دبستانی ها در تعطیلات عید پیک نوروزی ندارند

به گزارش تیزلند به نقل از عصر ایران، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در ایام نوروز برایدانش‌آموزان دبستانی به صورت استانی و هماهنگ، پیک نوروزی نداریم.

محمد دیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی وزارت‌ آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که «آیا امسال پیک نوروزی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد؟»، اظهار داشت: در سال 92 دستورالعملی را خطاب به استان‌ها صادر کردیم و بنا شد تا همکاران، راهنمای تکالیف نوروزی یا فعالیت‌های تکالیف نوروزی را طراحی کنند.

وی افزود: این موضوع بر اساس محوریت معلم خواهد بود و هرگونه فعالیت غیر از این موضوع از نظر وزارت آموزش و پرورش وجاهت قانونی ندارد، مگر اینکه معلمان یک یا دو مدرسه با همکاری هم بخواهند از طریق تولید محتوای مشترک، به دانش‌آموزان کمک کنند.

دیمه‌ور با تاکید بر اینکه تکالیف و فعالیت‌های نوروزی در راستا و استمرار فعالیت‌های یادگیری طول سال تحصیلی است، خاطرنشان کرد: چند روز گذشته بخشنامه‌ای را صادر کردیم زیرا اینکه برخی موسسات خصوصی تکالیف نوروزی برایدانش‌آموزان تهیه می‌کنند نوعی بهره سوء از محیط‌های آموزشی است و قانونی نیست و بازرسی و ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش این موارد را پیگیری می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه «آیا در نوروز چیزی به عنوان پیک نوروزی نخواهیم داشت؟»، گفت: چیزی به اسم پیک نوروزی که در تولید انبوه استانی باشد، نداریم و فقط نهایتاً معلمان چند مدرسه ممکن است با هم تشریک مساعی کنند و تولید محتوایی را برای نوروز دانش‌آموزان داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت‌ آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه «آیا به موضوع حجم تکالیف نوروزی در بخشنامه جدید توجه شده است؟»، گفت: این موضوع بیشتر باید به یک راهنمای فعالیت کمک کند نه اینکه تکلیف مشخص کند.

وی تصریح کرد: اینکه دانش‌آموز در ایام نوروز آیین دید و بازدید نوروز را بنویسد و خلاقیت خود را در نوشتن داشته باشد مهمترین موضوع است و باید چارچوبی در این مورد به دانش‌آموز داده شود.

منبع دریافت این مطلب : عصر ایران

شرایط تحصیل در مدارس آموزش از راه دور

به گزارش تیزلند به نقل از خبرگزاری ایسنا، شاهمرادی با بیان اینکه ادامه تحصیل بزرگسالان به دوطریق آموزش حضوری در نهضت سوادآموزی و آموزش نیمه حضوری در مدارس آموزش از راه دور دنبال می‌شود اظهار کرد: برای هر واحد حداقل شش ساعت رفع اشکال پیش بینی شده، ولی فرد می تواند با محتوای خودخوان آماده شده، درسش را ادامه دهد.

وی افزود: تمام کسانی که فرصت اول تحصیل را از دست داده‌اند می‌توانند مخاطب ما باشند. این افراد دو دسته هستند. دسته نخست کودکان لازم التعلیم‌اند؛ البته نهضت سوادآموزی هم گام‌های خوبی برای آموزش کودکان لازم التعلیم برداشته است.

مدیرکل آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فعلا متوسطه اول و دوم را پوشش می‌دهیم اظهار کرد: مدارس آموزش از راه دور از مجراهای خوب تحقق عدالت آموزشی در کشور هستند. در حال حاضر روستاهایی را در کشور داریم که یک دانش آموز دارند و یک مدرسه برای آنها دایر شده است. قیمت تمام شده برای این یک دانش آموز رقمی بالا و به صرفه نیست، اما با مدل آموزش از راه دور با صرف یک چهارم هزینه می‌توان این اقدام را پیش برد.

شاهمرادی افزود: گروه دوم نیز بزرگسالان هستند که در سطح جامعه در حرفه‌های مختلف مشغول بکارند و یا زنان خانه دار یا معلولان که سختی در تردد دارند می توانند از این خدمات استفاده کنند.

وی با اشاره به فعالیت 1722 مدرسه آموزش از راه دور در سطح کشور گفت: 200 هزار دانش آموز در این مدارس مشغول تحصیل‌اند و ظرفیت ما تا 10 برابر قابل افزایش است. متاسفانه علی رغم ظرفیت‌های خوبی که وجود دارد این سیستم چندان شناخته شده نیست و بسیاری نمی‌دانند چنین سیستمی وجود دارد. ما علاوه بر این می‌توانیم داوطلبان خارج از کشور را نیز پوشش دهیم.

مدیرکل آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش افزود: ادارات آموزش و پرورش اطلاعات مدارس ما را در اختیار دارند و فهرست مدارس مجاز در پایگاه‌های اطلاع رسانی موجود درج شده است.

 

 

کلمات کلیدی: نهضت سواداموزی | وزارت آموزش و پرورش

منبع دریافت این مطلب : عصر ایران

عوامل مخاطره آمیز دانش آموزان در مدرسه

به گزارش تیزلند به نقل ازعصر ایران، شناخت ویژگی‌ های رشدی نوجوانان و تغییرات جسمی، روانی و اجتماعی آن‌ها، آشنایی با خطراتی که نوجوانان را تهدید می‌کند و عواملی که موجب بروز خطر می‌شوند، آشنایی با شیوه‌های ارتباط موثر با نوجوانان، شناخت راهکارهای مراقبت از نوجوانان در برابر آسیب‌های اجتماعی، می‌تواند به مدرسه و کلیه کارکنان آن کمک کند تا نقش موثری در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، رفتارهای پرخطر و به‌ویژه اعتیاد در بین نوجوانان ایفا کنند.

چه خطراتی کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند؟

در گروه سنی کودکان و نوجوانان، خطرات مختلفی وجود دارند که به‌دلیل مقتضیات این سن و زمینه‌های خطرجویی،هیجان‌طلبی و کنجکاوی، به‌ویژه در بین نوجوانان، آنان را تهدید می‌کند و به‌طور خلاصه می‌توان این خطرات را در گرایش به رفتارهای پرخطر، تعبیر کرد. در اینجا به برخی از این خطرات، اشاره می‌شود.

• گرایش به مصرف دخانیات

• گرایش به سوءمصرف مواد

• گرایش به خشونت

• گرایش به سبک‌های زندگی نابهنجار

• تاثیرپذیری از فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی

• شکست تحصیلی

2. عوامل مخاطره‌آمیز نوجوانان کدامند؟

تحلیل‌های مختلفی در مورد عوامل خطرپذیری نوجوانان ارائه می‌شود. در یک تحلیل مختصر، می‌توان این عوامل را به دو دسته تقسیم کرد.

الف: عوامل فردی که شامل ویژگی‌های شخصیتی، وضعیت بهداشت روان و تاب‌آوری فرد (از قبیل اعتمادبه‌نفس، خودارزشمندی، کنترل هیجان و...)، نگرش نسبت به رفتارهای پرخطر، وضعیت تحصیلی و مولفه‌های مشابه دیگر است.

ب: عوامل محیطی و اجتماعی؛ از قبیل: وضعیت خانوادگی، دوستان و همسالان، محیط زندگی فرد.

این دسته‌بندی را می‌توان با جزئیات بیشتر اینگونه عنوان کرد:

1. عوامل روانی عاطفی: ‌از قبیل افسردگی، اضطراب، استرس، پرخاشگری شکست‌های عاطفی، سوگ ناشی از طلاق والدین، ناکامی‌ها، کم‌توجهی و کمبود عاطفی، تحقیر شدن

2. عوامل خانوادگی: از قبیل بدسرپرستی، جدایی والدین، سابقه رفتارهای پرخطر در خانواده، الگوها و شیوه‌های نامناسب فرزندپروری

3. عوامل تحصیلی: از قبیل افت تحصیلی، تکرار پایه، سابقه فرار از مدرسه

4. عوامل محیطی و اجتماعی: از قبیل دوستی با افراد پرخطر، زندگی در محیط‌های پرخطر، یادگیری و همانندجویی رفتارهای پرخطر

5. عوامل نوپدید: از قبیل تاثیرپذیری از رسانه‌ها، همانندجویی با قهرمان‌های رسانه‌ای و به‌ویژه فیلم‌ها، انیمیشن‌ها، بازی‌های رایانه‌ای و مجازی

6. عوامل ناشی از تجربه رفتارهای پرخطر: از قبیل تجربه حداقل یک‌بار گرایش به رفتارهای پرخطر (هرچند که برای سرگرمی و تفریح باشد.)

3. چرا کودکان و نوجوانان دچار رفتار پرخطر می‌شوند؟

سوال این است که چه دلایل و زمینه‌هایی موجب گرایش کودکان و نوجوانان به رفتارهای پرخطر می‌شود؟ برخی از مهم‌ترین زمینه‌ها، عبارتند از:

• فشار همسالان و یادگیری از آن‌ها

• وجود زمینه‌های مخاطره‌آمیز در خانواده

• گرایش به کنجکاوی

• گرایش به تفریح و لذت

• یادگیری از رسانه‌ها و صنایع فرهنگی

• فشارهای ناشی از مشکلات مربوط به بهداشت روان

• شکست‌های تحصیلی

4. چه کودکان و نوجوانانی، بیشتر در معرض خطر هستند؟

پژوهشگران و برنامه‌ریزان، توصیه می‌کنند که در کنار مراقبت از همه کودکان و نوجوانان و آموزش‌ مهارت‌های خودمراقبتی و پیشگیرانه به همه آنان، در عین حال، کودکان و نوجوانانی را که در معرض خطر هستند، بیشتر مورد توجه قرار دهیم. سوال این است که چه کسانی در معرض خطر هستند؟.

کودکان و نوجوانانی که:

• سابقه شکست تحصیلی دارند.

• سابقه مشکلات رفتاری و روانی دارند.

• در خانواده‌های پرخطر زندگی می‌کنند.

• در محیط‌های مخاطره‌آمیز سکونت و یا رفت‌وآمد دارند.

• دوستانی دارند که سابقه رفتارهای پرخطر دارند.

5. چه عواملی موجب محافظت از کودکان و نوجوانان می‌شود؟

عوامل مختلفی وجود دارند که می‌توانند موجب محافظت از نوجوانان در برابر آسیب‌های اجتماعی شوند. در اینجا، به برخی از عوامل که در متون مختلف، در مورد آن‌ها توصیه شده است، اشاره می‌گردد.

• توکل به خداوند متعال و انجام فرایض دینی

• جامعه‌پذیر بودن

• مثبت‌اندیشی و برخورداری از روحیه امیدوار

• توانایی برخورد با مشکلات و مسائل

• اعتمادبه‌نفس بالا و مهارت‌های اجتماعی مناسب

• احساس پیوند با مدرسه و خانواده

• نگاه منفی نسبت به مصرف مواد

• تعلق به خانواده‌ای که الگوی مسئولانه‌ای در مورد فرزندپروری دارد و نگاه منفی نسبت به مصرف مواد دارد.

• برخورداری از والدینی که رابطه تنگاتنگی با فرزند خود دارد و انتظارات تربیتی خود را به‌صورت روشن تعیین کرده و به آن پایبند هستند.

• برخورداری از دوستانی که رفتارهای مخاطره‌آمیز ندارند.

• مشارکت و مسئولیت‌پذیری در فعالیت‌ها و امور مدرسه

• وضعیت مناسب تحصیلی

6. عوامل مخاطره‌آمیز دانش‌آموزان در مدرسه چیست؟

• رابطه ضعیف مدرسه با دانش‌آموزان و جو روانی نامناسب در مدرسه

•‌ وجود فضاهای مخاطره‌آمیز در مدرسه و پیرامون آن

• رفت‌وآمد افراد بزهکار و پرخطر در اطراف مدرسه

• زمینه‌های شکست تحصیلی در بین دانش‌آموزان

• وجود زمینه‌های اضطراب در بین دانش‌آموزان

• وجود زمینه‌های فعالیت گروه‌های پرخطر دانش‌آموزی در مدرسه

• کم‌توجهی به آموزش‌های خودمراقبتی در مدرسه

7. چگونه می‌توانیم از کودکان و نوجوانان مراقبت کنیم؟

• مهارت‌های خودمراقبتی را به‌ آن‌ها آموزش دهیم.

• خطراتی که آن‌ها را تهدید می‌کند بشناسیم.

• عوامل مخاطره‌آمیز و تهدیدکننده آن‌ها را کنترل کنیم و کاهش بدهیم.

• زمینه‌های بهداشت و سلامت روان آن‌ها را تقویت کنیم.

• تاب‌آوری آن‌ها در رویدادهای ناگوار و شرایط مخاطره‌آمیز، افزایش دهیم.

8. مدرسه چگونه می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند؟

• پیوند عاطفی و روانی مدرسه و دانش‌آموزان را تقویت و محکم کنیم.

• عوامل و فضاهای مخاطره‌آمیز دانش‌آموزان در مدرسه و پیرامون را بشناسیم.

• دانش‌آموزانی که در معرض خطر را شناسایی کنیم و آن‌ها را توانمند کنیم.

• زمینه نشاط و شادابی در مدرسه را برای دانش‌آموزان فراهم کنیم.

•‌ زمینه‌های مخاطره‌آمیز در زمینه پیشرفت تحصیلی را کنترل کنیم.

• آگاهی و نگرش دانش‌آموزان در مورد رفتارهای پرخطر را افزایش دهیم.

9. دانش، نگرش و مهارت مورد نیاز نوجوانان جهت خودمراقبتی در برابر اعتیاد چیست؟

• دانش

• شیوه‌های تقویت عزت‌نفس و اعتماد به خود را بشناسد.

• بداند و یاد بگیرد که چگونه از دیگران تقاضای کمک کند.

• بداند که وقتی سوال یا مشکلی دارد، چه کسانی می‌توانند به او کمک کنند.

• تفاوت‌های جسمی و روانی خود و دیگران را بشناسد و درک کند.

• زیان‌های استفاده نادرست از داروها را بشناسد.

• جایگزین‌های داروها را بشناسد.

• زیان‌های دخانیات و مواد بر بدن را بداند و بشناسد.

• تاثیرات رسانه‌ها و تبلیغات بر تصمیم‌گیری‌ها را بشناسد و آگاهی خود در این مورد را افزایش دهد.

• نگرش

• به بدن خود احترام بگذارد و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را بشناسد.

• نگرش مسئولانه‌ای نسبت به داروها و نیز نسبت به سلامتی خود داشته باشد.

• نگرش مثبتی در مورد عدم استفاده از دخانیات داشته باشد.

• واکنش مسئولانه و منتقدانه‌ای در مورد تبلیغات داروها و مکمل‌های بهداشتی داشته باشد.

• اعتمادبه‌نفس داشته باشد.

• مهارت

• قادر است که به خوبی گوش دهد و ارتباط خوبی با دیگران برقرار کند.

• احساسات خود را به خوبی بیان می‌کند و به احساسات دیگران احترام می‌گذارد.

• گوشه‌گیر نیست، بلکه به‌صورت فعالانه‌ای در گروه‌های دوستی فعالیت می‌کند.

• موقعیت‌ها را درک می‌کند و می‌داند که در هر شرایطی چه انتخابی باید داشته باشد و پیامدهای انتخاب‌های خود را نیز می‌شناسد.

• برای حفظ سلامتی خود، اهدافی را طراحی می‌کند.

• قادر باشد که در مواقع خطر از پلیس یا سایر خدمات فوریت‌های اجتماعی کمک بگیرد.

• با فشار همسالان، برخورد و مواجهه موثر و فعالانه‌ای دارد.

• جرات‌مند است و توانایی تصمیم‌گیری دارد.

10. چگونه پیشگیری را در مدرسه به‌کار بگیریم؟

• به تناسب درس و برنامه درسی، پیشگیری و خودمراقبتی در برابر رفتارهای پرخطر را در کلاس درس آموزش بدهیم.

• از فعالیت‌های دانش‌آموزان در زمینه ترویج پیشگیری از رفتارهای پرخطر حمایت کنیم.

• کلیه کارکنان مدرسه در ترویج آموزش‌های پیشگیرانه در مدرسه، مشارکت داشته باشند.

• مدرسه و کارکنان آن، الگوی خودمراقبتی باشند.

• از مشارکت والدین و ذی‌نفعان محلی در مدرسه استفاده کنیم.

• برنامه مدرسه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان را تدوین و اجرا کنیم.

11. چه مهارت‌هایی نیاز داریم؟

•‌ ارتباط موثر با دانش‌آموزان را بیاموزیم.

• رفتارهای پرخطر را بشناسیم.

• ویژگی‌های رشدی دانش‌آموزان (به‌ویژه در دوره بلوغ) را بشناسیم.

• سواد رسانه‌ای (توانایی انتخاب رسانه‌های مناسب و نیز تجزیه‌وتحلیل محتوای رسانه‌ها؛ از قبیل بازی‌ها، انیمیشن‌ها، فضاهای مجازی و...) خود را افزایش دهیم.

• انواع مواد اعتیادآور را بشناسیم و علائم و خطرات آن را بدانیم.

• شیوه‌های مراقبت از کودکان و نوجوانان در برابر رفتارهای پرخطر را بدانیم.

12. آنچه نباید فراموش کنیم

• همه ما ممکن است دچار خطر شویم.

• خطرات را جدی بگیریم. خطرات زیادی هستند که از رفتارهای سرگرم‌کننده آغاز می‌شوند.

• اطلاعات و آگاهی‌مان در مورد مخاطرات تهدیدکننده دانش‌آموزان را افزایش دهیم و بروز کنیم.

13. درباره مواد چه می‌دانیم؟

• مواد اعتیادآور، تنها مواد مخدر (مانند تریاک، هروئین، کراک) نیستند، بلکه مواد محرک (از قبیل شیشه)، روانگردان‌ها، داروهای تقویت حافظه، داروهای انرژی‌زا نیز مواد خطرناکی هستند که نوجوانان را تهدید می‌کنند و باید خطر آن‌ها را جدی بگیریم.

• مواد اعتیادآور صنعتی، مانند شیشه، علائم مصرف و یا رفتار اعتیادی مانند مواد مخدر ندارند و تشخیص علائم آن نیز در کوتاه‌مدت سخت است این در حالی است که تاثیر بسیار مخرب و خطرناکی بر اعصاب و روان مصرف‌کننده می‌گذارد.

• تولید و مصرف مواد اعتیادآور، از طریق فضاهای مجازی آموزش داده می‌شود. از آنجایی که با این آموزش‌ها، افراد ممکن است قادر باشند، مواد محرک، از قبیل شیشه، را تولید کنند، باید بسیار مراقب فرزندان‌مان باشیم.

14. علائم و نشانه‌های هشداردهنده در مورد خطرپذیری نوجوانان

• تغییر در الگوی خواب و تغذیه

• تغییر در ظاهر فیزیکی

• تغییر در خلق‌وخو و رفتارها

• عدم تمرکز و اختلال در پیگیری فعالیت‌های تحصیلی

• اجتناب از ارتباط با اعضای خانواده و یا کاهش آن، گوشه‌گیری و تمایل زیاد به تنهایی

• افت تحصیلی، غیبت و تاخیر در مدرسه

• فقدان و یا کاهش علاقه به فعالیت‌های ورزشی، بازی‌ها و سرگرمی‌ها

• دوستی با افراد پرخطر و یا کسانی که تمایل ندارد آن‌ها را به خانواده معرفی کند.

• تقاضای پول‌های زیاد که توجیهی برای نحوه هزینه آن‌ها ندارد.

15. نکته‌ها و درس‌ها

• به تقویت، تعمیق و تحکیم مبانی و گرایش‌های دینی دانش‌آموزان، توجه ویژه‌ای داشته باشید. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که سبک زندگی دینی می‌تواند موجب محافظت از نوجوانان در برابر رفتارهای پرخطر شود.

• محیط و جو صمیمانه‌ای در مدرسه ایجاد کنید. این به تاب‌آوری دانش‌آموزان در برابر رویدادهای مخاطره‌آمیز کمک می‌کند.

• مقررات مستدل و روشن برای دانش‌آموزان تعیین کنید و انتظارات مدرسه را با صراحت و روشن برای وی بیان کنید.

• از مشارکت دانش‌آموزان و تشکل‌های دانش‌آموزی مدرسه، در مدیریت امور مدرسه و فعالیت‌های مدرسه‌ای، از جمله در زمینه ترویج پیام‌های پیشگیری، کمک بگیرید.

• بررسی کنید که چه عوامل مخاطره‌آمیزی در محیط پیرامون مدرسه، دانش‌آموزان را تهدید می‌کند. این عوامل را شناسایی کنید و با کمک خانواده‌ها و نهادهای محله، آن‌ها را مدیریت کنید.

• عزت نفس و اعتماد به خود را در دانش‌آموزان تقویت کنید.

• زمینه‌های استرس را در مدرسه کاهش دهید.

• مهارت‌های خودمراقبتی را بشناسید و آن را به دانش‌آموزان آموزش دهید.

• فنون مدیریت مدرسه و نیز کلاس‌داری را با رویکرد پیشگیری، تلفیق و هماهنگ کنید.

• مخاطرات تهدیدکننده دانش‌آموزان را بشناسید. به‌عنوان مثال، انواع مواد را بشناسید و در مورد نشانه‌ها و پیامدهای هر کدام از آن‌ها، مطالعه کنید تا بهتر بتوانید از دانش‌آموزان خود مراقبت کنید.

• به دانش‌آموزان کمک کنید و به آنان بیاموزید که چگونه با فشار همسالان روبه‌رو شوند.

• حیاط مدرسه و زنگ تفریح، ظرفیت‌های بالایی، هم برای خطرپذیری و هم برای محافظت از نوجوانان دارند که توجه به آن‌ها می‌تواند موجب مراقبت از نوجوانان شود.

• با خانواده‌ها و اولیاء دانش‌آموزان، هماهنگی‌های تربیتی داشته باشید. این کمک می‌کند که از وضعیت خطرپذیری نوجوانان، به‌طور مستمر مطلع باشید.

• دانش‌آموزان را برای فعالیت‌های ورزشی و هنری تشویق کنید.

•‌ اگر با رفتار نامناسبی در دانش‌آموزان روبه‌رو شدید، بهترین شیوه برای برخورد با آن رفتار را انتخاب کنید.

• دانش‌آموز خود را بشناسید. چه ویژگی‌هایی دارد؟ چه علایقی دارد؟ چگونه فکر می‌کند؟

• الگوی خوبی برای دانش‌آموزان باشید.

• محیط مدرسه را به فرصتی برای ترویج پیام‌های پیشگیری تبدیل کنید.

• مراکز حمایت‌های روانی اجتماعی را بشناسید تا در مواقع ضروری از کمک و مشاوره آن‌ها استفاده کیند. به‌عنوان مثال، شماره 09628 مربوط به خط ملی مشاوره اعتیاد است.

منبع دریافت این مطلب : عصر ایران

کمبود 250 مدرسه در تهران

به گزارش تیزلند و به نقل از ایسنا، محمد ورناصری درباره ارائه وام کم بهره به خیران اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی به دستگاه‌های قانونگذار پیشنهاد داده است که خیران برای ساخت فضای آموزشی امکان دریافت وام از بانک‌ها داشته باشند.

وی افزود: بازپرداخت این وام‌ها با خیران است ولی پرداخت سود آن بر عهده دولت است، البته هنوز دستورالعمل اجرایی دریافت این وام ارسال نشده تا بتوان دقیقا درباره آن اطلاع رسانی کرد.

مدیرکل نوسازی تهران همچنین با بیان اینکه بودجه 95 نسبت به سال گذشته تغییر محسوسی نیافته، گفت: سهم سازمان نوسازی افزایش قابل توجهی پیدا نکرده اما نسبت به سال گذشته کاهشی نشان نمی‌دهد.

ورناصری درباره کمبود فضای آموزش در منطقه 22 و برنامه ریزی‌های انجام شده به منظور جبران این کمبودها در سال آینده اظهار کرد: در منطقه 22 یک یا دو پروژه را آغاز کردیم ولی جوابگوی نیازها نیست.

وی افزود: منطقه 22 به 250 مدرسه نیاز دارد، در حالی که در آن منطقه 75 مدرسه دولتی و غیردولتی وجود دارد. نیاز هست سالانه 20 پروژه در منطقه 22 ساخته شود.

منبع دریافت این مطلب : عصر ایران

ماجرای تجاری سازی مدارس شهر تهران

به گزراش تیزلند و به نقل از عصر ایران، مدیر آموزش و پرورش شهر تهران گفت: کاربری برخی از مدارسی که در بافت تجاری هستند، به تجاری تغییر می یابد تا از درآمدش مدارس جدید ساخته شود.

اسفندیار چهاربند در گفتگو با مهر درباره‌ی تجاری سازی برخی از مدارس گفت: کاربری هیچ مدرسه را به تجاری تغییر نمی دهیم.

وی افزود: اما مدارسی هستند که در محدوده‌ی بافت تجاری هستند و هیچ دانش آموزی در آن بافت وجود ندارد لذا کاربری مدارس به کاربری با ارزش افزوده بیشتر تبدیل می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: از هزینه تبدیل این کاربری ها در مناطق حاشیه ای شهر مدرسه جدید ساخته می شود.

وی درباره‌ی وضعیت فضای آموزشی در منطقه 22 نیز گفت: با شهردار منطقه 22 توافقات خوبی داشته ایم و در هفته های گذشته نیز کلنگ 4 فضای آموزشی به زمین زده شد و قول دادند زمین هایی با کاربری آموزشی به ما تحویل دهند.

همچین ورناصری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران نیز در این باره به خبرنگار مهر گفت: منطقه 22 نیاز به ساخت 125 مدرسه طی چند سال آینده دارد که ما در سال جاری تنها توانستیم 2 مدرسه بسازیم در حالی که باید سالانه حداقل 20 مدرسه در این منطقه ساخته شود.

 

منبع : عصر ایران

منبع دریافت این مطلب : عصر ایران