رئیس جمهور پرسش مهر را مطرح کرد

رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی 94-95 پرسش مهر امسال را مطرح کرد. 

 به گزارش خبرنگار سیاسی پانا، رئیس جمهور با حضور در مدرسه باقرالعلوم واقع در منطقه 14 با اشاره به توافق هسته ای صورت گرفته بین ایران و گروه 1+5 گفت: پرسش مهر امسال که امیدوارم مانند سال گذشته به آن پاسخ دهید این است که به نظر شما دانش آموزان که سرمایه های اصلی کشور هستید، بعد از انجام توافق هسته ای با شش قدرت بزرگ دنیا چه فرصت های جدیدی پیش روی کشور در زمینه های مختلف همچون علم و فناوری، محیط کار، اقتصاد، مشکلات زیست محیطی، روابط با سایر کشورها و غیره گشوده خواهد شد؟

وی همچنین با تبریک سال جدید تحصیلی به دانش آموزان، مسئولان آموزشی و اولیای دانش آموزان عنوان کرد: ما دو بهار داریم یکی در ابتدای بهار که طبیعت را زنده و شکوفا می کند و دومی اول مهر ماه که بهار علم و اندیشه و یادگیری است.

وی گفت: دانش اموزان فقط نیامده اند که کتب درسی شان را بخوانند، تکلیف منزل انجام دهند و در پایان سال امتحان بدهند بلکه آنها باید در محیط مدرسه شناخت کاملی از دنیای پیرامون و کشورشان به دست بیاورند.

روحانی عنوان کرد: دانش اموزان باید در مدرسه یاد بگیرند که چگونه زمینه های پیشرفت و ترقی را برای کشورشان فراهم کنند که کلید این موضوع نیز سوال است؛ لذا به دانش اموزان توصیه می کنم که از سوال پرسیدن خجالت نکشند و همکلاسی ها نیز دانش آموزان را به خاطر دقیق نبودن و به جا نبودن سوالات مورد استهزاء و تمسخر قرار ندهند.

وی تصریح کرد: در مورد تمام موضوع ها سوال چرا را مطرح کنید که این امر باعث ایجاد ایده های جدید در کشور شده و زمینه های پیشرفت را بهتر فراهم می کند.

رئیس جمهور خطاب به دانش آموزان گفت: تمام تلاش کشور برای ایجاد آینده ای بهتر برای شماست دو دهه دیگر در جمع شما متخصصان کاردان، پزشکان ماهر و کارگران و هنرمندانی حضور خواهند داشت که باید شغل خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

وی با بیان اینکه باید به فکر آینده کشور بود عنوان کرد: کشور خود را با سایر کشورها مقایسه کنید و ببینید که گذشتگان برای ما چه چیزی رابه میراث گذاشته اند شناخت این امور می تواند ما را در داشتن آینده ای بهتر کمک کند.

روحانی در ادامه تصریح کرد: بدانیم همه چیز در گروه علم و دانش است لذا از فرصت مدرسه استفاده کنید چرا که خدمت شما به کشور از طریق همین کلاسهای درس، گفت و گو کردن ها و سوال کردن ها صورت می گیرد.

وی دوران تحصیل را بهترین سالهای زندگی دانش آموزان خواند و گفت: همه باید تلاش کنیم که کشور را به سمت پیشرفت سوق دهیم. همانطور که دیپلمات های ما چشم انداز جدید را پیش روی کشور قرار دادند و قرار است غُل و زنجیرهایی که روی دستان اقتصاد و زندگی مردم بسته شده تا هفته و ماه های آینده برداشته شود.

روحانی ادامه داد: فرصت برای توسعه کار و اشتغال و استفاده بهتر از امکانات و رشد و ترقی کشور ایجاد شده لذا به دانش اموزان نیز توصیه می کنم که هیچگاه از شرایط فعلی زندگی خود راضی نباشند و همیشه به فکر پیشرفت شرایط فعلی خود باشند.

 

منبع : خبرگزاری پانا