چاپ سالانه 130 میلیون کتاب درسی

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به اینکه کتاب های درسی امسال آماده توزیع است گفت: سالانه 130 میلیون کتاب درسی چاپ می شود که آنها را برای بیش از 13 میلیون دانش آموز در سراسر کشور ارسال می کنیم.  به گزارش پایگاه خبری دانش آموزان؛ علی‌اصغر فانی وزیر آموزش‌وپرورش صبح امروز (سه شنبه) در چهل و یکمین مجمع عمومی مدیران دبیرخانه‌های نظام اداری کشور با اشاره به اینکه دبیرخانه‌ها قلب سازمان‌ها هستند گفت: دبیرخانه‌ها رکن اصلی بروکراسی هستند، و اگر دبیرخانه‌ها نباشند سوابق کاری از بین می‌رود.

وی در ادامه بابیان گزارشی از وضعیت آموزش‌وپرورش درزمینه فناوری اطلاعات گفت: 105 هزار مدرسه در سراسر ایران وجود دارد و برخی از نقاط که هیچ دستگاه دولتی در آن حضور ندارد آموزش‌وپرورش مدرسه دارد.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: از 105 هزار مدرسه سراسر کشور، چهار هزار و 800 مدرسه با کمتر از پنج دانش‌آموز و 110 مدرسه با یک دانش‌آموز اداره می‌شود.

فانی با اشاره به اینکه کتاب‌های سال تحصیلی 95-94 آماده است خاطرنشان کرد: سالانه 130 میلیون کتاب درسی چاپ می‌شود که آنها را برای بیش از 13 میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور ارسال می‌کنیم.

وی بابیان اینکه بخشی از کتب‌های درسی سال تحصیلی 96-95 هم چاپ‌شده است عنوان کرد: برای چاپ کتاب‌های یک سال تحصیلی حدود 14 ماه زمان لازم است.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به تفاوت فاوا در آموزش‌وپرورش با سایر نهادها گفت: علاوه بر وظیفه‌ای که در حوزه فاوا بر روی دوش سایر نهادها است یک وظیفه دیگر هم بر عهده آموزش‌وپرورش می‌باشد و آن آماده‌سازی دانش آموزان برای زندگی در دولت الکترونیک است؛ که ما این را در دستور کار خود قرار داده‌ایم