جدیدترین کتاب نشرهوپا، تام گیتس 13، به زودی در فروشگاه اینترنتی کتابم کو

بچه ها، جلد 13 کتاب تام گیتس، 16 مهرماه میرسه.

فروشگاه کتابم کو به 10 نفر اولی که زرنگ تر باشن و زودتر از بقیه کتابو سفارش بدن، 10 درصد تخفیف میده.

پس 16 مهر به سایت کتابم کو برو (www.ketabamkoo.ir) و با کد تخفیف TOM13 کتاب رو سفارش بده.

«رونویسی» از مشق شب، حذف نمی شود

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایسنا، مرتضی شکوهی درباره اهداف آموزش و پرورش از جایگزینی تکالیف مهارت محور به جای مشق شب و همچنین چگونگی اجرای آن توضیحاتی ارائه و بیان کرد: یکی از موضوعاتی که همواره در آموزش و پرورش برای خانواده‌ها، دانش‌آموزان و معلمان یک دغدغه بوده، تکالیف در منزل است.

وی افزود: با توجه به مطالعات انجام شده و تجارب قبلی، شماری از معلمان به صورت خودجوش به منظور کاهش آسیب تکالیف شب، اقداماتی را انجام داده‌اند. اما آموزش و پرورش برای آنکه بتواند در این زمینه یک برنامه منسجم را اجرا کند از سال گذشته مطالعاتی پیرامون چگونگی جایگزین کردن تکالیفی که چندان مفید نیستند و بچه‌ها انگیزه بالایی برای انجام آن ندارند را شروع کرد.

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه پس از برگزاری نشست‌های کارشناسی، دستورالعملی تهیه، آماده و از ابتدای سال تحصیلی ابلاغ شده است گفت: مدارس طبق این چارچوب در پایه اول تا سوم به جای مشق شب که انگیزه‌ای برای انجام آن ندارند، تکالیفی با رویکرد مهارت محور را انجام می‌دهند.

شکوهی ادامه داد: البته در سال اول اجرا، در هر استان یک منطقه که شرایط لازم را داشته باشد انتخاب می‌شود. پس از آن ارزیابی‌های لازم صورت می‌گیرد و آسیب‌ها و موانع شناسایی می‌شود تا طرح به تدریج توسعه یابد.

به گفته وی، تاکید ما در این طرح این است که دانش‌آموزان تکالیفی را انجام دهند که هم انگیزه انجام آن را دارند و هم به ارتقای مهارت‌های زندگی و بهبود جریان تحصیل‌شان کمک می‌کند.

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه هدف ما این است که تکالیف صرفا شامل تمرین و رونویسی و یکسری فعالیت‌های حافظه محور نباشد؛ بلکه فعالیت‌های عملی مرتبط با حوزه زندگی و مهارت‌های اجتماعی و آداب و رسوم و فرهنگ را در بگیرد گفت: یادگیری تنها در کلاس درس اتفاق نمی‌افتد و لازم است دانش‌آموزان فعالیت‌هایی را خارج از ساعات مدرسه برای تعمیق و تثبیت یادگیری انجام دهند.

شکوهی ادامه داد: به عنوان مثال در درس علوم تجربی ممکن است تکلیفی مانند جمع‌آوری برگ درختان و سنگ‌ها پیشنهاد شود و با کمک والدین در منزل انجام شود یا آنکه از دانش آموز خواسته شود درباره موضوعی از خانواده و اطرافیان کسب اطلاع کرده و نتیجه را در کلاس ارائه کند و یادگیری را از سطح کتاب و کلاس به محیط واقعی ببرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا رونویسی از حروف و کلمات در درس «بخوانیم و بنویسیم» نیز در این طرح حذف خواهد شد، گفت: خیر، فعالیت‌هایی که در کتاب درسی پیش‌بینی شده اگر مهارت محور باشد ادامه می‌یابد و اگر از جنس مهارتی نباشد معلم آنها را به تکالیف مهارت محور تبدیل می‌کند.

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش‌ و پرورش افزود: خواندن و رونویسی را بنا به اقتضای پایه، حذف نمی‌کنیم اما رونویسی باید به گونه‌ای باشد که دانش‌آموز احساس تکرار و انجام کار بیهوده را نداشته باشد. در واقع تکالیف را باید طوری هدایت کنیم که دانش‌آموز با انجام آن هم یاد بگیرد و هم لذت ببرد.

شکوهی ادامه داد: هدف از رونویسی تقویت مهارت نوشتن است. در این طرح برای تقویت مهارت نوشتن، به عنوان مثال دانش‌آموز نام تصاویر و اشیاء را می‌نویسد. در واقع روش و نوع فعالیت دانش‌آموز تغییر می‌کند و اگر تا کنون می‌گفتند کتاب را بگذار جلویت و از رویش بنویس، حالا دیگر این کار را نمی‌کنند و به دانش آموز می‌گویند که از پدرت بخواه سه جمله یا کلمه بگوید تا تو آن را بنویسی و روش‌های متنوعی برای این منظور طراحی شده است.

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایسنا

مریم اسمعیلی

 فارغ التحصیل کارشناسی رشته علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش کودکان عقب مانده ذهنی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.

 فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تربیتی از دانشگاه علامه طباطبایی .

دکترای رشته روانشناسی تربیتی دانشگاه سمنان. 

 رتبه یک دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی سمنان در رشته روانشناسی تربیتی ورودی 93 با معدل 28/19.

سوابق کاری:

 معاونت اجرایی در مجتمع آموزشی شهید ترابی ( مقطع ابتدایی و راهنمایی )

 مربی دوره های تحلیل شخصیت کودک در موسسه موفقیت و سلامت خانواده

 روانشناس و مشاور تحصیلی و خانوادگی در کلینیک روانشناسی کیمیاگر

 مدرس آموزش تفسیرنقاشی به مربیان مهدکودک های سازمان بهزستی در کل کشور در شرکت نقش تندیس آریا

 روانشناس و مشاور در اجرای طرح ارتقای سلامت ویژه دانش آموزان پیش دبستانی منطقه 2 آموزش و پرورش در کلینیک ساج

 روانشناس کودک و نوجوان و مسئول روابط عمومی در بیمارستان فوق تخصصی جم در سال 1392. با حفظ سمت ، مسئول حقوق گیرنده خدمت و رسیدگی به شکایات و انتقادات و پیشنهادات در بیمارستان فوق تخصصی جم در سال 1392.

 مشاور تهیه محتوا در مرکز مشاوره پوردستمالچی ( هم اکنون )

 مشاور موسسه آموزشی فرهنگی گزینه دو ( هم اکنون )

 مشاور روانشناس کودک در کلینیک مشاوره (هم اکنون)

 مدرس حق التدریس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی مهدی شهر سمنان از سال 95 تا کنون.

دوره های تخصصی :

 دوره تحلیل شخصیت کودک ( موسسه موفقیت و سلامت خانواده )

 دوره تحلیل و تفسیر رنگ ، نمادها و تحلیل نقاشی ( زیر نظر استاد برجعلی )

 دوره آموزشی ارتباط موثر با دیگران ( جهاد دانشگاهی )

 دوره آموزشی اخلاق حرفه ای ( جهاد دانشگاهی )

 دوره آشنایی با مدیریت استراتژی متوازن ( مشاوران تعالی سازان )

کارگاه مهارتهای رفتاری و ارتباطی ( بیمارستان جم )

 کارگاه ایمنی و سلامت شغلی ( بیمارستان جم )

 کارگاه اختلالات یادگیری ( موسسه روزبه و اکسفورد)

 کارگاه تربیت درمانگر کودک (مقدماتی و پیشرفته)

 کارگاه تست هوش وکسلر کودکان نسخه چهارم و تکمیلی (زیر نظر دکتر کامکاری)

تالیف :

 تالیف و گردآوری کتاب نقاشی کودکان – مراحل ، معانی نمادها و رنگها . انتشارات نشر علم و دانش

 تالیف کتاب روش های تدریس سنتی و نوین (گامی به سوی آموزش). انتشارات سایلان با همکاری جهاد دانشگاهی واحد استان البرز (خوارزمی).

پروژه های پژوهشی :

 مقاله با عنوان : مقایسه سطح سازگاری عاطفی – اجتماعی دانش آموزان دختر با و بدون توانایی خواندن پایه اول ابتدایی منطقه 2 آموزش و پرورش شهر تهران ( در حال بررسی از طرف مجله )

 مقاله با عنوان : اثر بخشی آموزش مهارتهای اجتماعی به روش شناختی رفتاری گروهی در افزایش عزت نفس و جرات ورزی دانش آموزان دختران پایه سوم تا پنجم ابتدایی دارای والد معتاد شهر اصفهان ( چاپ شده در مجله علمی پژوهشی اعتیاد پژوهی )

 مقاله با عنوان : تعیین اثربخشی آموزش با استفاده از برنامه چندرسانه¬ای لوح دانش مبتنی بر دیدگاه ساخت¬گرا بر بهبود عملکرد ریاضی دانش¬آموزان دارای ناتوانی یادگیری ریاضی ( چاپ شده در مجله علمی پژوهشی ناتوانی های یادگیری دانشگاه محقق اردبیلی )

 مقاله با عنوان : تعیین اثربخشی آموزش با استفاده از برنامه چندرسانه¬ای لوح دانش مبتنی بر دیدگاه ساخت¬گرا بر بهبود عملکرد ریاضی دانش¬آموزان ( در حال بررسی از طرف مجله )

 مقاله با عنوان : تحلیل محتوای نرم افزار چند رسانه¬ای ریاضی لوح دانش مبتنی بر دیدگاه ساخت¬گرا و اصول طراحی چند رسانه¬ای¬ها ( چاپ شده در کنفرانس ملی دستاوردهای نوین روانشناسی )

 مقاله با عنوان : مقایسه هوش هیجانی، احساس تنهایی و همدلی در دو گروه نوجوانان با و بدون رفتارهای قُلدری ( در حال بررسی از طرف مجله )

 مقاله لاتین با عنوان : نقش هوش هیجانی، احساس تنهایی و همدلی در پیش‌بینی قلدری و قربانی شدن دانش‌آموزان مدارس متوسطه ( در حال بررسی از طرف مجله )

 مقاله با عنوان : مقایسه هوش هیجانی، احساس تنهایی، همدلی، قلدری، قربانی و نزاع در بین دانش‌آموزان دختر و پسر شهر تهران ( در حال بررسی از طرف مجله )

مقاله با عنوان : ساخت و اعتبار یابی پرسشنامه رضایتمندی بیماران بستری ( در حال بررسی از طرف مجله )

 مقاله با عنوان : مقایسه هوش هیجانی، تاب آوری و مهارت های اجتماعی در دانش آموزان با و بدون اختلال نارسایی توجه- بیش فعالی ( در حال بررسی از طرف مجله )

ایمیل: Email: Maryamesmaeili07@gmail.com

الزام مدیران برای دریافت الکترونیکی وجوهات

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایسنا، منصور مجاوری  درباره حساب یکپارچه مدارس توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: حساب یکپارچه با یک کد شناسه مخصوص که شامل کدملی دانش‌آموز، کد مبلغ فعالیت فوق برنامه و کد مدرسه است آماده شده است.

وی افزود: در واقع هر فعالیت مدرسه‌ای دارای یک کد شناسه شده است. حدود 70 تا 80 عنوان فعالیتی داریم که مشخص شده و هر پولی که دانش‌آموز به حساب مدرسه واریز کند به صورت شفاف قابل ارائه است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مبالغ واریزی برای هر فعالیت در قالب پیامی به اولیاء گزارش داده می‌شود گفت: در حال برنامه ریزی برای استقرار طرح حسابداری مدرسه هستیم و تلاش می‌کنیم شرایطی را فراهم کنیم که اگر دانش‌آموزی پول واریزی بیشتری داشت برای سال آینده‌اش ذخیره شود.

مجاوری تاکید کرد: با این طرح حساب مدارس کاملا شفاف و مشخص است. برای دیوان محاسبات و سازمان بازرسی هم کلیت طرح توضیح داده شد و آنها کاملا پذیرفتند و حمایت کردند زیرا باعث شفاف‌سازی دریافت و پرداخت مدارس می‌شود.

وی با بیان اینکه با شروع طرح در آینده نزدیک خانواده‌ها را ملزم و از آنها درخواست می‌کنیم که پول نقد به مدارس نبرند گفت: مدیران نیز طبق قانون ملزم هستند از طریق درگاه الکترونیکی پرداخت و دریافت داشته باشند. مبالغ دریافتی از مردم مقدار کمی نیست و باید ساماندهی و در جای خود مصرف شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا آموزش و پرورش قصد دارد رفته رفته کمک‌های مردمی را نظام‌مند کرده و از این طریق بر خلاف قانون تحصیل رایگان، سرانه مدارس را حذف کند؟ اظهار کرد: این تصور 100 درصد اشتباه است، وظیفه دولت آموزش کاملا رایگان است.

مجاوری ادامه داد: سرانه کم و زیاد به مدارس داده می‌شود، امسال مدارس 300 میلیارد تومان ردیف مصوب دارند. اینکه دولت سرانه ندهد اصلا این‌طور نیست. بودجه دولتی سرجای خودش است و هزینه‌هایی که بابت فعالیت‌های مختلف فوق برنامه، اردویی و... نیز اخذ می‌شود، سرجای خودش است.

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایسنا

برنامه مطالعاتی ویژه دانش آموزان پایه هفتم(14 الی 20 مهر)

برنامه مطالعاتی تمام دروس ویژه دانش آموزان پایه هفتم می باشد .این برنامه توسط جناب آقای مسعود ادیب قیصری، مشاور و مدرس کنکور تهیه و تنطیم شده است .

این برنامه برای یک هفته (14 الی 20 مهر) تنطیم شده از هر زمان که برنامه را دریافت کردید شروع به مطالعه کنید.

 

»» دانلود برای اعضا امکان پذیر است. عضویت رایگان است و کمتر از 30 ثانیه طول می کشد!!!!

 

برای آشنایی بیشتر با جناب آقای مسعود ادیب قیصری اینجا کلیک کنید.

 

کلمات کلیدی : برنامه ریزی درسی پایه هفتم برنامه مطالعاتی پایه هفتم | برنامه مطالعاتی ویژه دانش آموزان پایه هفتمبرنامه ریزی درسی متوسطه دوره اول | برنامه ریزی تحصیلی دانش آموزان پایه هفتم

نویسنده مطلب : مسعود ادیب قیصری