تعداد مدارس استعدادهای درخشان کاهش می یابد

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری تابناک، مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری نهصد و چهل و یکمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، اظهار داشت: این جلسه با حضور وزیر  دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش آموزش و پرورش و اعضای شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شد.

وی ادامه داد: در ابتدای جلسه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش از برگزاری نشست نمایندگان شورای عالی آموزش و پرورش به مناسبت صد و بیست سالگی تاسیس این شورا و بزرگداشت مدرسه دارالفنون تقدیر کردند.

نوید ادهم افزود: اولین موضوع بررسی آیین‌نامه مدارس  بود که این آیین‌نامه به استناد مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش تحت عنوان «کلیات نظام استعدادهای برتر» تدوین شده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش استعدادهای درخشان یادآور شد: در این جلسه موافقان و مخالفان در زمینه ابعاد موضوع استعدادهای درخشان و دانش‌آموزان تیزهوش نظرات خود را بیان کردند که در جمع‌بندی این نظرات بر ضرورت عدم تفکیک دانش‌آموزان با استعدادهای برتر از سایر دانش‌آموزان و تقویت طرح «شهاب»‌ تاکید کرده و تاسیس مدارس استعدادهای درخشان را با ویژگی‌های خاص، در حد ضرورت و حداقلی تعیین کردند.

وی متذکر شد: بر اساس این اصل کلی، مقرر شد آیین‌نامه مدارس استعدادهای درخشان به ویژه «بند شرایط پذیرش دانش‌آموز» مورد بازنگری جدید قرار گرفته و در جلسات آینده مطرح شود.

نوید ادهم اضافه کرد: ماده واحده‌ای در خصوص «نحوه تطبیق کارنامه‌های دوره‌های تحصیلی سابق با ساختار آموزشی» به تصویب رسید که بررسی و تصویب این انطباق به کمیسیون معین شورای عالی واگذار شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: شورای عالی آموزش و پرورش در راستای تفویض اختیار،‌ بررسی و تعیین برخی آیین‌نامه‌ها از جمله آیین‌نامه آموزشی دوره سوم متوسطه، آیین‌نامه ارزشیابی دوره اول متوسطه و نحوه ادامه دروس انتخابی پایه یازدهم را به کمیسیون تلفیقی شورای عالی آموزش و پرورش واگذار کرد.

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری تابناک


رشد 8.7 درصدی مدارس غیردولتی کشور

به گزارش تیزلند، به نقل از اقتصاد آنلاین، حسن مسعودی شامگاه سه شنبه در حاشیه برگزاری گردهمایی قطب سه کشوری روسای ادارات مشارکت های مردمی، کارشناسان و مسئولان مراکز غیر دولتی در خرمشهر و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از 109 هزار و 266 مدرسه کشور، 14 هزار و 457 مدرسه غیردولتی است که سهم مدارس دولتی 87 درصد مدارس غیردولتی 13درصد است.

 وی سهم مدارس دخترانه و پسرانه را در مدارس غیردولتی کشور به ترتیب 48 و 52 درصد اعلام کرد و افزود: 54 درصد مدارس غیردولتی در مقطع ابتدایی، 21 درصد در متوسطه اول و 25 درصد نیز در متوسطه دوم هستند.

مدیر کل مدارس و مراکزغیردولتی وزارت آموزش و پرورش در ادامه درصد رشد دانش آموزان این مدارس را 5.88 درصد اعلام کرد و گفت: از حدود 13 میلیون دانش آموز یک میلیون و 500 هزار نفر در مدارس غیردولتی در حال تحصیل هستند که 42 درصد این دانش آموزان را دختران و 58 درصد را دانش آموزان پسر تشکیل می دهند.

مسعودی ادامه داد: همچنین 65 درصد دانش آموزان در مقطع ابتدایی، 19 درصد در مقطع متوسطه اول و 16 درصد نیز در متوسطه دوم در حال تحصیل هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان سنجش آمار دقیقی از راه یافتگان به مراکز عالی به تفکیک مراکز تحصیلی دوره متوسطه ارائه نمی کند، اظهار کرد: با توجه به آمار جمع آوری شده توسط مراکز غیردولتی 60 درصد دانش آموزان غیر دولتی در سال اول و در رشته های مختلف موفق به راه یابی به دانشگاه می شوند.

مدیرکل مدارس و مراکزغیردولتی وزارت آموزش و پرورش در ادامه از تشکیل شورای نظارت در شهرستان ها خبر داد و گفت: طبق قانون باید شورای نظارت در مناطق و نواحی ایجاد شود و برخلاف سال های گذشته که شهرستان ها، مناطق و نواحی فاقد شورای نظارت بوده این شوراها امسال در این مناطق تشکیل می شوند.

مسعودی اظهار کرد: این دستورالعمل تعیین شده و به زودی و ظرف یک تا دو هفته دیگر ابلاغ می شود که بلافاصله قابل اجرا است.

وی بیان کرد: شورا نظارت در شهرستان ها در گذشته در شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی تصویب شده است و مدیر آموزش و پرورش، کارشناس مدارس غیردولتی، کارشناس اداری، معاون پرورشی، دو نفر از نمایندگان شورای موسسان مدارس عضو آن هستند و نماینده شهرستان نیز به عنوان ناظر در این مجموعه حضور خواهد داشت.

مدیرکل مدارس و مراکزغیردولتی وزارت آموزش و پرورش تشکیل این شورا را اتفاقی مثبت خواند و توضیح داد: تشکیل شورا هم می توان متقاضیان به تاسیس مدارس غیردولتی را ترغیب کرد و همه رضایت و اطمینان خانواده ها را به همراه دارد.

مدیرکل مدارس و مراکزغیر دولتی وزارت آموزش و پرورش همچنین با تاکید بر نقش مدارس غیردولتی و علاقمندی مردم برای حضور فرزندان در مدارس غیرانتفاعی، تلاش در راستای افزایش انگیزه افراد برای تاسیس مدارس غیرانتفاعی را خواستار شد.

مسعودی اظهار کرد: آموزش و پرورش به دنبال ورود افراد متقاضی و توانمند برای تاسیس مدارس غیردولتی است.

وی توضیح داد: این اعتقاد در آموزش و پرورش وجود دارد که افرادی که خود مدرسه ای را تاسیس می کنند، می توانند موفق تر از افرادی باشند که مدیریت مدارس غیردولتی به آنها واگذار می شود.

مدیرکل مدارس و مراکزغیردولتی وزارت آموزش و پروش نبود حمایت کافی از موسسان را یکی از موانع اصلی روند توسعه این آموزشگاه ها دانست و گفت: در ماده 10، 12 و 13 قانون مواردی برای حمایت از موسسان و سرمایه گذاران در بخش تاسیس مدارس غیردولتی دیده شده است که می طلبد آموزش و پرورش و دانشگاه ها به این موارد عمل کنند.

مسعودی ادامه داد: در صورت حمایت این روند ارتقای کمی و کیفی مدارس دولتی تسریع می شود در غیر این صورت و با شرایط کنونی هم، افراد بسیاری متقاضی تاسیس مدارس هستند که تنها انتظار آنها رفع محدودیت ها و تنگناهاست که باید در این عرصه کوشید.

منبع دریافت این مطلب : اقتصاد آنلاین


امکان اصلاح اطلاعات در سامانه ثبت نام «آزمون ورودی مدارس سمپاد» تا 7 اسفند

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایسنا، فرهاد فتحی‌نژاد با اشاره به مهلت ثبت نام مدارس سمپاد که روز گذشته به اتمام رسید اظهار کرد: مهلت ثبت نام برای چهار روز دیگر تمدید شده و داوطلبان جامانده می توانند تا پایان وقت اداری هفتم اسفند ماه وارد سامانه شده و عملیات ثبت نام را تکمیل کنند.

وی در پاسخ به اینکه تا سال گذشته امکان اصلاح و تصحیح اطلاعات بر روی سامانه وجود نداشت و در حال حاضر نیز برخی داوطلبان نیازمند اصلاح اطلاعات هستند گفت: امکان اصلاح اطلاعات در سامانه وجود دارد و کسانی که می خواهند اطلاعات ورودی خود را تصحیح کنند می توانند تا هفتم اسفند که سامانه باز است در این خصوص اقدام کنند.

مدیر برنامه‌ریزی امور المپیادها و آزمون‌های مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان ادامه داد: آزمون ورودی پایه‌های هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان به صورت هماهنگ و سراسری در روزهای چهاردهم و پانزدهم اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود.

فتحی‌نژاد با بیان اینکه کارت ورود به جلسه امتحان نیز پس از تعطیلات نوروزی از طریق صدور اطلاعیه‌ اطلاع رسانی و قابل دریافت است گفت: ثبت‌نام، صدور کارت ورود به جلسه، اعلام نتیجه آزمون، ثبت اعتراضات و پاسخگویی به آن به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اینترنتی azmoon.medu.ir قابل پیگیری و انجام است.

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایسنا


سیستم آموزشی رجیو امیلیا چیست؟

 این شیوه یکی از معدود روش های بین المللی مورد تایید یونسکو است. .

رجیو امیلیا به یادگیری طبیعی و سالم در بچه ها توجه دارد.

در این روش تعامل مناسب مدرسه و محیط پیرامون ، بستر رشد توانمندی های کودکان را می سازد.

- پرورش مهارت یادگیری فعال در کودکان از اهداف روش رجیو امیلیاست.

-در این روش نوآموزان و دانش آموزان لذت یادگیری را تجربه می کنند.

-دکتر ککوتزو شکل اصیل این نوع آموزش را معرفی می کند.  

پخش تلویزیونی نتایج تحقیقات دکتر روبرتو ککوتزو محقق ایتالیایی و مشاور بین المللی آموزش مجتمع اموزشی نواور به این موضوع پرداختند

در این برنامه دکتر روبرتو ککوتزو با زبانی ساده سیستم آموزش رجیو امیلیا را توضیح می دهد.  

امروز (5 اسفند 95) ساعت ١٨:١٨ از شبکه  دو سیما برنامه نقطه سر خط


تعداد مدارس استعدادهای درخشان کاهش می یابد

تعداد مدارس استعدادهای درخشان کاهش می یابدبه گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری تابناک، مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری نهصد و چهل و یکمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، اظهار داشت: این جلسه با حضور وزیر  دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش آموزش و پرورش و اعضای شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شد.

وی ادامه داد: در ابتدای جلسه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش از برگزاری نشست نمایندگان شورای عالی آموزش و پرورش به مناسبت صد و بیست سالگی تاسیس این شورا و بزرگداشت مدرسه دارالفنون تقدیر کردند.

نوید ادهم افزود: اولین موضوع بررسی آیین‌نامه مدارس  بود که این آیین‌نامه به استناد مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش تحت عنوان «کلیات نظام استعدادهای برتر» تدوین شده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش استعدادهای درخشان یادآور شد: در این جلسه موافقان و مخالفان در زمینه ابعاد موضوع استعدادهای درخشان و دانش‌آموزان تیزهوش نظرات خود را بیان کردند که در جمع‌بندی این نظرات بر ضرورت عدم تفکیک دانش‌آموزان با استعدادهای برتر از سایر دانش‌آموزان و تقویت طرح «شهاب»‌ تاکید کرده و تاسیس مدارس استعدادهای درخشان را با ویژگی‌های خاص، در حد ضرورت و حداقلی تعیین کردند.

وی متذکر شد: بر اساس این اصل کلی، مقرر شد آیین‌نامه مدارس استعدادهای درخشان به ویژه «بند شرایط پذیرش دانش‌آموز» مورد بازنگری جدید قرار گرفته و در جلسات آینده مطرح شود.

نوید ادهم اضافه کرد: ماده واحده‌ای در خصوص «نحوه تطبیق کارنامه‌های دوره‌های تحصیلی سابق با ساختار آموزشی» به تصویب رسید که بررسی و تصویب این انطباق به کمیسیون معین شورای عالی واگذار شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: شورای عالی آموزش و پرورش در راستای تفویض اختیار،‌ بررسی و تعیین برخی آیین‌نامه‌ها از جمله آیین‌نامه آموزشی دوره سوم متوسطه، آیین‌نامه ارزشیابی دوره اول متوسطه و نحوه ادامه دروس انتخابی پایه یازدهم را به کمیسیون تلفیقی شورای عالی آموزش و پرورش واگذار کرد.

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری تابناک