو ماموریت اساسی مرکز سنجش است، گفت: ارتقاء آموزش باعث استانداردسازی و ارتقاء ارزشیابی خواهد شد.

وی اظهار کرد: "طرح سوال، ارسال سوال،اجرا، تصحیح و اعلام نتایج" 5 مرحله برگزاری امتحانات توسط اداره سنجش است.

وی خاطرنشان کرد: سامانه امین برای فارغ التحصیلی، سامانه فاینال برای نگه داشت دقیق نمرات، سامانه تصحیح الکترونیکی اوراق و..." جزو سامانه‌هایی است که در مرکز سنجش مورد استفاده قرار می گیرد.

عمادی ادامه داد: بر اساس نتایج تحلیل امتحانات نهایی باید سیاست و راهبردهای آموزش و پرورش اتخاذ و اجرایی شود و امروز بعد از چهار سال نتایج تحلیل به تفکیک سطوح چهارگانه قابل مشاهده و ارائه است و این کار، فعالیت‌های سنجش را روش مند و دقیق تر خواهد کرد.

وی با یادآوری اینکه " ارزیابی پیشرفت تحصیلی و تضمین کیفیت" دو ماموریت اساسی مرکز سنجش است، تصریح کرد: ارتقاء آموزش باعث استانداردسازی و ارتقاء ارزشیابی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ارزشیابی نشان دهنده وضعیت و توفیقات سیستم است، ادامه داد: تحلیل نتایج امتحانات هر ساله کار مهمی است که انجام می‌شود و در مرکز سنجش در سامانه فاینال اطلاعات جمع آوری و مورد تحلیل قرار می گیرد و این کار در سطح استان ها نیز باید انجام شود.

گردهمایی دو روزه روسای ادارات سنجش آموزش و پرورش سراسر کشور طی روزهای شنبه و یکشنبه در تبریز جریان دارد. در این گردهمایی دو روزه در راستای برنامه‌های این مرکز در سال تحصیلی 98-97، ارائه راهکارهای مناسب در حوزه سنجش و ارزشیابی آموزش و پرورش و مسائل جاری بحث و تبادل نظر خواهد شد.

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایسنا

تکالیف در روزهای تعطیل و جمعه ها، ممنوع

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایسنا، سیدمحمد بطحائی در افتتاحیه نهمین مجلس دانش آموزی با بیان اینکه آغاز بکار مجلس با حضور 150نماینده از کشور نشان می‌دهند که آموزش و پرورش مهمترین ماموریت تمدن سازی کشور را برعهده دارد گفت: تمرین مهارت‌های اجتماعی و فردی از بزرگترین ماموریت‌های مجلس دانش آموزی است.

وی افزود: 14 میلیون محصل، آینده سازان آینده کشور هستند. نمایندگان مجلس دانش آموزی از اقصی نقاط کشور و از مذاهب و آداب و رسوم مختلف گرد هم آمده‌اند و تمرین گفت و گو و تعامل می‌کنند، همان مهارتی که جامعه امروز ما به شدت به آن نیاز دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از مشکلات و موانع ما در آموزش و پرورش این است که برنامه های درسی انطباق کامل با نیازهای فردی و اجتماعی دانش آموزان ندارد گفت: برنامه‌های آموزشی که 14 میلیون دانش آموز می گذرانند همسویی‌اش با نیازهای جامعه کم است که از نقاط ضعف ماست و پیامدهایی داشته است. یکی از دلایل اینکه مدارس نمی‌توانند انگیزه لازم را برای حضور دانش آموز در مدرسه ایجاد کنند همین است و چیزهایی را می‌آموزیم که ارتباط آن با مسائل اجتماعی اندک و در حدکفایت نیست.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش وظیفه دارد که این ارتباط و همبستگی بین محتوا و برنامه‌ها را با نیازهای اجتماعی دانش آموزان بیشتر کند که معنای آن ایجاد تحول است. اگر از تحول صحبت می کنیم برای آن است که شما دانش آموزان بتوانید با مهارت های کافی و جامع مسئولیت های آینده را در اختیار بگیرید.

بطحائی با بیان اینکه در سند تحول تاکید شده که شش ساحت تربیتی باید به صورت متوازن در وجود دانش آموزان رشد کند اظهار کرد: سند تحول می گوید باید علاوه بر ساحت علمی و آموزشی به سایر ساحت های تربیتی توجه کرد. یکی از اینها ساحت تربیت هنری است و باید اعتراف کنیم دچار نقص در این زمینه هستیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ساحت اقتصادی و حرفه ای نیز در مدارس کمرنگ است. دانش آموزان ما در مدرسه باید مهارت های اقتصادی و حرفه‌ای را نیز تمرین کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید ارتباط نظام آموزش و پرورش با دانش آموزان پررنگ‌تر از گذشته بشود عنوان کرد: همه ما دور هم جمع شده ایم تا شرایط تحصیل مناسب را برای دانش آموزان ایجاد کنیم و مخاطب اصلی دانش آموز است. به این اصل مهم به اندازه کافی توجه نشده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در زنگ اول مهر مبنی بر به نقد کشیدن کتب درسی توسط دانش آموزان گفت: کجای این کتاب بی‌فایده و بی ثمر است و کجا ادبیات دروس نارساست؟ باید از سوی دانش آموزان بیان شوند. دانش آموزان هستند که این کتب را می گذرانند. از سازمان پژوهش خواستم فرایندی را طراحی کنند که بتوانیم از نقدهای دانش آموزی به محتوای درسی استفاده کنیم. مجلس دانش آموزی نیز در دو سال آینده همین موضوع را در دستورکار قرار دهند.

بطحائی تصریح کرد: به عنوان مثال بارها دانش آموزان گفته‌اند فلان درس سنگین است و آموزش آن در یک هفته کافی نیست و یا از تکراری بودن برخی محتواها گلایه کرده‌اند که باید همه این نقدها هدفمند باشند. اگر بتوانیم تطابق برنامه درسی را با نیازهای دانش آموزان انجام دهیم محیط های آموزشی به محیطهای شاداب تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: در برخی کشورها بچه ها سخت به مدرسه می‌روند و دعا می‌کنند برف و بارانی بیاید تا مدرسه تعطیل شود. اگرحرف و سخن دانش آموز را به عنوان مخاطب اصلی بشنویم آن وقت مدرسه ما بتدریج به محیط بانشاط تبدیل می‌شوند که حضور در آن لذت بخش است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید دیدگاه‌های دانش آموزان در طراحی برنامه‌ها لحاظ شود اظهار کرد: روش های ما باید تغییر کنند. ما همانقدر که بر حقوق معلمان و جامعه فرهنگیان تاکید داریم حقوق دانش آموزان نیز باید همواره مورد توجه باشد، متاسفانه برخی مواقع شاهد تضییع حقوق دانش آموزان در مدارس هستیم و ناخواسته به آنها می‌آموزیم که حقوق دیگران را تضییع کند.

بطحائی با اشاره به ضرورت احترام و تکریم در مدارس عنوان کرد: تهدید و تنبیه و رفتارهایی که شخصیت دانش آموزان را تحت تاثیر قرار می‌دهد نباید در مدارس وجود داشته باشد. اینها همان موانع جدی یادگیری است. یادگیری مطلوب اتفاق نمی افتد مگر با رفع این موانع. البته دانش آموز تکالیفی هم دارد که باید متقابلا ایفا شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: مدرسه پادگان نیست و با قواعد خشک و غیرقابل تغییر اداره نمی‌شود و یک محیط زنده است که باید خلاقیت و نوآوری در آن شکوفا شود. شما و خانواده‌هایتان کمک کنید تا موانعی چون کنکور برطرف شوند. در دوره ابتدایی مصمم هستیم تا آزمون های مخرب را ریشه کن کنیم. تکالیف جمعه و روز تعطیل و کتب کمک آموزشی مطلقا در مدارس ما ممنوع است.

وی افزود: گزارشاتی می‌رسد و بازرسان نظارت می‌کنند و اگر تخلفاتی تکرار شود مدیر عزل می‌شود. ما نمی‌توانیم چشم خود را به روی این موارد ببندیم.

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایسنا

18 خوراکی ممنوعه برای بوفه مدارس

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایسنا، سید هادی دلبری  با بیان اینکه در کل کشور حدود 106 هزار پایگاه تغذیه سالم یا همان بوفه در کلیه مدارس اعم از مدارس دولتی و غیردولتی داریم اظهار کرد: طبق شیوه نامه بوفه‌ها، مدارس از ناحیه آموزش و پرورش شهرستان خود درخواست مجوز می‌کنند، بازرس بوفه را رصد می‌کند و اگر حائز شرایط بودند مجوز فعالیت دریافت می‌کنند.

وی افزود: این مجوز یک‌ ساله اعطا می‌شود و سازمان دانش‌آموزی مجری طرح است. یک تفاهم نامه همکاری با معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارتخانه داریم که هر ساله مباحث تخصصی بهداشتی پایگاه‌های تغذیه سالم را رصد می‌کنند و یکی از اعضای کمیته‌هایی که به استان‌ها اعزام می‌شوند نماینده اداره کل سلامت است.

معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش‌آموزی کشور از راه‌اندازی سامانه پیامکی به منظور ارتباط و تعامل دوسویه با دانش ‌آموزان و مدارس خبر داد و گفت: سامانه ای با سرشماره 3000588384 راه‌اندازی شده که دانش آموزان و خانواده‌ها در صورت مشاهده تخلفات بوفه‌ها می‌توانند موارد را گزارش دهند.

دلبری با تاکید بر اینکه طبق دستورالعمل متولی پایگاه‌ها و فروش اقلام مجاز و غیرمجاز، مدیران مدارس هستند عنوان کرد: بالغ بر 98 درصد مدیران مدارس به شیوه‌نامه عمل می‌کنند. در سال گذشته هم آمار تخلفات محسوس نبود.

وی با بیان اینکه هر سال دستورالعمل بهداشتی و ضوابط مربوط به پایگاه‌های تغذیه سالم را به مدارس ارسال می‌کنیم، فهرست حدود 18 قلم خوراکی ممنوعه را اعلام کرد و گفت: این اقلام ارزش غذایی بالایی ندارند که شامل فرآورده‌های غلات حجیم شده با هر نام تجاری انواع چیپس سیب‌زمینی و ذرت، انواع یخمک، نوشابه‌های گازدار و ماءالشعیر، دوغ گازدار، آدامس‌های حاوی مواد قندی، سوسیس، کالباس، کلیه فرآورده‌هایی که در آنها سوسیس و کالباس وجود دارد، انوع سالاد الویه، ‌ انوع لواشک، ‌ آلو و آلوچه بدون بسته بندی و فاقد مجوزهای بهداشتی وزارت بهداشت، آبنبات‌هایی که به سطح دندان می‌چسبند، انواع آب‌میوه‌هایی که دارای قند افزوده‌اند، فلافل، سمبوسه، انواع اشترودل گوشتی و غیرگوشتی بدون بسته‌بندی و فاقد مجوز، انواع پیراشکی و دونات، بستنی یخی، پاستیل، خیارشور و انواع سس‌ها است.

معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش‌آموزی کشور هفت گروه خوراکی مجاز و قابل ارائه در پایگاه‌های تغذیه مدارس را نیز به این شرح اعلام کرد و گفت: خشکبار، خرما، انواع مغزها و دانه‌ها از نوع بدون نمک، شیر و فرآورده‌های آن، نوشیدنی شامل دوغ بدون گاز و آب معدنی دارای مجوز، انواع میوه، بیسکویت بدون کرم، کیک و کلوچه، لقمه سالم شامل نان و پنیر و گردو، نان و تخم مرغ، نان و پنیر و خیار و نان و پنیر و گوجه در بسته بندی تک نفره و بهداشتی، غذاهای پخته شامل انواع آش، ‌ سوپ، لوبیا، عدسی، ‌ شله زرد، فرنی، حلیم و سمنو که در شرایط بهداشتی و به صورت روزانه طبخ شده باشند، مجاز هستند.

دلبری همچنین با بیان اینکه استقبال از دریافت مجوز بالاست گفت: هنوز آمار نهایی و دقیق مجوزها مشخص نیست و اگر مدارسی باقی ماند باشند تا هفته اول آبان مهلت دارند که اقدام کنند.

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایسنا

برگزاری کارگاه آموزش رفتار والدین با کودکان

این کارگاه در روز پنجشنبه 19 مهرماه 97، توسط سرزمین تیزهوش ها و با همکاری سرکار خانم بهناز اسدی، خانم دکتر مریم اسمعیلی و آقای دکتر محمد کاوه برای جمعی از پدران و مادران برگزار شد.

موضوعات مهمی که در این جلسه ی 4 ساعته به آن پرداخته شد عبارتست از:

- آشنایی با سبک های فرزند پروری

- خطاهای فرزند پروری

- نحوه ی صحیح قانون گذاری و دستور دادن

- آموزش PMT

جلسه ی دوم این کارگاه در تاریخ 3 آبان برگزار خواهد شد.