ویژگی های مدرسه خوب


موارد زیر را می توان بخشی از معیارهای مهمی دانست که مدرسه خوب برای تعلیم و تربیت فرزند شما باید دارا بوده  و از آن به عنوان استانداردی در انتخاب و تصمیم نهایی خود برای محل آموزشی فرزندان، بهره برد. مدرسه خوب، نقطه اغاز مهارت دوست یابی و اندیشه سازی  است.


مدرسه خوب همیشه معلم  خوب دارد. 


حتی اگر محیط مدرسه و ابزارهای تعلیم و تربیت، معمولی و سنتی و غیر فناورانه باشد، اما کادر آموزشی مجرب و کارآزموده در مدرسه مشغول به کار باشند، احتمالا یکی از ویژگی های مهم یک مدرسه خوب را در این مکان آموزشی پیدا کرده اید. اگر مدرسه مورد نظر شما، کارد آموزشی حرفه ای دارد، حتما به فهرست انتخاب های شما اضافه شود.


آن چه که موفقیت اصلی فرزند شما را در ۹ ماه تحصیلی تضمین می کند، معلم خوب است. معلم خوب، فقط فردی با مدرک دکتری در فلان رشته نیست. معلمی، یک حرفه و یک هنر است و نیاز به تجربه و آموزش دارد. معلم خوب، معلمی است که معلم خوب داشته و آموزش خوب دیده است. معلم خوب در یک مدرسه خوب، ضامن موفقیت خواهد بود.


برای فهم این که معلمان مدرسه خوب هستند یا نه، به سابقه تدریس نگاه کنید. به موفقیت اموزشی مدرسه در آزمون های علمی و ورزشی و هنری سالانه و نتایج اخذ شده توجه کنید. به سن و تحصیلات و پوشش معلمان، بی توجه باشید. این ها، برای فرزند شما، علم به ارمغان نمی اورد و آن چه مهم است، سواد معلم است. از طریق اولیا دانش آموزانی که سال قبل، فرزندان خود را در این مجموعه، ثبت نام کرده اند، درباره معلمان سال تحصیلی مورد نظر فرزند خود، استعلام کنید.


مدرسه خوب همواره فضای اموزشی کافی دارد


فضای آموزشی کلا در ۳۱ استان کشور چه در مدارس غیر انتفاعی، چه دولتی، چه تیزهوشان، مناسب نیست و ناگفته پیداست که ۱۴ میلیون دانش آموز در چند صد هزار کلاس درس، جای کافی برای استقرار و توسعه اموزش و تربیت ندارند. مدرسه خوب را باید مدرسه ای دانست که فضای آموزشی کافی دارد. فضای کافی، الزاما، خیلی بزرگ نیست. حیاط مدرسه،  جایی است که فرزند شما قرار است ۹ ماه از ۱۲ ماه سال، خود را با آن وفق داده و در ان ورزش کند و با هم کلاسی هایش صحبت کند.


اگر فضای آموزشی، کافی نباشد، یعنی راهرو ها کوچک باشد،‌سقف کلاس ها کوتاه باشد، حیاط کوچک و دارای پستی و بلندی باشد، فضای آزمایشگاه ها، محدود و استقرار دانش آموزان در یک کلاس، بیش از حد مجاز باشد، حتما این مدرسه خوبی برای دانش آموز شما نیست. حتما همین حالا، شما به عنوان فردی که چند دهه پیش در مدارس کوچک و شلوغ دهه هفتاد و دهه شصت و ماقبل، تحصیل کرده اید، خاطر خوبی ندارید.

منبع: روزیاتو