به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری مهر، غلامرضا کریمی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بینالملل و رئیس مدارس خارج از کشور در پاسخ به این پرسش که برخی گزارشها مبنی بر عدم نظارت بر مدارس بینالملل داخل کشور به گوش میرسد، نظارت بر این مدارس چگونه است؟ با بیان اینکه اکنون 470 هزار نفر از دانش آموزان کشورهای مختلف در مدارس ایران تحصیل میکنند و برخی از آنها در مدارس بینالملل به تحصیل مشغول هستند، بیان کرد: نظارت ما بر مدارس بینالملل کامل و جامع است اما استلزامات نظارت بر این مدارس با مدارس دیگر کشور، متفاوت است. ساختار مدارس بینالملل کاملاً متفاوت از مدارس داخلی است و نظام آموزشی خاصی دارند مانند اینکه تمام دروس در این مدارس به زبان انگلیسی تدریس میشود.
وی ادامه داد: ما بر تمام فعالیتهای مدارس بینالملل نظارت داریم و هیچ فعالیتی در این مدارس بدون هماهنگی با ما صورت نمیگیرد.
وی در پاسخ به این پرسش که امکانات خوبی در این مدارس وجود دارد از جمله زمینهای ورزشی بزرگ مانند زمین تنیس و…، آیا این مدارس مجاز هستند این امکانات را در اختیار افراد غیر محصل قرار دهند، بیان کرد: مدارس تا ساعت 2 بعد از ظهر عموماً دایر هستند و مدرسه میتواند از ساعت 4 بعد از ظهر تا 10 شب این امکانات را در اختیار مردم محله بگذارد. در واقع این زمین گسترده و امکانات مدارس را نباید بلااستفاده بگذاریم. پول دریافتی بابت اجاره هم به حساب درآمدهای مشخص شده وزارتخانه واریز میشود و حساب و کتابش مشخص است اما در ساعات آموزشی حق استفاده از امکانات برای غیر از دانش آموزان مجاز نیست.
کریمی در ادامه درباره آزمون استخدامی اعزام معلمان به خارج از کشور و اعتراضهایی که در این بخش مطرح شد و به طور کلی درباره وضعیت این آزمون و وضعیت اعزام معلمان به خارج از کشور با توجه به محدودیتهای بودجهای اظهار کرد: ساز و کار آزمون اعزام معلم به خارج از کشور بسیار مشخص است و تا کنون 10 بار این آزمون برگزار شده است. در دوره اخیر اتفاقاً آزمون سختتری گرفتیم و هر معلم بین 45 تا یک ساعت تحت آزمونهای سخت روان شناختی قرار گرفت. معلمانی که این آزمون را دادند میتوانند شهادت دهند که چنین فضای سختگیرانه ای وجود داشته است.
وی اضافه کرد: جوابهای آزمون هم خیلی روشن و دقیق مشخص شده و عدهای از پذیرفته شدگان اعزام شدند و برخی هم برای اعزامهای نوبت بعد ماندهاند. طبیعی است وقتی هزار نفر برای یک آزمون شرکت میکنند و مثلاً 100 نفر قبول میشوند عده زیادی معترض باشند.
کریمی گفت: ما تا اطلاع ثانوی که وضعیت بودجه مان بهبود پیدا کند، آزمون اعزام معلم به خارج از کشور برگزار نمیکنیم و نمیتوانم پیش بینی کنم تا چه زمانی این وضعیت ادامه دارد.
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بینالملل در پایان بیان کرد: امسال تعداد معلمان اعزامی به خارج از کشور را کاهش دادیم و از نیروهای محلی جایگزین استفاده کردیم.
اکنون در 55 کشور و 85 شهر، 112 مدرسه ایرانی فعال است و قریب به 13 هزار دانشآموز در خارج از کشور در این مدارس تحصیل میکنند که حدود 3 هزار نفر آنها ایرانی نیستند. با توجه به محدودیتهای پرداخت ارزی به معلمان خارج از کشور در حال حاضر این تعداد معلمان به 276 نفر کاهش پیدا کرده است و 214 تبعه فرهنگی نیز حقوق ریالی دریافت میکنند. 114 تبعه غیرفرهنگی نیز حقوق ریالی دریافت میکنند. دریافتی 276 معلم اعزامی ارز بگیرد نیز بین 4 تا 6 هزار یورو در ماه است.
همچنین آموزش و پرورش به دلیل صرفهجویی در هزینهها اعلام کرد معلمانی که 2 سال خدمت آنها خارج از کشور به پایان رسیده امسال به جای اول مهر ماه باید خردادماه به ایران بازگردند تا به این ترتیب بنا به اعلام وزارت آموزش و پرورش 5.2 میلیون یورو به دنبال بازگشت 150 نیروی اعزامی، صرفهجویی شود.
به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری مهر، عباس سلطانیان در جلسه معاونان، کارشناس مسئولان و کارشناسان دفتر آموزش متوسطه نظری به اهمیت برنامهمحوری و حرکت بر مسیر برنامه اشاره کرد و سیاست مدرسهمحوری را مهمترین سیاست وزارت آموزش و پرورش برای توانمندسازی مدارس دانست. وی گفت: مدرسهمحوری، فرهنگ حاکم بر مدارس را تغییر میدهد و جو جدیدی از روابط و همکاری گروهی، ارتباطات بین فردی، مشارکتجویی، مسئولیتپذیری و پاسخگویی متعهدانه و حرفهای شدن افراد را به دنبال دارد که نتیجه آن ایجاد محیط یادگیری مطلوبتر، بانشاطتر و پویاتر است.
وی به برنامههای سال 98 وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: در این بخشنامه عنوان 30 برنامه معاونت آموزش متوسطه که مطابق برنامههای اجرایی سند تحول در طول برنامه ششم توسعه است، تهیه شده و به همراه چارچوب تفصیلی، شناسنامه برنامه و برشهای استانی اهداف کمی مورد انتظار برای تحقق برنامهها، به همه استانهای کشور ابلاغ شده است.
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در ادامه به ضرورت تغییر و بازنگری در شیوه نظارت بر عملکرد ادارات تکنولوژی و گروههای آموزشی اشاره و از اهتمام جدی روسای تکنولوژی و گروههای آموزشی و دبیرخانههای کشوری در اجرای طرحها و برنامههای کیفیتبخشی قدردانی کرد.
سلطانیان همچنین بر ضرورت افزایش نظارت بر امور آموزشی استانها، اهتمام جدی در توزیع متوازن شاخهای و رشتهای، اجرای مطلوب برنامه تعالی مدیریت مدرسه در دبیرستانها، تحلیل نتایج ارزیابی از پژوهشسراهای دانشآموزی برای شناسایی و رفع آسیبها، توسعه کمی و کیفی مدارس علوم و معارف اسلامی، بازنگری در دستورالعملها و شیوهنامهها تاکید کرد و گفت: دستورالعمل تطبیق کارنامههای تحصیلی دورههای مختلف آموزش متوسطه با نظام آموزشی جدید (3،3،3،3) تهیه شده و به زودی به استانهای کشور ابلاغ خواهد شد.
به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری مهر، فرصت ثبتنام در آزمون ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد که امروز دوشنبه 23 اردیبهشت به پایان میرسید تا روز چهارشنبه 25 اردیبهشت تمدید شد.
ثبتنام آزمون ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد از روز دوشنبه 16 اردیبهشت آغاز شد و داوطلبان برای ثبتنام باید به سایت hoosh.medu.ir مراجعه کنند و ثبتنام نیز با دریافت رمز همگام از طریق مدیر مدرسه امکان پذیر است و اعلام و ارائه رمز از هر کانال دیگری غیر معتبر است.
کسب مقیاس «خیلی خوب» در تمام دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی در سال تحصیلی 96-97 و کسب مقیاس «خیلی خوب» در تمامی دروس در نوبت اول پایه ششم در سال تحصیلی 97-98 جهت شرکت در این سنجش الزامی است.
چنانچه داوطلبی درمجموع دو سال تحصیلی پایههای پنجم و ششم ابتدایی حداکثر دریک عنوان درسی، مقیاس «خوب» را کسب کرده باشد، ثبت نام او بلامانع است.
این سنجش برای دانشآموزان داخل و خارج از کشور، راس ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 30 خرداد ماه 98 بهصورت همزمان در حوزههای داخل کشور برگزار میشود.
داوطلبان پس از طی مراحل ثبتنام، شماره پیگیری را دریافت و آن را جهت استفادههای بعدی نزد خود نگهداری کنند.
مدارس استعدادهای درخشان فاقد امکانات خوابگاهی و شبانهروزی هستند. ضمناً، تحصیل دانشآموزان پذیرفته شده در این مدارس طبق مصوبه هیئت امنای سمپاد، مستلزم پرداخت حقالثبت به میزان 50 درصد شهریه مصوب مدارس غیردولتی شهرستان مربوط است (رقم مصوب حقالثبت، هر ساله از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان اعلام خواهد شد).
به گزارش تیزلند، نقل از خبرگزاری ایسنا، مهدی شرفی با اشاره به بروز برخی مشکلات در ثبتنام پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان سال تحصیلی 99-98 اظهارکرد: در برخی از روزهای اولیه ثبتنام اختلالاتی را در سامانه شاهد بودیم که برخی یا نتوانستند وجه ثبتنام را پرداخت یا برخی وجه را بیشتر از یکبار واریز کردهاند که تمامی این موارد شناساییشده و کسانی که نتوانستهاند وجه ثبتنام را پرداخت کنند بهزودی امکان پرداخت وجه فراهم خواهد شد.
شرفی خاطرنشان کرد: تنها سامانهای که امکان پرداخت از طریق آن وجود دارد سامانه hoosh.medu.irاست و جهت پرداخت وجه به هیچ سایت دیگری مراجعه نکنند.
وی ادامه داد: کسانی که در بازه ثبتنام با مشکل در پرداخت مواجه بودهاند تا زمان تمدید میتوانند نسبت به پرداخت وجه اقدام کنند همچنین متقاضیان باید دقت کنند که ثبتنام در صورت تایید پرداخت وجه نهایی خواهد شد.
وی با اشاره به کسانی که پرداختهای اضافی یا چندباره داشتهاند گفت: این موارد براساس سرویس های بانکی شناسایی شده و در زمان مناسب همه پرداختهای اضافه بهحساب پرداختکنندگان بر خواهد گشت.
به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزشوپرورش، شایانذکر است؛ ثبتنام سنجش هوش پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان (دوره اول متوسطه) سال تحصیلی 99-1398، از روز دوشنبه مورخ 16 اردیبهشت 1398 از طریق سامانه ثبتنام به نشانی hoosh.medu.ir آغازشده است و تا پایان روز 25 اردیبهشتماه ادامه خواهد داشت و بههیچوجه تمدید نخواهد شد.
آزمون جامع تیزهوشان فیزیک نهم دوره اول متوسطه در سایت قرار گرفت.
آزمون چه تاریخی در دسترس قرار میگیرد؟
از24 اردیبهشت ماه 1398. در هر ساعتی که تمایل داشته باشید می توانید در آزمون شرکت کنید.
هدف آزمون های جامع آنلاین چیست؟
هدف آزمون های جامع آنلاین این هست که قبل از آزمون اصلی خودتون رو بسنجید و ببینید در حل سوالات کدوم فصل ضعیف هستید و نقطه ضعف خودتون رو به قوت تبدیل کنید.
منبع آزمون چیست؟
منبع آزمون کتاب تیزهوشان فیزیک نهم دوره اول متوسطه از انتشارات مهرو ماه هست که در صورت تمایل می تونید از سایت نیمکت این کتاب عالی را تهیه کنید (به سایت www.nimkatbook.ir مراجعه کنید)
برای شرکت در آزمون چه کار باید کرد؟
شرکت در این آزمون ها رایگانه و فقط کافیه عضو سایت باشید و با نام کاربری و رمز عبور شخصی خودتون وارد سایت بشوید.