به گزارش تیزلند، به نقل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مازندران، محمد مصطفوی امروز در جمع خبرنگاران در ساری با اشاره به اتفاقات جدید در حوزه آموزش و پرورش افزود: انتقال هدایت تحصیلی از دوره دوم متوسطه به دوره اول متوسطه خود یک نگرانی و اضطراب برای مدیران، والدین، دانش آموز معلمان داشته است.
معاون اداره کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: انتقال مشاوران از دوره دوم متوسطه بهدوره اول متوسطه و تشکیل کارگروههای تخصصی برای تصویب آئین نامههای هدایت تحصیلی از اقدامات این اداره کل بود.
وی با اشاره به 32 ورژن تهیه شده هدایت تحصیلی با هدایت کارشناسان متخصص و اساتید دانشگاهی، افزود: شاه کلید هدایت تحصیلی همان فرایندی شدن آن است و در تمامی تحصیلات از ابتدایی تا سال دوم متوسطه اول انجام می شود.
مصطفوی با بیان اینکه ابزارهای هدایت تحصیلی اکنون از دو ابزار به پنج ابزار افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: در گذشته برای هر رشته یک یا دو درس را تاثیرگذار می دانستیم ولی امروز همه درسها به یک نسبتی ضریبشان اعمال می شود.
وی با اشاره به اینکه برگزاری کنگره و همایش های استانی ویژه معلمان و مشاوران، معلمان، خانواده و دانش آموزان تا اردیبهشت ماه سال 95 ادامه دارد، افزود: در این کنگره به نقش معلم به عنوان عنصر مهم در هدایت تحصیلی پرداخته میشود.
معاون اداره کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: بر اساس توسعه متوازن دانش آموز باید 48 درصد در رشته کاردانی و کاردانش هدایت شوند ولی معیار رغبت، توانایی، استعداد و علاقه شخصی و نگاه به رشد متوازن است.
وی ادامه داد: در حال حاضر هر منطقه ظرفیت خاص خود را دارد و باید تلاش کنیم تا انتخاب آگاهانه دانش آموز مبنای انتخاب رشته باشد.
مصطفوی گفت: در حال حاضر 13 جلسه با وزارتخانه هایی که ارتباط با اشتغال دارند داشتیم تا نیازهای شغلی کشور را رصد و به اشتغال جدید توجه کنیم.
وی با اشاره به ضرورت توجه به دورنمای شغلی کشور، افزود: برای تحقق این موضوع نیازمند طراحی آمایش سرزمینی مشاغل هستیم و باید در این مسیر حرکت کنیم.
معاون اداره کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانشآموز در رشته علوم انسانی باید تفکر شهودی داشته باشد، گفت: رشته علوم انسانی با توجه به منویات رهبری در دستور کار وزارت آموزش و پرورشقرار گرفته تا هم از نظر کمیت و هم کیفیت مورد بررسی قرار گیرد.
وی با اشاره به تاثیر درس ریاضی در علوم انسانی، گفت: درس ریاضی در هدایت تحصیلی قبلی در علوم انسانی هیچ نمرهای نداشت اما اکنون شش دهم نمره از یک نمره، مربوط به درس ریاضی است و در مقطع دهم و یازدهم دوره دوم متوسطه درس ریاضی افزوده شده است.
منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایسنا
این آزمون شامل 24 سوال ریاضی می باشد و مخصوص پایه نهم و دهم است.
دانلود آزمون کانگورو پایه یازدهم و دوازدهم سال 94 (1 MB )
دانلود پاسخ آزمون (194 KB )
»» دانلود برای اعضا امکان پذیر است. عضویت رایگان است و کمتر از 30 ثانیه طول می کشد!!!!
کلمات کلیدی: مسابقه ی ریاضی کانگورو متوسطه دوم | ریاضیات کانگورو پایه ی یازدهم | ریاضیات کانگورو | ریاضی کانگورو پایه ی دوازدهم | ریاضی کانگورو | مساله ی ریاضی کانگورو پایه ی یازدهم و دوازدهم | مسابقه ی ریاضی کانگورو یازدهم | مسابقه ی ریاضی کانگورو دوازدهم | نمونه سوالات ریاضی یازدهم متوسطه | آزمون ریاضی یازدهم و دوازدهم متوسطه | نمونه سوالات متوسطه دوم | کانگورو | کانگورو دوازدهم | آزمون های کانگورو | نمونه سوالات ریاضی | کانگورو دوازدهم متوسطه
منبع دریافت این مطلب : کانگورو
سوالات استعداد تحلیلی به شیوه غیرکلامی و چهارگزینه ای به منظور ارزیابی توانایی تحلیل، ریشه یابی، طبقه بندی و سازمان دهی مطالب و مباحث گوناگون طراحی می شود.لازم به ذکر است طراحی این سوالات صرفا مبتنی بر محتویات کتاب درسی نخواهد بود.این سوالات در آزمون تیزهوشان برای ارزیابی بهتر دانش آموزان، استفاده می شود.
برای آشنایی بیشتر با این نمونه سوالات اینجا را کلیک کنید.
»» دانلود برای اعضا امکان پذیر است. عضویت رایگان است و کمتر از 30 ثانیه طول می کشد!!!!
کلمات کلیدی : دانلود نمونه سوالات استعداد تحلیلی | دانلود سوالات استعداد تحلیلی | دانلود نمونه سوالات تحلیلی تیزهوشان | نمونه سوالات تحلیلی | نمونه سوالات استعداد تحلیلی | دانلود نمونه سوالات استعداد تحلیلی تیزهوشان |سوالات استعداد تحلیلی تیزهوشان | استعداد تحلیلی در تیزهوشان | سوالات تحلیلی در آزمون تیزهوشان | دانلود سوالات استعداد تحلیلی تیزهوشان
به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری فارس مسعود ثقفی سخنگوی ادارهکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره بهشیوه پذیرش دانشآموزان سمپاد در دوره دوم متوسطه اظهار داشت: ظرفیت دانشآموزان تهرانی در مدارس استعدادهای درخشان امسال 2453 نفر است که بر اساس سیاست مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان، این دسته از دانشآموزان بدون شرکت در آزمون به پایه دهم سمپاد منتقل خواهند شد.
ثقفی با بیان اینکه ظرفیت کنونی پذیرش دانشآموزان در پایه دهم سمپاد 2070 نفر است، خاطرنشان کرد: این بدان معناست که باید برای 384 نفر به جز ظرفیت اعلام شده، ایجاد ظرفیت کنیم تا تمام دانشآموزان پایه نهم سمپاد تهراندر پایه دهم ثبتنام شوند.
سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه شرط ورود دانشآموزان پایه نهم به پایه دهم سمپاد، داشتن حداقل معدل 17 است، تصریح کرد: در حال حاضر تمامی دانشآموزان پایه نهم این شرط را دارند لذا برای ورودی به پایه دهم باید کمبود 384 ظرفیت را تامین کنیم.
وی تاکید کرد: بنابراین برای ورودی دبیرستانهای استعدادهای درخشان در سال تحصیلی 96-95 در پایه دهم شهر تهران آزمون برگزار نخواهیم کرد و چارهای جز افزایش 384 ظرفیت نداریم.
ثقفی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری برای پذیرش دانشآموزان دیگر در دبیرستانهای سمپاد نمیتوانیم ظرفیت جدیدی ایجاد کنیم، گفت: امسال آزمون تکمیل ظرفیت جدیدی برای دیگر دانشآموزان برگزار نخواهیم کرد.
وی به برخی موسسات که حتی مجوزی از آموزش و پرورش ندارند، اظهار کرد: با توجه به اینکه آزمونی برای دبیرستانهای سمپاد در تهران برگزار نخواهد شد لذا با ثبتنام دانشآموزان برای آماده کردن آنها در آزمون استعدادهای درخشان و برگزاری کلاسهای مختلف برای قبولی آنها در این آزمون، بهداشت روانی دانشآموزان را به خطر نیندازید.
سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در پایان با اشاره به برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی در تهران، گفت: دانشآموزانی که احساس میکنند شرایط ادامه تحصیل و آمادگی لازم جهت شرکت در آزمون مدارس نمونه دولتی را دارند میتوانند در این آزمون شرکت کنند.
منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس
سوالات استعداد تحلیلی به شیوه غیرکلامی و چهارگزینه ای به منظور ارزیابی توانایی تحلیل، ریشه یابی، طبقه بندی و سازمان دهی مطالب و مباحث گوناگون طراحی می شود.لازم به ذکر است طراحی این سوالات صرفا مبتنی بر محتویات کتاب درسی نخواهد بود.
برای درک این مطلب ویدیوهای زیر را مشاهده کنید: