معاون وزیر آموزش و پرورش: دانش آموزان از پایه هفتم کارآفرین می شوند

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح پایش کارآفرینی به منظور استعدادسنجی دانش آموزان پایه هفتم و هشتم اجرا می شود. 

  یکشنبه 18 مرداد 1394

به گزارش روز یک شنبه گروه فرهنگی ایرنا، علی زرافشان اظهار کرد: بر اساس این طرح تمامی دانش آموزان با آزمونی مطابق فرهنگ ایرانی، مورد سنجش قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح استعدادسنجی و بررسی میزان توانمندی و نقاظ قوت و ضعف دانش آموزان در حوزه کارآفرینی است و این استعدادسنجی در سطح مدرسه، منطقه و استان قابل انجام خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: استعداد های برتر کارآفرین شناسایی شده در این مرحله، مورد حمایت قرار می گیرند.

زرافشان یادآور شد: تصمیم داریم تا پایان تابستان امسال یک اردوی کارآفرینی برای 400 نفر از دانش آموزان دختر و پسر برگزیده برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: راه اندازی باشگاه مجازی کار آفرینی برای این دانش آموزان یکی دیگر از اقداماتی است که به دنبال اجرای آن هستیم تا این دانش آموزان در آن عضو شده و با یکدیگر تبادل دانش کنند.

زرافشان درمورد اقدامات معاونت آموزش متوسطه برای گسترش فرهنگ کار آفرینی در بین دانش آموزان نیز گفت: در وزارت آموزش و پرورش برنامه جامع کارآفرینی تهیه شده است.

وی افزود: در سیاست های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب و همچنین در سند تحول بنیادین بر موضوع آموزش کارآفرینی به دانش آموزان و ترویج فرهنگ کارآفرینی تاکید شده که بر این اساس وزارت آموزش و پرورش برنامه هایی در این زمینه طراحی کرده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه جامعی در رابطه با گسترش فرهنگ کارآفرینی در میان دانش آموزان تدارک دیده شد که به تایید و تصویب شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش رسیده است.

زرافشان با بیان اینکه توافق نامه ای با دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران به عنوان مرجع علمی بین المللی در ایران تنظیم شده است، ادامه داد: دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران نماینده مرکز پایش جهانی کار آفرینی در ایران است و توافقنامه انجام شده در جهت گسترش فرهنگ کار آفرینی است.

وی یادآور شد: دبیرخانه کار آفرینی که پیشتر ویژه شاخه کاردانش و در یکی از استان های مستقر بود اکنون به تهران منتقل شده و تمامی دوره های تحصیلی و رشته های تحت پوشش این دبیرخانه قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، زرافشان اظهار کرد: این دبیرخانه به دانش آموزان دوره ابتدایی نیز خدمات ارایه می دهد زیرا تلاش بر این است که دامنه فعالیت های کارآفرینی از دوره دبستانتا پایان دوره متوسطه گسترش یابد.