تعیین تکلیف آزمون ورودی مدارس تیزهوشان

تعیین تکلیف آزمون ورودی مدارس تیزهوشان

وزیر آموزش و پرورش گفت: تکلیف برگزار شدن یا نشدن آزمون ورودی دبیرستان های دوره اول تیزهوشان تا پایان این هفته مشخص و اعلام خواهد شد.

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سیدمحمدبطحایی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی به چاپخانه‌های آموزش و پرورش اعلام کرده ایم که تا حد امکان از کاغذ ایرانی برای چاپ کتاب‌های درسی استفاده کنند.


وی گفت: در برخی از دستگاه‌های چاپ کتاب‌های درسی و در بعضی از مصارف ما استفاده از کاغذ ایرانی میسر است و لزومی به استفاده از کاغذ خارجی نیست.


بطحایی تاکید کرد: در بازدیدی که 3 هفته پیش از یکی از چاپخانه‌های کتاب‌های درسی داشتم این موضوع را به مسوولان چاپ تاکید کرده ام.


وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز تاکید می‌کنم در مواردی که امکان استفاده از کاغذ ایرانی وجود دارد فقط از کاغذ تولید داخل استفاده شود تا در جهت حمایت از کالای ایرانی بتوانیم گام بزرگی را برداریم.


وی با اشاره به اینکه متاسفانه هم اکنون صددرصد کاغذ‌های برخی کتاب‌های درسی خارجی هستند، گفت: برای چاپ برخی کتاب‌های درسی و دفترچه‌های یادداشت که امکان استفاده از کاغذ ایرانی وجود دارد به مسوولان چاپ کتاب‌ها تاکید کرده ایم که از کاغذ تولید داخل استفاده کنند.


طبق اعلام مسوولان چاپ و توزیع کتاب‌های درسی تا پارسال بیش از 70 درصد کاغذ‌های استفاده شده در کتاب‌های درسی خارجی بوده است.