چگونه تست بزنیم تا درکنکور موفق شویم؟

چگونه تست بزنیم و اصول مهم تست زنی کنکور چیست ؟

چگونه تست یزنیم تا در کنکور بتوانیم موفق شویم؟ در این مقاله 10اصل تست زنی در کنکور را برای شما شرح می دهیم .در دوران تحصیل در مدارس به دلیل تشریحی بودن امتحانات و عادت برای موفقیت در امتحانات تشریحی داوطلبان کنکور معمولا دچار سردرگمی می شوند و دغدغه اصلی آنها شاید این است که چگونه تست بزنیم؟چه راه کار هایی برای افزایش سرعت تست زنی وجود دارد؟ برای موفق شدن در هر زمینه ای باید اصول کار رعایت شود تا بتوان نتیجه ی مطلوبی کسب نمود ما در این مقاله به روش های تست زنی و مطالعه مباحث کنکوری پرداخته ایم . هنرستان

چگونه تست بزنیم تا موفق شویم

چگونه تست بزنیم – تست آزمایشی

قالبا در تست های آزمایشی زمان هیچ اهمیتی ندارد و برای شما صرفا دقت کردن و درست زدن تست مهم است. در درس هایی مانند ریاضی ، فیزیک ، شیمی و همچنین درس های تحلیلی که نیاز به فکر کردن و زمان بیشتری برای پاسخ گویی دارید شما تنها به راه حل هایی که به پاسخ درست می رسید باید فکر کنید. زمان این کار تا قبل از عید می تواند باشد تا شما با نحوه فکر کردن و راه حل های کوتاه تر برای تست زدن برسید و یاد بگیریم که چگونه تست بزنیم . لازم به ذکر است اگر می خواهید از تکنیک های تست زنی و مهارت تست زنی بالایی برخوردار باشید ، تست زنی با زمان متفاوت در کنکور را امتحان کنید کسب مهارت تست زنی در زمان کم به عوامل متعددی بستگی دارد نحوه ی تست زنی و مد نظر قرار دادن زمان اندک کنکور بسیار حائز اهمیت است پس بهتر است نسبت به زمان در نظر گرفته در کنکور برای پاسخ گویی چند دقیقه ای زمان بیشتر در نظر بگیرید. این کار به شما کمک می کند تا متوجه شوید که اگر به لحاظ زمانی نتوانسته اید وقتتان را تنظیم کنید روی این موارد کار کنید. بهترین هنرستان


چگونه تست بزنیم – تست زنی سوالات دشوار کنکور

اگر مراحل بالا را طی کرده باشید حالا نوبت به برگزاری یک کنکور دقیقا مشابه کنکور سراسری است. راز موفقیت اکثر رتبه های کنکور سراسری تسلط کافی بر سوالات کنکور سال های قبل است همان طور که مطلع هستید هر ساله سوال های مشابه سال های قبل تکرار می شود که توجه به آن می تواند راز موفقیت شما باشد برای این کار باید یک روز در هفته را به تحلیل و برسی کنکور سال های قبل اختصاص دهید در این روز باید کاملا فضای جلسه کنکور را برای خود ایجاد کنید وخود را بسنجید.

بهترین هنرستان تهران

 10 اصل مهم در تست زنی کنکور

1 : چگونه تست بزنیم – به ترتیب دفترچه پیش بروید

یکی از استباهات رایج داوطلبان کنکور سراسری این است که به ترتیب دلخواه خود پیش می روند.به این نکته دقت داشته باشید سوالات کنکور و ترتیب آنها بر اساس برنامه ریزی و ساختار مغز چیده شده اند پس بهتر است این ساختار را بر هم نزنید و دقیقا بر اساس آن عمل کنید.

بهترین هنرستان های تهران

2 : چگونه تست بزنیم – سوالات هیچ درسی را نخوانده رد نکنید

گاهی داوطلبان این اشتباه را دارند که درس هایی را که نخوانده اند را بدون اینکه به سوالات آنها نگاهی بیندازند رد می کنند. به این نکته دقت داشته باشد که طراحان کنکور همواره سه دسته سوال را طرح می کنند : آسان ، متوسط ، سخت ، شاید چند سوال آسان را بتوانید پاسخ دهید.


3 : چگونه تست بزنیم – به ترتیب سوالات پیش بروید : هنرستان های تهران

یکی از اصول مهم طراحی سوالات تستی کنکور سراسری طرح سوال از آسان به دشوار است. شروع تست از سوالات آسان ذهن را برای سوالات بعدی که متوسط و سخت هستند آماده می کند.این آمادگی باعث می شود که شما بهتر بتوانید به سوالات پاسخ دهید.


4 : چگونه تست بزنیم – سوال و پاسخ را کاملا بخوانید

یکی از اشتباهات رایج داوطلبان خواندن سوال یا جواب به صورت نصفه نیمه است. زیرک باشید و دست طراح را بخوانید طراحان کنکور سعی دارند که شما را فریب دهند. گاهی ممکن است جواب سوالی را که در کتاب نوشته شده است تست اول قرار دهند اما در یک کلمه آن را تغییر دهند و باعث فریب شما شوند.


5 : چگونه تست بزنیم – تحلیل کنید بهترین هنرستان پسرانه

متخصصین برای طرح سوالات کنکور سراسری معمولا ترفند های متفاوتی را به کار می برند. با این گونه تست ها بسیار برخورد کرده ام که پاسخ یک سوال را عینا جمله کتاب قرار می دهند و داوطلب شاید به اعتماد اینکه جمله کتاب است آن را انتخاب می کند اما زمانی که همه گزینه ها را تحلیل می کنید متوجه می شوید که این پاسخ نمی تواند درست باشد.


6 : چگونه تست بزنیم – گزینه ها را مقایسه کنید

گاهی سوالاتی که در کنکور سراسری آورده می شود همان مطالب کتاب است اما گزینه های آن هیچ کدام شبیه به مطالب کتاب نیستند. در این شرایط بهترین راه حل مقایسه گزینه هاست.گزینه ها را یک به یک بررسی کنید و آن ها را با یکدیگر مقایسه کنید و یک بار دیگر سوال را بخوانید و بعد از آن به راحتی می توانید پاسخ دهید.


7 : چگونه تست بزنیم – تست زنی سوالات دشوار بهترین هنرستان دخترانه

به این نکته دقت نمایید سوالات دشوار فقط برای شما دشوار نیستند بنابراین اعتماد به نفس خود را از دست ندهید و وقت زیادی را برای این نوع سوالات تلف نکنید زیرا درصد این سوالات با سوالات آسان هیچ تفاوتی ندارد. حتی رتبه های برتر کنکور سراسری هم ممکن است به همه این سوالات پاسخ ندهند.


8 : چگونه تست بزنیم – تست زنی سوالاتی که شک دارید

اگر قبل از کنکور مراحلی که در بالا برایتان توضیح دادیم را گذرانده باشید حالا بهتر می توانید تصمیم بگیرید اگر بیشتر تست هایی که دو به شک بوده اید و به آنها پاسخ داده اید اشتباه بوده پس توصیه می شود که این تست ها را پاسخ ندهید.اما در کل زدن بیش از 3 تست توصیه نمی شود.زیرا حتی اگر همه آن ها اشتباه باشند فقط یکی از سوالات درست شما رو از بین می برد و در صورتی که حتی یکی از آنها درست باشد برای شما چند درصد بالاتر را به همراه خواهد داشت.


9 : چگونه تست بزنیم – تست زنی سوالاتی که پاسخ آنها را اصلا نمی دانید

اگر پاسخ تست را نمی دانید و در زدن آن شک دارید بهترین کار این است که از آن رد شوید و وقت را تلف نکنید . گذشتن از این سوالات دشوار باعث می شود زمان بیشتری برای پرداختن به سوالات آسان داشته باشید .


10 : چگونه تست بزنیم – تست زنی سوال های نیمه دشوار

این نوع سوالات نیاز به کمی زمان دارند بنابراین یک علامت دایره یا هر علامتی که مایلید در کنار آن بزنید و در وقت اضافه به آن بپردازید و به آن پاسخ دهید. 10 اصل مهم تست زنی کنکور که در مقاله چگونه تست بزنیم مطرح شد ترتیب خاصی ندارند و باید همه موارد را برای موفقیت در کنکور رعایت نمود


منبع: ایران تحصیل