برگزاری رسمی ورزش صبحگاهی درمدارس از10 آبان ماه

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش از برگزاری رسمی ورزش صبحگاهی با همراهی رادیو ورزش درمدارس کشور از10 آبان ماه خبرداد. 

 به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، پیش از ظهر امروز مهرزاد حمیدی در مراسم افتتاح پایگاه تغذیه سالم و نرمش صبحگاهی در مدرسه انصار ناحیه یک زنجان برگزارشد ، اظهار کرد: ورزش صبحگاهی از 10 آبان با همراهی رادیو ورزش برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت گسترش تحرک کودکان به ویژه دختران تصریح کرد: مدارس باید مکانی برای تحرک و پناهگاه ورزشی دانش‌آموزان و جلوگیری از بی‌تحرکی‌ها باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در گذشته سونامی بیماری‌های واگیر موجب مرگ و آسیب افراد می‌شد، ادامه داد: امروزه اما این سونامی به بیماری‌های غیرواگیر از قبیل بیماری‌های قلبی، عروقی و استخوانی تغییر یافته است.

حمیدی با اشاره به کاهش سن بیماری در بین افراد عنوان کرد: باید دانش‌آموزان را با خود مراقبتی ایمن کنیم.

وی با اشاره به اینکه زندگی صحیح و شیوه درست زیستن باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود، تاکید کرد: تلاش داریم دانش‌آموزان در هفته چهار ساعت از وقت خود را صرف ورزش‌ها و نرمش‌های صبحگاهی کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه المپیاد درون مدرسه‌ای از دهم آبان کار خود را آغاز می‌کند، اضافه کرد: المپیاد درون مدرسه‌ای برای دختران به دلیل کم‌تحرکی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

حمیدی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش تلاش می‌شود تبعیض مثبتی ایجاد شود، عنوان کرد: امور مربوط به ورزش در مدارس دخترانه با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه دختران امروز مادران فردا هستند، اظهار کرد: باید با ایجاد نشاط و شادابی مادرانی موفق تربیت کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از ایجاد کانون‌های ورزشی در درون مدارس خبر داد و عنوان کرد: والدین می‌توانند با اعتماد به مدارس کودکان خود را به این مراکز بسپارند.

حمیدی از توزیع قرص‌های D، آهن و ارائه آموزش‌های تعذیه مناسب به دانش‌آموزان تاکید کرد و افزود: آموزش و پرورش برای اجرای این طرح‌ها از پیشگامان سلامت استفاده شود.

 

منبع : خبرگزاری پانا