مدارس مجری پروژه مهر امسال رتبه بندی می شوند

رئیس ستاد پروژه مهر گفت: مدیریت دوره متوسطه با وجود تغییرات بزرگ در این دوره نیازمند ارزیابی و رتبه بندی مدارس در استان ها مبنی بر اجرای پروژه مهر است. 

 به گزارش تیزلند ، به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش پانا، علی زرافشان پیرامون پروژه مهر گفت: امسال برای ما آغاز سال تحصیلی آغاز متفاوتی بود و پروژه مهر که در سال های قبل هم اجرا می شد، امسال از یک اهمیت و اولویت خاصی برخوردار بود.

وی ادامه داد: یک تغییر بزرگی در دوره اول و دوره دوم متوسطه داشتیم که باید به وسیله پروژه مهر و کمیته هایی که در این پروژه هستند این تغییر بزرگ را مدیریت می کردیم.

به گفته وی این مدیریت با برگزاری جلساتی خواهد بود که بتوان مدارس را در استان ها مبتنی بر اجرای پروژه مهر رتبه بندی کرد.

زرافشان اشاره کرد: این تغییر اضافه شدن یک پایه به دوره اول متوسطه بود که نیاز به 48 هزار معلم را طلب می کرد از طرفی حذف یک پایه از دوره دوم متوسطه را داشتیم که موضوع معلم مازاد را به دنبال داشت و باید ساماندهی می شد.

رئیس ستاد پروژه مهر بیان کرد: با همکاری و همدلی بین مجموعه داخلی و خارجی آموزش و پرورش امسال توانستیم این کار بزرگ را انجام دهیم.

ساماندهی دوره متوسطه

وی اضافه کرد: با به کارگیری فرم یک آموز دوره متوسطه را یک جا ساماندهی کردیم این ساماندهی را از دوره دوم متوسطه آغاز کردیم و به کارگیری نیرو را انجام دادیم؛ در این راستا نیروهای اضافه به دوره اول متوسطه آمدند و بخشی دیگر به دوره ابتدایی برای کمک به این موضوع رفتند.

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این ساماندهی از پس لرزه های تغییر ساختار نظام 3-3-6 است که همراه با استقرار آن و ورود آن به دوره متوسطه 3سال این یک پایه نداشتن را باید مدیریت کرد.

پروژه مهر مبنی بر 2 سیاست

زرافشان افزود: سیاست وزیر آموزش و پرورش به سازی منابع انسانی است که با توجه به شرایط امروز آموزش و پرورش سیاست هوشمندانه ای است و فرهنگیان باید برای نقش ها و مسئولیت های جدید آماده شوند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پروژه مهر یک پروژه ملی در کشور است، گفت: این پروژه جلوه تحقق 2 سیاست است؛ به گفته مقام معظم رهبری، آموزش و پرورش یک دستگاه نیست بلکه یک فرا دستگاه است و همه دستگاه ها باید برای انجام وظایف به آن کمک کنند.

رئیس ستاد پروژه مهر با اشاره به سیاست فانی، بیان کرد: بحث مشارکت یکی از سیاست های آموزش و پرورش است که بدون مشارکت سایر دستگاه ها نمی تواند کار خود را پیش ببرد. برخی از کارشناسان آموزش و پرورش پیش بینی کرده بودند اول مهر از یک فاجعه رونمایی می شود اما این فاجعه تبدیل به یک معجزه شد.

منبع : خبرگزاری پانا