مسابقه شماره 5 - تیزلندی های پذیرفته شده در آزمون تیزهوشان یا نمونه دولتی (نهم به دهم)

مسابقه شماره 5  - تیزلندی های پذیرفته شده در آزمون تیزهوشان یا نمونه دولتی (نهم به دهم)



سرزمین تیزهوش ها در مسابقه شماره 5 به پذیرفته شدگان در آزمون های تیزهوشان یا نمونه دولتی به قید قرعه هدیه میده

این موفقیت رو به همه شما تیزلندی های نازنین تبریک میگیم و امیدواریم که موفقیت شما روز افزون باشه.

 

هلینا بذرگر - پذیرفته شده در آزمون نمونه دولتیمهدی بقال زاده محمدی - پذیرفته شده در آزمون نمونه دولتیامیرحسین صادقی - پذیرفته شده در آزمون نمونه دولتیرضا نقی بیرانوند - پذیرفته شده در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتیمتین فلاحی - پذیرفته شده در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتیکوثر پاشایی - پذیرفته شده در آزمون نمونه دولتیزهرا حشمتی - پذیرفته شده در آزمون نمونه دولتیمهدیه سیفی - پذیرفته شده در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی


پژوهشگاه فرهنگ ، هنر و ارتباطات

پژوهشگاه فرهنگ ، هنر و ارتباطات



پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به منظور رفع نیازهای پژوهشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالیت خود را بر اساس مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سال 1387 و با سرلوحه قرار دادن رویکرد «مساله محوری» آغاز نموده است. مهم‌ترین هدف پژوهشگاه، پژوهش در چارچوب وظایف و تکالیف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور شناخت تنگناها و مشکلات این حوزه وسیع، شناسایی قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها و ارائه راهبردها و راهکارهای مناسب برای حل مشکلات و رشد و توسعه قابلیت‌ها در مسیر تعالی فرهنگی کشور است که در سند چشم‌انداز منعکس شده است.

پژوهشگاه به‌صورت هیات امنایی اداره می شود که اعضای آن عبارتند از:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس هیات امنا

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یا نماینده وی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یا نماینده وی

سه تا پنج تن از شخصیت‌های علمی- فرهنگی موثر در توسعه و پیشرفت پژوهشگاه

رئیس پژوهشگاه (به عنوان دبیر هیات امنا‌)

رئیس پژوهشگاه با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب می‌شود.

در حال حاضر ریاست پژوهشگاه با دکتر محمدرضا جوادی یگانه است.

پژوهشگاه در حال حاضر دارای پنج پژوهشکده است:

پژوهشکده فرهنگ

پژوهشکده هنر

پژوهشکده ارتباطات

پژوهشکده مطالعات دینی فرهنگ

پژوهشکده هنرهای سنتی اسلامی

در هر پژوهشکده، میزهای تخصصی با هدف پاسخگویی به نیازهای پژوهشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور اعضای هیات علمی و کارشناسان برجسته پژوهشگاه تعریف و تشکیل شده است. هر پژوهشکده علاوه بر تعریف، اجرا و نظارت بر طرح‌های پژوهشی و برگزاری نشست‌ها و همایش‌های علمی و تخصصی نسبت به تهیه گزارش‌های فرهنگی نیز اقدام می‌کند.

روسای پیشین پژوهشگاه به ترتیب افراد ذیل بوده اند:

- دکتر مسعود کوثری

- دکتر سعید معیدفر

- دکتر محمد سمیعی

- محمدتقی شریفی قادری

- دکتر محمدهادی همایون

- دکتر محمدرضا مرندی

- دکتر یحیی طالبیان

منبع دریافت این مطلب : پژوهشگاه فرهنگ ، هنر و ارتباطات

اینفوگرافیک - تاریخچه چسب

موادی که امروز به عنوان چسب میشناسیم تاریخچه ای قدیمی دارد. چسب یکی از اختراعات انسان است که صدها سال طول کشیده است تا به چسبی که امروزه در زندگی روزمره استفاده می کنیم برسد. در حال حاضر چسب یک صنعت میلیون دلاری با انواع مختلف و کاربردهای گوناگون است. دیدن چگونگی پیشرفت از چسب اسب تا المر و حالا فناوری نانو بسیار جالب است.

اینفوگرافیک زیر تاریخچه چسب را دقیق نشان می دهد.

 

 

کلمات کلیدی : اینفوگرافیک | اینفوگرافیک آموزشی | اینفوگرافیک جالب | اینفوگرافیک تاریخچه چسب | چسب

منبع دریافت این مطلب : اینفوگرافیک

موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی

موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی

سابقه برنامه ریزی توسعه در ایران به سال 1327 برمی گردد که اولین برنامه توسعه کشور بوسیله متخصصان خارجی تنظیم گردید و سازماندهی برای برنامه ریزی نیز در سال 1328 طراحی شد.

در بخش آموزش عالی در سال 1346 وزارت علوم و آموزش عالی تاسیس شد و نیز موسسه تحقیقات و برنامه ریزی علمی و آموزشی به عنوان سازمانی مستقل در جهت همکاری و همفکری با وزارت علوم و آموزش عالی در سال 1348 پس از طی مراحل قانونی بوجود آمد و در سال 1360 منحل گردید.

بدین ترتیب با انحلال موسسه تحقیقات متاسفانه نیروی انسانی با تجربه آن هم در سطح دانشگاهها، وزارت و کشور پراکنده گردیدند. در جریان طراحی برنامه اول توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و تدوین برنامه بخش آموزش عالی و تحقیقات، کمبود مطالعات و تحقیقات و اطلاعات مستند علمی و نیروی انسانی متخصص، با تجربه، کاردان و آشنا به امر برنامه ریزی توسعه در آموزش عالی احساس گردید که پس از بررسی های کارشناسی توسط متخصصان اقتصاد، برنامه ریزی و مدیریت، روانشناسی و علوم اجتماعی از دانشگاههای تهران، تربیت معلم تهران، شهید بهشتی، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد، طی 35 جلسه 6 ساعته مسایل و مشکلات آموزش عالی بررسی شد و به منظور چگونگی امر نهادی کردن پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی با استفاده از تجربیات گذشته پیشنهاد گردید که موسسه ای با نام موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی تاسیس گردد. در این زمینه، اساسنامه موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی در تاریخ 1369/12/25 توسط شورای گسترش آموزش عالی به تصویب رسید.

این موسسه عملاً از سال 1370 با امکانات مرکز آمار و برنامه ریزی آموزشی، که از واحدهای تابعه معاونت آموزشی وزارت متبوع است، شروع به کار نمود و با گذشت مدت زمانی در حدود 2 سال، سرانجام تشکیلات و نمودار سازمانی آن در تاریخ 1372/5/12 به تصویب سازمان امور اداری و استخدامی کشور رسید و فعالیت خود را رسماً آغاز نمود.

اهداف

1- زمینه سازی مناسب برای تامین اهداف و ماموریتهای "وزارت علوم، تحقیقات و فناوری"

2- توسعه و گسترش پژوهش در زمینه سیاستگذاری و برنامه ریزی در نظام آموزش عالی کشور

3- زمینه سازی مناسب برای ارتقای فعالیتهای پژوهشی مرتبط ماده

منبع دریافت این مطلب : تاریخچه موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی


داستان اره

 داستان اره



روزی مردی از کنار جنگلی می گذشت مرد دیگری را دید که با اره ای کند به سختی مشغول بریدن شاخه های درختان است .

پرسید ای مرد چرا اره ات را تیز نمی کنی تا سریعتر شاخه ها را ببری . مرد گفت وقت ندارم باید هیزم ها را تحویل دهم کارم خیلی زیاد است و حتی گاه شب ها هم کار میکنم تا سفارش ها را به موقع برسانم . دیگر وقتی برای تیز کردن اره نمی ماند .

مرد داستان ما اگر گاهی می ایستاد و وقتی برای تیز کردن اره اش می گذاشت شاید دیگر با کمبود وقت مواجه نمی شد چون بدون شک با اره کند نمی توان سریع و موثر کار کرد .

حکایت بیشتر ما انسانها نیز همین است .

باید اندکی تامل کنیم . گاه ذهن ما بسیار درگیر کار یا تحصیل است و ما با فشار زیاد سعی در پیش کشیدن خود داریم .

گاه باید بایستیم و به درون خود رسیدگی کنیم و اره ذهن و روح خود را تیز کنیم

زندگی ترکیبی است از تناقض هاست.

 

 

کلمات کلیدی: داستان موفقیت | داستان های جالب | داستان های آموزنده | داستان اره 

منبع دریافت این مطلب : هم میهن