به گزارش تیزلند، به نقل ازخبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، طی حکمی از سوی علیرضا کمرئی مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران«حمید رحمانی» به عنوان رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکتهای مردمی این اداره کل منصوب شد.
در این حکم آمده است: نظر به مراتب تعهد، تقوا، شایستگی و تجربیات ارزشمند جنابعالی در امر تعلیم و تربیت، به موجب این ابلاغ از تاریخ 5 دی ماه 1395 به عنوان رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکتهای مردمی با شماره پست مردمی 78-8810 منصوب میشوید؛ امید است با توکل و استعانت از خداوند متعال در جهت تحقق آرمانهای حضرت امام (ره) و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) و سیاستهای رئیسجمهور محترم با جلب مشارکت و همفکری فرهنگیان گرانقدر و صاحبنظران عرصه تعلیم و تربیت و نیز نهادهای فرهنگی و اجتماعی شهر تهران در ارتقای کیفیت برنامههای آموزشی و پرورشی مدارس غیردولتی و تحقق اهداف توسعه مشارکتهای مردمی موفق و موید باشید.
«ترویج راستگویی، اعتدالگرایی، تقویت روحیه امید و پویایی»، «توسعه و تقویت تفکر راهبردی، برنامه محوری، نوآوری و پژوهش در توسعه مشارکتهای مردمی و مدارس و مراکز آموزش غیردولتی»، «بسط فرهنگ مشارکت در امور آموزش و پرورش با بهرهگیری از ظرفتهای ملی»، «ارتقای عملکرد و افزایش اثربخشی شورای آموزش و پرورش شهر تهران»، «گسترش و نهادینهسازی همکاری با مجمع خیرین مدرسهساز در جهت ارتقای شاخصهای کمی و کیفی فضاهای آموزشی و پرورشی»، «گسترش کمی و کیفی فضاهای پیشدبستانی با تاکید بر مشارکتهای مردمی»، «به کارگیری روشهای نوین برای نظارت و هدایت فعالیتهای مدارس، مراکز غیردولتی و آموزش از راه دور»، «اهتمام به برنامهریزی در امر توسعه کمی و کیفی مدارس هیات امنایی و ماندگار»، «فراهم آوردن زمینه مشارکت نظاممند موسسان مدارس و مراکز غیردولتی» و «برنامهریزی لازم به منظور استقرار کامل الگوی توسعه مدارس و مراکز غیردولتی با الگوی تعیین شهریه با تاکید بر صیانت از حقوق موسسان» را وجهه همت خود قرار دهیم.
به گزارش فارس، پیش از رحمانی «حسن مسعودی» مسئولیت این اداره را بر عهده داشت که وی از سوی رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکتهای مردمی به عنوان مدیرکل مدارس غیردولتی آموزش و پرورش منصوب شد.
منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس
به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر فخرالدین دانش آشتیانی در سلسله نشستهای قطبی با مدیران کل آموزش و پرورش استانهای سراسر کشور ،ضمن اشاره به کارگروههای تشکیل شده برای انجام برنامه های کوتاه مدت و اشاره به کارگروه اقتصاد آموزش و پرورش به عنوان اولین کارگروه، افزود: عنوان دومین کارگروه تشکیل شده، کارگروه تفویض اختیار و ساماندهی فرآیندهاست که وظیفه دارد وضعیت اختیارات استانی را تا اسفند ماه سال جاری مشخص کند و این کار با مدیریت استانها ادامه می یابد، به عبارت دیگر اختیارات در قبال پاسخگویی به استان ها و در سطح استان نیز به مناطق و مدارس تفویض خواهد شد تا بدین ترتیب بحث اصلی مدرسه محوری که در آن مدرسه دارای اختیارات است، شکل گیرد.
وی در ادامه از کارگروه سوم با عنوان کارگروه وضعیت معیشت معلمان نام برد که در صدد است تا با بررسی و برنامه ریزی مشخص کند که با استفاده از ظرفیت های موجود در سطح کشور چگونه می توان به معلمان خدمات بیشتری ارائه داد.
وزیرآموزش و پرورش از کارگروه چهارم با نام کارگروه سند تحول یاد کرد که وظیفه دارد برنامه ها و فعالیت های استانی تا سطح منطقه و مدرسه را تعریف کند و برای زیر نظام هایی که اجرایی شدن سند تحول درآن ها مصوب شده، برنامه عملیاتی مشخص کند .
دکتر دانش آشتیانی از کارگروه نیروی انسانی به عنوان پنجمین کارگروه نام برد که بیشتر مربوط به دانشگاه فرهنگیان است و ادامه داد: با توجه به اینکه دانشگاه فرهنگیان به تنهایی قادر به تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش نیست ، این کارگروه وظیفه دارد با راهکارهای دیگری از جمله مشارکت با سایر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش با اولویت آموزش ابتدایی بپردازد .
وی با اشاره به این نکته که در هر یک از این کارگروه ها ، مدیران کل استانی می توانند براساس روال تعیین شده به ارائه نظر و پیشنهادبپردازند تا غنای بیشتری در نتیجه حاصل شود ، خاطر نشان کرد: ششمین کارگروه تشکیل شده، کارگروه هدایت تحصیلی است که البته زودتر از دیگر کارگروه ها تشکیل شده و باید تعیین تکلیف شود .
وزیرآموزش و پرورش ضمن اشاره به این نکته که از منظر تعلیم و تربیت ، نمی توان کسی را به انتخاب رشته تحصیلی اجبار کرد اضافه کرد: این امر باید با توجه به ظرفیت ها و امکانات موجود صورت گیرد ، بنابراین شایسته است، کارگروه مورد نظر در این زمینه به یک راه حل اساسی دست یابد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عضو کابینه تدبیر وامید در ادامه به 2 کارگروه دیگر به نام کارگروه سازمان نظام معلمی با وظایفی چون توانمندسازی، حرفهای بودن ، آموزش های ضمن خدمت ، رتبه بندی معلمان و .... که مرحله به مرحله باید با نظارت بیشتر و البته تصدی گری کمتر در حوزه ستادی و استانی اتفاق افتد ، اشاره کرد و افزود: کارگروه بعدی، کارگروه ارزشیابی است که موظف است شاخصهای لازم برای ارزشیابی معلمان را منفک از ارزشیابی کارمندان به جهت عدم سنخیت کاری این دو قشر تهیه و تنظیم کند.
منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایسنا
با مجموعه ویدیوهای آموزشی "همراه ریاضی ششم" در تیزلند
با آموزش پایدار و ساده درس ریاضی ششم همراه باشید.
نویسنده مطلب : بهناز اسدی
به گزارش تیزلند، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور؛ با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پروش اظهار داشت: نتایج سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور از جمله وزارت آموزش و پرورش از ساعت 22 یکشنبه 5 دی ماه 955 به همراه نتایج سایر ارگانهای کشور بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: داوطلبانی که در تاریخ 21 آبان ماه 95 در آزمون استخدامی به صورت هماهنگ شرکت کردهاند، اسامی معرفیشدگان رشتههای شغلی وزارت آموزش پرورش کشور از روز گذشته یکشنبه 5 دی ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: کلیه معرفیشدگان رشتههای شغلی وزارت آموزش و پرورش باید به سایت اداره کل آموزش و پروش استان مربوطه مراجعه و از زمان و مکان انجام مصاحبه و سایر مراحل گزینش مطلع شوند.
وی عنوان کرد: معرفیشدگان برای انجام مصاحبه به منزله قبولی نهایی تلقی نمیگردد بلکه این افراد باید در گزینش نهایی با توجه به کد شغل محل انتخابی شرکت کنند که در صورت موفقیت به استخدام وزارت آموزش و پرورش درمیآیند.
توکلی افزود: مطابق شرایط مندرج در دفترچه سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی قسمتی از هزینههای مصاحبه استخدامی معاینات پزشکی و برگزاری دوره یک ساله مهارت آموزی بر عهده داوطلبان است و افرادی که در طول برگزاری دوره یک ساله مهارت آموزی از ادامه تحصیل و اشتغال منصرف شوند، وزارت آموزش و پرورش به تشخیص خود نسبت به محاسبه و اخذ هزینه آزمون مصاحبه استخدامی و برگزاری دوره اقدام مینمایند.
منبع دریافت این مطلب : باشگاه خبرنگاران جوان
شگفت آورترین برنامه زندگی زنبور عسل، ساخت خانه های شش ضلعی با ظرافت و مهندسی خاص می باشد. خانه هایی که نقشه آن بسیار حساب شده و زوایای آن دقیق است. برای استفاده از یک سطح، به گونه ای که هیچ قسمتی از آن هدر نرود و یا زوایای تنگ و تاریکی پیدا نشود، بهترین راه، ساختِ خانه های شش ضلعی با زوایای مساوی است تا ماوایی مطمئن برای زندگی و پرورش نسل و ذخیره گرده گل، شهد و عسل باشد.
کلمات کلیدی: دانستنی ها|دانستنی های علمی|تفریح و سرگرمی|مطالب علمی|دانستنی های علمی و آموزشی