مجاز شدن تغییر رشته دانش آموزان در پایه یازدهم

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید محمد بطحایی در حاشیه مراسم افتتاح پایگاه‌های تابستانی ازامکان تغییر رشته دانش آموزان در پایه یازدهم از امسال خبر داد و گفت: دستورالعمل این بخشنامه تا دو سه روز آینده به ادارات آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: دانش‌آموزان پایه یازدهم از شهریور امسال می‌توانند نسبت به تغییر رشته تحصیلی خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: پیش از این، انتخاب و تغییر رشته تحصیلی فقط در پایه نهم تحصیلی امکان پذیر بود.

بطحایی با اشاره به شعار سال که حمایت از کالای ایرانی است، گفت: در تابستان فرصت مناسبی است که بچه‌ها را با تولیدات داخلی آشنا کنیم.

وی درباره مهارت آموزی به دانش آموزان در پایگاه‌های تابستانی افزود: یکی از فرصت‌هایی که می‌توانیم کاستی‌های آموزش و پرورش را در زمان تحصیل جبران کنیم، فرصت تابستان است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رویکرد اصلی در پایگاه‌های تابستانی توسعه و گسترش مهارت‌های دانش‌آموزان است، گفت: باید مهارت‌های مورد علاقه و البته مورد نیاز را دانش آموزان یاد بگیرند.

وی به فعالیت‌های تابستانی برخی موسسات غیرمجاز نیز اشاره کرد و افزود: اولیای دانش‌آموزان بدانند که آموزش و پرورش سالم‌ترین و مناسب‌ترین مکان برای برنامه‌های اوقات فراغت است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برخی افراد موسساتی را برای اوقات فراغت دانش‌آموزان راه می‌اندازند که این اماکن ممکن است از نظر تربیتی خطرآفرین باشند.

بطحایی افزود: پایگاه‌های اوقات فراغت آموزش و پرورش در سال گذشته 22 هزار پایگاه بوده که امسال به 32 هزار پایگاه رسیده است.

وی به ثبت نام مدارس نمونه دولتی اشاره کرد و گفت: بخشنامه پایه هفتم مدارس نمونه دولتی به استان‌ها ارسال شده است و امروز و فردا به مدارس ابلاغ می‌شود.

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری صدا و سیما