پاسخ: به محض اینکه شما فرزندتان نسبت به حفظ حریم خصوصی خود علاقه نشان داد و مطمئن شدید که او می تواند خودش را کاملا تمیز بشوید، که این شامل شستشوی مو و قسمت های خصوصی میشود، می توانید به به او اجازه دهید که به تنهایی به حمام برود.
همچنین باید مطمئن شوید که او در امان خواهد بود. بعضی از بچه ها در همان اوایل 5 یا 6 سالگی می خواهند آنها را تنها بگذارید؛ بقیه تا زمانی که به دوران بلوغ نزدیک میشوند، یعنی حدود 9 یا 10 سالگی، از همراهی شما راضی هستند. با این حال، حمام کردن به تنهایی، به دلیل خطرات غرق شدن، می تواند مخاطره آمیز باشد و ممکن است فقط چند ثانیه طول بکشد تا حتی بچه های بزرگ تر لیز بخورند و تنها در چند اینچ آب غرق شوند.
به همین دلیل، بسیاری از کارشناسان پیشنهاد میدهند که قبل از اینکه به کودکتان اجازه بدهید که به تنهایی درون وان آب برود، تا 8 سالگی او منتظر بمانید. وقتی کودکتان آماده شد تا تنهایی به حمام برود و یا دوش بگیرد، یک پادری غیر لیز بخرید و به فرزندتان یادآوری کنید که این یک امتیاز بزرگ است و اینکه سر به هوایی و بازی کردن در آنجا خیلی خطرناک است و ممکن است باعث آسیب دیدن او شود..
به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری فارس، آغاز ثبت نام اینترنتی کتابهای درسی سال آینده از 19 فروردین لیدا نیکروش، مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش، ؛ در خصوص زمان ثبت نام کتابهای درسی برای سال تحصیلی آینده گفت: ثبت سفارش کتابهای درسی مقطع پیشدانشگاهی و ابتدایی از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com از تاریخ 199 فروردین آغاز میشود.
وی با اشاره به اینکه امسال ثبت نام کتابهای فنی و حرفهای هم از طریق سامانه انجام میشود ادامه داد: ثبت سفارش این کتابها هم از تیر ماه آغاز به کار میکند.
مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: تیم پشتیبانی برای رسیدگی به شرایط و پاسخگویی از 19 فروردین ماه جوابگوی متقاضیان هستند.
نیکروش افزود: شماره تماسهای 66838460، 88490220، 88823140 و 88301481 برای انعکاس نظرات و سوالات دانشآموزان در فرآیند ثبت سفارش کتاب در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: چاپ کتابهای ابتدایی و متوسطه اول تکمیل شده و قریب به 70 درصد کتابهای ابتدایی در سیستم توزیع قرار گرفتهاند.
مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: چاپ کتابهای دهم در حال اتمام بوده و کتابهای پایه یازدهم نیز قبل از سال تحصیلی بدون هیچ مشکلی در اختیار دانشآموزان این پایه قرار میگیرد.
نیکروش با اشاره به تغییرات روند ثبت نام کتاب های درسی امسال، بیان کرد: اینکه امسال تعداد کتابهای جدید التالیف افزایش پیدا کرده است.
وی یادآور شد: دانشآموزان نسبت به ثبت نام به موقع کتابهای درسی که به شکل انفرادی و گروهی امکانپذیر است اقدام کرده و برای انجام این کار به کافی نتها مراجعه نشود.
منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس
به گزارش تیزلند، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با اشاره به موضوع هدایت تحصیلی دانشآموزان اظهار داشت: موضوعات مربوط به آماده سازی و ورود اطلاعات در سامانههای مورد نظر هدایت تحصیلی آغاز شده است.
وی به آغاز فرایند هدایت تحصیلی دانشآموزان بعد از اعلام نتایج امتحانات خردادماه اشاره و خاطرنشان کرد: دانشآموزان پایه نهم تحصیلی پس از اتمام امتحانات و اعلام نتایج میتوانند نسبت به هدایت تحصیلی خود اقدام کنند که عملکرد تحصیلی و نمرات پایههای هفتم، هشتم و نهم در این امر مهم است.
زرافشان افزود: آشناسازی دانشآموزان با رشتهها و آشناسازی اولیا و دریافت نظرات آنها آغاز شده است و تا پایان تیرماه هم ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه با جمعبندی امتیازات فرمهای هدایت تحصیلی دانشآموزان آماده میشود، گفت: سال گذشته 12 اولویت را برای بچهها تعیین کردیم و بر اساس آن دانشآموزان 100 امتیاز کسب میکردند. این فرمها امسال هم با همان 100 امتیاز است.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اولویتهای مندرج در فرم هدایت تحصیلی جنبه تجویزی ندارد بلکه توصیهای است، عنوان کرد: آزمونهای تحصیلی و موارد دیگر در طول تحصیل نشان میدهد علایق دانشآموزان به ترتیب از یک تا 12 خواهد بود.
وی با بیان اینکه فرمهای هدایت تحصیلی دانشآموزان امسال بر اساس عملکرد تحصیلی آنهاست، تصریح کرد: در این فرمها، اولویت ثبت نام برای دانشآموزان پیش بینی شده است و برای 12 رشته امتیازات دانشآموزان تهیه و چگونگی اولویت بندی مشخص میشود.
وی افزود: دانشآموزان میتوانند بر اساس آن اولویتهای تعیین شده به مدارس مراجعه و کار ثبتنام خود را انجام دهند، اگر ظرفیت مدارس تکمیل نشود، بر اساس اولویت دوم مراجعه و ثبتنام میکنند.
زرافشان با اشاره به اینکه سیاست امسال در هدایت تحصیلی، پاسخگویی حداکثری بر اساس امتیاز عملکرد تحصیلی دانشآموزان خواهد بود، اظهار کرد: دانشآموزان باید حداقل نمره برای ورود به رشتههای تحصیلی مورد نظر را کسب کنند.
وی ادامه داد: اگر دانشآموزی بخواهد در رشته ریاضی فیزیک ادامه تحصیل دهد، عملکرد تحصیلی او باید این موضوع را نشان دهد که در رشته ریاضی موفق بوده است. بدان معنا که اگر دانشآموزی در 3 سال درس ریاضی را با حداقل نمره قبول شده است نشان میدهد توانمندی خوبی در رشته ریاضی نخواهد داشت.
وی با اشاره به حداقل نمره برای ورود به رشتههای تحصیلی، تصریح کرد: به عنوان نمونه برای ورود به رشته علوم تجربی، حداقل نمره ریاضی 13 و حداقل نمره تجربی 14 است و برای رشته ریاضی فیزیک این دو نمره جا به جا میشود. همچنین این نمرات برای دروس مختلف متفاوت است.
منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس
به گزارش تیزلند، به نقل از روابط عمومی جشنواره ملیدانشآموزی ابن سینا محمد رضا انبیائی درباره ویژگی های اجرایی دومین دوره جشنواره ابن سینا تشریح کرد: اولین گردهمایی بیش از 3000 نفری دانش آموزان از 25 استان کشور 17 و 188 فروردین ماه امسال در پردیس شمالی دانشگاه تهران محقق شد.
وی افزود: از جمله اقدامات اجرایی این دوره از جشنواره ملی ابن سینا اعطای 10 دیپلم افتخار به برگزیدگان از سوی فدراسیون جهانی مخترعین و اعطای گواهینامه رسمی و معتبر از سوی موسسه عالی مدیریت دانش IDCORPPو مالزی به تمامی شرکت کنندگان در دومین جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا است.
دبیر اجرایی جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا اذان کرد: در این دوره، نفراتی که ایدههای برتری در حوزه محتوای دیجیتال دارند شرایطی ویژهای در راستای نزدیکتر شدن ایدههای خود به عرصه کار و صنعت بدست خواهند آورد.
محمد رضا انبیائی اعلام کرد: در بخش محتوای دیجیتال به نفراتی که ایده های برتر را ارائه دهند مجوز کسب و کار و همینطور تسهیلات کم بهره برای توسعه ایدههایشان اعطا خواهد شد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: از دیگر ویژگیهای دومین دوره از جشنواره ملی ابن سینا که وجه تمایز آن را با دیگر رقابتهای دانش آموزی نمایانتر کرده میتوان به پوشش خبری رسانه ملی و تمام خبرگزاری های مطرح داخلی و همینطور شبکههای کشورهای خارجی مختلف از جمله فرانسه، چین، آذربایجان، ترکیه،کویت و روسیه اشاره کرد.
به گزارش تیزلند، به نقل از روابط عمومی جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا مهدی رشیدی جهان افزود: از آنجایی که دانش آموزان بعنوان نیروهای بالقوه علمی وفنی، آینده سازان کشور و عناصر تعیین کننده در رشد و بالندگی جامعه شناخته میشوند و در آینده با ورود به رشتههای تحصیلی دانشگاهی نقش عمدهای در پیشرفتهای علمی –پژوهشی کشور خواهند داشت، شناسایی استعدادهای برتر دانش آموزی، سازماندهی، پرورش و هدایت آنها در این مسیر میتواند سرمایه گذاری هوشمندانهای در جهت ساخت میهن عزیزمان باشد.
دبیر علمی جشنواره ابن سینا اذعان داشت: در همین راستا کارشناسان ما با هدف ایجاد علاقه و انگیزه و فراهم آوردن بستری مناسب به منظور پرورش خلاقیت ، نوآوری و ابتکار عمل دانش آموزان در زمینه های مختلف پژوهشی و همچنین کاربردی نمودن مباحث تئوریک علمی، در نظر دارد، همانند سال گذشته دومین جشنواره دانش آموزی علوم و فناوری ابن سینا را در سال تحصیلی 96-955 برگزار نماید.
وی تشریح کرد: از اهداف این جشنواره میتوان به ترویج روحیه و فرهنگ پژوهش در دانش آموزان وآشناسازی دانش آموزان با فضای کسب و کار و روش های کاربردی ساختن علوم مختلف و همینطور ارتقاء سواد اقتصادی در دانش آموزان و آشنا ساختن آنها با اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد.
مهدی رشیدی جهان خاطر نشان کرد: دانش آموزان پس از یک سال تلاش و طراحی و آماده سازی پروژههای مختلف در محورهای 4 گانه جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا در این رویداد جذاب علمی شرکت کردند تا علاوه بر حضور در یک رقابت علمی و جذاب ،تجربههای گرانقدری را در موضوعات مختلف علمی کسب کنند.
وی در پایان افزود: از همه عزیزان کمیته علمی و اجرایی و کارگروههای تخصصی مختلف که در یک فرآیند4 ماهه زحمات بسیاری کشیده اند قدردانی و تشکر مینمایم و در راستای فرمایش رهبری در سال اقتصاد مقاوتی تولید و اشتغال دانش آموزان را از این سنین برای این مهم آماده نماییم و امیدوارهستم بتوان گامی هر چند کوچک در راستای آبادانی کشور و رشد علمی فرزندان این مرز و بوم برداشته شود و زمینههای کارآفرینی را در نوجوانان فراهم آورد .