نمونه سوال پایه سوم

هر ساله زمان برگزاری امتحانات مدارس معمولا از اوایل دی ماه و خرداد ماه آغاز شده و تا اواسط این ایام ادامه داشته است . در سال 99 - 1400 اما با توجه به شیوع بیماری کرونا و تغییرات برنامه های آموزشی ، زمان برگزاری امتحانات با اختلافات زمانی متفاوتی همراه خواهد بود . 

برگزاری امتحانات مدارس در نوبت دوم هر ساله معمولا از اوایل خرداد ماه شروع شده و با پایان ماه به پایان می رسید .نمونه سوال  پایه سوم  امسال اما ویروس کرونا شرایط متفاوتی را برای سیستم آموزشی کشور رقم زده به طوری که ابتدا با شیوع ویروس ، مدارس تعطیل و آموزش هم تعطیل شد .


به دلیل افزایش شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی برنامه ریزی ها و زمانبندی های وزارت آموزش و پرورش و سازمان های مرتبط با این موضوع دچار اختلافات و مشکالت متعددی شده بود اما با این حال پس از انتشار برنامه امتحانات نهایی و مشخص شدن زمان بندی امتحانات نوبت اول مدارس این مشکل نیز برطرف گردید .


با توجه به این که زمان برگزاری امتحانات مدارس و برنامه ریزی برای تمرین و مطالعه دروس امتحانی برای دانش آموزان و خانواده های آن ها از اهمیت ویژه و زیادی برخوردار است لذا قصد داریم در ادامه این مقاله به شرح زمان برگزاری امتحانات مدارس در مقاطع مختلفپرداخته و جزئیات آن را بررسی نماییم .



زمان برگزاری امتحانات نوبت دوم تمام مقاطع خرداد ۹۹ - ۱۴۰۰

امتحانات نوبت دوم تمامی مقاطع و پایه های تحصیلی در خرداد ماه برگزار می شود و  سوالات یک دوم از دروس و مطالب کتاب های درسی هر پایه تحصیلی را شامل می شود. باتوجه به تعداد و حجم دروس هر پایه تحصیلی میزان زمان بندی امتحانات دی ماه 99 - 1400 متفاوت خواهد بود ، اما با این وجود امتحانات تمامی مقاطع تحصیلی از ابتدای خرداد ماه ۹۹ - ۱۴۰۰ آغاز شده و حداکثر تا اوایل بهمن ماه ادامه می یابد.

منبع: هیوا