رنگ ها چطور ترکیب می شوند؟

رنگ ها چطور ترکیب می شوند؟

بدون شک همه ما در مورد خواص ویژه آب اطلاعاتی داریم چرا که از کودکی در این مورد بارها و بارها به ما گفته اند. اما شاید باز هم دیدن این ویدیو که آزمایشی علمی و  جالب با آب است برای شما خالی از لطف نباشد.فراموش نکنید این ویدیو برای ذهن کاوشگر کودکان و نوجوانان بسیار جذاب است.

در این آزمایش به شما نشان خواهیم داد که چطور ممکن است آب با حرکت خود مواد مختلف را با یک دیگر ترکیب کند.

برای مشاهده فیلم این آزمایش علمی کلیک کنید 

 

انسانی ها چطور درس بخوانند!

انسانی ها چطور درس بخوانند!

یکی از سه رشته نظری در مقطع دبیرستان، رشته انسانی است. رشته ای که از قدیم باب بوده است که دانش آموزان با سطح درسی پایین، به این رشته بروند و دانش آموزان بهتر به رشته های ریاضی و تجربی. این در حالیست که فارغ التحصیلان این رشته شانس حضور و درس خواندن در رشته های مهمی مانند حقوق، مدیریت، روانشناسی، جامعه شناسی، باستان شناسی و بسیاری از رشته های دیگر را دارند.

در اینکه جایگاه علوم انسانی در کشور ما جایگاه درستی نیست، هیچ شکی وجود ندارد. اما این دلیل نمی شود که اهمیت رشته های این زمینه علمی را نادیده بگیریم. فی الواقع کسی که قرار است برای امر مهم و خطیر وکالت آماده شود، قرار است در سنین 15 تا 17 سال در رشته انسانی درس بخواند، یا همینطور شغل قضاوت یا مشاوره یا بسیاری از مشاغل منشعب از رشته نامبرده شده.

خب سوال اینجاست که اگر قرار است دانش آموز این رشته به خوبی درس بخواند، باید چطور عمل کند. در این مقاله به بررسی کلی دروس این رشته و روش مطالعه آنها و در مقاله بعدی به تفکیک زیر گروه های این رشته و مسائل مرتبط به آن می پردازیم.

همیشه عنوان می شده است که درس های رشته انسانی درس هایی حفظی است و البته این حرف زیاد هم بیراه نیست. بسیاری از درس های این رشته حالت حفظی دارند، اما این امر صد در صد صادق نیست. پس یک دانش آموز رشته انسانی برای موفقیت در کنکور یا آزمون های پایان ترم نمی تواند مدام کتاب ها را حفظ کند و به امید قبولی در این رشته باشد.

اجازه بدهید با تقسیم بندی دروس بهتر و با جزییات دقیق تر بحث را پیش ببریم.

برای مشاهده ادامه اینجا http://tizland.ir/show/?id=4394 کلیک کنید

یک میلیون و 300 هزار کلاس اولی فردا به مدرسه می روند

یک میلیون و 300 هزار کلاس اولی فردا به مدرسه می روند

یک میلیون و 370 هزار دانش آموز کلاس اول ابتدایی، از صبح فردا برای نخستین بار به محیط مدرسه و کلاس درس قدم می گذارند و برای اولین بار طعم خوش و شیرین علم و دانش را با تمام وجود می چشند. 

به گزارش تیزلند،به نقل ازخبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، فردا به یادماندنی ترین روز زندگی برای جماعت زیادی از نوگلان و سرمایه‌های آینده این مرزو بوم است؛ روزی که ثمره‌های شیرین و دوست داشتنی هر پدر و مادری، برای کسب علم و آگاهی در جهت رشد و پیشرفت خود در زندگی فردی و اجتماعی و در نهایت میهن اسلامی‌مان به گلستان پر طراوت دانایی و توانایی ورود می‌کنند.

برای اطلاعات بیشتر اینجا http://tizland.ir/show/?id=4393 کلیک کنید

چگونه مسئولیت پذیری را به کودکان بیاموزیم؟

چگونه مسئولیت پذیری را به کودکان بیاموزیم؟

 کودکان به سرعت تقصیر همه چیز را به گردن دیگران می اندازند. اگر در مدرسه نمره بدی بگیرد، می گوید دوستش با او حرف می زده است . زمانی که رد کفش های گلی او را روی فرش ببینید، می گوید که رد پای سگ است. کودکان در این سن متوجه نیستند که همه انسان ها مرتکب اشتباه می شوند. سرزنش کردن دیگران ساده ترین راه برای فرار از اشتباه مرتکب شده و پیامدهای منفی آن است . راهکارهای هوشمندانه زیر، به کودک کمک می کنند تا سرزنش کردن دیگران را کنار بگذارد و یاد بگیرد تا اشتباهات خود را قبول کند.

برای مشاهده ادامه مطلب اینجا http://tizland.ir/show/?id=4392 کلیک کنید