در جایگزینی زبان انگلیسی و ورود زبان روسی به مدارس تاکید و اجباری وجود ندارد

در جایگزینی زبان انگلیسی و ورود زبان روسی به مدارس تاکید و اجباری وجود ندارد

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید انحصار زبان انگلیسی شکسته شود تا اگر دانش آموزی تمایل به آموختن زبان دیگری داشت فرصت فراهم باشد. 

به گزارش تیزلند، به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سیدمحمد بطحا‌یی، درباره آموزش زبان روسی در مدارس و حواشی که در این مورد مطرح شده بود، عنوان کرد: درشبکه‌های اجتماعی و برخی از رسانه‌های جمعی متاسفانه همه توضیحات به در‌ستی منتشر نشد.


وی ادامه داد: بر اساس مقررات، دانش‌آموزان در متوسطه اول و دوم باید یک زبان خارجی را بیاموزند که تا به امروز تنها زبان خارجی که دانش‌آموزان امکان یادگیری آن را داشتند زبان انگلیسی بود.


وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد:باید این انحصار آموزش زبان انگلیسی در مدارس را بشکنیم، یعنی فقط این زبان مورد توجه قرار نگیرد و سایر زبان‌های مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش همچون روسی، فرانسه، آلمانی و اسپانیایی در دستور کار مدارس باشد.


بطحایی، با اشاره به اینکه باید بستر لازم برای آموزش این زبان‌ها فراهم شود، گفت: اگر دانش آموزی داوطلبانه خواهان آموزش زبانی غیر از انگلیسی باشد، این فرصت را برای او فراهم می‌کنیم تا زبان مورد نظر خود را یاد بگیرد.


وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: بنا بر توضیحات یاد شده آموزش زبان روسی به این معنا نبود که ما به اجبار قصد حذف زبان انگلیسی را داریم و بر آموزش زبان روسی تاکید کنیم البته مزاح‌های شیرینی بعد از انتشار این خبر در شبکه های اجتماعی مشاهده کردم و از همه دوستان خوش ذوقی که با این خبر مشعوف شدن و طنز پردازی کردن تشکر می کنم.


وی یادآور شد: آموزش و پرورش قصد دارد به سمتی حرکت کند که انحصار زبان انگلیسی در این نظام آموزشی شکسته شود تا اگر دانش آموزی تمایل به آموختن زبان دیگری داشت فرصت فراهم باشد.