چگونه خود را برای رفتنن به مدرسه آماده کنیم ؟

چگونه خود را برای سال تحصیلی جدید آماده کنیم ؟ هنرستان 


بعد از چند ماه استراحت و دوری از کتاب و دفتر، بازگشت به مدرسه و شرایط روتین و تکراری رفتن به مدرسه چالشی بزرگ برای اکثر دانش آموزان است. چه شما در این تعطیلات تابستانی به کلاس‌های تابستانی رفته باشید یا نه، با انجام برخی کار ها و همچنین آماده کردن خود برای ایام مدرسه تا حدودی می‌توانید از پس نگرانی این بازگشت برایید. خیلی ساده است تنها انجام سه فاکتور اصلی که عبارت‌اند از؛ بهترین هنرستان


· آمادگی ذهنی

· آماده کردن وسایل آموزشی

· ایجاد یک‌روال بهترین هنرستان تهران

اگر بتوانید این سه مورد را برای خود آماده کنید، سال تحصیلی خوبی در انتظار شماست. پس با ما در تیم تولید محتوا نروند همراه باشید تا شما را برای یک بازگشت خوب به مدرسه آماده کنیم.


آمادگی ذهنی

درس‌های سال قبل را مرور کنید: برای مدت‌زمان طولانی مطالعه نداشتید و ذهن نا آماده است، پس بهترین کار این است که خلاصه درس‌های سال قبل را به‌صورت روزنامه وار نگاهی بیندازید تا ذهن خود را برای پذیرش مسئله‌های جدید درسی آماده کنید. بهترین هنرستان های تهران

آینده‌نگری: آنچه را که در سال تحصیلی جدید یاد خواهید گرفت را لیست کنید و برای هر یک از آن‌ها برنامه‌ریزی کنید که می‌خواهید چگونه مطالعه کنید.

تعیین اهداف: اگر به دنبال معدل و نمره‌های خوب هستید باید از همین‌الان برنامه‌ریزی کنید، اگر فقط می‌خواهید در یک موضوعی پیشرفت کنید که در آن درس ضعیف هستید همین‌الان به دنبال آن باشید. هنرستان های تهران اینجاست

فضای مطالعه: از همین‌الان به فکر فضای مطالعه خود باشید، فضاها برای هر فرد متفاوت است و همین‌طور سال‌به‌سال برای خود فرد، شاید فرد دیگر در آن فضا نمی‌تواند درس بخواند به علت تکراری بودن و روتین شدن. کتابخانه‌های مختلف و یا فضاهای آزاد را امتحان کنید و ببینید که آیا در آن‌ها راحت هستید و می‌توانید درس بخوانید. بهترین هنرستان پسرانه

آماده کردن وسایل آموزشی

خرید لوازم‌تحریر و وسایل کمک‌آموزشی: تمام آنچه را که می‌دانید در طول سال تحصیلی نیاز دارید را از همین الآن شروع به خریداری کنید یعنی کم‌کم از الآن شروع کنید و نگذارید برای هفته آخر تابستان و همه را یکجا بخرید.

خرید کوله مدرسه مناسب: خرید وسایل کمک‌آموزشی اولین قدم بود، قدم بعدی خرید یک کیف مناسب است که به‌اندازه کافی بزرگ باشد تا وسایل که در طول دوران مدرسه می‌خواهید حمل کنید سنگینی آن آزاردهنده نباشد. بهترین هنرستان دخترانه

خرید لباس مناسب: اگر لباس فرم مدرسه ندارید، لباسی را انتخاب کنید که در آن راحت باشید و صرف قشنگ بودن را در نظر نگیرید و تنگ بودن و راحت نبودن لباس یکی از عوامل خستگی و در کلاس است چراکه دانش‌آموز به‌راحتی نمی‌تواند بر روی نیمکت بنشیند، همچنین در خرید کفش دقت کنید و کفشی بخرید که برای استفاده طولانی‌مدت شما را خسته نکند و باعث پادرد نشود.

حواس‌پرتی‌های خود را مشخص کنید: قطعاً موبایل و لپ‌تاپ جز وسایلی هستند که حواس شما را پرت می‌کنند پس تا آنجا که می‌توانید از الآن ساعات کار با آن‌ها را کم کنید و وابستگی خود را به آن‌ها به حداقل برسانید.

ایجاد یک‌روال

ساعت خواب تنظیم کنید: برای داشتن یک عملکرد خوب، یک استراحت خوب هم لازم است. اگر در طول تعطیلات تابستانی شب‌ها تا دیرهنگام بیدار بودید، بیدار شدن صبح زود برای شما سخت خواهد بود. ازآنجاکه خواب شما در میزان آموزش شما تأثیرگذار خواهد بود، تنظیم ساعت خواب بسیار مهم است. پس از الآن شب‌ها زود بخوابید تا ساعت خواب شما تنظیم شود.

در زمان‌های مشخص مطالعه کنید: اگر می‌توانید در زمان‌های مشخصی درس بخوانید و الگوی خاصی هم دارید، می‌توانید از زمان خود به‌طور بهینه استفاده کنید. مثلاً اگر یک روز شما تکلیفی برای انجام دادن نداشتید، برای روتین ماندن برنامه مطالعاتی یک مطلب دیگر را شروع به مطالعه کنید. افرادی که از برنامه و الگوهای خاص مطالعاتی پیروی می‌کنند در طول سال تحصیلی موفق‌تر خواهند بود.

زمان‌بندی برای صبح‌ها: بعضی‌اوقات برای آنکه به‌موقع به کلاس برسیم عجله می‌کنیم و ممکن است یا وسیله‌ای‌ را جا بگذاریم و یا صبحانه نخوریم که بدترین ایراد کار همین‌جاست. از شب قبل کتاب‌ها، لباس و وسایل موردنیاز خود را آماده کنید و حتماً صبحانه را میل کنید اصلی‌ترین وعده غذایی صبحانه است که سهم بسیار زیاد در یادگیری در کلاس دارد.

شاید یکی از تلخ‌ترین وداع‌ها، وداع با تابستان و شروع سال تحصیلی است، چراکه در طول تعطیلات به فکر بازگشت به مدرسه نبودیم و در لبه پرتگاه شهریور به یاد مهرماه افتادیم. اما دیدیم که با برنامه‌ریزی و ایجاد یک پلن ساده می‌توان خود را برای آغاز یک سال تحصیلی جدید و پرنشاط آماده کرد، به‌شرط آنکه روی برنامهٔ خود پایبند باشیم. ما در تیم تولید محتوا نورند، امیدواریم مطلب " چگونه خود را برای سال تحصیلی جدید آماده کنیم" برای شما مفید واقع‌شده باشد.

منبع :  ویرگول