انتخاب مدرسه خوب

انتخاب یک مدرسه خوب که علاوه بر کادر آموزشی خوب امکانات مناسبی رو هم در اختیار دانش آموزا قرار بده و با روحیات دانش آموز سازگار باشه یکی از دغدغه های والدین دانش آموزاس . مسلما همه اولیا حساسیت خاصی برای انتخاب یک مدرسه خوب دارن و می خوان دیگه خیالشون از مدرسه و تحصیل دانش آموزشون راحت باشه .


حتی خیلی از والدین حاضر به پرداخت شهریه های بالای بعضی از مدارس هم برای تحصیل دانش آموزشون هستن و خیلیا هم حاضرن به خاطر یک مدرسه ، فرزندشون رو خارج از محله ثبت نام کنن و یا حتی خودشون نقل مکان کنن . از اونجایی که مدرسه رو شکل گیری دانش آموز تاثیر زیادی داره پس توجه به این موضوع و پیگیری بابت انتخاب یک مدرسه خوب لازمه .


اما سوالی که خیلی از والدین دارن اینه که مدارس خوب چه ویژگی دارن ؟ ویژگی‌های مدرسه خوب چیست؟


مهم ترین معیار مدرسه خوب

خوب اولین چیزی که باید بهش توجه داشته باشین اینه که هیچ وقت نمیشه گفت یک مدرسه خوبه یا بده . چون مطمئنا ملاک ها و معیار های هر والدین برای دانش آموزش متفاوته و خوب بودن یا بد بودن از نظر هر شخص معنی متفاوتی داره . اما یک سری اصول هستن که باید برای انتخاب یک مدرسه مناسب در کنار معیارای شخصی در نظر داشته باشین .


1 . اولین اصلی که برای انتخاب مدرسه باید رعایت بشه اینه که باید ببینین انتظارتون از یک مدرسه چیه ؟ اگه احساس می کنین که مدرسه باید تمام بار تربیت دانش آموز رو به دوش بکشه ، کلا خیالتون بابت درس ها راحت باشه و فرزندتون دیگه بخاطر درس با شما سر و کار نداشته باشه سخت اشتباه می کنین . چون هیچ مدرسه ای رو نمی تونین پیدا کنین که همه آرزوهای شما رو برای دانش آموزتون برآورده کنه . رسیدن به موفقیت و پیشرفت تحصیلی علاوه بر خوب بودن مدرسه به نظارت و پیگیری والدین هم نیاز داره .

 


  2 . مورد بعدی در نظر گرفتن مسافت مدرسه تا محل زندگیه ! خیلی از والدین صرفا به دلیل اینکه فکر می کنن یک مدرسه ای خوبه حاضرن فرزندشون هر روز به مدرسه ای خارج از محله و دور بره . اما نکته ای که باید بهش توجه داشته باشین اینه که این مسیر رفت و آمد باعث خستگی دانش آموز میشه و حتی ممکنه تو عملکرد درسیش هم تاثیر بذاره . به این موضوع هم فکر کنین که یک وقتایی شاید نیاز باشه شما سریعا خودتون رو به مدرسه برسونین . پس ترجیجا مدرسه ای نزدیک به محل زندگی رو انتخاب کنین .

 


  3 . به اون مدرسه مد نظر برین و از مدیر مدرسه بخواین که کتابخونه ، آزمایشگاه و کارگاه اون مدرسه رو بهتون نشون بده ، ببینین این مکان ها تو مدرسه چقدر مجهز هستن و اصلا فعالیتی تو اونا انجام میشه یا فقط دکوریست ! چون علاوه بر تدریس کتاب و حضور در کلاس ، مثلا انجام کارای آزمایشگاهی درسای مختلف باعث افزایش یادگیری دانش آموزا میشه و مدرسه باید به این موضوع اهمیت بده .

منبع: تحصیلی