جذب، پرورش و حمایت استعدادهای درخشان از اهداف اصلی مرکزملی پرورش استعدادهای درخشان

به گزارش تیزلند به نقل از مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان دانش پژوهان جوان پیش از ظهر امروز حسین شجاعی در آخرین روز از سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش در میزگرد آموزش پرورش گروه های خاص که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، زمینه های لازم برای اجرای ماموریت های مرکز استعدادهای درخشان را برشمرد و تصریح کرد: مرکز ماموریت دارد زمینه های لازم برای شناسایی، کسب شایستگی‌های ویژه، بروز استعدادهای دانش‌آموزان صاحب استعدادهای برتر و هدایت آن‌ها را در تمامی دوره‌های تحصیلی فراهم و شرایط لازم را در و همه ساحت‌های تعلیم و تربیت به صورت نظام‌مند، همگانی و عادلانه در ساختاری کارآمد و اثربخش، با مشارکت خانواده‌ها، نهادهای دولتی و سازمان‌های غیردولتی در سطح ملّی و عرصه‌ها و رقابت‌های بین‌المللی تحقق یابد.

وی با اشاره به اینکه مرکز ملّی پرورش استعدادهای درخشان به عنوان یکی از مجموعه‌های وابسته به وزارت آموزش و پرورش وظیفه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت بر چهار حوزه را دارد اظهار کرد: برنامه ملّی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر، مدارس استعدادهای درخشان، مسابقات، جشنواره‌ها و المپیادهای علمی که شامل المپیادهای علمی دانش‌آموزی و جشنواره جوان و نوجوان خوارزمی می شود در این حوزه قرار دارند. علاوه بر این مرکز موظّف است با توجه به اهداف، وظایف ماموریت‌های تعریف شده، با هم‌فکری عوامل استانی، نسبت به تدوین برنامه‌های ملّی خود اقدام نماید.

منبع دریافت این مطلب : دانش پژوهان جوان


گلایدر مهارت افزا چیست

گلایدر مهارت افزا برای چه افرادی مناسبه؟

سرگرمی جذاب و مهیجی برای افراد بالای 7 سال است. و دارای 70 قطعه است.

چرا گلایدر به عنوان سرگرمی پیشنهاد میشه؟

زیرا دانش آموزان یاد می گیرند:

تئوری پرواز هواپیما ها

تنظیم تعادل وزنی

مهارت پرتاب گلایدر

تاثیر انواع بال ها

نیرو های وارد شده بر هواپیما

مهارت ساخت گلایدر.

خرید اینترنتی گلایدر

در این میان کودکان و نو جوانان یاد می گیرند که چگونه یک گلایدر بسازند و تعادل وزنی را در آن ایجاد کنند و در نهایت از آن به عنوان یک سرگرمی مهیج استفاده نمایند.

در این سرگرمی آموزشی، کودک یا نوجوان به مهارت های فرایندهای علمی همچون بررسی کردن، اندازه گیری کردن، جمع آوری اطلاعات، مراجعه به داده ها، پیش بینی ، ساخت مدل و کنترل متغیرها آشنا می گردد. این امر سبب پرورش ذهن خلاق شده و او را در درست فکر کردن در آینده یاری خواهد نمود. کودکان و نوجوانان آموزش دیده می توانند با افزایش توانمندی های ذهنی و عملی خود در ساخت گلایدر، پا به عرصه طراحی و ساخت هواپیماهای پیشرفته تر بگذارند. همه می دانند که ساخت وسایل هواپیما نیازمند تجربه ها و مهارت های فراوانی می باشد، چه بهتر که کودکان این تجربه را از کودکی بیاموزند تا آینده ای توام با خلاقیت، مهارت، تجربه و دانش داشته باشند. شایان ذکر است که گلایدر ها ی مهارت افزا توانسته است به محیط دانشگاهی جهت آموزش دانش جویان هوافضا نیز وارد شود.

ویدیوی آموزشی ساخت گلایدر را از اینچا دریافت کنید.

 خرید اینترنتی گلایدر

گلایدر مهارت افزا


پژوهشی درباره اوقات فراغت دانش آموزان

مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی پژوهشی در باره برنامه اوقات فراغت دانش اموزان بعد از مدرسه منتشر کرده است.

این مقاله در سایت مرکز پژوهشها با این عنوان معرفی شده است :

برنامه های بعد از مدرسه از دیدگاه کارشناسان و دانش آموزان دبیرستان های شهر تهران .

این پژوهش را می توانید در قالب پی دی اف از اینجا  دانلود کنید.


چه فعالیت هایی می توانند به نوجوانان برای داشتن سلامت جسمی، ذهنی و اجتماعی کمک کنند؟ ورزش و تمرکز برای دانش آموزان چه نتایج آموزشی و اجتماعی ای دارد؟ در این قسمت از برنامه «جهان آموزش» به چند نمونه موفق در این زمینه پرداخته ایم.

 

سلامت جسمی و روانی به کمک بوکس

مارکوس کامجو، بوکسور سابق کوبایی، یک آکادمی بوکس کوبایی در لندن تاسیس کرده است. کلاس های رایگان او بدنبال آموزش جوانان با استعداد برای رقابت های سطح بالاست. او همچنین برای نوجوانانی که با اختلالات رفتاری مواجه اند، انجمن بوکس تاسیس کرده است.

جلوگیری از ازدواج زودرس دختران در اتیوپی به کمک ورزش

اتیوپی یکی از بالاترین نرخ های ازدواج کودکان در جهان را دارد و تنها 30 درصد دختران وارد دبیرستان می شوند. در این کشور بنیادی تاسیس شده که به این دختران کمک می کند بجای ازدواج زودهنگام و خانه داری، رویاهایشان را پی بگیرند.

افزایش قابلیت یادگیری کودکان با استفاده از تمرکز روزانه

مطالعات گوناگون نشان می دهد که تمرکز می تواند به افزایش قدرت ذهن و توجه به مواد درسی کمک کند. مدرسه ابتدایی نلسون در ونکوور کانادا، با اجرای تمرکز سه دقیقه ای در کلاس، به دانش آموزان کمک می کند که ذهن های آرام تری داشته باشند و نوعی آرامش درونی را تجربه کنند. فرایندی برای تمرکز حواس که دوبار در طول روز تکرار می شود.

براساس یافته های پژوهش دانشگاه بریتیش کلمیبا، این تمرین ها باعث افزایش تمرکز حواس در میان دانش آموزان شده است. رفتار تهاجمی دانش آموزان 24 درصد کاهش یافته و سطح نمره ریاضیات آنها 15 درصد افزایش داشته است.

 

کلمات کلیدی: تاثیر ورزش بر تقویت حافظه | تاثیر ورزش بر یادگیری دانش آموزان |  تاثیر ورزش بر یادگیری ورزش و تمرکز حواس روش های تقویت تمرکز حواس

اینفوگرافیک - سلفی گرفتن


اینفوگرافیک - سلفی گرفتن

سرزمین تیزهوش ها :: تفریح و سرگرمی :: اینفوگرافیک حقایقی پیرامون سلفی گرفتنروز نوزده نوامبر سال 2013 بود که موسسه آکسفورد، کلمه selfie را کلمه سال 2013 اعلام کرد، علت این انتخاب افزایش 17000 درصدی استفاده از این کلمه نسبت به سال قبل اعلام شد. کلمه selfie در یک فروم استرالیایی در سال 2002 متولد شد.

در حال حاضر حدود 258 میلیون پست با هشتگ #selfie در اینستاگرام وجود دارد. بر اساس مطالعه‌ای که موسسه Frames Direct انجام داده است، 55% افراد بین 18 تا 34 ساله (نسل Y) در ایالات متحده، سلفی‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. این دسته به‌طور میانگین در هفته 9 سلفی می‌گیرند و برای هر سلفی به‌طور میانگین 7 دقیقه وقت صرف می‌کنند؛ یعنی اندکی بیش از یک ساعت در هر هفته.

سلفی الن دی‌جنرس از بحث برانگیزترین سلفی‌های تاریخ است که در مراسم اختتامیه اسکار 2014 عکاسی شد و در عرض تنها 45 دقیقه، یک میلیون بار ریتوئیت شد.

تب سلفی قربانی‌های زیادی نیز داشته است، بنا بر آماری که در اوایل سال 2016 منتشر شد، از سال 2014 تا ابتدای 2016، تعداد 49 مورد پرونده مرگ بر اثر سلفی گرفتن ثبت شده است. در این میان هند با 19 مورد فوتی، رتبه اول را در میان کشورهای دنیا دارد که سبب شده است دولت هند سلفی گرفتن در بعضی مکان‌ها را ممنوع اعلام کند. رتبه دوم برای روسیه با 7 مورد فوتی و رتبه سوم برای امریکا با 5 مورد است.

در میان علل مرگ افراد حین سلفی گرفتن، سقوط از ارتفاع با 16 مورد بیشترین فراوانی را دارد. پس از آن غرق شدن با 14 مورد و تصادف با قطار با 8 مورد رتبه‌های دوم و سوم را دارند. یکی از عجیب‌ترین حوادث منجر به مرگ در کلورادوی آمریکا به وقوع پیوست که خلبان هنگام گرفتن عکس سلفی کنترل هواپیما را از دست داد و به مرگ وی انجامید. در یکی از آخرین حوادث به وقوع پیوسته در ایران نیز در تاریخ 16 خرداد، اقدام برای گرفتن عکس سلفی موجب مرگ یک خواهر و برادر ایرانی بر اثر غرق شدن در رودخانه شد.

درست است که سلفی‌ها در سال 2013 و 2014 در اوج بودند، اما این پدیده کماکان نیز در فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی افراد خصوصاً نسل جوان‌تر نقش مهمی دارد.

 

اینفوگرافیک سلفی گرفتن 

کلمات کلیدی : اینفوگرافیک | اینفوگرافیک آموزشی اینفوگرافیک جالب | اینفوگرافیک سلفی گرفتن

منبع دریافت این مطلب : اینفوگرافیک