شرط وزیر آموزش و پرورش برای تعطیلی مدارس ابتدایی از اول خرداد

 شرط وزیر آموزش و پرورش برای تعطیلی مدارس ابتدایی از اول خرداد

وزیر آموزش و پرورش مهم ترین چالش در مهرماه سال 97 را کمبود نیروی انسانی دانست. 

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایسنا، سیدمحمدبطحایی در گردهمایی اعضای شورای معاونان ومدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران، اظهار کرد: مدرسه محوری مهم ترین سیاست آموزش و پرورش است که با هدف کیفیت به بخشی نظام تعلیم وتربیت صورت می گیرد.

وی گفت: مدرسه از دیرباز مورد توجه بوده و براساس سند تحول نیز باید در کانون اصلی تعلیم وتربیت باشد، بنابراین باید تلاش کنیم این امر محقق شود.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مدرسه، اصلی‌ترین سازمان در نظام آموزش و پرورش است و حوزه‌های ستادی نقش پشتیبانی دارند و من به عنوان وزیر خود را خادم مدارس می‌دانم.

وی ادامه داد: متاسفانه امروزه اهمیت اداره منطقه از مدرسه، اداره کل از منطقه و ستاد از اداره کل بیشتر است در حالی که مدرسه باید از این ها مهم تر باشد.

بطحایی تصریح کرد: اجرای نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای، تفویض اختیار به مدارس و اجرای طرح کنترل و تضمین کیفیت عالی، موضوعاتی هستند که در آموزش و پرورش در حال اجراست.

بطحایی اظهار کرد: ارتباط مستقیم با مدیران بسیار ضروری است. راه اندازی تلویزیون تعاملی نیز دراین راستا انجام گرفته است، لذا مدیران نباید هیچ گاه درب دفتر خود را بر روی ارباب رجوع ببندند و دائما باید تعامل داشته باشند و حرف دل آنها را بشنوند.

عضو کابینه تدبیر و امید گفت: سیاست ما با نشاط سازی مدارس وکاهش استرس است دراین راستا برحذف آزمون ها تاکید داریم و در هفته های آینده برنامه های جدیدی برای مدارس تیزهوشان ارائه می کنیم.

وی تصریح کرد: از دستاوردهای دولت تدبیر وامید در آموزش و پرورش ، افزایش پوشش تحصیلی و درصد باسوادی است، لذا تقویت مراکز یادگیری محلی در دستور کار است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شعار سال تاکید کرد: مدیران کل تلاش کنند استفاده از کالای ایرانی در مدارس نهادینه شود و مدارس را به استفاده از تجهیزات ایرانی تشویق کنند.

وی افزود: امنیت اردوهای دانش آموزی از اولویت های اول آموزش و پرورش و استانها بوده و این اردوها باید با هماهنگی و رعایت کنترل اردوها و اخذ مجوز برگزار شوند.

بطحایی خاطرنشان کرد: آسیبهای اجتماعی در بین دانش آموزان تا اندازهای وجود دارد و ما از هیچ تلاشی برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دریغ نخواهیم کرد اما تبلیغات و ادعاها در این زمینه باید واقع بینانه و دقیق و به گونهای باشد که خانوادهها احساس امنیت کنند و دغدغه حضور فرزندشان در مدرسه را نداشته باشند.

بطحایی ادامه داد: باتوجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، در دوره ابتدایی اگر تدریس کتابها و ارزشیابی تا پایان اردیبهشت ماه به پایان برسد، نیازی نیست دانش آموزان در خرداد ماه در مدرسه حضور پیدا کنند.

در پایان، وزیر آموزش و پرورش بر بکارگیری نیروهای جوان و کاهش سنّ مدیران و چابک سازی بدنه مدیریت تاکید کرد.

اعلام راهیابی 1000معلم به مرحله دوم آزمون اعزام به خارج از کشور

اعلام راهیابی 1000معلم به مرحله دوم آزمون اعزام به خارج از کشور

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 1000 معلم شرکت کننده در آزمون اعزام به خارج از کشور به مرحله مصاحبه حضوری راه می یابند گفت: تلاش می کنیم افرادی که انتخاب می شوند برجسته و شایسته باشند تا بتوانند در محیط بین المللی تعامل کنند. عدم وجود چنین صلاحیت هایی به جایگاه آموزش و پرورش درخارج از کشور ضربه می زند. 

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایسنا، غلامرضا کریمی با بیان اینکه حدود 17هزار و 300 معلم در آزمون اعزام به خارج از کشور شرکت کردند اظهار کرد: از این تعداد 1000 نفر به مرحله دوم یعنی مصاحبه و گزینش راه پیدا می‌کنند.

وی افزود: مصاحبه برای ما بسیار مهم است، زیرا باید افرادی را شناسایی کنیم که علاوه بر دارا بودن ظرفیت علمی مربوط به حیطه تخصصی خود از توانمندی کار در محیط بین المللی نیز برخوردار باشند.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این معلمان باید بتوانند عرصه دیپلماسی فرهنگی کشور را نیز پیگیری کنند گفت: بنابراین در حال برنامه ریزی هستیم که حتما سیستم های مصاحبه قوی را درنظر بگیریم و از افراد متخصص اعم از روانشناس، دیپلمات و خبرگان عرصه های مختلف در این فرآیند استفاده کنیم. به عنوان مثال از سفرای بازنشسته وزارت خارجه دعوت می‌کنیم که در مصاحبه حضور داشته باشند.

کریمی ادامه داد: به این ترتیب تلاش می کنیم افرادی که انتخاب می‌شوند برجسته و شایسته باشند تا بتوانند در محیط بین المللی تعامل کنند. در این باره حساسیتهای بالایی وجود دارد زیرا عدم وجود چنین صلاحیتهایی به جایگاه آموزش و پرورش درخارج از کشور ضربه می‌زند.

وی با بیان اینکه ما می‌خواهیم 400 نیرویی که در حال حاضر در مدارس خارج از کشور خدمت می‌کنند بتوانند تحولات بین المللی و آموزشی را رصد کنند گفت: در واقع آنها باید بتوانند به مدارس مجاور دیگر رفته و تجارب برتر در کشورهای دیگر را دریافت و آن را بومی سازی کنند. این افراد باید ظرفیتهای ویژهای داشته باشند.

اعلام جزئیات برگزاری آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی

اعلام جزئیات برگزاری آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش جزئیات برگزاری آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی را اعلام کرد. 

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرنگار مهر، عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در حاشیه برگزاری مرحله دوم انتخابات نمایندگان فرهنگیان در هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان که در اردوگاه باهنر در حال برگزاری است در پاسخ به این سوال که زمان برگزاری آزمون پایه دهم مدارس سمپاد چه زمانی است، گفت: آزمون ورودی دوره دوم متوسطه مدارس سمپاد 11 خرداد برگزار می‌شود. امسال یک آزمون واحد برای پذیرش دانش‌آموز در مدارس سمپاد و نمونه دولتی برگزار می شود.


رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: بر مبنای این آزمون مدارس سمپاد و نمونه دولتی اقدام به گزینش دانش آموز می کنند و امسال کاهشی در تعداد پذیرش نداریم و افرادی که در این آزمون نمره کسب می‌کنند ابتدا به مدارس سمپاد و بعد به مدارس نمونه دولتی می‌روند.


عمادی درباره استانداردهای جذب دانش آموز در مدارس سمپاد نیز گفت: مدارس سمپاد و نمونه دولتی با دو هدف متفاوت تاسیس شده‌اند. مدارس سمپاد دانش آموزان تیزهوش را تحت پوشش قرار می دهند و دانش آموزان نمونه دولتی باید دانش آموزان برتر مناطق محروم را تحت پوشش دهند؛ البته آزمونی که گرفته می شود تلفیقی از سوالات آزمون پیشرفت تحصیلی و آزمون های هوش و استعداد خواهد بود.

اعلام شهریه مدارس غیردولتی تا اوایل خرداد

اعلام شهریه مدارس غیردولتی تا اوایل خرداد

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد هم اکنون شهریه استان ها تعیین شده است و در مرحله آخر هستیم و امیدواریم تا پایان سه شنبه هفته آینده تمام شود و حداکثر اوایل خردادماه شهریه مدارس غیردولتی اعلام شود. 

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش در حاشیه مرحله دوم انتخابات نمایندگان فرهنگیان در هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیش ثبت‌نام خلاف قانون نیست اما سه شرط دارد که باید رعایت شود که شامل بیشتر از شهریه سال گذشته نباشد؛ نقدی گرفته نشود و در قالب چک باشد و زمان چک نیز بعد از 30 خرداد باشد.

وی ادامه داد: اگر مدارس شرایط را رعایت کنند هیچ مشکلی ندارد و پیش‌ثبت‌نام را می‌توانند انجام دهد.

زینی‌وند با بیان اینکه 2 مدرسه تخلف پیش ثبت‌نام داشته‌اند، گفت: دو مورد تخلف درباره شهریه اضافی بوده است که این مدارس، شهریه اضافی را برگرداندند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همانطور که قبلا قول دادیم مدارسی که تخلف شهریه داشته باشند حتماً ناظر مقیم در مدارس تا پایان فصل ثبت‌نام مستقر می‌شود.

وی با بیان اینکه شهریه مدارس در مراحل پایانی است و بر اساس یک الگو عمل می‌شود، گفت: یک زمان را برای ورود اطلاعات موسسه مدارس غیردولتی در نظر گرفتیم و زمانی را نیز برای بررسی صحت و سقم اطلاعات موسسین در سامانه مشخص شد؛ پس از آن شورای نظارت استان باید موارد را تایید کرد و مرحله آخر پایش اطلاعات است‌.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هم اکنون شهریه استانها تعیین شده است و در مرحله آخر هستیم و امیدواریم تا پایان سه شنبه هفته آینده تمام شود و حداکثر اوایل خرداد ماه شهریه مدارس غیر دولتی اعلام شود.

زمان برگزاری «آزمون» پایه دهم مدارس نمونه دولتی و سمپاد اعلام شد

زمان برگزاری «آزمون» پایه دهم مدارس نمونه دولتی و سمپاد اعلام شد

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش جزئیات برگزاری آزمون ورودی مدارس دوره دوم متوسطه سمپاد و نمونه دولتی را اعلام کرد. 

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایسنا، عبدالرسول عمادی در حاشیه برگزاری مرحله دوم انتخابات نمایندگان فرهنگیان در هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان که در اردوگاه باهنر برگزار شد درباره برگزاری آزمون پایه دهم مدارس سمپاد گفت:آزمون ورودی دوره دوم متوسطه مدارس سمپاد 11 خرداد برگزار می‌شود.


وی افزود: البته امسال یک آزمون برای پذیرش دانش‌آموز در مدارس سمپاد و نمونه دولتی برگزار می شود.


رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برمبنای این آزمون مدارس سمپاد و نمونه دولتی اقدام به گزینش دانش آموز می کنند، درباره اینکه آیا تعداد پذیرش دانش آموز در مدارس سمپاد دوره دوم متوسطه کاهش می‌یابد؟ گفت: خیر. طبق چارچوبی که وجود دارد دانش آموز جذب می‌شود و افرادی که در این آزمون نمره کسب می‌کنند ابتدا به مدارس سمپاد و بعد به مدارس نمونه دولتی می‌روند.


عمادی درباره استانداردهای جذب دانش آموز در مدارس سمپاد نیز گفت: مدارس سمپاد و نمونه دولتی با دو هدف متفاوت تاسیس شده‌اند. مدارس سمپاد دانش آموزان تیزهوش را تحت پوشش قرار می دهند و دانش آموزان نمونه دولتی باید دانش آموزان برتر مناطق محروم را تحت پوشش ببرند.


عمادی افزود: بنابراین آزمون این مدارس باید متفاوت باشد؛ البته آزمونی که گرفته می شود تلفیقی از سوالات آزمون پیشرفت تحصیلی و آزمون های هوش و استعداد خواهد بود تا هم مدارس سمپاد و هم مدارس نمونه دولتی بتوانند جذب دانش آموز داشته باشند.