وجود 954 شعبه فعال کانون پرورش کودکان و نوجوانان در کشور

وجود 954 شعبه فعال کانون پرورش کودکان و نوجوانان در کشوربه گزارش تیزلند، به نقل از خبرنگار مهر، علیرضا حاجیان زاده برنامه های جذاب و سازنده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در راستای پرورش فکر، شکوفایی استعدادها و ذوق ادبی و هنری کودکان عنوان کرد که در ساعات اوقات فراغت و در کنار درس و مدرسه با یک فرآیند آموزشی غیر رسمی به یادگیری آموزش های مختلف به دانش آموزان کمک می کند.

وی با اعلام وجود 954 مرکز کانون پرورش کودکان و نوجوانان در سراسر کشور و متوسط هر شهر یک مرکز به برخورداری شهرستان جهرم از دو مرکز فعال اشاره کرد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه کانون زبان ایران با پیشینه 90 سال فعالیت از قدیمی ترین مراکز زبان آموزی کشور به شمار می آید وجود 237 شعبه این کانون را نشان از قدمت بالای آن دانست که نه تنها زبان آموزی به شیوه متداول و اثرگذار را آموزش می دهد بلکه برخورداری از فضای فرهنگی و متناسب با سبک زندگی اسلامی ایرانی از ویژگی های آن است.

حاجیان زاده به دغدغه رهبری انقلاب در ترویج سبک زندگی اسلامی و لزوم توجه به آموزش زبان های مختلف فراتر از صرف زبان انگلیسی تاکید کرد که کانون زبان ایران با آموزش هفت زبان مختلف پیشگام در تحقق دغدغه رهبری و خروج زبان آموزی از گرایش به سمت سبک زندگی غرب حرکت کرده است.

وی ادامه داد: با پالایش محتوا در منابع آموزشی و کمک آموزشی سعی بر تغییر رویکرد آن به سمت سبک زندگی اسلامی ایرانی دارد چرا که معتقدیم اعتماد خانواده ها از کانون به سبب اعتبار، مهارت و پیشینه درخشان فرهنگی لزوم تقویت و توسعه پایدار آن ضرورت دارد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این فعالیت ها را به نفع سیاست های کلان و نگاه های راهبردی رهبری انقلاب برشمرد و گفت: پس از مطرح شدن دغدغه رهبری در جمع معلمان در گرامی داشت روز معلم، ماموریت جدیدی به کانون زبان ایران ابلاغ شد تا در راستای توجه به سایر زبان ها پیش قدم و الگوسازی کند

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری مهر


تغییر در نحوه ارزشیابی نمرات دانش آموزان پایه دهم

تغییر در نحوه ارزشیابی نمرات دانش آموزان پایه دهمبه گزارش تیزلند، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد عابدینی معاون شورای عالی آموزش و پرورش ؛ در خصوص نحوه محاسبه نمرات امتحانی دانش آموزان در نظام جدید اظهار داشت: بر اساس آیین نامه آموزشی که امسال برای دوره دوم متوسطه در نظر گرفته شده تغییراتی در ضرایب دروس ارزشیابی شده اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: به توجه به ماده 45 آیین نامه، تاثیر ارزشیابی‌های مستمر افزایش یافته است.

معاون شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: پیش از این ضریب نمره پایانی 6 بوده که با توجه به تغییرات این ضریب به 4 کاهش یافته، همچنین مجموع نمرات ارزشیابی از ضریب 10 به 8 رسیده است.

وی با اشاره کاهش تاثیر ارزشیابی پایانی نسبت به گذشته عنوان کرد: در دوره تابستان نیز این تغییرات تاثیر گذار بوده است و ارزش نمرات مستمر بیش از پیش اعمال می‌شود.

عابدینی درباره این تغییرات در دوره تابستان گفت: ضریب نمرات پایانی از 4 به 3 رسیده و ضریب مجموع نمرات از 5 به 4 کاهش یافته است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه این آیین نامه به مدارس کشور ابلاغ شده بنابراین کارنامه دانش آموزان با توجه به این تغییرات محاسبه و به آنها ارائه می‌شود.

 

منبع دریافت این مطلب : باشگاه خبرنگاران جوان


معمای المپیادی: در هر ردیف چند نفر نشسته اند

در یک سالن تعدادی صندلی داریم که در هر ردیف چند نفیک سالن با 103 ردیف صندلی داریم که در هر 5 ردیف متوالی آن در مجموع 200 نفر نشسته‌اند. در این سالن حداقل و حداکثر چند نفر نشسته‌اند؟

الف) 4200/4000

ب) 4200/4120

ج) 4120/4000

د) 4120/4120

هـ) چنین حالتی ممکن نیست.ر نشسته اند

 

 

اگر فکر می کنید خیلی باهوشید جواب هاتون رو برای ما بفرستید.

 

کلمات کلیدی : معما | تست هوش | معمای المپیادی

منبع دریافت این مطلب : آی هوش


پیشنهاد تغییر تعطیلات تابستانی و تقسیم کشور به 4 منطقه

پیشنهاد تغییر تعطیلات تابستانی و تقسیم کشور به 4 منطقهبه گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایلنا، مهدی نوید ادهم؛ دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش درباره ضرورت تغییر تقویم آموزشی در کشور و اینکه چه مولفه‌هایی باید در اجرایی شدن این طرح در نظر گرفته شود، اظهار داشت: یکی از مولفه‌های موثر در کیفیت تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش، بحث زمان آموزش است؛ اینکه دانش‌آموزان در طول سال چند روز به مدرسه می‌آیند، در هر روز چند ساعت حضور دارند و هر ساعت درسی چند دقیقه است و این زمان به هر ماده درسی چگونه اختصاص پیدا می‌کند؟

وی با تاکید بر اینکه یکی از بحث‌های جدی و تخصصی، بحث زمان آموزش است، افزود: در کشورهای مختلف تحقیقات مختلفی درباره تاثیر زمان بر فرایند تعلیم و تربیت انجام شده است. نکته ای که در کشور ما قابل تامل و توجه است، بحث تعطیلات سال تحصیلی است؛ این تعطیلات شامل تعطیلات در طول سال به خصوص تعطیلات تابستانی می‌شود که به دلیل طولانی مدت بودن هیچ توجیه آموزشی، فرهنگی و تربیتی ندارد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: زمانی که بحث تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا در کلانشهرها مطرح شد، آموزش و پرورش به شرطی با این تعطیلی موافقت کرد که اجازه بازنگری در تقویم آموزشی به آموزش و پرورش داده شود. این پیشنهاد در کارگروه مربوطه بررسی و به تصویب رسید. پس از آن طرح به دولت ارائه شد و در دولت هم به تصویب رسید. در حال حاضر نیز لایحه آن تقدیم مجلس شد.

نوید ادهم بیان کرد: اگر مجلس محترم با این پیشنهاد موافقت کند، مسوولیت تنطیم و تدوینِ تقویم آموزشی به آموزش و پرورش سپرده خواهد شد که باید براساسِ مطالعه کارشناسی، بهترین تصمیم اتخاذ شود. به دلیل تنوع شرایط اقلیمی در کشور که یک نعمت الهی است، در صورت موافقت مجلس باید بتوانیم، زمانِ آموزش و سال تحصیلی را به گونه ای تنظیم کنیم که از این فرصت حداکثر استفاده به عمل بیاید.

وی افزود:‌ بنابراین نیاز نیست؛ تعطیلات تابستانی در همه کشور یکسان باشد، بلکه می‌توان با انعطافِ لازم نسبت به شرایط اقلیمی، برنامه مناسبی تنظیم کرد. به طور مثال می‌توان کشور را به 3 یا 4 منطقه تقسیم کرد. استان‌هایی که از نظر هوایی مشابه هستند، می‌توان در یک گروه قرار داد و تعطیلات را متناسب با شرایط اقلیمی توزیع کرد. البته این برنامه در حد یک پیشنهاد است و نیازمند کار کارشناسی است

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایلنا


تربیت فرزند به کمک همه اهالی روستا نیاز دارد

امروزه اغلب والدین با چالش روبه‌رو هستند. برای برخی از آن‌ها تربیت فرزند به فعالیتی انفرادی، در انزوا و خسته‌کننده تبدیل شده است؛ خصوصاً برای مادرانی که معمولاً بیشترِ کارهای مراقبت از فرزند بر دوش آن‌ها است. آن‌ها هزینه گزافی برای این کار پرداخت می‌کنند. بسیاری از این مادران نه‌تنها موقعیت‌های کاری و درآمدی را رها می‌کنند، بلکه در معرض انزوای اجتماعیِ مادرانه هستند. اوضاع وقتی بغرنج‌تر می‌شود که برخی از آن‌ها در زندگی آینده‌شان مورد سرزنش همین فرزندان قرار می‌گیرند. بااین‌اوصاف، آیا می‌توانیم فرزندان را بهتر تربیت کنیم؟

ایان — شتاب و فشار زندگی مدرن، والدین و کودکان را دچار مشکل و تنش ساخته است. با به‌وجودآمدن خانواده‌هایی که زن و مرد هر دو کار می‌کنند، مادران و به‌طور فزاینده‌ای پدران با مشکلات زندگی و کار دست‌وپنجه نرم می‌کنند. این باعث می‌شود بسیاری از آن‌ها زیر چنین فشاری کمر خم کنند یا اساساً از وظیفه خود شانه خالی کنند. اما آیا واقعاً مقصر، زندگی مدرن است یا مشکل از انتظار ماست که می‌خواهیم دو نفر، ‌تنها و به‌خوبی از پس این کار بربیایند؟ آیا خانواده هسته‌ای1 به همان خوبی است که می‌گویند؟

به‌رغم این باور که مادران و فرزندان در روش تک‌همسری و باوجود علقه زن و مرد به یکدیگر مورد حمایت قرار می‌گیرند و رشد می‌کنند، سارا بِلَفِر هِردیِ انسان‌شناس و عده‌ای دیگر باور متفاوتی دارند. آنان می‌گویند چیزی که تکامل ما را شکل داده است، درواقع تربیت فرزندان با همکاری جمعی از زنان یا به‌عبارتی تربیت مشارکتیِ فرزندان است؛ یعنی «مشارکت و مراقبتی که برآمده از انرژی‌ای جمعی‌ است و از شبکه‌ای از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، عمه‌ها و خاله‌ها، عموها و دایی‌ها، خواهر و برادرها، بستگان دورتر و حتی ناوابستگان برآمده است».

تربیت مشارکتیِ فرزند احتمالاً در ژن‌های ما است. این کار جواب می‌دهد. بنابراین چرا ما از این ایده که خانواده هسته‌ای بهترین راه برای پرورش فرزندان است، دل نمی‌کنیم؟

خانواده هسته‌ای می‌تواند به‌طرز فوق‌العاده‌ای برای کودکان خطرناک باشد. تعداد کودکانی که زیر فشار برای موفق‌شدن دست به خودکشی می‌زنند، بسیار هشداردهنده است. این کودکان اغلب فرزندان خانواده‌های تحصیل‌کرده و مرفه‌اند. در ایالات متحده کسانی که جدایی پدر و مادر را تجربه کرده‌اند، در فقر طاقت‌فرسایی پرورش پیدا می‌کنند. این مسئله تاثیری همیشگی بر سلامت، ثروت و آموزش آن‌ها دارد. در ایالات متحده درنهایت سالانه حدود پانصد کودک به‌دست والدینشان به قتل می‌رسند، از میلیون‌ها کودک سوءاستفاده می‌شود و این کودکان نادیده گرفته می‌شوند. این در حالی است که نظام‌ها برای کمکِ به‌موقع به آن‌ها ناکارآمدند.

اما حتی در خانواده‌های به‌اصطلاح «نرمال» هم کودکان نمی‌توانند از برخی سوءعملکردها فرار کنند؛ اعم از اینکه زیر دست پدر یا مادری پرورش پیدا کنند که افسرده است، یا کسی که به همسر خود وفادار نیست، به‌لحاظ احساسی سرد است، به احساسات دیگران توجه نمی‌کند، غایب است، عصبانی است، بی‌تفاوت و پرخاشگر است و خودشیفته یا معتاد است. فیلسوفان اخلاق سامانتا بِرِنِن و بیل کَمِرون معتقدند که ازدواجِ مبتنی بر عشق، به‌همراه «ناپایداری، تنش و حتی خشونتی که اغلب بخشی اساسی از تضاد رمانتیک را تشکیل می‌دهد»، همیشه ثبات و امنیت موردنیاز کودکان را به آنان نمی‌بخشد.

والدین نیز با چالش روبه‌رو هستند. تربیت فرزند فعالیتی انفرادی، در انزوا و خسته‌کننده است؛ خصوصاً برای مادران که هنوز هم معمولاً بیشترِ کارهای مراقبت از فرزند بر دوش آن‌ها است. آن‌ها هزینه گزافی برای این کار پرداخت می‌کنند. نه‌تنها بسیاری از آنان موقعیت‌های کاری و درآمدی را رها می‌کنند، بلکه در معرض انزوای اجتماعیِ مادرانه هستند. آن‌ها حتی بعد از آن هم برای هر شکست، اغلب شرمگین‌ و مورد سرزنش فرزندانشان هستند.

بااین‌اوصاف، آیا می‌توانیم فرزندان را بهتر تربیت کنیم؟ بله. به‌جای اینکه پرورش‌دادن کودکان را تنها به یک یا دو نفر بسپاریم، بهتر است به این ضرب‌المثل کهن افریقایی بیشتر عمل کنیم: «تربیت فرزند به همه اهالی یک روستا نیاز دارد.» باید تربیت مشترک فرزند را به سطح بالاتری ببریم: مراقبتِ درجه یک و مبتنی بر آموزشی که بین افراد مختلف مشترک، پیوسته و از همه مهم‌تر اجباری است.

از نظر آنسا گیاسِ فیلسوف، مراقبت مشترک از فرزندان، بسیار معنادار است. در مجموعه‌ای از مقالات، گیاس بر مبنای حقوق و نیازهای احساسیِ کودکان بررسی کرد که مراقبتِ ایدئال از فرزندان چگونه خواهد بود. او می‌پذیرد که لازم است والدین از نوعی قدرت و حق‌ تصمیم‌گیری برخوردار باشند تا زمانی که کودکان بتوانند مراقب خودشان باشند. اما والدین گاه از قدرت خود به‌طور دلبخواهی و در مسیر منافع خود و نه ضرورتاً در مسیر منافع فرزندانشان استفاده می‌کنند. او معتقد است پدر یا مادر بودن به‌خودی‌خود «حق انحصاریِ مراقبت» از یک کودک را نمی‌دهد؛ علی‌الخصوص به این خاطر که هر کسی می‌تواند پدر یا مادر شود حتی بدون آموزش‌دیدن یا گذراندن آزمونی برای تشخیص آمادگی او برای این کار.

این مطلب ادامه دارد ولی ادامه آن به شما نمایش داده نمی شود!
برای دیدن ادامه این مطلب  به صورت کامل باید عضو سایت باشید.  ادامه برخی مطالب سایت (از جمله این مطلب) فقط به اعضا نمایش داده می شود.
اگر قبلاً عضو شده اید و کد و رمز دارید، برای ورود اینجا کلیک کنید: 

اگر عضو نشده اید، عضو شوید و به حدود 50 هزار عضو سایت بپیوندید. عضویت بسیار ساده است و در کمتر از یک دقیقه انجام می شود. 

نویسنده مطلب : ویکی لارسن

منبع دریافت این مطلب : ترجمان علوم انسانی