رشد 8.7 درصدی مدارس غیردولتی کشور

به گزارش تیزلند، به نقل از اقتصاد آنلاین، حسن مسعودی شامگاه سه شنبه در حاشیه برگزاری گردهمایی قطب سه کشوری روسای ادارات مشارکت های مردمی، کارشناسان و مسئولان مراکز غیر دولتی در خرمشهر و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از 109 هزار و 266 مدرسه کشور، 14 هزار و 457 مدرسه غیردولتی است که سهم مدارس دولتی 87 درصد مدارس غیردولتی 13درصد است.

 وی سهم مدارس دخترانه و پسرانه را در مدارس غیردولتی کشور به ترتیب 48 و 52 درصد اعلام کرد و افزود: 54 درصد مدارس غیردولتی در مقطع ابتدایی، 21 درصد در متوسطه اول و 25 درصد نیز در متوسطه دوم هستند.

مدیر کل مدارس و مراکزغیردولتی وزارت آموزش و پرورش در ادامه درصد رشد دانش آموزان این مدارس را 5.88 درصد اعلام کرد و گفت: از حدود 13 میلیون دانش آموز یک میلیون و 500 هزار نفر در مدارس غیردولتی در حال تحصیل هستند که 42 درصد این دانش آموزان را دختران و 58 درصد را دانش آموزان پسر تشکیل می دهند.

مسعودی ادامه داد: همچنین 65 درصد دانش آموزان در مقطع ابتدایی، 19 درصد در مقطع متوسطه اول و 16 درصد نیز در متوسطه دوم در حال تحصیل هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان سنجش آمار دقیقی از راه یافتگان به مراکز عالی به تفکیک مراکز تحصیلی دوره متوسطه ارائه نمی کند، اظهار کرد: با توجه به آمار جمع آوری شده توسط مراکز غیردولتی 60 درصد دانش آموزان غیر دولتی در سال اول و در رشته های مختلف موفق به راه یابی به دانشگاه می شوند.

مدیرکل مدارس و مراکزغیردولتی وزارت آموزش و پرورش در ادامه از تشکیل شورای نظارت در شهرستان ها خبر داد و گفت: طبق قانون باید شورای نظارت در مناطق و نواحی ایجاد شود و برخلاف سال های گذشته که شهرستان ها، مناطق و نواحی فاقد شورای نظارت بوده این شوراها امسال در این مناطق تشکیل می شوند.

مسعودی اظهار کرد: این دستورالعمل تعیین شده و به زودی و ظرف یک تا دو هفته دیگر ابلاغ می شود که بلافاصله قابل اجرا است.

وی بیان کرد: شورا نظارت در شهرستان ها در گذشته در شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی تصویب شده است و مدیر آموزش و پرورش، کارشناس مدارس غیردولتی، کارشناس اداری، معاون پرورشی، دو نفر از نمایندگان شورای موسسان مدارس عضو آن هستند و نماینده شهرستان نیز به عنوان ناظر در این مجموعه حضور خواهد داشت.

مدیرکل مدارس و مراکزغیردولتی وزارت آموزش و پرورش تشکیل این شورا را اتفاقی مثبت خواند و توضیح داد: تشکیل شورا هم می توان متقاضیان به تاسیس مدارس غیردولتی را ترغیب کرد و همه رضایت و اطمینان خانواده ها را به همراه دارد.

مدیرکل مدارس و مراکزغیر دولتی وزارت آموزش و پرورش همچنین با تاکید بر نقش مدارس غیردولتی و علاقمندی مردم برای حضور فرزندان در مدارس غیرانتفاعی، تلاش در راستای افزایش انگیزه افراد برای تاسیس مدارس غیرانتفاعی را خواستار شد.

مسعودی اظهار کرد: آموزش و پرورش به دنبال ورود افراد متقاضی و توانمند برای تاسیس مدارس غیردولتی است.

وی توضیح داد: این اعتقاد در آموزش و پرورش وجود دارد که افرادی که خود مدرسه ای را تاسیس می کنند، می توانند موفق تر از افرادی باشند که مدیریت مدارس غیردولتی به آنها واگذار می شود.

مدیرکل مدارس و مراکزغیردولتی وزارت آموزش و پروش نبود حمایت کافی از موسسان را یکی از موانع اصلی روند توسعه این آموزشگاه ها دانست و گفت: در ماده 10، 12 و 13 قانون مواردی برای حمایت از موسسان و سرمایه گذاران در بخش تاسیس مدارس غیردولتی دیده شده است که می طلبد آموزش و پرورش و دانشگاه ها به این موارد عمل کنند.

مسعودی ادامه داد: در صورت حمایت این روند ارتقای کمی و کیفی مدارس دولتی تسریع می شود در غیر این صورت و با شرایط کنونی هم، افراد بسیاری متقاضی تاسیس مدارس هستند که تنها انتظار آنها رفع محدودیت ها و تنگناهاست که باید در این عرصه کوشید.

منبع دریافت این مطلب : اقتصاد آنلاین


تاثیر شیوه تربیتی خانواده بر روند تحصیلی فرزندان

تاثیر شیوه تربیتی خانواده بر روند تحصیلی فرزندان

بازدیدکننده عزیز، در بررسی انجام شده آمده است والدینی که با هدف تنبیه کودک به خشونت‌های فیزیکی و لفظی متوسل می‌شوند او را به سوی انجام رفتارهای پرخطر در دوره نوجوانی هدایت کرده و باعث می‌شوند موفقیت تحصیلی کمتری داشته باشند.

بررسی انجام گرفته روی بیش از 1000 دانش آموز نشان داد کودکانی که در معرض روش‌های تربیتی خشن قرار دارند بیشتر مستعد بروز رفتارهای منفی در دوران نوجوانی هستند که با کاهش سطح موفقیت‌های تحصیلی تا سن 21 سالگی همراه است.

«راچل اف هنتگس» نویسنده ارشد این مطالعه از دپارتمان روانشناسی دانشگاه «پیتسبورگ» آمریکا به بررسی تاثیر روش‌های تربیتی خشن بر عملکرد تحصیلی افراد پرداختند. این اولین مطالعه‌ای نیست که نشان دهنده تاثیرات منفی روش‌های تربیتی خشن همچون داد زدن، آسیب رساندن و تنبیه جسمی روی رفتارهای روان شناختی افراد است.

به طور مثال مطالعه انجام گرفته در سال 2014 نشان داد روش‌های تربیتی خشن با افزایش خطر بروز مشکلات احساسی و رفتاری در کودک مرتبط است. همچنین نتیجه بررسی دیگر حاکی از آن است که روش‌های تربیتی خشن به افت قدرت یادگیری و کاهش سطح عملکرد آکادمیک منجر می‌شود.

در این مطالعه «هنتگس» و تیم تحقیقاتی‌اش به رفتارهایی تاکید کردند که ممکن است به کاهش موفقیت تحصیلی میان افرادی که در دوره کودکی با روش‌های تربیتی خشن روبرو بوده، منجر شود.

محققان دریافتند افرادی که تحت روش‌های تربیتی خشن بودند بیشتر مستعد انجام رفتارهای پرخطر هستند و این رفتارها شامل رفتارهای پرخطر جنسی، آسیب رساندن به دیگران، سرقت و ... می‌شود.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، این رفتارها همچنین با عملکرد ضعیف تحصیلی حتی تا سن 21 سالگی همراه است.

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایسنا