تعطیلی دبستان های تهران به دلیل آلودگی هوا (4 دی 95)

تعطیلی دبستان های تهران به دلیل آلودگی هوا (4 دی 95)

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران از تعطیلی تمام پیش‌دبستانی ها و مدارس ابتدایی شهر تهران در روز شنبه 4 دی ماه خبر داد.

مسعود ثقفی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: تمام مدارس مقطع ابتدایی و پیش‌دبستانی مناطق 19 گانه شهر تهران فردا (شنبه 4 دی‌ماه) در نوبت صبح و عصر به دلیل آلودگی هوا تعطیل است.

وی افزود: زنگ ورزش تمام مدارس شهر تهران نیز به دلیل آلودگی هوا فردا تعطیل است.

 

آلودگی هوای تهران و تعطیلی مدارس

منبع دریافت این مطلب : خبرگذاری تسنیم


نگاهی به رشد قارچ گونه مدارس تیزهوشان

آن قدر که خانواده ها برای قبولی فرزندانشان در مدرسه های تیزهوشان ولع دارند، خود بچه ها ندارند. نتیجه این شده که والدین، فرزندان خود را هر چه بیشتر در کلاس ها و آموزشگاه های کمک آموزشی نام نویسی میکنند و بازار این آموزشگاه ها سکه شده است. این در حالی است که به باور روان شناسان، «تیزهوشی به معنای داشتن بهره هوشی بالای120 است و نه در اختیار داشتن اطلاعات بیشتر برای پاسخگویی به سوالات.»

نام نویسی فرزندان در مدرسه های تیزهوشان این روزها، بیش از این که از سر شناسایی توانایی های علمی و استعداد دانش آموزان باشد به راهی برای نشان دادن جایگاه اجتماعی خانواده هم تبدیل شده است. و هرچه این ولع بیشتر شده، تعداد مدرسه های تیزهوشان هم در شهر شیراز افزایش پیدا کرده است؛ حال آنکه شاید هرگز به اندازه این تعداد مدرسه، دانشآموز تیزهوش در کلانشهر شیراز وجود نداشته باشند.

تیزهوشان کم هوش؟

اینکه شمار مدرسه های تیزهوشان از شمار تیزهوشان بیشتر شده، بر آموزش و پرورش هم پوشیده نمانده است. اکنون، کرامت ا... شرفی رئیس اداره مدارس استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش فارس به سرویس گزارش «خبرجنوب» می گوید: آن بخش از مدارس تیز هوشان که رشد بی رویه داشته اند کاهش یافته و این مسئله در آینده ادامه می یابد، همچنین دانش آموزانی که بدون رعایت ضوابط مصوب وارد مدارس تیزهوشان شده اند،شناسایی شده وبه مدارس عادی فرستاده می شوند. وی ادامه می دهد: شمار دانش آموزان در مدارس استعدادهای درخشان در سطح استان فارس 7 هزار و 465 نفر است که در 46 مرکز استعداد درخشان در حال تحصیل هستند. از این میان، 22 مدرسه دخترانه تیزهوشان و 24 مدرسه تیزهوشان پسرانه است که در متوسط دوم 4 هزار و 852 نفر و در متوسط اول 2613 نفر در مدارس استعداد درخشان در حال تحصیل هستند. این در حالی است که بین این آمار و ارقام 16 مدرسه استعداد درخشان متعلق به شیراز است که 8 مدرسه پسرانه و 88 مدرسه دخترانه است.

شرفی اضافه می کند: استعداد یک ذات الهی است که استاندارد خاصی دارد و 6 دهم درصد افراد دارای استعداد درخشان هستند به این معنی که از هر 1000 نفر 6 نفر تیز هوش هستند. 28/2 دهم در صد افراد جامعه ، استعداد های برتر هستند و این استاندارد ما است. این آمار یعنی از هر هزار نفر 23 نفر دارای این استعداد هستند.

وی بیان می کند: هدف از راه اندازی مدارس استعداد درخشان جذب دانش آموزان با استعداد برتر است از ابتدا کودکان و نوجوانان تیز هوش بر سر کلاس درس های عمومی و عادی دچار مشکل می شدند و ابراز بی حوصلگی می کردند چرا که مطالب ارائه شده بر سر کلاس ها برای این افراد سبک بوده و تصمیم گرفته شد که این افراد را جدا کنند.

شرفی به اتفاقی اشاره میکند که در دولت های نهم و دهم رخ داد؛ اینکه این دولت برای دریافت شهریه از خانواده دانش آموزان شمار مدرسه های تیزهوشان را بدون توجه به استانداردها افزایش داد؛ نتیجه این شد که در حالی که در جامعه حدود 0.3 نفر تیزهوش به شمار می روند، 10 درصد دانشآموزان در چنین مدرسه هایی مشغول به تحصیل شدند. او می گوید:

متاسفانه به دلایلی تعداد این مدارس افزایش یافت جامعه در حدود 3/0 به عنوان استعداد درخشان دانش آموزجذب میکند اما تا 10 درصد در شهرستان ها جذب دانش آموز داشته ایم و این امر به دلیل کمبود دانش آموز بوده است. این وضعیت به دلیل پرداخت هزینه از سوی والدین برای مدارس و دولت بد نبود و باعث گسترش این مدارس شد.

او اضافه می کند: در دولت یازدهم تعداد مدارس تیز هوشان کاهش یافت وافراد بر اساس استانداردی که همان 28/2 دهم درصد است پذیرش میشوند. اکنون در استان فارس به دنبال کاهش آمار دانش آموزان در مدارس تیز هوشان هستیم همچنین در سال گذشته 40 درصد کاهش پذیرش در پایه هفتم داشته ایم.

همچنین در دو سال گذشته این آمار 35 درصد بوده و امسال در 5 منطقه در استان فارس در پایه هفتم پذیرش نداشته ایم از جمله این مناطق لامرد، فسا، فیروزآباد، نی ریز و داراب است.

 

این مطلب ادامه دارد ولی ادامه آن به شما نمایش داده نمی شود!
برای دیدن ادامه این مطلب  به صورت کامل باید عضو سایت باشید.  ادامه برخی مطالب سایت (از جمله این مطلب) فقط به اعضا نمایش داده می شود.
اگر قبلاً عضو شده اید و کد و رمز دارید، برای ورود اینجا کلیک کنید: 

اگر عضو نشده اید، عضو شوید و به حدود 50 هزار عضو سایت بپیوندید. عضویت بسیار ساده است و در کمتر از یک دقیقه انجام می شود. 

منبع دریافت این مطلب : میگنا


چگونه درس انگلیسی را بخوانیم؟

درس زبان انگلیسی درسی است که اکثر دانش‌آموزان در آن خوب هستند ولی تعداد کمی هستند که واقعاً بر این درس تسلط دارند.

مانند هر درس دیگر، زبان انگلیسی هم به تمرین و روش مطالعه‌ی خاص خود نیاز دارد. درس زبان انگلیسی دو قسمت دارد که برای کنکور مهم است؛ 1- قواعد، 2- واژگان.

برای هر کدام تکنیکی ساده وجود دارد که با تمرین و ادامه دادن آن بی‌شک به موفقیت چشمگیری خواهید رسید. با قسمت قواعد شروع کنیم؛ قسمت قواعد این درس بسیار ساده و کوتاه است فقط کافی است بعد از مطالعه‌ی آن قسمت برای تثبیت اولیه در ذهن چند تست قواعد بزنید. این قسمت زیاد سخت نیست. قسمت نسبتاً دشوار مربوط به واژگان است. در این قسمت به دانش‌آموزان خود توصیه کردم که هر کلمه‌ی جدیدی را که یاد می‌گیرند در خانه در مکالمات روزانه با اعضای خانواده به کار ببرند. این کار باعث می‌شود لغت‌های جدید در ذهن با تکرار ثبت شوند. به گونه‌ای که احتمال فراموش کردن آن لغت بسیار کاهش می‌یابد. این روش ابتدا ممکن است دشوار و به نظر غیر عملی بیاید اما نتیجه‌اش بسیار چشمگیر است. کلمات انگلیسی بسیار فرّار هستند و لازمه‌ی آن، تمرین است. کسانی که این درس را دوست ندارند تمام سعی‌شان را برای علاقه‌مند کردن خود انجام دهند؛ به دو دلیل:

1. یادگیری هر درس اگر با علاقه و اشتیاق همراه باشد بهتر خواهد بود و 2. درس انگلیسی برای آینده‌ی کاری بسیار مهم و ضروری است. بهتر است آن را از همین الان به‌خوبی یاد بگیرید.

منبع دریافت این مطلب : قلم چی


زمان اعلام نتایج و شرایط قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

زمان اعلام نتایج و شرایط قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

زمان اعلام نتایج و شرایط قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورشبه گزارش تیزلند، به نقل از خبرگازر ایلنا،سیدحسن حسینی؛ مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی برای جذب 10 هزار نفر در آموزش و پرورش که حدود 2 ماه گذشته برگزار شد، اظهار داشت: مطابق سنوات گذشته سازمان سنجش 3 برابر ظرفیت را به آموزش وپرورش اعلام می‌کند، البته کسانی نمره حد نصاب را در آزمون داشته باشند؛ یعنی در هر شغل-محلی نباید پایین‌ترین نمره از 50 درصد بالاترین نمره، پایین‌تر باشد. به طور مثال اگر بالاترین نمره 80 باشد، تمام کسانی که می‌خواهند معرفی شوند؛ نمره آنها باید از 40 بالاتر باشد. زیر 40 باشد به عنوان قبول شده محسوب نمی‌شوند و مردود هستند.

وی افزود: به عنوان مثال نمره دبیر فیزیک 80 است؛ 50 درصدِ 80، 40 می‌شود، پس تمام کسانی که بالای 40 نمره آورده باشند، در مرحله اول قبول هستند. اگر در شهر تهران به یک دبیر فیزیک نیاز باشد، سازمان سنجش 3 نفر که بالاترین نمره را آورده باشند، معرفی می‌کند و اگر 2 نفر نیاز باشد، 6 نفر معرفی خواهند شد.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: پس از قبولی، افراد برای بررسی مدارک و مصاحبه به آموزش و پرورش دعوت می‌شوند. اگر کسی ادعا کرده، لیسانسه فیزیک است، باید تا قبل آزمون مدرک خود را گرفته باشد و کارت پایان خدمت هم داشته باشد.

حسینی با اعلام اینکه سازمان سنجش احتمالا ظرف 2-3 روز آینده نتیجه آزمون استخدامی آموزش و پرورش را اعلام خواهد کرد، افزود: پس از انتشار نتایج، زمانبندی کلاس‌های آموزشی را به سازمان سنجش اعلام خواهیم کرد. سازمان نیز در یک آگهی دقیقا مشخص خواهد کرد که افراد در هر استان در چه تاریخی برای بررسی و تحویل مدارک و مصاحبه به کجا باید مراجعه کنند.

وی در ادامه تاکید کرد که پذیرفته‌شدگان نهایی مکلفند؛ تعهد کتبی مبنی بر 10 سال خدمت در محل جغرافیایی مورد تقاضا به آموزش‌وپرورش بسپارند. (استخدام و انتقال آنها منوط به سپردن تعهد محضری خواهد بود.)

گفتنی است؛ شرط استخدام پیمانی در آموزش‌وپرورش گذراندن دوره یک ساله مهارت‌آموزی است. تمام پذیرفته‌شدگان ملزم به گذراندن این دوره و موفقیت در آزمون جامع بدون دریافت حقوق و مزایا بوده و صدور حکم استخدامی منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور است.

 

زمان اعلام نتایج و شرایط قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایلنا


معمای المپیادی: سیم کشی های مشابه

با کنار هم قرار دادن دو نسخه مشابه از کدام نوع سیم، می توان یک چندضلعی بسته ساخت که خودش را قطع نکند و همه اضلاعش افقی و یا عمودی باشد؟

 

 

 

 

 

 

پاسخ 'معمای المپیادی سیم کشی های مشابه'

با توجه به شکل، می توان با استفـاده از دو نسخه مشابه از سیم گزینه 4، یک چندضلعی بسته غیرمتقـاطع ساخت. به سادگی می توان دید که این کار برای دیگر گزینه ها غیرممکن است.

منبع دریافت این مطلب : آی هوش