کلاس های تابستانی برای یکسان سازی وضعیت علمی

مدارس شاهد با برگزاری کلاس های تابستانی به یکسان سازی وضعیت علمی دانش آموزان کمک می کند. 

 شنبه  31 مرداد 1394 

محمد حسین کفراشی مدیر کل امور شاهد و ایثارگران در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکیباشگاه خبرنگاران جوان در خصوص برنامه‌های در نظر گرفته برای مدارس شاهد در طی سال تحصیلی جدید گفت:در حال حاضر ثبت نام دانش‌آموزان ابتدایی و پایه هفتم به طور کامل انجام شده است که بعد از ثبت نام و تطبیق مدرک، اسامی در سامانه سناد ثبت می‌شوند.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه مدیران موظفند تا توانمندی‌های دانش‌آموزان را شناسایی کنند، تصریح کرد:دانش‌آموزان در مدارس شاهد به دلیل امتیازات ایثارگری ورود پیدا کرده‌اند و از لحاظ سطح علمی هماهنگ نیستند، بنابراین لزوم کلاس‌های جبرانی و فوق برنامه ضرورت می‌یابد.

کفراشی خاطر نشان کرد: بر اساس فعالیت‌های آموزشی و پرورشی که در مدارس شاهد انجام شده است از نظر قبولی در امتحانات بعد از مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی، در رتبه سوم قرار دارد.

مدیر کل امور شاهد ایثارگران گفت: برنامه کلاس‌های فوق برنامه و جبرانی دو تا چهار ساعت مازاد بر برنامه‌های درسی سایر موارد است که هزینه‌ی کلاس‌های جبرانی توسط وزارت آموزش و پرورش پرداخته می‌شود و هزینه کلاس‌های فوق برنامه که شامل برنامه‌های آموزشی و پرورشی است توسط خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

مسابقات ویژه‌ مدارس شاهد

کفراشی در خصوص مسابقات فرهنگی –هنری مدارس شاهد بیان کرد:مسابقه‌ای با نام مطالعه و تحقیق هر سال در مدارس شاهد برگزار می‌شود، این مسابقه تحت عناوینی بنابر مقتضیات زمانی و همچنین با رویکرد فرهنگ ایثار و شهادت انجام می‌شود و هدف از این طرح تربیت دانش‌آموزانی علاقمند به روحیه پژوهش است.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان