عوامل موثر بر تدریس خوب (قسمت سوم)

اگر موضوع درسی خشک و خسته کننده باشد ، معلم می تواند با تنظیم آن در یک قالب فکری جامع و منطقی ، درس را برای دانش آموزان نشاط انگیزکند .

روش تدریس

نقش اساسی معلم در تدریس این است که موقعیت آموزشی را چنان فراهم و آماده سازد ، که دانش آموزان شخصاً فعالیت کنند .

هیچ یک از روشهای تدریس ، روش قطعی و کامل نیست ؛

بنابراین ، معلم باید از این روشها الهام بگیرد و خود بهترین و مناسب ترین روش را کشف کند ؛ ولی آنچه که مسلم است ، هر قدر روش تدریس ، روش فعالتر باشد ، یعنی دانش آموز شخصاً فعالیت کند ، بفهمد ، اختراع کند و یا اختراعی را بازسازی کند ،می توان امیدوار شد که در آینده فردی بارآید که توانایی تولید و آفرینش را داشته باشد

 

منبع دریافت این مطلب : اطلاعات


مدارس کشور روز شنبه 29 آبان دایر است

به گزارش تیزلند، به نقل ازخبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: فعالیت تمام مدارس و مراکز آموزشی کشور در روز شنبه بیست و نهم آبان به روال عادی در جریان است.

در بستر فرهنگ کار و تلاش چیزی به نام بین التعطیلین وجود ندارد و آموزه‌های دینی و حرکت در مسیر توسعه و بالندگی و تاکید رئیس جمهور در دولت تدبیر و امید، بر کار و اهمیت مضاعف وتلاش مجدانه همه ارکان دولت است و نهاد آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی فرهنگ ساز رسالت بزرگی در نهادینه شدن فرهنگ تلاش و کار مسئولانه دارد و تحقق این امر علاوه بر جدیت مدیران و فرهنگیان در مدارس، همراهی و همدلی خانواده‌ها و مساعدت اولیا دانش‌آموزان را نیز می‌طلبد.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس


همراه ریاضی ششم: درس دوم- بخش 8

در «همراه ریاضی ششم» خانم بهناز اسدی مدرس المپیاد به تدریس درس به درس کتاب ریاضی ششم می پردازند و با هم مسائل زیادی را حل خواهیم کرد. با همراه ریاضی همراه باشید.

در این ویدیو به حل تمرین های صفحه 35 کتاب رباضی ششم فصل دوم با موضوع «کسر» پرداخته شده است.

 

کلمات کلیدی: اموزش ریاضی ششم | ریاضی ششم دبستان | تدریس ریاضی ششم | تدریس ریاضی ششم ابتدایی 

نویسنده مطلب : بهناز اسدی

به همه ی سوالات پاسخ ندهید

دانش‌آموزانی که می‌خواهند در آزمون‌های ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه‌ی دولتی شرکت کنند، باید بدانند که برای موفقیت در این آزمون‌ها قرار نیست به همه‌ی سوالات پاسخ بدهند. به این نکته‌ها توجه کنید:

1- شما باید در آزمون به همه‌ی سوالات ساده‌ای که می‌توانید پاسخ بدهید. گاهی درگیر شدن با یک سوال سخت، وقت چند سوال ساده را از بین می‌برد.

2- این آزمون‌ها نمره‌ی منفی دارند و اگر شما به 3 سوال پاسخ غلط بدهید، ارزش یکی از سوالاتی که درست جواب داده‌اید از بین می‌رود.

بازدیدکننده عزیز، حالا بهتر است در آزمون‌های برنامه‌ای باقی‌مانده، مانند یک بازی تدارکاتی نگاه کنید و پاسخ ندادن به همه‌ی سوالات را تمرین کنید.

به سوالات وقت‌گیر و دشوار و هم‌چنین سوالاتی که شک‌ دارید، پاسخ ندهید و آ‌ن‌ها را برای آخر آزمون بگذارید. تکنیک ضربدر و منها می‌تواند کمک موثری برای شما باشد.

منبع دریافت این مطلب : قلم

عوامل موثر بر تدریس خوب (قسمت دوم)

ویژگی های مقدمه:

حواس دانش آموزان را متمرکز کند .

کوتاه باشد . البته مدت آن بستگی به نظر معلم دارد .

آسان و مفهوم آن با سطح سنی و ذهنی دانش آموزان متناسب و هماهنگ باشد .

درس را بطور ضمنی و غیر مستقیم به دانش آموزان معرفی کند .

به تجارب و دانستنی های قبلی دانش آموزان متکی باشد و توجه و دقت آنها را برانگیزد .

انگیزه تفکر و پرسش و پاسخ را در دانش آموزان ایجاد نماید .

دانش آموزان را برای آموختن موضوع جدید تشویق کند .

مراجعه به درس قبلی

معلم در آغاز درس ، ناگزیر است به درس قبلی مراجعه کند ،

تا از میزان و کیفیت یادگیری دانش آموزان آگاه شود و درس را بر پایه ی محکمی قرار بدهد ؛ بخصوص که در بیشتر درسها ، موضوعها کاملاً به هم پیوستگی دارند و دانش آموزان باید این پیوستگی و وحدت را دریابند . معلم در این مرحله از تدریس باید به نکات زیر توجه کند :

معلم ضمن مراجعه به درس قبلی باید دانش آموزان ضعیف و یا آنهایی که خوب مطالعه نکرده اند ، بشناسد و به نقاط ضعف آنها پی ببرد.

منبع دریافت این مطلب : اطلاعات