به گزارش تیزلند، به نقل ار خبرگزاری ایسنا، علی زرافشان درباره روند توزیع دانش آموزان دبیرستانی در شاخه ها و رشته های تحصیلی و نحوه هدایت تحصیلی در سال تحصیلی آینده توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: هدایت تحصیلی یکی از چالش های وزارت آموزش و پرورش در سال 95 بود و به چند دلیل به یک موضوع چالشی تبدیل شد.
وی افزود: در سال های گذشته تنها 30 درصد دانش آموزان در اثر هدایت تحصیلی جابجایی مدرسه داشتند و گروهی بودند که عمدتا برای تحصیل در رشته فنی و حرفه ای و کاردانش یا مدرسه معارف از مدرسه محل تحصیل خود جدا می شدند و در واقع ما باید برای یک جمعیت 30 درصدی تدابیر خاصی اتخاذ می کردیم. همچنین با توجه به اینکه سطح نمرات پایین تر بود قدرت تمیز بیشتری داشتیم و هدایت تحصیلی متکی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان بود و مشکل جدی در این خصوص نداشتیم.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به انتقال هدایت تحصیلی به پایه نهم و آشنا نبودن اولیاء، دانش آموزان و مدیران مدارس دوره اول متوسطه با این روند جدید گفت: بعد از 22 سال هدایت تحصیلی به دوره راهنمایی برگشت و مشاوران که قبلا همه به دوره دوم متوسطه رفته بودند به دوره اول برگشتند. از سوی دیگر آیین نامه جدید ارزشیابی و هدایت تحصیلی تدوین شد که در ادامه ارزشیابی توصیفی دوره اول دیده شده بود و با این موضوع مواجه بودیم که فاصله میان نمره ها کم شده و قدرت تمیز بر حسب نمرات مشکل تر شده بود.
تکلیف قانونی برای توسعه متوازن نداریم
زرافشان درباره توسعه متوازن دانش آموزان در شاخه ها و رشته های تحصیلی گفت: ما در این زمینه قائل به انتخاب حداکثری دانشآموزان هستیم. علت توجه ویژه به توسعه متوازن در سال های گذشته تکلیف قانونی وزارت آموزش و پرورش بود و طبق ماده 199 برنامه پنجم توسعه مکلف به انجام توسعه متوازن بودیم. بر مبنای همین قانون بسته اجرایی تهیه و ظرفیت توسعه شاخه ها و رشتهها را در پنج سال برای ما تعیین کردند که به تصویب دولت رسید و ابلاغ شد. در برنامههای توسعه سنواتی هر سال توسعه متوازن مورد تاکید بوده است. امسال برنامه پنجم سال آخر خود را گذراند اما این بند در برنامه ششم توسعه تکرار نشده است و دیگر تکلیف قانونی در این زمینه نداریم.
ایجاد ظرفیت حداکثری و پاسخگویی به تقاضای دانشآموزان، سیاست جدید هدایت تحصیلی
افزایش ظرفیت هنرستانهای فنی برای رشتههای پرطرفدار
وی افزود: چالشهای هدایت تحصیلی در سال گذشته طی جلساتی احصاء و بررسی و در نهایت قرار بر این شد سعی کنیم ظرفیت حداکثری را برای انتخاب دانش آموزان فراهم کنیم تا اگر دانش آموزی قصد ورود به رشتهای داشت بتوانیم به تقاضای او پاسخ دهیم.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در توضیح ایجاد "ظرفیت حداکثری" گفت: نرخ پوشش ما در فنی و حرفهای و کاردانش 17 درصد است. برخی هنرستان های فنی و حرفهای ما برای رشتههای پرطرفدار همه ساله آزمون ورودی برگزار می کنند و ما توصیه کردیم اگر این امکان وجود دارد برای سال آینده ظرفیت 17 درصدی را به 19 و یا 20 درصد برسانند تا به تقاضای دانش آموزان بیشتری برای ورود به مراکز فنی و حرفهای پاسخ دهیم.
زرافشان در پاسخ به اینکه آیا در سال گذشته مشکل شما ظرفیت کم هنرستان های فنی بود یا اینکه با مشکل عدم استقبال دانش آموزان برای ورود به این رشته ها مواجه بودید؟ اظهار کرد: قبلا مشکل ما ظرفیت نبود، بلکه به منظور توسعه متوازن، برای هر شاخه و رشتهای درصدی تعیین کرده بودیم و هر ساله تفاهمنامه ای با استانها تنظیم می کردیم و برمبنای عملکرد سال قبل استان تعیین می کردیم که اگر به عنوان مثال عملکردش جذب 16 درصدی در فنی و حرفه بوده است در سال جاری آن را به 16.5 برساند.
وی ادامه داد: در واقع ما هدایت تحصیلی را بر مبنای توزیع متوازن مدیریت می کردیم، اما از سال تحصیلی آینده دیگر مدیریت نمی کنیم و با ایجاد ظرفیت آن را به انتخاب دانش آموزان می گذاریم. قبلا حتی اگر ظرفیتی هم وجود داشت آن ظرفیت در حد همان درصدهای تعیین شده باقی می ماند؛ مگر در استان هایی که متقاضی برای برخی رشته ها بالا بود. به عنوان مثال در یک استان چندسال است متقاضی ورود به رشته تجربی بالا و حدود 63 درصد است و ناچارا ظرفیت ایجاد کردیم اما اینکه امسال ظرفیت حداکثری ایجاد کنیم به معنای آن است که اگر در جایی متقاضی برای ورود به رشته تجربی یا فنی و حرفهای داریم بتوانیم با ایجاد ظرفیت های جدید در حد امکانات به حداکثر درخواست دانش آموزان پاسخ دهیم.
استفاده از ظرفیت های خالی نوبت صبح و مراکز شبانه روزی سازمان فنی و حرفهای
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: در همین راستا اخیرا تفاهم نامه ای با سازمان فنی و حرفه ای امضاء کردیم و بر اساس آن سازمان فنی و حرفهای تعدادی از مراکزشان را که نوبت صبح آنها ظرفیت خالی داشت به ما معرفی کردند تا بتوانیم استفاده کنیم. تفاهم نامه دیگری با سازمان فنی و حرفهای داشتیم و قرار شد برخی مراکز شبانه روزیشان را در اختیار ما بگذارند، لذا سیاست امسال ما با توجه به سیاستهای وزارتخانه توسعه متوازن نیست بلکه پاسخگویی حداکثری است.
دانش آموزانی که پشت در برخی هنرستانها می مانند
زرافشان درباره شمار دانش آموزانی که به علت حجم بالای استقبال، پشت در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش می مانند و موفق به ورود به رشته دلخواه خود در این شاخه نمی شوند گفت: در شاخه فنی و حرفه ای تنوع رشتهای داریم و بالطبع تنوع رشته ها، تنوع تقاضا را ایجاد می کند. به عنوان نمونه امسال در پنج استان رشته جدید مگاترونیک را ایجاد کردیم که متقاضی بالایی داشت. در شاخه کاردانش رشته بورس و رشته آسانسور را راه اندازی کردیم که استقبال از آنها هم بالا بود ولی ما توانستیم تنها در حد ظرفیت هنرآموز بپذیریم ولی با سیاست فعلی وزارتخانه سعی می کنیم برای رشتههای پرمتقاضی ظرفیت جدید ایجاد کنیم تا بتوانیم پاسخگو باشیم.
وی ادامه داد: امسال علیرغم همه تغییر و تحولات درصد پوشش فنی و حرفه ای و کاردانش هردو 17 درصد است و نشان دهنده آن است که 34 درصد تقاضای ورود به رشته های فنی و کاردانش بدون هیچ گونه تحمیل و اجبار داریم که بسیار خوب است و ایران الگوی توسعه آموزش های فنی در ایران است. در حالی که نرخ پوشش در ابتدای انقلاب 12 درصد بود.
کم لطفی به فنی و حرفه ای و کاردانش در جریان هدایت تحصیلی سال جاری
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در هدایت تحصیلی سال جاری، مسئله ما رشته های فنی و حرفه ای نبود بلکه رشته تجربی بود گفت: مطبوعات و دست اندرکاران خود وزارتخانه به فنی و حرفه ای و کاردانش کم لطفی و اینگونه القا کردند که می خواهیم دانش آموزان را به زور به کاردانش بفرستیم. هرچند ما به عنوان متولیان امر آموزش و پرورش احساس می کنیم که نسبت به توسعه اقتصادی و سیاستهای اقتصاد مقاومتی و سیاستهای اشتغال مسئول هستیم و مقام معظم رهبری در دو بند از سیاست ها آموزش و پرورش را خطاب قرار می دهند و چندبار تاکید داشته اند که علیرغم ذهن قوی به پنجههای قوی نیاز داریم و به این وجه تاکید دارند و ما احساس میکنیم در این زمینه تکلیف داریم و مسئول هستیم.
زرافشان افزود: آخرین گزارش های وزارت کار نشان می دهد که آموزش های مدرسهای بیش از آموزش عالی توانستهاند به ایجاد اشتغال کمک کنند. اکنون از 550 هزار دانش آموز شاخه نظری در پایه سوم دبیرستان، 1200 هزار نفر دیگر وارد پیش دانشگاهی نمیشوند و به دنبال کسب مهارتی میروند تا وارد شغل شوند.
به گفته وی، امسال و بر اساس برنامه ششم توسعه دیگر تکلیف قانونی برای توسعه متوازن وجود ندارد اما برای حفظ نرخ پوشش دوره فنی و حرفهای و حتی افزایش آن تلاش میشود.
منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایسنا
شرایط ثبت نام مجتمع مفید مقطع دبستان دخترانه (منطقه 3)
شروع پیش ثبت نام سال تحصیلی 97-1396
از 16بهمن ماه 1395
همه روزه از ساعت 8:30 صبح الی 12:30
پیش دبستان : متولدین سال 90 تا پایان خرداد 91
پایه اول دبستان : متولدین سال 89 تا پایان خرداد 90 (به تعداد محدود)
**(به دلیل تکمیل ظرفیت، ثبت نام برای میان پایه انجام نمی گردد)**
مدارک مورد نیاز جهت پیش ثبت نام: یک قطعه عکس و کپی شناسنامه کودک
جهت دریافت فرم پیش ثبت نام: حضور مادر، به همراه مدارک مورد نیاز الزامی است.
تلفن های تماس :22605470 - 09351656650
آدرس ایمیل مدرسه :dabf3@mecp.ir
وب سایت مدرسه : http://dabf3.mecp.ir/
شرایط ثبت نام مجتمع مفید مقطع دبستان پسرانه (منطقه 3)
ضوابط پذیرش دانش آموز
- همراهی نگرش تربیتی خانواده با نگرش مدرسه. مثلا: نه آزادی به معنای رها کردن و نه امر و نهی به کودک و عدم اعتماد به فطرت پاک او.
- وجود دغدغه های تربیت مذهبی در خانواده و رعایت شئونات یک خانواده مذهبی.
- عدم نیاز به مراقبت های ویژه و خاص برای دانش آموز.
- سن پیش دبستان برای ثبت نام در سال تحصیلی 97-96 متولدین سال 1390 و بهار 1391 می باشد.
- ثبت نام برای ورود به دبستان مفید فقط در پایه پیش دبستان انجام می شود.
زمان و روش های ثبت نام
- زمان ثبت نام: دوشنبه 14 فروردین ماه سال 1396 از ساعت 10 صبح
- روش اول (تلفنی): از طریق تماس با شماره تلفن های 3- 22648660
وب سایت مدرسه : http://dabm3.mecp.ir/
شرایط ثبت نام مجتمع مفید مقطع دبستان پسرانه (منطقه 2)
متقاضیان محترم ثبتنام در آزمونهای ورودی دبیرستانهای مجتمع فرهنگی - آموزشی علامه طباطبایی، با مطالعه دقیق و کامل «دفترچه راهنما» و توضیحاتی که در بخشهای ثبتنام (مقاطع مختلف) درج شده است، این امکان برای شما و ما جهت تسریع و تسهیل در امر ثبتنام ایجاد میشود. بدیهی است به دلیل تعداد بالای متقاضی، جهت راحتی دانشآموزان و اولیای گرامی، درخواست میشود که به «روند ثبتنام» که در این صفحه توضیح داده شده است دقت بیشتری نمائید تا بتوانیم بهترین خدمات ثبتنام را برای شما جهت سال تحصیلی 97 - 1396 ارائه کنیم.
برای دریافت دفترچه راهنما اینجا کلیک کنید
برای ورود به سامانه ثبت نام دبیرستان پسرانه پایه دهم اینجا کلیک کنید.
برای ورود به سامانه ثبت نام دبیرستان دخترانه پایه دهم اینجا کلیک کنید.
سایت الکسا به آدرس alexa.com ، سایت معتبری برای رتبه بندی سایت ها و وبلاگ ها از نظر میزان بازدید و محبوبیت می باشد. بسیاری از کاربران ، برای تخمین بازدید سایت ها و یا جذب تبلیغات از آمارهای این سایت استفاده می کنند. این سایت قابلیت رتبه بندی سایت یا وبلاگ شما را در بین کل سایت های موجود در اینترنت و یا در کشوری که بیشترین بازدیدکنندگان شما متعلق به آنهاست دارا می باشد.
خوشحالیم که به لطف شما تیزلندی های عزیز، سرزمین تیزهوش ها یکی از 1000 سایت برتر و پربازدید در میان سایت های ایرانی شده است.
مفتخریم که اکنون، نام سرزمین تیزهوش ها در کنار نام سایت هایی چون دیجی کالا، آپارات و ... در سایت معتبر الکسا می درخشد.
اکنون با انرژی و انگیزه ی بیشتری در خدمت شما عزیزان هستیم.
کلمات کلیدی: سایت برتر آموزشی | وب سایت آموزشی | 1000 سایت برتر ایرانی | پربازدیدترین سایت آموزشی
بازدیدکننده عزیز، انسانهای موفق کارهای متفاوتی انجام میدهند، ولی چیزهایی هست که همگی در آنها مشترک هستند. آنها دیدگاهها و اعتقادات خاص خودشان را دارند. در این مقاله با نگاه به افراد موفق سعی می کنیم تلاشهای بیشتری داشته باشیم.
هشت عادت که انسانهای موفق انجام می دهند :
1 - آنها از اشتباه درس میگیرند
اگر برنامه اصلی شما کار کرد، باید سختتر و طولانیتر کار کنید، چون انتخاب دیگری ندارید. تعهد و سرسپردگی تمام و کمال بدون داشتن امنیت کار شما را سخت تر از آنچه تصور می کردید می کند. اگر بدترین اتفاق هم بیفتند ( “بدترین”، لزوما همان “بد”ی نیست که همیشه فکر میکنید)، تا زمانی که سخت کار میکنید و از اشتباهاتتان یاد میگیرید، مطمئن باشید که راهی برای واکنش پیدا خواهید کرد.
2 - کار میکنند
با کمی تلاش میتوانید خوب باشید. ولی میتوانید با کمی تلاش بیشتر، بیشتر بهتر باشید!. ولی نمیتوانید چیزی را به دست بیاورید تا زمانی که به طرز باورنکردنی تلاشهای متمرکز نکرده باشید.
هیچ کلید میانبری وجود ندارد. هر کسی با تواناییهای مشخصی به دنیا میآید، اما میتوان اشخاصی را یافت که با هزاران ساعت تلاش، تواناییهایشان را گسترش داده و به صورت قابل توجهی موفق میشوند.
پس همین الان شروع کنید، زمان در حال هدر رفتن است.
3 - … و خیلی بیشتر کار میکنند
هر کار آفرین و شخص موفق، بسیار بیشتر از میانگین یک شخص معمولی کار میکند. آنها لیستی از کارهایی که باید به اتمام برسد دارند. بنابراین زمان بیشتر برای آنها صرف میکنند.
4 - از مردم دوری میکنند
همرنگ جماعت شدن، صرف نظر از مقدار گرایش آن، شما را در حد وسط نگه میدارد. انسانهای موفق چیزهایی را انجام میدهند که دیگران نمیخواهند انجام دهند. به جاهایی میروند که دیگران نمیروند و یا دوست ندارند چون رقابت کمتری وجود دارد و شانس پیروزی در این شرایط بیشتر میشود.
5 - آنها در نقطه پایان، آغاز میکنند…
موفقیت نسبی معمولا روی اهداف معمولی استوار است.
در خصوص اینکه واقعا چه چیزی میخواهید تصمیمگیری کنید: میخواهید بهترین باشید؟، سریعترین؟ ارزانترین؟ بزرگترین و یا هرچیز…. روی آن تمرکز کنید. این هدف شماست.
اگر از هدفتان مطمئن نیستید، حتی از کوچکترین هم شروع نکنید. میتوانید تصمیمهای بهتری بگیرید و راه آسانتری برای انجاماش بیابید. اگر هدفتان مشخص و نهایی شد، موفقیتتان نیز قابل تصور است.
6 - آنها یک جا متوقف نمیشوند
رسیدن به هدف. بزرگی آن مهم نیست، خط پایانی برای افراد موفق به شما نمیرود. دستیابی به یک هدف بزرگ، فقط سکوی پرتاپی برای رسیدن به هدف بعدیست. روند به دست آوردن موفقیت در یک زمینه به شما مهارتها و شبکهای برای موفق شدن در بسیاری از زمینههای دیگر را میدهد. افراد موفق تنها در یک مسیر موفق نیستند. آنها منتظر هستند تا مسابقات بعدی را نیز ببرند.
7 - آنها میفروشند
فروش پایه و اساس یک کسب و کار موفق است. دانستن اینکه چگونه باید مذاکره کرد، با “نه” گفتن ها مقابله کرد و با اعتماد به نفس و عزت نفس افراد را متقاعد کرد تا با شما همکاری کنند. فروش غلبه بر مخالفتها و موانع است.وقتی در ایدههای خود واقعا باور دارید، و به مجموعهی خود اعتقاد دارید نیازی نیست تا شخصیت بزرگی داشته باشید، نیازی ندارید تا چیزی را “بفروشید”.
فقط نیاز به برقراری ارتباط دارید، همین!
8 - آنها بیش از حد افتخار نمیکنند
آنها پذیرفتهاند که اشتباه هم میکنند. توانایی گفتن “متاسفم” را دارند. آنها موفقیت خود را مدیون دیگران هستند. با هم لذت میبرند و برای درخواست کمک آمادهاند.
آنها شکست میخوردندو دوباره تلاش میکنند.
منبع دریافت این مطلب : مبتکران