معمای المپیادی: یک، دو، سه، چهار!

به شکل توجه کنید. به چند طریق می‌توان از نقطه‌ی A به نقطه‌ی B رفت به طوری که هر یک از اعداد 0 تا 4 دقیقاً یک بار در طول مسیر در نقطه‌ها مشاهده شوند؟

الف) 4

ب) 7

ج) 8

د) 15

هـ)16

 

 

 

 

پاسخ معمای المپیادی: یک، دو، سه، چهار!

گزینه‌ی (ج) درست است.

باید اعداد را به ترتیب صعودی طی کنیم زیرا در غیر این صورت از هر عدد دقیقا یک‌بار نمی‌توانیم بگذریم و عدد تکراری خواهیم داشت. حال برای رفتن از هر عدد به عدد بعدی مستقل از این‌که در کدام راس قرار داریم (به جز رئوس ابتدا و انتها) دو راه داریم پس در کل 23 یعنی 8 مسیر وجود دارد.

کلمات کلیدی : تست هوش | معمای ریاضی

منبع دریافت این مطلب : آی هوش

برنامه هفتگی (29 آبان الی 5 آذر) ویژه دانش آموزان پایه دهم رشته ریاضی

برنامه مطالعاتی تمام دروس ویژه دانش آموزان پایه دهم رشته ریاضی می باشد .این برنامه توسط جناب آقای مسعود ادیب قیصری،مشاور و مدرس کنکور تهیه و تنطیم شده است .

این برنامه برای یک هفته (29 الی 5 آذر) تنطیم شده از هر زمان که برنامه را دریافت کردید شروع به مطالعه کنید.

 

»» دانلود برای اعضا امکان پذیر است. عضویت رایگان است و کمتر از 30 ثانیه طول می کشد!!!!

نویسنده مطلب : مسعود ادیب قیصری

برنامه هفتگی(29 آبان الی 5 آذر) ویژه دانش اموزان پایه دهم رشته انسانی

برنامه مطالعاتی تمام دروس ویژه دانش آموزان پایه دهم رشته انسانی می باشد .این برنامه توسط جناب آقای مسعود ادیب قیصری،مشاور و مدرس کنکور تهیه و تنطیم شده است .

این برنامه برای یک هفته (29 الی 5 آذر ) تنطیم شده از هر زمان که برنامه را دریافت کردید شروع به مطالعه کنید.

 

 

»» دانلود برای اعضا امکان پذیر است. عضویت رایگان است و کمتر از 30 ثانیه طول می کشد!!!!

 

 


عوامل موثر بر تدریس خوب (قسمت ششم)

معلمان تازه کار و حتی مجرب ،در سطح پرسش به نکات زیر توجه کنند :

پرسشها نباید فقط حافظه و دانستنی های دانش آموزان را بسنجد .

پرسشها باید به گونه ای مطرح شوند که دانش آموز در پاسخ به آنها فقط به بلی یا خیر و یا یک جمله کوتاه اکتفا نکند .

معلم در دریافت پاسخ از دانش آموز نباید عجله کند ؛ زیرا اگر دانش آموز از لحاظ زمانی تحت فشار قرار گیرد ، مسلماً بدون تامل و اندیشه پاسخی را مطرح خواهد کرد که احتمال اشتباه در آن زیاد است .

معلم باید با طرح پرسشهای متوالی و پیگیر دانش آموزان را در دستیابی به نتیجه ی نهایی ، راهنمایی و هدایت نماید .

معلم باید پرسشهای خود را طوری مطرح کند که همه ی دانش آموزان برای یافتن آن به تفکر بپردازند .

معلم نباید پاسخ ها را تکرار کند ؛ زیرا این کار وقت کلاس را می گیرد و هم به بی توجهی و بی دقتی دانش آموزان منجر می شود .

معلم باید سعی کند تا پرسشهایی را که دانش آموزان ، خارج از موضوع درس مطرح می کنند ، به نحوی با موضوع درس ارتباط دهد.

 

منبع دریافت این مطلب : اطلاعات


اریگامی کشتی

ساخت اوریگامی به هر دو دست نیاز دارد به همین دلیل تمرین اوریگامی ورزش مغز محسوب می شود و با توانمند کردن هر دو نیم کرده مغر، به حل مسائل پیچیده کمک می کند.

اریگامی در عین اینکه در پرورش هوش بچه ها مفید است، برای کودکان استثنایی و با بهره هوشی کم هم قابل استفاده است.

در تصویر زیر درست کردن اریگامی کشتی آموزش داده می شود.

برای مشاهده ویدئوی آموزشی اریگامی راکن اینجا کلیک کنید.

 

 کلمات کلیدی : اریگامی | کاردستی | اریگامی کشتی

 

منبع دریافت این مطلب : اریگامی کلوب