دانش آموزان بالای 15 سال با یک امتحان مدرک می گیرند


دانش آموزان بالای 15 سال با یک امتحان مدرک می گیرندبه گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی زرافشان در مصاحبه اختصاصی  گفت: براساس این آزمون دانش آموزان جا مانده از امتحانات دوره اول متوسطه که شرایط سنی لازم را دارند و فاقد مدرک تحصیلی هستند به جای گذراندن سه آزمون در هر سال، با قبولی در یک آزمون جامع می‌توانند گواهینامه پایان دوره اول متوسطه را دریافت کنند.

 وی به تغییر روش انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم تحصیلی از امسال اشاره کرده و افزود: این دسته از دانش آموزان می‌توانند از اول تا 155 تیر امسال رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.

 معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه 12 رشته تحصیلی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است گفت: دانش آموزان از امسال باید برای ورود به هر رشته تحصیلی یک حداقل نمره را در هر درسی دریافت کنند.

 زرافشان تصریح کرد: انتخاب رشته دانش آموزان بر خلاف سال تحصیلی گذشته که جنبه تجویزی داشت امسال فقط جنبه توصیه‌ای دارد و دانش  آموزان با توجه به علاقه خود می‌توانند در یکی از رشته‌ها ادامه تحصیل دهند.

 معاون وزیرآموزش و پرورش گفت: حداقل نمره در هر درس برای ورود به هر رشته مشخص شده است و مثلاً برای ورود به رشته ریاضی، دانش آموز باید حداقل نمره 144 را در درس ریاضی کسب کند.

 وی یادآور شد: مطابق تفاهم نامه جدید وزارت آموزش و پرورش و وزارت صنعت، معدن و تجارت در شهرک‌های صنعتی و در کنار کارخانه‌ها  هنرستان‌های کار و دانش راه اندازی می شود تا دانش آموزان پس از دانش آموختگی جذب مراکز صنعتی شوند.

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری صدا و سیما


فعال شدن امکان پرداخت الکترونیکی وجه ثبت نام آزمون استعداهای درخشان 96-97

به گزارش تیزلند، به نقل از سامانه ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان، به اطلّاع تمامی ثبت نام شدگان آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان سال تحصیلی 97-1396 می‌رساند، ‌برابر اعلام قبلی و برنامه ریزی صورت گرفته، امکان پرداخت الکترونیکی وجه ثبت نام از روز چهارشنبه مورخ 1396/01/16 تا ساعت 24 روز پنج شنبه 1396/01/31 فعال می باشد. داوطلبان پس از ورود به سامانه ثبت نام و با انتخاب کلید  پرداخت، می توانند نسبت به واریز وجه و نهایی سازی ثبت نام خود، اقدام نمایند. لازم است داوطلبان گرامی به نکات زیر توجه نمایند:

در بازه زمانی اعلام شده، سامانه فقط جهت واریز وجه فعال می باشد و ویرایش اطلّاعات ثبت شده از جمله تغییر اولویت و... امکان پذیر نمی‌باشد.

عدم مراجعه به سامانه در بازه زمانی اعلامی جهت واریز وجه، به منزله انصراف از ثبت نام بوده و کارت ورود به جلسه برای این دسته از داوطلبان، صادر نخواهد شد.

 

 

کلمات کلیدی : آزمون استعداهای درخشان 96-97آزمون تیزهوشان 96-97آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان | ثبت نام آزمون تیزهوشان 96-97 | آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی | آزمون استعدادهای درخشان | آزمون تیزهوشان ششم به هفتم | آزمون تیزهوشان نهم به دهم آزمون تیزهوشان دوره اول متوسطه | آزمون تیزهوشان دوره دوم متوسطه | آزمون ورودی دبیرستان های استعدادهای درخشان |آزمون مدارس استعدادهای درخشان |آزمون ورودی پایه هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان 

منبع دریافت این مطلب : سامانه ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان


حل سوالات آزمون تیزهوشان ششم

در این بخش تمام سوالات ریاضی و علوم ششم آزمون تیزهوشان سال 96-95 به صورت تصویری و یک به یک  توسط خانم بهناز اسدی بررسی و حل شده اند به امید این که متقاضیان آزمون ورودی مدارس تیزهوشان با نوع سوالات تیزهوشان و نحوه حل آن ها آشنا شوند و شاهد موفقیتدانش آموزان عزیز باشیم.

    

 کلمات کلیدی: تیزهوشان ششم | آزمون تیزهوشان | ریاضی | دانش آموزان | علوم | بهناز اسدی آزمون تیزهوشان ششم | سوالات تیزهوشانهمراه ششم

5مزیت داشتن کودک مشکل پسند غذایی

بازدیدکننده عزیز،آیا تا کنون متوجه شده اید که کتاب ها، مقاله ها و دوستان و خانواده ی خوب در رفع مشکل سخت پسندی غذایی به نظر در یک جنگ صلیبی هستند؟ ما همه ی صلاحدیدها را به خوبی می دانیم. از آنها کمی استفاده می کنیم، یک وعده غذایی سرو میکنیم و بچه ها را بزرگ می کنیم و غذای خودشان را می پزیم. و همیشه جمله ی "اگر امروز آنها را مجبور به انجام آن نکنی، هرگز این کار را نخواهند کرد." هم وجود دارد.

نتیجه ی این جنگ صلیبی، این است که پدر و مادرها در یک شرایط سخت تنها می مانند. وقتی اقدامات آنها درمورد کودکی که به میل خود غذا میخورد، به نتیجه نمی رسند، احساس گناه میکنند و اغلب ادامه نمیدهند و احساس میکنند دارند کار اشتباهی انجام می دهند.

اما اگر به شما بگویم داشتن یک بچه مشکل پسند مزایایی دارد چه؟ اگر تمام آن صلیبیون، خب، شاید کمی پایه ی آن باشد چه؟

در اینجا 5 مزیت داشتن کودکی که به کندی به غذا میل نشان می دهد را میگوییم:

1. مقررات غذایی: وزن بیش از حد یکی از بزرگترین مشکلات سلامتی زمان ما، ناشی از اشکال در تنظیم مصرف غذا مانند ناتوانی در نخوردن به  هنگام سیری، و غیره. به طور معمول بچه های مشکل پسند در حال پیشرفت، (متفاوت از مشکل پسندان مشکل سازی که در اینجا بحث میکنیم) تمایل به اشتهای کمی دارند، چون رشد آنها پس از دو سال اول زندگی بطور قابل توجهی کند پیش میرود.

وقت به چالش های سلامتی که کودکتان در 20 سال آینده با آن مواجه می شود، شام کم خوردن به نظر بد نمیرسد. من از سر تجربه می دانم که پدر و مادرهایی هم که بچه هایی دارند که همه چیز میخورند، کودکانی با اشتهای زیاد هستند که باعث نوع دیگری نگرانی برای آنها می¬شود. در حالی که این هم وضعیت بدی نیست، اما به نگاه به بخش روشن قضیه که کودکی نیاز به غذای زیادی ندارد، به نظر راضی کننده می رسد.

2. ذائقه فهیم: کودکانی که نسبت به مواد غذایی محتاط تر هستند، اغلب بافت و سلیقه های ضعیف تری دارند. ما می دانیم که چرا سبزیجات دوست داشتنی نیستند  آنها تلخ هستند. در واقع، تحقیقات نشان داده که 70% کودکان پیش دبستانی "مزه سنج های" ترکیبات تلخ، که پروپیل  6 n (PROP) نیز نامیده می شوند، هستند. اما این حساسیت در طعم و مزه با گذشت زمان بهتر می شود و می تواند به یک ویژگی مثبت تبدیل شود. داشتن یک ذائقه ی فهیم برای سرآشپزهایی که دستورهای پخت  را براساس مزه ها اصلاح می کنند، مفید است. تا زمانی که پدر و مادر قادر به خدمت انواع مواد غذایی سالم و بی خطر باشند، بچه های مشکل پسند می توانند به درک کیفیت و تعادل ظریف طعم ها برسند و حتی ممکن است به پخت و پز علاقه مند شوند.

3. آنها مهارت های پخت و پز ما را به چالش می کشند: قبل از اینکه من فرزندی داشته باشم، تعداد انگشت شماری از وعده های غذایی را می پختم،  اما پس از بچه داشتن، حتی نمی توانم تعداد وعده های غذایی که تجربه کرده ام را بشمارم (و من شکست های زیادی برای اعتراف دارم). من حداقل برای 5 مدل ماکارونی و پنیر تلاش کرده ام. من در پخت وعده های غذایی آسان در اجاق گاز تسلط پیدا کرده ام. من زیبایی غذایی سبزیجات را کشف کرده ام، که این برای کودکان عالی است، زیرا ترد هستند و تلخی آنها کمتر است. و من حتی به آنچه در نظر من بهترین دستور پخت مرغ خانگی است، رسیدم. غذاها چه بمانند چه نه، پخت و پز برای کودکان وسواسی، آشپزی من را بهتر کرده است. اما اگر بچه های من همه چیز می خوردند، احتمالا من هنوز بر سر عادات خود مانده بودم.

4. آنها درس زندگی میآموزند: من کجا شروع کردم به درس زندگی از مشکل پسندهای غذایی گرفتن؟ من صبر یاد گرفته ام، چگونه دستور کار  خود را کنار بگذارم و چگونه به جای چنگیدن با بچه ها به آنها اعتماد کنم. من به سادگی نمی توانم آنچه که آنها میخورند یا ترجیح می دهند را کنترل کنم، اما می توانم شرایطی که به خوب خوردن آنها کمک می کند وعده های غذایی، ساختار و دلنشین بودن (یا نبودن) آنها را کنترل کنم.اما مهم تر از همه، من گام کوچک طبیعت از تغییر پایدار و یادگیری آن را به خاطر دارم.

هیچ حقه و سحر و جادویی برای مجبور کردن بچه ها به خوردن وجود ندارد، درست مثل اینکه هیچ راه حل سریعی برای به دست آوردن سلامتی وجود ندارد. بچه ها درباره ی مواد غذایی هم مانند خواندن یا نوشتن یاد می گیرند. ما باید اطمینان یابیم که آنها سر وقت و از راه خود به آنجا می رسند. هر چیزی که ارزش وقت گذاشتن داشته باشد، یک سرمایه است و من خیلی وقت است به این رسیده ام.

5. سخت پسندی غذایی بخشی از فرزند شما است: پسر پنج ساله من بسیار محتاط است و با همه چیز، از جمله مواد غذایی، دیر ارتباط برقرار  میکند. من سعی نمیکنم این جنبه از شخصیت او را تغییر دهم، زیرا این بخشی از هویت او است. و من او را از صمیم قلب دوست دارم. حالا به این معنا نیست من تسلیم شده باشم. من فقط پذیرفته ام که پذیرش غذای او آهسته و پیوسته خواهد بود. و وقتی به آن فکر کنید، متوجه می شوید که خیلی محتاط بودن هم ویژگی بدی نیست.

زمانش رسیده که یک گفتگوی کاملا جدید در مورد سخت پسندی غذایی شروع کنیم. با وجود امتناع و درخواست های غذایی، بچه ها واقعا می خواهند با غذا یاد بگیرند و رشد کنند. مزایای داشتن کودکان سخت پسند واقعی است، اگر شما برای مواجهه با آن به آن و کودکتان با دیدی کاملا روشن زمان بدهید.

شوره ها و شپش ها چه شکلی هستند؟

بازدیدکننده عزیز، از یک نظر، بسیاری از ما نکات زیادی را از مدرسه کودکانمان درمورد در معرض شپش سر قرار گرفتن دریافت کرده ایم مراکز کنترل بیماری و پیشگیری (CDC) تخمین می زند که هر ساله بین 6 میلیون و 12 میلیون تعداد از بچه ها در ایالات متحده آلوده می شوند.

اما وقتی چنین چیزی را می شنوید، دقیقا دنبال چه می گردید؟ این یک راهنمایی است.

ظاهر

شپش سر سه فرم دارد: تخم رشک (تخم شپش)، نیمف و بالغ. در اینجا شکل آنها در هر مرحله توضیح داده شده است:

- تخم رشک: آنها بیضی شکل و به اندازه یک گره در نخ هستند. به سختی دیده می شوند، اما اگر ناخنتان را از پوست سر جمجمه به سمت پایین  روی ساقه ی مو بکشید، می توانید آنها را احساس کنید. تخم رشک می تواند خاکستری روشن، قهوهای مایل به زرد، زرد یا سفید باشند. پارادی میرمیرانی، دکتر متخصص پوست هیئت مدیره آکادمی آمریکایی پوست، می گوید: "آنها می توانند درست شبیه به دانه های ماسه باشند، و به راحتی از مو جدا نشوند ". پس از تخم گذاری، پوسته زرد کمرنگی در ساقه ی مو باقی می ماند.

- نیمف: این شپش نابالغ شبیه به بالغ است اما اندازه یک سر سوزن است. آنها در بزرگسالی در حدود یک هفته رشد می کنند.

-بالغ: شپش سر بزرگسالان حدودا اندازه ای شبیه به دانه کنجد با شش پای پنجه ای دارد. آنها رنگ خاکستری مایل به سفید دارند اما سی دی  سی می گوید ممکن است آنها در افراد با موهای تیره، تیره تر باشند.

کجا زندگی می کنند

بازدید کننده گرامی، شپش سر و تخم های آن تقریبا به طور انحصاری در پوست سر، به ویژه پشت گوش ها، بالای سر و در نزدیکی گردن یافت می شوند. آنها گاهی اوقات در مژه و ابرو هم ظاهر می شوند، اما این مورد نادر است. شپش سر با پنجه های قلاب شکل، بعه ساقه ی مو می چسبد. آنها نور را دوست ندارند و سریع هستند، بنابراین ممکن است تخم ها را فقط هنگامی که از نزدیک موی کودکتان را بررسی میکنید، مشاهده و یا احساس کنید.

یک چراغ قوه بردارید و این دانه های کوچک را که در فاصله ای حدود یک چهارم اینچ از پوست سر ، محکم به ساقه ی مو چسبیده اند را ببینید. ممکن است آنها شبیه قطرات کوچک اسپری مو و یا شوره سر باشند. حتی بعد از بیرون آمدن از تخم، وقتی تنها پوشش های خالی باقی مانده باشند، به سختی می توانند جدا شوند.

اگر در حال بررسی موهای کودکتان تخم رشک یا شپش سر پیدا کردید، خونسرد باشید. مشکل ناراحت کننده ولی قابل حلی است. دکتر میرمیرانی می گوید "به یاد داشته باشید: شپش، بیماری حمل نمی کند. بله، آنها نفرت انگیز هستند. اما آنها هیچ آسیبی به سلامت کودک شما نمی رسانند."