دانش‌آموزان مهم‌ترین ساعات روز خود را در مدرسه سپری می‌کنند. حتی بعد از اتمام ساعات درسی و بازگشت به منزل نیز بیشترین زمان باقی‌مانده از روز آن‌ها صرف رسیدگی به تکالیف و امور مربوط به مدرسه می‌شود. به همین دلیل است که نقش مدرسه در زندگی آن‌ها و البته والدین بسیار پررنگ است. انتخاب مدرسه خوب یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های والدین است. چرا که ۹ ماه از سال قرار است بچه‌ها اصلی‌ترین آموزش‌های علمی و اخلاقی را در این محیط فرا بگیرند. بنابراین حضور آن‌ها در فضایی که از هر نظر مناسب باشد در حال فعلی و صد البته آینده‌ی آن‌ها و دیدگاه همیشگی‌شان در مورد آموزش تأثیر خواهد داشت. اگر شما هم به هر دلیل می‌خواهید برای فرزندتان مدرسه خوب انتخاب کنید یا تصمیم به تغییر مدرسه‌ او را دارید، خوب است این مطلب را بخوانید تا شما را در طی سرفصل‌های زیر با مهم‌ترین نکاتی که باید در انتخاب مدرسه‌ خوب در نظر گرفت راهنمایی کنیم:


مسافت مدرسه تا منزل یکی از مهم‌ترین مسائل است.

اگر فرزند شما دبستانی است فضای مدرسه‌ی او باید بزرگ باشد.

برای دانش آموزان نوجوان کادر اداری و مهارت معلمان را در اولویت قرار دهید.

برای تمام مقاطع تحصیلی امکانات آموزشی مدرسه مهم است.

در مدارس خوب فعالیت‌های جانبی پررنگ‌تر است.

امنیت یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولین مدارس خوب است.

انتخاب مدرسه و مسافت

همه‌ی والدین دوست دارند فرزندشان در بهترین مدرسه‌ای که در منطقه وجود دارد تحصیل کند. بنابراین اغلب آن‌ها اولین کاری که می‌کنند جستجو در میان خوش‌نام‌ترین و پیشرفته‌ترین مدارسی است که امکان ثبت‌نام در آن‌ها وجود دارد. اما به‌ هیچ ‌عنوان نباید این نکته را فراموش کرد که مسافت منزل تا مدرسه نقش بسیار مهمی در علاقه‌مندی فرزندان به حضور در محیط آموزشی را دارد.

مدرسه‌ای که آن‌قدر دور است که دانش‌آموز مجبور می‌شود برای به ‌موقع رسیدن به کلاس، صبح خیلی زود از خواب بیدار شده و در سرما و گرمای هوا با سپری کردن زمان زیادی به آن برسد، دیر یا زود او را کلافه و دل‌زده خواهد کرد. ضمن آن‌که اغلب اوقات در زمان بازگشت به منزل با مشکل ترافیک روبه‌رو خواهد بود و همین موضوع کافیست تا وقت و حوصله‌ی کافی برای انجام دقیق تکالیف مدرسه را نداشته باشد.

هرچند نباید کیفیت آموزشی را فدای مسافت کوتاه کرد اما به عنوان اولین فاکتور این موضوع را مهم بدانید و حتی‌المقدور جستجوی یک مدرسه‌ خوب را از موارد نزدیک به محل زندگی خود آغاز کنید.

منبع: کلید